Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa lomailuvinkkejä rahattomille

Vierailija
24.06.2018 |

Ideana olisi kiertää autolla vähän pitkin Suomea ja yöpyä sululaisten, ystävien ja fb-tuttujen luona, niin majoitukset ei maksa. Ruokailutkin pyritään hoitamaan kyläpaikoissa eli lähinnä bensat maksetaan.

Mutta kun ei ole juuri sitten muuhun kun bensoihin rahaa, niin mitä hupeja tai nähtävyyksiä voisi löytää? Ainakin Helsingissä, Tampereella, ehkä Turussa, ehkä Seinäjoella voitaisiin yöpyä.

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei ole itsellä rahaa ei ole tekosyy pummata muilta ylöspitoa. Heilläkin on LOMA! Tuo on ihan sama idea kuin se, ettei sinulla olisi lainkaan omaa asuntoa ja viettäisit vaan kavereiden ja tuttujen luona vuoden ympäri aikaasi. Jos ei ole rahaa pysytään kotona tai vaikka lähdetään fillaroimaan OMIN EVÄIN! Autoilu on jo luksusta. Mutta jos välttämättä haluatte lähteä autolomailemaan niin yöpykää autossa ja syökää omia itseostamianne eväitä, älkääkä odottako että joku muu kustantaa elämisen.

Vierailija
102/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei ole itsellä rahaa ei ole tekosyy pummata muilta ylöspitoa. Heilläkin on LOMA! Tuo on ihan sama idea kuin se, ettei sinulla olisi lainkaan omaa asuntoa ja viettäisit vaan kavereiden ja tuttujen luona vuoden ympäri aikaasi. Jos ei ole rahaa pysytään kotona tai vaikka lähdetään fillaroimaan OMIN EVÄIN! Autoilu on jo luksusta. Mutta jos välttämättä haluatte lähteä autolomailemaan niin yöpykää autossa ja syökää omia itseostamianne eväitä, älkääkä odottako että joku muu kustantaa elämisen.

Oikeasti, miksi se sinun napaa kaivaa jos köyhälläkin on oikeus kivempaan lomaan ja löytyy vielä ihmisiä jotka eivät ole niin itsekkäitä vaan tarjoavat yöpaikan useammaksikin yöksi ja ruuat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrajesta ei kukaan ruokia_tarjoa_ kahdelle aikuiselle ihmiselle...... Ihan päivänselvä asia. On todella törkeää olettaa että ruuat ovat ilmaisia.

Huoh... En oleta ruokien olevan ilmaisia. Siksihän me arvostammekin sitä että saamme ruuat kyläpaikoissa. Muuten ei olisi vara tähänkään pieneen kesäiloon. Ei reissun päällä voi muuten oikein syödä niin edullisesti kuin kotona. Nyt kun ei tarvitse pariin viikkoon maksaa ruuista on sitten varaa bensaan kun sekin on niin monen napaa täällä kaivanut.

on sulla luontovisa

Mikä h****tin luontovisa?

P*ll*si

Vierailija
104/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mikä on ilmaisen ja maksamatta saadun ero?

Vierailija
105/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menettehän yöpymään ja syömään vain paikkoihin, joihin teidät on kutsuttu. Jättäkää siis väliin heidät, jotka suostuvat majoittamaan teidät. Ymmärräthän eron?

Menemme vain niille jotka suostuva tietenkin. Emme väkisin kenenkään luokse. Mutta jos kutsuja jäisi odottamaan saisi kyhjöttää kotona.

Otattehan huomioon, että ihan oikeasti kaikki eivät vaan kehtaa kieltäytyä vaikkeivat yövieraista niin kovin innoissaan olisikaan. Jotkut myös toivovat vieraiden osallistuvan ruokien hankintaan tai haluavat syödä ulkona jotta ei tarvitsisi alkaa suuremmalle lössille kokkailemaan. Jonkinlainen tuliainen kuuluu tietysti normaaliin kohteliaisuuteen.

Ei varmaan ole meidän vika, jos aikuiset ihmiset eivät KEHTAA kertoa mitä mieltä ovat.

Mikään ei taida olla koskaan teidän vika.

Vierailija
106/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, mikä on ilmaisen ja maksamatta saadun ero?

No kerroppa.

Vierailija
107/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tää ei ole provo, on ap kyllä todella typerä loinen. Tietääkö nämä kaikki teidät majoittavat, että aiotte syödä ja juoda ilmaiseksi, tulla kylään kahta kättä heiluttaen? Noin ei vain toimita, se ei ole kohteliasta. Tai jos toimit, on turha ihmetellä, kun seuraavalla kerralla vierailupyyntöön vastataankin kieleisesti.

