Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva huutaa, tein sitten mitä vaan, ja mies vaan hokee että tee jotain.

Vierailija
24.06.2018 |

Eniten alkanut vituttaa se hokeminen että tee jotain vaikka tekisin mitä, vauva vaan huutaa. Paiskon kohta miehen että vauvan roskikseen. Molemmat.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pyytäisit miehen välillä "tekemään jotain", jotta saat itse hengähdettyä?

Minkä ikäinen vauva? Mistä huuto johtuu? Ehkä voisi käydä lääkärissä, jos mikään ei auta huutoon.

Vierailija
2/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on :D Sellaista se on kun niitä muksuja alkaa vääntään. Kovaa hommaa eikä loppua näy hetkeen. t. onneksi jo kahden aikuisen lapsen äiti 

Vierailija
4/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvalla nälkä?  Anna sille maitoa, röyhtäytä, vaihda vaippa, laita vaunuihin ja tuuppaa miehen kanssa pitkällä kävelylenkille ja mene itse päiväunille.

Vierailija
5/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kaksi heikkoa ihmistä tehneet lapsen. Molemmilla paskat housussa.

Vierailija
6/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäinen ja väsynyt vauva itkee. Tunge täyteen maitoa ja nukuta vaunuihin raittiiseen ilmaan.

Vierailija
7/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä teen. Kumpikin vaan huutaa. Ja mä olen aivan loppu. Vauva 6kk.

AP

Vierailija
8/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se helpottaa sitten kun se penska muuttaa kotoa pois :D tai sitten ei, huoli jatkuu edelleen...

Vierailija
9/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tappaa itseni niin siinähän ovat keskenään sitten ja ukko tehkööt ite jotain.

AP

Vierailija
10/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan tappaa itseni niin siinähän ovat keskenään sitten ja ukko tehkööt ite jotain.

AP

Ei sun taloudessa ole ukkoa, on vain kaksi ak-kaa. Mies olisi jo etsimässä/tekemässä ratkaisua

Vierailija
11/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anna mennä vaan. Jos et elämää kestä niin ei voi mitään! 

Vierailija
12/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos tämä ei ole provo, niin tarvitsette pikaisesti apua, molemmat. Onko sinulla isovanhempia tai muita sukulaisia, joista joku tulee apuun heti? Vauvalla voi olla maitoallergia tai muu koliikkivaiva ja silloin vauva huutaa taukoamatta. Jos aikuinen on väsynyt tai hermostunut, vauva vaistoaa sen ja tuntee itsensä turvattomaksi, niin se huutaa myös silloin. Nyt jompikumpi ulos sieltä kämpästä soittamaan sukulaisia apuun tai 112.

Vierailija
13/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No - tee jotain...!!!

Vierailija
14/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jos tämä ei ole provo, niin tarvitsette pikaisesti apua, molemmat. Onko sinulla isovanhempia tai muita sukulaisia, joista joku tulee apuun heti? Vauvalla voi olla maitoallergia tai muu koliikkivaiva ja silloin vauva huutaa taukoamatta. Jos aikuinen on väsynyt tai hermostunut, vauva vaistoaa sen ja tuntee itsensä turvattomaksi, niin se huutaa myös silloin. Nyt jompikumpi ulos sieltä kämpästä soittamaan sukulaisia apuun tai 112.

No haloo nyt. 112 koska vauva itkee?! Ei helvetti mikä nykyajan ihmisiä vaivaa?

Vierailija
15/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään ei auta, niin perushoivan (ruoka, vaippa ym.) jälkeen pidä vaikka sylissä sitä lasta huudosta huolimatta, hommaa vaikka kuulosuojaimet. Kunhan et "tee mitä vaan".

Sillä sanon, että minun äitinikin teki minun (6 kk-1 v) huutaessani "mitä vaan" ja se aiheutti minulle turvattomuuden tunnetta ja myöhemmin vaikeuksia elämässä. Terapeutti kommentoi että onko se ihme jos alle vuoden ikäinen ahdistuu, jos missään ei ole pysyvyyttä vaan kun huusin niin äiti teki sitä ja joskus tätä. Niin teitpä mitä tahansa, niin pysy mieluummin yhdessä (tai parissa) asiassa kuin joka kerta kokeile eri temppua.

