Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen veljen käytös raivostuttaa!

Vierailija
24.06.2018 |

Stressaava juhannus takana 10kk vauvan, miehen ja miehen veljen kanssa. Matkasimme siis appiukon mökille torstaina.

Menomatkalla piti pysähtyä mm. syöttämään vauva, ja kuten arvata saattaa, huoltoasema oli melko piukassa. Vauvalla kova nälkä. No,sovittiin miehen kanssa että menee ruokkimaan lapsen ja minä käyn vessassa. Mitä tekee miehen veli; ryntää vessan kautta kahvijonoon ja ostaa ITSELLEEN kahvin ja pullan ja istuu pöytäämme. Palasin vessasta (jonne siis jonotin n.vartin) ja totesin miehen veljelle että noh,minäpä lähden uudelle reissulle tuonne jonottamaan meille kahvia ja purtavaa. Emme sitten ehtineet miehen kanssa syömään, kun vauva kerkesi jo uuden jonotuksen aikana hermostumaan...

Minusta olisi ollut kohtuullista edes tarjoutua ostamaan meille jotain, kun meidän autolla ja bensoillakin matkaan lähdimme (400km suuntaansa).

Miehen veli makasi koko viikonlopun sohvalla niin että muut eivät mahtuneet sinne istumaan. Söi ja joi kaljaa, ei auttanut missään hommissa. Tänään teimme varhain aamulla lähtöä, minä kannoin KAIKKI tavarat autoon miehen veljen katsellessa ja haukotellessa vieressä.

Parasta tässä on se, että näiden veljesten äiti jaksaa minulle monesti saarnata/valittaa muista vanhemmista ja jaella lapsenhoitovinkkejään jatkuvasti. Siis oikeasti, oma lapsensa, 27-vuotias, käyttäytyy noin!?! Aivan eri maata kuin mieheni, missä on mennyt vikaan?

Välittää myös jatkuvasti että ei ole rahaa, silti hänellä on uusimmat puhelimet, kodinkoneet ym. Äitinsä tietysti käsi ojossa antaa sitten rahaa,tekee ruuat hälle kotiin valmiiksi, käy siivoamassa siellä jne.

Anteeksi avautuminen, olen lopen uupunut ja ärsyyntynyt :D

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että miehen veli on kasvatettu huonosti.

Vierailija
2/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että miehen veli on kasvatettu huonosti.

Ihmettelen kyllä mikä on mennyt vikaan,kun on täysin eri maata kuin mieheni. Ja sitten tuo, että miten äitinsä paapoo aikuista miestä, ja minulle kuitenkin kyseenalaistaa esim vanhempia, jotka antavat lastensa katsoa telkkaria? :D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä näitä äitejä jotka lellivät ja hoitavat aikuisia lapsiaan, Siis kolmekymppisiksi asti. Järkyttävää.... sitten niistä tulee juurikin tuollaisia ap:n kuvailemia.

Vierailija
4/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jättänyt sen äitinsä luo. 

Vierailija
5/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit jättänyt sen äitinsä luo. 

Sanoin miehelle kyllä kerran että tää tyyppi saa mennä junalla takaisin kotiinsa..... :D ap

Vierailija
6/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät hänen tapansa, miksi et pyytänyt heti ostamaan kahvit ja syötävää myös teille, kun menitte huoltoasemalle.

Toisekseen olisin komentanut hänet istumaan sohvalla. Lisäksi olisin pyytänyt kantamaan tavarat autoon.  Koska tuollainen ihminen on niin ajattelematon, hänelle pitää joka iki asiasta aina mainita. Ehkä joskus sitten oppii. 

Vierailija
7/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta ei voinut sanoa sille miehen veljelle koska?

Vierailija
8/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät hänen tapansa, miksi et pyytänyt heti ostamaan kahvit ja syötävää myös teille, kun menitte huoltoasemalle.

