Miehen veljen käytös raivostuttaa!
Stressaava juhannus takana 10kk vauvan, miehen ja miehen veljen kanssa. Matkasimme siis appiukon mökille torstaina.
Menomatkalla piti pysähtyä mm. syöttämään vauva, ja kuten arvata saattaa, huoltoasema oli melko piukassa. Vauvalla kova nälkä. No,sovittiin miehen kanssa että menee ruokkimaan lapsen ja minä käyn vessassa. Mitä tekee miehen veli; ryntää vessan kautta kahvijonoon ja ostaa ITSELLEEN kahvin ja pullan ja istuu pöytäämme. Palasin vessasta (jonne siis jonotin n.vartin) ja totesin miehen veljelle että noh,minäpä lähden uudelle reissulle tuonne jonottamaan meille kahvia ja purtavaa. Emme sitten ehtineet miehen kanssa syömään, kun vauva kerkesi jo uuden jonotuksen aikana hermostumaan...
Minusta olisi ollut kohtuullista edes tarjoutua ostamaan meille jotain, kun meidän autolla ja bensoillakin matkaan lähdimme (400km suuntaansa).
Miehen veli makasi koko viikonlopun sohvalla niin että muut eivät mahtuneet sinne istumaan. Söi ja joi kaljaa, ei auttanut missään hommissa. Tänään teimme varhain aamulla lähtöä, minä kannoin KAIKKI tavarat autoon miehen veljen katsellessa ja haukotellessa vieressä.
Parasta tässä on se, että näiden veljesten äiti jaksaa minulle monesti saarnata/valittaa muista vanhemmista ja jaella lapsenhoitovinkkejään jatkuvasti. Siis oikeasti, oma lapsensa, 27-vuotias, käyttäytyy noin!?! Aivan eri maata kuin mieheni, missä on mennyt vikaan?
Välittää myös jatkuvasti että ei ole rahaa, silti hänellä on uusimmat puhelimet, kodinkoneet ym. Äitinsä tietysti käsi ojossa antaa sitten rahaa,tekee ruuat hälle kotiin valmiiksi, käy siivoamassa siellä jne.
Anteeksi avautuminen, olen lopen uupunut ja ärsyyntynyt :D
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
No mistä helvet.istä voi tietää haluaako joku toinen jotain ja miten juo kahvinsa ja syökö pullaa ja mitä pullaa ja tekeekö mieli sitä pullaa saati kahvia juuri tällä hetkellä. Huoh.
Jep. En minäkään kyllä pyytämättä jollekin puolitutulle ottaisi mitään kahvia ja pullaa :o toki jos hän pyytäisi mutta muuten kyllä en.
Vierailija kirjoitti:
Kovin ootte aikasin lähtenyt, jos 7.48 oot ollut jo kotona ja 400 km matkaa 😂
Aika seppä saa olla ettei ymmärtänyt tosta mun edellisestä viestistä että MATKALLA ollaan vielä.... :D ap
Vierailija kirjoitti:
10kk vauva mökillä??
Jep. Mökithän on tunnetusti s44tanasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ku uusimman tiedon mukaan ovat vasta matkalla ja pysähtelevät, että ap pääsee kirjoittelemaan langolta salaa mammapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ku uusimman tiedon mukaan ovat vasta matkalla ja pysähtelevät, että ap pääsee kirjoittelemaan langolta salaa mammapalstalle.
Ni!
Vierailija kirjoitti:
10kk vauva mökillä??
Mä olin ekaa kertaa mummolassa 8kk ikäisenä ja mummola oli nykymittapuun mukaan huonommin varusteltu kuin moni mökki.
Sisään tuli vain kylmä vesi. Ei sisävessaa. Pesumahdollisuus vain erillisessä saunassa, jonne vesi sentään tuli puutarhaletkua pitkin. Kaikki lämmin käyttövesi piti lämmittää puilla. Pirtissä oli kyllä sähköliesikin, mutta sitä ei käytetty kovinkaan usein.
