Miehen veljen käytös raivostuttaa!
Stressaava juhannus takana 10kk vauvan, miehen ja miehen veljen kanssa. Matkasimme siis appiukon mökille torstaina.
Menomatkalla piti pysähtyä mm. syöttämään vauva, ja kuten arvata saattaa, huoltoasema oli melko piukassa. Vauvalla kova nälkä. No,sovittiin miehen kanssa että menee ruokkimaan lapsen ja minä käyn vessassa. Mitä tekee miehen veli; ryntää vessan kautta kahvijonoon ja ostaa ITSELLEEN kahvin ja pullan ja istuu pöytäämme. Palasin vessasta (jonne siis jonotin n.vartin) ja totesin miehen veljelle että noh,minäpä lähden uudelle reissulle tuonne jonottamaan meille kahvia ja purtavaa. Emme sitten ehtineet miehen kanssa syömään, kun vauva kerkesi jo uuden jonotuksen aikana hermostumaan...
Minusta olisi ollut kohtuullista edes tarjoutua ostamaan meille jotain, kun meidän autolla ja bensoillakin matkaan lähdimme (400km suuntaansa).
Miehen veli makasi koko viikonlopun sohvalla niin että muut eivät mahtuneet sinne istumaan. Söi ja joi kaljaa, ei auttanut missään hommissa. Tänään teimme varhain aamulla lähtöä, minä kannoin KAIKKI tavarat autoon miehen veljen katsellessa ja haukotellessa vieressä.
Parasta tässä on se, että näiden veljesten äiti jaksaa minulle monesti saarnata/valittaa muista vanhemmista ja jaella lapsenhoitovinkkejään jatkuvasti. Siis oikeasti, oma lapsensa, 27-vuotias, käyttäytyy noin!?! Aivan eri maata kuin mieheni, missä on mennyt vikaan?
Välittää myös jatkuvasti että ei ole rahaa, silti hänellä on uusimmat puhelimet, kodinkoneet ym. Äitinsä tietysti käsi ojossa antaa sitten rahaa,tekee ruuat hälle kotiin valmiiksi, käy siivoamassa siellä jne.
Anteeksi avautuminen, olen lopen uupunut ja ärsyyntynyt :D
Kommentit (127)
Huoltikselle olis jätkä jäänyt, jos olisi ollut mun miehen veli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap. Sinä olet tuohon äitiyteen ja matkailuun vauvan kanssa ryhtynyt tietoisesti. Miehesi veli ei. Älä yritä hänestä itsellesi passaajaa. Hänellä ei ole osaa eikä arpaa teidän perheasoiden hoitoihin eikä miehesi laiminlyönteihin. Luulit että saat hänestä lapsenlikan ja itse rentoutua? Haha. Ihan oikei ettei veli alkanut teidä orjaksi. Mietitte sitten 10 kertaa ennenkuin noilla voimavaroilla ja asenteella pukkaatte sitä toista lasta muiden niskoille ja harmiksi. Kun et halua itse ottaa 100% vastuuta vauvasi hoidosta ees. Vai joi kaljaa ja makasi sohvalla? Vielä kehtasi veli suödä?!!!^&*?
Kyllä olet tyhmä. Oikeasti.
Tasan samaa mieltä. Vaikea käsittää, miten paljon tässäkin ketjussa liputetaan luokattoman huonon käytöksen puolesta.
Ei sen huonon käytöksen puolesta liputeta vaan ihmetellään miksi asiaan ei yritetä puuttua. Minä valittaisin vasta sen jälkeen, kun olen tuollaiselle puupäälle jotakin yrittänyt sanoa eikä vielä sen jälkeenkään mene asia perille. Miten joku sinkkumies tajuaa jostain vauvojen rytmistä jne. Ja jos koskaan aiemmin ei ole asiaan puututtu, miten ihmeessä luulette hänen nyt muuttaman tapojaan ajatuksen voimalla? Joillakin ei vaan ole tilannetajua, mutta se pitää heille kertoa, jos kasvatus on ollut mitä on.