Tämä kaikella rakkaudella. Yritä saada apua, lepoa, tukea, uskalla pyytää sitä ja avaa suu vaikka joka paikassa että tilanne on tämä, mutta älä käperry yksin asian kanssa. Mene nyt kesällä vaikka viltille ulos puistoon nukkumaan ja anna miehen hoitaa lasta välillä. Uskon että ahdistaa ja hajottaa sinuakin ja varmasti miestäsikin. Kaikki maailman tsempit ja voimat sinne! <3 <3 <3

Vierailija
16/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuthan vauvalle? Monella vauvalla kaikki hyvin, on nälkä j avaioat yms hoidettu, mutta yksinäinen, pelokas olo. Vauva kaipaa kontaktia, joten puhu/laula/höpötä vauvalle. Siis ihan mitä vain, ajattele ääneen. Sano vaikka "äitiä kuule melkein itkettää, kun sinä pieni itket vaan, nytpä äitiä tässä höpöttää tätä, kun ei muutakana keksi, mutta juttelenpa vaan". Mä otin tavaksi itkevän vauvan kanssa kokeneen tätini vinkisät tuon ja totuin siihen nopeasti. Siitä tuli itellekin oudosti kyllä parempi olo, ei ollut niin yksinöinen olo himassa.

Vauva alkoi tosi nopeasti ikään kuin vastailla, ynistä ja hymyillä yms. Se rauhoitit hänet aina, minun äönen kuuluminen ja itse jotenkin vösyneneä rauhoituin, kun ajattelin ääneen.

Tietty pitää katso, onko koliikki tms joku hätä. Mutta perusarjessa puhuin vauvalle koko ajan ja hänestä tuli hirmu luottavainen, iloinen vauva ja lapsi, on nyt kolme.

Vierailija
17/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No haloo nyt. 112 koska vauva itkee?! Ei helvetti mikä nykyajan ihmisiä vaivaa?

Ei vaan mikä helvetti sua vaivaa? Ap pohti itsensä tappamista.

Vierailija
18/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mittaa kuumemittarilla jossa rasvaa pyllystä lämpö. Kakat tulee samalla.

Sitten laitat vauvan masulleen nukkumaan ja taputat pyllylle reippaasti kunnes nukahtaa. Jos posket on punaiset, voi olla maitoallergia.

Huomenna neuvolaan soitto.

Vierailija
19/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen huutaminen ei ole normaalia. Vie oikealle lastenlääkärille. Älä suostu lähtemään ennen tutkimussuunnitelmaa. Kirjaa huutomääriä ylös ennen menoa.

Vierailija
20/52 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan apua olisi hyvä saada. Pystyykö joku sukulainen tai ystävä tulemaan hätiin? Apua saa myös useimmilta kunnilta, jolloin esim. kerran viikkoon on mahdollista saada hoitoapua. Oletko puhunut miehelle, että vauvan hoitaminen on molempien vastuulla ja sulla ei ole mitään ihmenappeja vauvan hiljaiseksi saamiseksi ja yrität parhaasi, eikä miehen valitus auta asiaa yhtään?

Jos vauva tosiaa itkee about koko ajan, voisi olla hyvä mennä lääkäriin, jos syy löytyisi ja sitä kautta helpottaisi. Samalla voi kertoa, että on ollut haastavaa jaksaa ja kaipaisit apua vauvanhoitoon.

Saako vauvan huomiota itkusta pois jotenkin jos et keksi syytä itkulle? Esim. heiluttelee lelua, juttelee ihan mitä vaan, ilmeilee ja lepertelee tms?

Kovasti tsemppiä, tuo helpottaa aikanaan. Elät just nyt tosi raskasta elämänvaihetta vähillä unilla ja paljon itkevän vauvan kanssa. Tärkeää olisi, että saisit myös itse taukoja vauvasta välillä, että myös itse jaksat.