Toisekseen olisin komentanut hänet istumaan sohvalla. Lisäksi olisin pyytänyt kantamaan tavarat autoon.  Koska tuollainen ihminen on niin ajattelematon, hänelle pitää joka iki asiasta aina mainita. Ehkä joskus sitten oppii. 

Totta, en ole ennen hänen kanssaan kylläkään reissannut, joten en osannut olettaa noin suurta ajattelemattomuutta. Mutta mieheni kyllä sanoi hänelle reissun aikana monesti että tulee auttamaan esim ruuan laitossa, johon vastaukseksi sai vaan murinaa.....

Vierailija
9/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valittaminen ei auta. Suu auki ja rauhallisesti jätkälle asiat selviksi ja minä olisin huoltoasemalla sanonut, että kun tuo minä, minä asenne on noin hyvin hallussa, hän voi jatkaa huoktikselta eteenpäin omilla kyydeillä. Miehelleni olisin sanonut, että auton kokka kohti kohtia, hep.

Mutta provohan tämä.

Vierailija
10/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta ei voinut sanoa sille miehen veljelle koska?

Koska en jaksa jankuttaa itsestäänselvistä asioista aikuiselle ihmiselle! Ja ei tuntunut miehenkään sanomiset menevän perille.

Vierailija
11/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas.

Ehkä ap ei halunnut pilata juhannusreissua valittamalla. Kyllä itsekin olettaisin aikuiselta mieheltä sen verran älliä, että ymmärtäisi esim tarjota bensarahaa tai apuaan muutenkin.

Itsellä myös tällainen tuttava joka ei tee kyllä yhtään mitään ellei erikseen mainitse ja josko silloinkaan, olen kyllästynyt häntä aina ohjailemaan ja todennut että parempi vaan olla hiljaa ja hoitaa itse kaikki!

Vierailija
12/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sille ei kukaan koskaan sano mitään jämäkästi, niin eihän se mitään tajua kerta on noin ajattelematon. Ihmettelen, että kukaan ei edes maininnut siitä sohvalla makaamisesta. Kyllä meillä oltais heitetty, että siirrähän sitä takamusta, että muutkin mahtuu istumaan. Tai äläpä siinä seisoskele vaan tule auttamaan näiden tavaroiden kantamisessa. 

Vierailija
13/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, en ole ennen hänen kanssaan kylläkään reissannut, joten en osannut olettaa noin suurta ajattelemattomuutta. Mutta mieheni kyllä sanoi hänelle reissun aikana monesti että tulee auttamaan esim ruuan laitossa, johon vastaukseksi sai vaan murinaa.....

Meillä jäisi makaajat ja marisijat ilman ruokaa. Mutta eipä meillä porukoissa sellaisia olekaan.

Ap, kun roskasakissa kulkee, mukaan mahtuu monenlaista.

Vierailija
14/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sille ei kukaan koskaan sano mitään jämäkästi, niin eihän se mitään tajua kerta on noin ajattelematon. Ihmettelen, että kukaan ei edes maininnut siitä sohvalla makaamisesta. Kyllä meillä oltais heitetty, että siirrähän sitä takamusta, että muutkin mahtuu istumaan. Tai äläpä siinä seisoskele vaan tule auttamaan näiden tavaroiden kantamisessa. 

Tähän pitää sanoa sen verran että itse en yksinkertaisesti kehtaa kylässä alkaa asiasta sanomaan, ja oletan että se on tämän henkilön sukulaisten tehtävä asiasta sanoa, siis esim vanhemman tai veljen. Ja miehenihän yritti hänelle kyllä sanoa että tulee auttamaan.

Itse olisin vanhempana sanonut tuossa kohtaa että ei tarvitse kyllä syödäkään jos ei kiinnosta auttaa. Mutta eipä isänsäkään mitään hälle sanonut.

Mielestäni on paljon kasvatuksesta kiinni tälläiset asiat. Ap

Vierailija
15/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas.

Ehkä ap ei halunnut pilata juhannusreissua valittamalla. Kyllä itsekin olettaisin aikuiselta mieheltä sen verran älliä, että ymmärtäisi esim tarjota bensarahaa tai apuaan muutenkin.