Tiedän samanlaisen tapauksen, mutta hän onnistui löytämään tyttöystävän, joka vähän opetti tapoja. Kaveri myönsi olleensa täysin ajattelematon, mutta nyt omaa oikein hyvät käytöstavat ja ottaa myös muut ihmiset huomioon.
Minusta tällaiset vätykset, joille tyttöystävät opettavat vähän tapoja, ovat säälittäviä, mutta oman kotikasvatuksensa ja esimerkin tuloksia.
Äitien olisi syytä katsoa peiliin, miten onnistuu poikalapsen kasvatus tässä matriarkaalisessa kasvatusympäristössä, jossa isä on oman äitinsä kasvattama tossu, jolle maisen sana on laki. Ja toinen ääripää ovat nämä väkivaltaiset miehet. Ei onnistu meiltä poikien kasvattaminen.
Mutta hänestäkin tuli oikein hyvä mies loppujen lopuksi, kun itsekin tajusi tilanteen. Ja lopulta se muutos lähti hänestä itsestään, kun asioita valaistiin hänelle. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Joskus ihminen elää siellä oman kuplansa sisällä tajuamatta kaikkia asioita.
Tiedän myös erittäin itsekkäitä sinkkunaisia, joiden pillin mukaan pitää mennä kaikki asiat. He ajattelevat vain itseään eikä ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap. Sinä olet tuohon äitiyteen ja matkailuun vauvan kanssa ryhtynyt tietoisesti. Miehesi veli ei. Älä yritä hänestä itsellesi passaajaa. Hänellä ei ole osaa eikä arpaa teidän perheasoiden hoitoihin eikä miehesi laiminlyönteihin. Luulit että saat hänestä lapsenlikan ja itse rentoutua? Haha. Ihan oikei ettei veli alkanut teidä orjaksi. Mietitte sitten 10 kertaa ennenkuin noilla voimavaroilla ja asenteella pukkaatte sitä toista lasta muiden niskoille ja harmiksi. Kun et halua itse ottaa 100% vastuuta vauvasi hoidosta ees. Vai joi kaljaa ja makasi sohvalla? Vielä kehtasi veli suödä?!!!^&*?
Kyllä olet tyhmä. Oikeasti.
Tasan samaa mieltä. Vaikea käsittää, miten paljon tässäkin ketjussa liputetaan luokattoman huonon käytöksen puolesta.
Ei sen huonon käytöksen puolesta liputeta vaan ihmetellään miksi asiaan ei yritetä puuttua. Minä valittaisin vasta sen jälkeen, kun olen tuollaiselle puupäälle jotakin yrittänyt sanoa eikä vielä sen jälkeenkään mene asia perille. Miten joku sinkkumies tajuaa jostain vauvojen rytmistä jne. Ja jos koskaan aiemmin ei ole asiaan puututtu, miten ihmeessä luulette hänen nyt muuttaman tapojaan ajatuksen voimalla? Joillakin ei vaan ole tilannetajua, mutta se pitää heille kertoa, jos kasvatus on ollut mitä on.
Tiedän samanlaisen tapauksen, mutta hän onnistui löytämään tyttöystävän, joka vähän opetti tapoja. Kaveri myönsi olleensa täysin ajattelematon, mutta nyt omaa oikein hyvät käytöstavat ja ottaa myös muut ihmiset huomioon.
Minusta tällaiset vätykset, joille tyttöystävät opettavat vähän tapoja, ovat säälittäviä, mutta oman kotikasvatuksensa ja esimerkin tuloksia.
Äitien olisi syytä katsoa peiliin, miten onnistuu poikalapsen kasvatus tässä matriarkaalisessa kasvatusympäristössä, jossa isä on oman äitinsä kasvattama tossu, jolle maisen sana on laki. Ja toinen ääripää ovat nämä väkivaltaiset miehet. Ei onnistu meiltä poikien kasvattaminen.
Mutta hänestäkin tuli oikein hyvä mies loppujen lopuksi, kun itsekin tajusi tilanteen. Ja lopulta se muutos lähti hänestä itsestään, kun asioita valaistiin hänelle. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Joskus ihminen elää siellä oman kuplansa sisällä tajuamatta kaikkia asioita.
Tiedän myös erittäin itsekkäitä sinkkunaisia, joiden pillin mukaan pitää mennä kaikki asiat. He ajattelevat vain itseään eikä ketään muuta.
Se on erona, että siellä sinkkunaisen perheessä ei kasvateta seuraavaa sukupolvea näitä mammanpoikia, jotka odottavat aina naiselta vastausta, mikä on oikein tai potkua peffaan. Eli vauriot ei ole niin suuria. Siellähän sinkut tanssittavat vain niitä, jotka siihen suostuvat.
Perheessä on vähän toinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä helvet.istä voi tietää haluaako joku toinen jotain ja miten juo kahvinsa ja syökö pullaa ja mitä pullaa ja tekeekö mieli sitä pullaa saati kahvia juuri tällä hetkellä. Huoh.
Puuttuuko ihmisiltä ihan normaalit käytöstavat, näköjään? Jos olemme porukalla reissussa, meillä on tapana puhua. Jonoon menijä sanoo tai hänen kanssaan sovitaan, mitä tuo, ei vaikeata. Huoh.
Tässä tapauksessa lanko oli kuitenkin mennyt vessaan. Tuskin ajatteli siinä vaiheessa, pitäisikö ap:lle ja broidille tuoda jotain. Ei ehkä ollut edes aikeissa mennä kahvijonoon, mutta kun ap:tä (jonotti naistenvessaan varttin) ja broidia (syöttää vaivaa) ei ala kuulumaan, päätti huitaista odotellessaan kahvit. Mutta samaa mieltä tuosta, että jos on menossa vessaan/syöttämään vauvaa ja haluaa langon/veljensä hakevan sillä aikaa kahvia, niin sanoo sen ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että miehen veli on kasvatettu huonosti.
Ihmettelen kyllä mikä on mennyt vikaan,kun on täysin eri maata kuin mieheni. Ja sitten tuo, että miten äitinsä paapoo aikuista miestä, ja minulle kuitenkin kyseenalaistaa esim vanhempia, jotka antavat lastensa katsoa telkkaria? :D
Ap
No millanen se sun miehes muka on?
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät hänen tapansa, miksi et pyytänyt heti ostamaan kahvit ja syötävää myös teille, kun menitte huoltoasemalle.
Toisekseen olisin komentanut hänet istumaan sohvalla. Lisäksi olisin pyytänyt kantamaan tavarat autoon. Koska tuollainen ihminen on niin ajattelematon, hänelle pitää joka iki asiasta aina mainita. Ehkä joskus sitten oppii.
Tarkoitatko, että ap:n langon huono käytös on ap:n syytä? Ei ole, eikä se ole enää ap:n anopinkaan, vaikka kuinka paapoisi nuorempaa(?) poikaansa. Mies on 27 -vuotias, joten hän on ihan itse vastuussa omasta käytöksestään. Vaikka varmasti mielellään muita syyttääkin: "Miksette sanoneet, oisin mä tuonut purtavaa." Olisi itse kysynyt! Ei tullut mieleen, vaikka toinen syötti vauvaa ja toinen oli menossa vessajonoon. Idari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sille ei kukaan koskaan sano mitään jämäkästi, niin eihän se mitään tajua kerta on noin ajattelematon. Ihmettelen, että kukaan ei edes maininnut siitä sohvalla makaamisesta. Kyllä meillä oltais heitetty, että siirrähän sitä takamusta, että muutkin mahtuu istumaan. Tai äläpä siinä seisoskele vaan tule auttamaan näiden tavaroiden kantamisessa.
Tähän pitää sanoa sen verran että itse en yksinkertaisesti kehtaa kylässä alkaa asiasta sanomaan, ja oletan että se on tämän henkilön sukulaisten tehtävä asiasta sanoa, siis esim vanhemman tai veljen. Ja miehenihän yritti hänelle kyllä sanoa että tulee auttamaan.
Itse olisin vanhempana sanonut tuossa kohtaa että ei tarvitse kyllä syödäkään jos ei kiinnosta auttaa. Mutta eipä isänsäkään mitään hälle sanonut.
