Onko normaalia et mun äiti hankki tatuoinnin liftatessaan Ruotsin kautta Tanskaan 15-vuotiaana yksin ja nyt kieltää mua tekemästä samaa?
Pidän ERITTÄIN epäreiluna. Mäkin haluan liftata ja ottaa tatuoinnin satamassa.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
On, täysin normaalia.
Eikö toi oo epäreilua etten saa kokea samaa?!
On normaalia. Äitisi on katkerasti katunut omaa tramp stampiaan, eikä halua sinulle samaa kohtaloa.
Tuon ikäiset jo lykkii takaisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, täysin normaalia.
Eikö toi oo epäreilua etten saa kokea samaa?!
Elämä ei ole reilua. Ihan vain tiedoksi.
Äitisi kokemus noista asioista on huono. Tatuoinnista on varmasti ollut harmia, ja hän on voinut liftausmatkallaan kokea esim. seksuaalista väkivaltaa tai sen uhkaa.
On, on ihan normaalia. Ja maailma ei ole enää samanlainen kuin se oli silloin, joskus 30 vuotta sitten.
Aika ja tavat olivat erilaiset äitisi nuoruudessa.
Maailma ei ole enää yhtä turvallinen kuin se oli äitisi aikaan. Yhtä turvallinen reissu nykyaikana olis yksin junalla Rovaniemelle matkustaminen ja siellä tatuoinnin ottaminen liikkeessä.
Eiköhän kyse ole siitä,, että äitisi suojelee sua.. Vaikka ite rillutteli menemään ni tiedostaa , et se oli turvatonta, jopa vaarallista touhua.. Ja ei tietenkään halua, että sulle ikinä sattuis mitään pahaa.
Olet vielä lapsi, jonka asioista vanhempasi/huoltajasi päättävät ja kantavat vastuun.
Äitisi omat vanhemmat/huoltajat ovat aikoinaan tehneet omat valintansa lapsensa asioiden/ tekemisten suhteen, eikä heidän valintansa määritä sitä, kuinka sinun asioista päätetään.
Kun tulet täysi-ikäiseksi, niin saat itse päättää (ja maksaa) ja kantaa vastuun omista asioistasi.
Normalt folk lär sig av egna misstag och riktigt fiffiga av andras. Det verkar som om du hade en liten bit kvar till kategorin "normalt folk".
Mut hei, toi on jo tehty.