Itsellä myös tällainen tuttava joka ei tee kyllä yhtään mitään ellei erikseen mainitse ja josko silloinkaan, olen kyllästynyt häntä aina ohjailemaan ja todennut että parempi vaan olla hiljaa ja hoitaa itse kaikki!

No eikö se reissu pidä olla mukava kaikille? Tuskin muut nautti, kun yksi käyttäytyi kuin kakara.

Mutta toisaalta, nämä provot on niiiiiiin kaluttuja, ettei tässä syty millään väittelyyn.

Ap, tylsä provo, hemmetin tylsä.

Vierailija
16/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelematon on kyllä, mutta ei mun mielestä voi olettaakaan että toinen tajuaa kahvijonosta tuoda teille jotain. Olisi siinä voinut itse kukin avata suunsa, ei kai se salaa sinne kahvijonoon mennyt? En muutenkaan ihan ymmärrä sitä, että ärsyynnytään vieressä eikä viitsitä kuitenkaan pyytää siirtymään tai auttamaan.

Vierailija
17/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitää sanoa sen verran että itse en yksinkertaisesti kehtaa kylässä alkaa asiasta sanomaan, ja oletan että se on tämän henkilön sukulaisten tehtävä asiasta sanoa, siis esim vanhemman tai veljen. Ja miehenihän yritti hänelle kyllä sanoa että tulee auttamaan.

Itse olisin vanhempana sanonut tuossa kohtaa että ei tarvitse kyllä syödäkään jos ei kiinnosta auttaa. Mutta eipä isänsäkään mitään hälle sanonut.

Mielestäni on paljon kasvatuksesta kiinni tälläiset asiat. Ap

Ei siinä mitään pahaa olisi ollut, jos nätisti sanoo voisitko hieman siirtyä, että minäkin mahdun tähän sohvalle tai voisitko mitenkään auttaa näiden tavaroiden kantamisessa. No kokkaamaan en minäkään komentaisi ketään toisen huushollissa. 

Vierailija
18/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelematon on kyllä, mutta ei mun mielestä voi olettaakaan että toinen tajuaa kahvijonosta tuoda teille jotain. Olisi siinä voinut itse kukin avata suunsa, ei kai se salaa sinne kahvijonoon mennyt? En muutenkaan ihan ymmärrä sitä, että ärsyynnytään vieressä eikä viitsitä kuitenkaan pyytää siirtymään tai auttamaan.

Mistä hän edes olisi tiennyt mitä muut haluavat syödä? Joten ehdottomasti asiasta olisi pitänyt mainita etukäteen. 

Vierailija
19/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veli sinkku? Joskus ihminen on vaan ajattelematon ja vähän kömpelö uusissa tilanteissa. Jos pitää huoltaa vaan itseään ja siinäkin vähän passataan (veljen äiti) niin helposti ihmisestä tulee pikkuisen itsekäs ja ei osaa miettiä asiaa niin monen ihmisen kannalta ja saattaa tulla pikkaisen mukavuudenhaluiseksi. Mutta ei noistakaan tarvitse rähjätä vaan sanoa asiallisesti että väistätkö niin kaikki mahtuu istumaan jne. Bensarahaakaan ei kaikki osaa välttämättä tarjoutua maksamaan jne varsinkin jos on tarjottu kyytiä mökille. Joskus voi olla myös ettei toisten tavaroihin mielellään kosketa joten siinäkin olisi voinut asiallisesti sanoa että jeesitkö näiden tavaroiden kanssa jne. 

Ymmärrän mitä ap tarkoitat mutta sinä näet tilanteet lapsiperheen silmin ja tämä veli näkee tilanteet hieman passatun sinkun silmin. Mutta aina voi asiallisesti hieman pyytää apua ja harvoin ihmiset on ajatuksenlukijoita että asioista voi aina asiallisesti keskustella ja kehoitella. 

Vierailija
20/127 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tuollasisen vätyksen kanssa tarvitse olla tekemisissä joten ongelma omansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme