No lol joku esports! :D
Kommentit (18)
Siis mitä tää on, jotain yleisurheilupelejä pleikkarilla vai?
Käypä kokeilemassa heidän pelaamiaan pelejä kylmiltään ja kerro pääsitkö samoihin tuloksiin. Isot rahapalkinnot odottamassa ihan vain sinua hakemaan ne kotiin!
Juu ihan vapaasti pelailkoon ja voittakoon palkintojaan, mutta ei se mitään urheilua ole sen enempää kuin shakkikaan.
Minä olen elänyt jo pelaajan unelmaa 10 vuotta e-sports-skeneissä. Ei vain kiinnosta julkistaa tai striimata mitään. Kyllähän sillä tienaa erittäin hyvin kun on pullat hyvin uunissa. Maanmiehillä ei vaan tahdo pysyä pää kasassa, mutta minä olenkin poikkeustapaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt joku oikeasti miettii, niin ihmiset pelaavat joukkueissa tai yksin erilaisia strategia- tai räiskintäpelejä kilpaa isoistakin rahapalkinnoista. Vaatii kovaa harjoittelua olla huipulla. Esimerkiksi CS:GO-matseja on esitetty YLE:nkin kanavilla aina välillä, mutta kilpailuja toki järjestetään laajasta valikoimasta pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ihan vapaasti pelailkoon ja voittakoon palkintojaan, mutta ei se mitään urheilua ole sen enempää kuin shakkikaan.
Tämän näkemyksen ymmärrän sikäli, että termi "urheilu" käsitetään usein rajallisemmin kuin mihin sitä käytetään. Toisaalta, miksi itse kutsuisit ammattimaista pelaamista, jossa kilpaillaan esimerkiksi maailmanmestaruuksista? Urheilussa liikkuu rahaa, virallisia tilastoja, instituutio ja säännöt. Vertaa esimerkiksi sanaan liikunta, joka taas ei kattaisi pelaamista.
Vierailija kirjoitti:
Käypä kokeilemassa heidän pelaamiaan pelejä kylmiltään ja kerro pääsitkö samoihin tuloksiin. Isot rahapalkinnot odottamassa ihan vain sinua hakemaan ne kotiin!
Ihan sama! Ei se silti urheilua oo 😂
Vierailija kirjoitti:
Jotain sellasta! 😂 Pullamössöjen uus urheilulaji. 😂
Vaatiihan se hyvää rannetreeniä että pysty pleikkakäsi kunnossa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän näkemyksen ymmärrän sikäli, että termi "urheilu" käsitetään usein rajallisemmin kuin mihin sitä käytetään. Toisaalta, miksi itse kutsuisit ammattimaista pelaamista, jossa kilpaillaan esimerkiksi maailmanmestaruuksista? Urheilussa liikkuu rahaa, virallisia tilastoja, instituutio ja säännöt. Vertaa esimerkiksi sanaan liikunta, joka taas ei kattaisi pelaamista.
Ammattimainen pelaaminen, jossa kilpaillaan maailmanmestaruuksista = MMO-pelaamista
Jos ihmisestä liikkuu pelkkä ranne ja sormenpäät, se ei ole urheilua, vaikka kuinka ruudun takana ukot aseet kädessä juoksisivatkin. Tai sitten minä alan kutsua tavoitteellista vesivärimaalaamistanikin urheiluksi, kun yritän saada töherrykseni kirjaston aulan galleriaan esille. Tai jauhelihan paistamista, jos kilvoittelen naapurin Seijan kanssa siitä. Urheilunhan ei tarvitse olla ammattimaista ollakseen urheilua, eikös?
Tai sitten määritellään sana urheilu uudestaan. Olisko liikuntaurheilu ja tietokoneurheilu (lol) erikseen? Herranjestas sentään. Onko se noloa kutsua tietokonepelaamista ihan vaan tietokonepelaamikseksi vai miksi siitä pitää yrittää tehdä jotain muuta?
Ja minä kun kuvittelin että niissä peleissä olisi edes urheilulajeja, mutta jos siellä pelataan jotain CS:a ja sitä kutsutaan urheiluksi, niin morjens. Mä alankin kutsua mun fantasioita tästä lähtien todellisuudeksi.
Eihän sitä urheiluksi kutsutakkaan vaan elektroniseksi urheiluksi tai eurheiluksi.
Nyt voi jonnetkin sanoa olevansa urheilijoita
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä urheiluksi kutsutakkaan vaan elektroniseksi urheiluksi tai eurheiluksi.
Niin vähän niinq se pointti oli siinä että se koko sana urheilu ei kuulu tietsikan rämppäämiseen millään lailla, ei osana yhdysnimeä, ei yksin eikä erikseen.
Ja tuo sun kommenttis oli tasoa "eihän tiskirättiäkään sanota rätiksi".
ei niitä kiinnosta sanotaanko heitä urheilijoiksi vai ei.
Tekevät rahaa osaamassaan asiassa, isommalla palkalla kuin useammat meistä forumin lukijoista.
Kummasti formulakuskeja sanotaan urheilijoiksi kun istuvat auton ohjaamossa ja ajalevat korttelirallia.
Miksi niillä pelaajilla on niin naurettavat lempinimet/nimimerkit? Joku perus Tahvo Tuomaala on esportsissa aina tyyliin Gamerzboy11221 ja muuta vastavaa, myötähäpeä. Matti "SupercoolzEZ" Meikäläinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vähän niinq se pointti oli siinä että se koko sana urheilu ei kuulu tietsikan rämppäämiseen millään lailla, ei osana yhdysnimeä, ei yksin eikä erikseen.
Ja tuo sun kommenttis oli tasoa "eihän tiskirättiäkään sanota rätiksi".
Niin mitenkäs se autourheilu tai ampumaurheilu? Hevosurheilussakin taitaa hevosella olla enemmän vaikutusta kuin ohjastajalla.
kateellisten ulinaa kirjoitti:
ei niitä kiinnosta sanotaanko heitä urheilijoiksi vai ei.
Tekevät rahaa osaamassaan asiassa, isommalla palkalla kuin useammat meistä forumin lukijoista.
Kummasti formulakuskeja sanotaan urheilijoiksi kun istuvat auton ohjaamossa ja ajalevat korttelirallia.
Ne sentään liikkuu
Joo miten noloo LOL