Mutta 70-luvulla ei vielä oltu uusavuttomia. Liekö koko sanaa ollut vielä keksitty.
Ap lähettää nyt viestin miehen veljen kännykkään seuraavan pysähdyksen tarjoilutoiveista... 😂
Ensi kerralla tiedätte miten toimia, oliko ensimmäinen yhteinen reissu? Vauva vasta 10 kk. Voi tosin olla ettei velipoikakaan toista kertaa halua teidän lapsen ja äidinhoito-porukkaan. Saa nähdä.
Se johtuu siitä ettei kukaan ole laittanut sitä turhapuroa ruotuun! Olisiko aika avautua? Miksi edes viitsitty moista törkymöykkyä raahata mukana.Oma vika. Vedä halolla korville.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät hänen tapansa, miksi et pyytänyt heti ostamaan kahvit ja syötävää myös teille, kun menitte huoltoasemalle.
Toisekseen olisin komentanut hänet istumaan sohvalla. Lisäksi olisin pyytänyt kantamaan tavarat autoon. Koska tuollainen ihminen on niin ajattelematon, hänelle pitää joka iki asiasta aina mainita. Ehkä joskus sitten oppii.
Aivan, miksi aloittaja ei sanonut mitään?
Tulee mieleen, että aloittaja teki mielessään listaa miehen veljen käytöksen puutteista ajattelematta omaa osuuttaan. Reilumpaa ja ystävällisempää olisi ollut kertoa veljelle omista toiveistaan. Tietysti avioparin toiminta sujuu ilman sanojakin..., mutta ulkopuoliselle olisi hyvä kertoa. Vasta sitten, jollei vastapuoli halua yhteistyötä pyynnön jälkeen, on aihetta valittaa.
Kauhean pienet on ihmisen murheet, jos ne koostuvat jonottamisesta ja muista pikkujutuista.
Itse en veljelle maksa bensarahaa heti. Koska meillä luottamus pelaa. Voin kuitata myös velat sillä että joskus kun ostin veljelle 40 euron esim. Autopesun. Niin ajattelen että ei sitten tarvitse maksaa 25 euron bensoja. Jne.
Kuitenkin hyvissä väleissä olevia veljeksiä kannattaa oppia sietämään koska loppuelämän joudut hänet kuitenkin tuntemaan.
Joku on kuin vetelä p.ska. Ei semmoisille kannata sanoa mitään. Jos ihminen ei itse ymmärrä turha sanoa. Pitää vain päästä henkisesti yli näistä asioista ja löytää mielenrauha.
Moni 27 vuotias ja vanhempikin on täysin avuton ja ilman tilannetajua. Älä odota tälläiseltä henkilöltä mitään, tsemppaa itsesi tulevaisuudessa ennen tapaamisianne jo tähän asenteeseen. Äidit yleensä rakastavat lapsiaan yli kaiken ja ymmärtävät kaikki heidän puutteet/ongelmat. Oletko katsonut britti ohjelmaa joka tulee uusintana, rouva bukee. Siinä rouva aina ymmärtää mm. poikaansa, joka on "opiskelija" tarviten yleensä rahaa eikä asu enään kotona.
Kuulostaa omalta langoltani, jolla kyllä vaikuttaa mm. perityt ominaisuudet, mutta joka joskus maailmassa osasi elää kuin aikuiset. Viimeisillä voimillaan pihisevä anoppi hössöttää hänelle kaiken eteen ja elättää hänen perhettään. Ex-avokki ei ole kehdannut (!?) hakea lakisääteistä tukea heidän lapsensa elatukseen, eikä sitä ilmeisesti haetakaan. Sitten valitetaan, mutta mitään muutosta ei aloiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10kk vauva mökillä??
Mä olin ekaa kertaa mummolassa 8kk ikäisenä ja mummola oli nykymittapuun mukaan huonommin varusteltu kuin moni mökki.
Sisään tuli vain kylmä vesi. Ei sisävessaa. Pesumahdollisuus vain erillisessä saunassa, jonne vesi sentään tuli puutarhaletkua pitkin. Kaikki lämmin käyttövesi piti lämmittää puilla. Pirtissä oli kyllä sähköliesikin, mutta sitä ei käytetty kovinkaan usein.
Mutta 70-luvulla ei vielä oltu uusavuttomia. Liekö koko sanaa ollut vielä keksitty.
Nimenomaan, termiä ei ollut keksitty. Meillä lapsiperhe eli noin, miinus kylmä vesi ja sähköt. Isä oli puoliksi kätevä ja äidillä yhtä sun toista, jota ne karut olosuhteet vielä pahensivat. Koen että meillä oli nimenomaan kyse uusavuttomuudesta, isä kun oli kotoisinkin siitä mökistä.
Kuule ap. Sinä olet tuohon äitiyteen ja matkailuun vauvan kanssa ryhtynyt tietoisesti. Miehesi veli ei. Älä yritä hänestä itsellesi passaajaa. Hänellä ei ole osaa eikä arpaa teidän perheasoiden hoitoihin eikä miehesi laiminlyönteihin. Luulit että saat hänestä lapsenlikan ja itse rentoutua? Haha. Ihan oikei ettei veli alkanut teidä orjaksi. Mietitte sitten 10 kertaa ennenkuin noilla voimavaroilla ja asenteella pukkaatte sitä toista lasta muiden niskoille ja harmiksi. Kun et halua itse ottaa 100% vastuuta vauvasi hoidosta ees. Vai joi kaljaa ja makasi sohvalla? Vielä kehtasi veli suödä?!!!^&*?
Katkeruutesi kaunasi ja kateutesi sinkkujen rentoon elämään haisee kilometrin päähän. Säälittää kun äiti vihaa noin pakkoäitiyttään. Älä enää tee lisää lapsia. Me sinkut emme hoida niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjestas.
Ehkä ap ei halunnut pilata juhannusreissua valittamalla. Kyllä itsekin olettaisin aikuiselta mieheltä sen verran älliä, että ymmärtäisi esim tarjota bensarahaa tai apuaan muutenkin.
Itsellä myös tällainen tuttava joka ei tee kyllä yhtään mitään ellei erikseen mainitse ja josko silloinkaan, olen kyllästynyt häntä aina ohjailemaan ja todennut että parempi vaan olla hiljaa ja hoitaa itse kaikki!No eikö se reissu pidä olla mukava kaikille? Tuskin muut nautti, kun yksi käyttäytyi kuin kakara.
Mutta toisaalta, nämä provot on niiiiiiin kaluttuja, ettei tässä syty millään väittelyyn.
Ap, tylsä provo, hemmetin tylsä.
Mikä provo?? Tätähän tapahtuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruutesi kaunasi ja kateutesi sinkkujen rentoon elämään haisee kilometrin päähän. Säälittää kun äiti vihaa noin pakkoäitiyttään. Älä enää tee lisää lapsia. Me sinkut emme hoida niitä.
Mitä sun egobuustauksesi tähän kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap. Sinä olet tuohon äitiyteen ja matkailuun vauvan kanssa ryhtynyt tietoisesti. Miehesi veli ei. Älä yritä hänestä itsellesi passaajaa. Hänellä ei ole osaa eikä arpaa teidän perheasoiden hoitoihin eikä miehesi laiminlyönteihin. Luulit että saat hänestä lapsenlikan ja itse rentoutua? Haha. Ihan oikei ettei veli alkanut teidä orjaksi. Mietitte sitten 10 kertaa ennenkuin noilla voimavaroilla ja asenteella pukkaatte sitä toista lasta muiden niskoille ja harmiksi. Kun et halua itse ottaa 100% vastuuta vauvasi hoidosta ees. Vai joi kaljaa ja makasi sohvalla? Vielä kehtasi veli suödä?!!!^&*?
Kyllä olet tyhmä. Oikeasti.
10kk vauva mökillä??