Pano valehteli ikänsä
Väitti olevansa 18, vaikka oli 15. Mitä seuraamuksia minulle voi tulla?
Kommentit (47)
Alkoi panettaa ajatus että olisin 15 vuotiaana saanut. Itse sain ekan kerran vasta armeijan jälkeen joskus 21 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Miten ei muka erota 15-vuotiasta poikaa täysi-ikäisestä? Ei jatkoon.
Ihmiset kehittyvät eri tahtia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäinen ap on? Eikös sekin hieman vaikuta asiaan onko ap itse esim. 19v tai 39v?
Olen 46.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan lasta koskevan seksuaaliseen teon suorittanut henkilö. Enintään rikoksesta voidaan tuomita neljä vuotta vankeutta ja vähintään täytyy tuomita neljä kuukautta.
Sillä, että panosi valehteli ikänsä, ei ole merkitystä. Jos on pienikin epävarmuus siitä, ettei seksikumppani ole täyttänyt 16 vuotta, tulee tuomio lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Oikeudessa otetaan mm. huomioon sellaisia asioita kuin missä ja miten tapasitte, esittikö tyttö sinulle väärennetyn henkilötodistuksen tai mitä muita syitä sinulla oli olla vakuuttunut siitä, että hän on vähintään 16-vuotias. Todennäköisyys, että pystyt uskottavasti näyttämään, että sinulla ei ollut minkäänlaista aihetta epäillä hänen ikäänsä, on hyvin pieni, koska pelkästään se että tyttö meikattuna näyttää yli 16-vuotiaalta ja sanoo olevansa yli 16-vuotias ei todellakaan riitä.
t. Lautamies
On siinä taas "Lautamies" kun ei osaa edes lukea millaisesta tapauksesta on kyse. Miehet harvemmin meikkaavat tänäkään päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi panettaa ajatus että olisin 15 vuotiaana saanut. Itse sain ekan kerran vasta armeijan jälkeen joskus 21 vuotiaana.
Voi voi. Ei tunnettu silloin kun olit 15.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on olemassa ennakkotapaus. Mies oli kysynyt tytön ikää ja tyttö oli valehdellut olevansa 18. Ei tuomiota koska oli kysytty ja tyttö näytti ikäistään vanhemmalta.
Höpö höpö, ei todellakaan ole tuollaista ennakkotapausta. Asiaa tutkittaessa otetaan huomioon monia eri asioita. Esimerkiksi se, missä tutustuminen tai tapaaminen on tapahtunut, miten vastaaja on pyrkinyt selvittämään asianomistajan todellisen iän jne. Pelkkä iän kysyminen ei vapauta vastuusta ja "ennakkotapauksesi" kertoo vain, että olet katsonut liikaa amerikkalaisia oikeussalisarjoja.
On pakko olla, koska muuten kaikki heteromiehet olisi lähetetty Siperiaan.
Sakot tai sormen heristämistä oikeudessa jos nyt asia sinne asti menisi. Käytännössä ei tietenkään mene, ei kukaan jaksa tuhlata aikaan ja rahaa mokomaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä erota. Olen nainen, murrosikä alkanut aikaisin ja minua on 12-vuotiaana luultu 18-vuotiaaksi.
Sama se on pojillakin ja aikuisilla myös. Joskus oikeaa ikää on aika vaikea arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan lasta koskevan seksuaaliseen teon suorittanut henkilö. Enintään rikoksesta voidaan tuomita neljä vuotta vankeutta ja vähintään täytyy tuomita neljä kuukautta.
Sillä, että panosi valehteli ikänsä, ei ole merkitystä. Jos on pienikin epävarmuus siitä, ettei seksikumppani ole täyttänyt 16 vuotta, tulee tuomio lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Oikeudessa otetaan mm. huomioon sellaisia asioita kuin missä ja miten tapasitte, esittikö tyttö sinulle väärennetyn henkilötodistuksen tai mitä muita syitä sinulla oli olla vakuuttunut siitä, että hän on vähintään 16-vuotias. Todennäköisyys, että pystyt uskottavasti näyttämään, että sinulla ei ollut minkäänlaista aihetta epäillä hänen ikäänsä, on hyvin pieni, koska pelkästään se että tyttö meikattuna näyttää yli 16-vuotiaalta ja sanoo olevansa yli 16-vuotias ei todellakaan riitä.
t. Lautamies
No toi pullon viiniä.
-ap
Pyörittelikö myös Audin avaimia sormissaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi luulla 15-vuotiasta poikaa 18-vuotiaaksi? Oletko itse joku 50v, kun noin erehdyit?
Provohan tämä tosin on. Nyt ei tainnut ihan lähteä.
No kyllähän nämä nykypäivän läskit teinit näyttää ainakin 25 vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyys
Olen nainen.
-ap
Jaa no sitten ei tule mitään.
Baareissa pyörii näitä 15v mimmejä jotka valehtelee ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin vinkin poliisille mielestäsi kuulemastasi "valheesta".
Tapa ittes läski hu*ra. Sinä et saa ikinä.
Erittäin hyvin todettu.
No olisko toi lapseen sekaantuminen
Vierailija kirjoitti:
t. Lautamies
Kannattaa lukea loppuun saakka lakipykäliä. Tässa tapauksessa tuskin rikoksen tunnusmerkit täyttyisi. Ikäeroa kun on vain muutaman vuoden verran.
Rikoskali 7 a § (20.5.2011/540)
Rajoitussäännös
Lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä tai 7 §:n 1 momentin 1 kohdassa tarkoitettuna törkeänä lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä ei pidetä tekoa, joka ei loukkaa kohteen seksuaalista itsemääräämisoikeutta ja jonka osapuolten iässä sekä henkisessä ja ruumiillisessa kypsyydessä ei ole suurta eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä erota. Olen nainen, murrosikä alkanut aikaisin ja minua on 12-vuotiaana luultu 18-vuotiaaksi.
Sama se on pojillakin ja aikuisilla myös. Joskus oikeaa ikää on aika vaikea arvailla.
No joopa joo, perverssit on luulleet ehkä. Minullekin kasvoi rinnat jo ala-asteella, samoin kaverini oli lapsena jo tosi pitkä ja keräsi miesten (lue pervojen) huomiota. Nyt kun katsoo vanhoja kuvia, niin ei kumpikaan näytä niissä kuvissa edes 15-vuotiaalta, saati että vielä vanhemmaksi erehtyisi luulemaan. Kannattaa tiirata muutakin kuin etumusta, jos on epävarma.
Uu söpö provo ulimieheltä. :D
Sori vaan uli, mutta ei vaikuta vaikka uhri olisi poika tai tekijä olisi nainen, alaikäisten paneskelu on aina tuomittavaa ja oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joopa joo, perverssit on luulleet ehkä. Minullekin kasvoi rinnat jo ala-asteella, samoin kaverini oli lapsena jo tosi pitkä ja keräsi miesten (lue pervojen) huomiota. Nyt kun katsoo vanhoja kuvia, niin ei kumpikaan näytä niissä kuvissa edes 15-vuotiaalta, saati että vielä vanhemmaksi erehtyisi luulemaan. Kannattaa tiirata muutakin kuin etumusta, jos on epävarma.
Eihän sitä itse objektiivisesti voi katsoa jos olettamuksena on, että oli viaton lapsi, joten ei mitenkään voi näyttää keskiverto ikäistään vanhemmalle.
Minkäs ikäinen ap on? Eikös sekin hieman vaikuta asiaan onko ap itse esim. 19v tai 39v?