Meillekin on pari kertaa tullut viikonlopun täysihoitoon tällaisia tolloja, sen jälkeen on kyllä sitten aina sanottu että nyt ei vierailu sovi, kun ovat olleet uudelleen tulossa. Vähintään kylään mennessä pitää viedä jotain pientä mennessään, edes kahvipaketti ja pullapitko, tai viinipullo tms. Tai sitten kysyä, mitä voisi kaupasta ostaa. Ja jos pyöritte kaupungilla keskenänne (tai näiden majoittajienkin kanssa) niin todellakin syötte siellä kaupungilla, maksatte sen itse ettekä tee niin, että palaatte sieltä illalla nälissänne odottamaan täyshoitoa kyläpaikassa.

Ja kyllä, minä ja moni muukin ymmärtää varmasti ihmisten vaikean taloustilanteen, ja autan mielelläni läheistä ystävää pulassa, mutta en pidä täyshoitolaa puolitutuille sukulaisille, jotka paukkaavat toiselta puolen Suomea kylään ajatellen, että meillä on kyllä varaa ja halua majoittaa, syöttää ja juottaa heitä muutama päivä. On törkeää olettaa tuollaista.

Vierailija
108/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, itsellä oli juuri nyt juhannuksena tuttavaperhe täällä omassa kotikaupungissa majoittumassa, itse olin mökillä. Majoittujat asuivat meillä, itse olen ollut myös viikonlopun heidän kotikaupungissaan perheen kodin ollessa tyhjänä. Ruokia en tarjonnut, tulopäivänä keitin kahvit jonka kanssa oli makeaa ja suolaista. Muuten ostivat omat ruokansa. Samoin toiminut oma majoittuminen. Molemmat asuvat kaupungin keskustassa, vallan on kätevää siitä retkeillä oman mielen mukaan. Suosittelisin siis enemmän semmoista "vuoroin vieraissa" -meininkiä. Jää molemmille kaupunkilomailijoille vuorollaan hyvä mieli.

Vierailija
109/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilouutinen kaikille katkerille ilkeilijöille. Olen tässä samalla viestitellyt noista yöpaikoista ja näyttää tosian siltä että Turusta ei löydy yhtään kivaa ihmistä. Nyt ei auta kuin lyhentää matkaa tai olla muissa paikoissa pidempään. Olimme kyllä ajatelleet että emme olisi ikinä kuin max neljä yötä yhdessä paikassa.

Surullista nähdä millaisia ihmiset ovat.

Vierailija
110/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuupa mieleen ei niin vähänvarainen perhe itäisemmästä osasta maatamme.

Heille tuntui olevan aivan normaalia, että heidän perheensä tuli lähisukulaistensa luokse sukuloimaan kesällä jopa viikoksi.

Autoa ei ollut, vaan odottivat saavansa kyytejä haluamiinsa paikkoihin.

Ja tottakai täysihoitoa perillä muutenkin.

Itse en olisi lähisukulaisena moiseen suostunut.

Vierailija
111/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, itsellä oli juuri nyt juhannuksena tuttavaperhe täällä omassa kotikaupungissa majoittumassa, itse olin mökillä. Majoittujat asuivat meillä, itse olen ollut myös viikonlopun heidän kotikaupungissaan perheen kodin ollessa tyhjänä. Ruokia en tarjonnut, tulopäivänä keitin kahvit jonka kanssa oli makeaa ja suolaista. Muuten ostivat omat ruokansa. Samoin toiminut oma majoittuminen. Molemmat asuvat kaupungin keskustassa, vallan on kätevää siitä retkeillä oman mielen mukaan. Suosittelisin siis enemmän semmoista "vuoroin vieraissa" -meininkiä. Jää molemmille kaupunkilomailijoille vuorollaan hyvä mieli.

No hei, ap vielä tässä rautalankaa vääntämässä. Me majoittaisimme ihan mielellämme mutta ei ole rahaa yhtään ylimäräisten suiden ruokkimiseen. Ja kun olemme poissa, kotonamme on se koira. Ei siellä voi vieraat silloin asua. Muuten voisi koira kulkea reissussa mutta osa ihmisistä on sellaisia koirienvihaajia, että koira pitäisi jättää autoon kun olemme kylässä. Eli tämä on ainoa ratkaisu.

112/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilouutinen kaikille katkerille ilkeilijöille. Olen tässä samalla viestitellyt noista yöpaikoista ja näyttää tosian siltä että Turusta ei löydy yhtään kivaa ihmistä. Nyt ei auta kuin lyhentää matkaa tai olla muissa paikoissa pidempään. Olimme kyllä ajatelleet että emme olisi ikinä kuin max neljä yötä yhdessä paikassa.

Meinasin ensin kommentoida, että onpa nihkeitä ihmisiä, toki kavereille ruokaa ja majapaikan tarjoan, mutta nyt täytyy täältäkin huudella, että provo. 4 yötä, oikeasti?

Vierailija
113/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei, ap vielä tässä rautalankaa vääntämässä. Me majoittaisimme ihan mielellämme mutta ei ole rahaa yhtään ylimäräisten suiden ruokkimiseen. Ja kun olemme poissa, kotonamme on se koira. Ei siellä voi vieraat silloin asua. Muuten voisi koira kulkea reissussa mutta osa ihmisistä on sellaisia koirienvihaajia, että koira pitäisi jättää autoon kun olemme kylässä. Eli tämä on ainoa ratkaisu.

Sä oot ap kyllä provo tai todella yksinkertainen ihminen! Sulle on jo usean sivun verran sanottu, että ei ole ok mennä tyhjin käsin kyläilemään useaksi päiväksi. Voisitko vastata jo kysyttyyn kysymykseen, että tietääkö nää teidät majoittavat tutut, että samalla tarjoavat teille jopa neljän päivän täysihoidon? Ja kun nyt aloit rautalangasta vääntää, niin väännätkö minulle vielä, että miksi oletat että toisten täytyy tarjota teille majapaikan lisäksi monen päivän ruoat? Teidän rahattomuus ei ole riittävä syy. Jos ei ole rahaa, silloin pysytään kotona eikä lähdetä lokkeilemaan toisten nurkkiin.

Vierailija
114/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä13186 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin ensin kommentoida, että onpa nihkeitä ihmisiä, toki kavereille ruokaa ja majapaikan tarjoan, mutta nyt täytyy täältäkin huudella, että provo. 4 yötä, oikeasti?

No se on maksimi. Ei olla kaikissa paikoissa niin pitkään. Useimmissa pari-kolme.

Ap

Vierailija
115/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä just luin? Neljä yötä. Oletin että pari, eikä sekään musta ois ok kuin silloin jos tuo perhe olisi varta vasten kutsunut käymään. Mutta että neljä yötä per paikka. Huoh.

Vierailija
116/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ap kyllä provo tai todella yksinkertainen ihminen! Sulle on jo usean sivun verran sanottu, että ei ole ok mennä tyhjin käsin kyläilemään useaksi päiväksi. Voisitko vastata jo kysyttyyn kysymykseen, että tietääkö nää teidät majoittavat tutut, että samalla tarjoavat teille jopa neljän päivän täysihoidon? Ja kun nyt aloit rautalangasta vääntää, niin väännätkö minulle vielä, että miksi oletat että toisten täytyy tarjota teille majapaikan lisäksi monen päivän ruoat? Teidän rahattomuus ei ole riittävä syy. Jos ei ole rahaa, silloin pysytään kotona eikä lähdetä lokkeilemaan toisten nurkkiin.

Luulen että sinun älynlahjoilla ja empatiakyvyllä varustetulle minun ei kannata selittää mitään.

Onko se nyt täysihoito jos syödään yhdessä talonväen kanssa samoja ruokia? Kyllä he joiden luokse ollaan menossa tietävät että ollaan menossa. Pitäähän meidän varmistaa että ovat paikalla. Kyllähän noista vierailujen pituuksista voi aina sitten katsoa kun ollaan siellä. Mutta tosiaan neljää yötä ollaan ajateltu maksimiksi. Kyllä jotkut saavat kyläillä kuulemma viikonkin ystävien luona. Revi siitä.

Vierailija
117/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Turku ootte tulos, ni Visit Turku -sivustol on aika paljo kaikenlaist tiato.

Vierailija
118/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä mä just luin? Neljä yötä. Oletin että pari, eikä sekään musta ois ok kuin silloin jos tuo perhe olisi varta vasten kutsunut käymään. Mutta että neljä yötä per paikka. Huoh.

Minkä aikaa itse sitten vierailet, jos olet satojen kilometrien päästä kotoa? Kaksi tuntia?

Ap

Vierailija
119/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Turku ootte tulos, ni Visit Turku -sivustol on aika paljo kaikenlaist tiato.

Eivät ne tule, kun eivät saa lokkeilupaikkaa. Onnittelut turkulaisille! Teissä on luonnetta.

Vierailija
120/166 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä aikaa itse sitten vierailet, jos olet satojen kilometrien päästä kotoa? Kaksi tuntia?

Ap

Olen menossa toiselle puolelle Suomea satojen kilometrien päähän ja kaksi yötä kyseisessä paikassa yövytään. Ystäväpariskunnalle, heidän kutsumanaan. Päivät vietetään kyllä pois näiden kotoa, aamupalat mahdollisesti tarjoavat, mutta ruokia emme todellakaan oleta saavamme. Varmasti saisimme jos heillä olisimme, mutta tässä oli se ero että ollaan menossa kutsuttuina vieraina. Tätä eroa et ilmeisesti ymmärrä omaan tilanteeseesi. Tottakai viedään myös tuliaisia. Ja vähävarainen olen itsekin.