Mielestäni on paljon kasvatuksesta kiinni tälläiset asiat. Ap
Ja varmasti siellä oli tuolejakin, jolle pikkurouva olisi voinut istua. Oliko pakko yrittää tunkea shvalle, joka selvästi oli jo varattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttumatta muuhun niin en olettaisi että kukaan sieltä kahvijonosta ostaisi muille mitään ilman että on sovittu.
”Ostin sulle korvapuustin” -> ”no tosi kiva joo, olis tehnyt mieli suolaista ja vaikka lihapiirakka mutta ei nyt sit viitsi enää ostaa kun sä jo tuhlasit tohon”
”Ostin sulle pullan ja kahvin” -> ”no voihan kettu, siis mä olisinkin halunnut limun tällä kertaa enkä kahvia”
”Ostin sulle berliininmunkin” -> ”no ei helvetti, mitä se tollasta meni ostamaan, mä oon laiharilla enkä todellakaan syö mitään” (laiharista ei toki ole puhuttu kenellekään mitään)
Jne jne.
Toisille ostetaan vaan jos siitä on sovittu.
Sun kanssa olisi ilo matkustaa juhannusruuhkassa.
Fiksu näkee tilanteen (jono, vauvan hoito, vessajono) ja kysyy jo lähtiessään "mitä tuon teille". Olisi tietysti pitänyt ennakoida, mutta eivät olleet ap miehineen tienneet, miten toimia tämän jumalankuvan kanssa.
Täytyy kuitenkin muistaa että tämä kuskipariskunta on itse päättänyt tietoisesti (?) hankkia lapsen. Miehen veli on ollut kaukaa viisas ja jättänyt tuollaiset ylimääräiset taakat taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai varttia vaille kahdeksan kotona mökiltä juhannuksen jälkeisenä sunnuntaina?
Tämä on aivan surkea miesvihaprovo.
No jos nyt tarkat aikataulut haluat niin vauva heräsi 5:30, söi aamupuuron ja lähdimme ajamaan kohti kotia juhannusruuhkien välttämiseksi ja jotta lapsi nukkuisi autossa.
Matkalla olemme vielä, pysähdytty on monta kertaa.
Huoltoaseman vessassako tämän provon kirjoitit? Ja samalla pitkitit vessajonoa. Sinun tulisi katsoa itseäsi nyt peiliin ja yrittää päästä tuosta myrkyllisestä negatiivisuudestasi. Miehesi jättää sinut, jos jatkat tuohon malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden mökillä olleiden versio siitä, millaista oli mökkeillä 10 kk ikäisen vauvan kanssa. Nukkuiko kukaan?
Kyllä 10-kuukautiset yleensä hyvn nukkuvat. Outo luulo, että pienet lapset parkuisivat yöt läpeensä.
Meillä on vauvojen kanssa oltu mökeillä ja ulkomaanreissuilla, ei mitään vaikeutta. Esikoinen oli 4 viikkoa kun oli ensi kertaa mökillä. Tottakai, kun keskellä kesää syntyi.
Mökki on iso - sauna erikseen. Kylmä vesi tulee sisään (ja on viemäri), mutta saunamökissä on iso pata täynnä kuumaa vettä koko päivän. On helppo olla lasten kanssa jo toisessa polvessa. Ikkunoissa ja ovessa on verkot ja vauvanvaunuissa myös, joten itikoille ei ole pakko syöttää ketään.
Veikkaan, että lankoa on yhtä lailla kyrsinyt se, kun tämä hirviömamma lönksöttää raskaudesta lanteille jääneine kiloineen kantapääastujana aamusta iltaan happamalta maidolta haisten ja kovaäänisesti esitellyt tuota lastaan appivanhemmilleen perinnön toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruutesi kaunasi ja kateutesi sinkkujen rentoon elämään haisee kilometrin päähän. Säälittää kun äiti vihaa noin pakkoäitiyttään. Älä enää tee lisää lapsia. Me sinkut emme hoida niitä.
Älkää te sinkut sitten ängetkö ilmaiseksi myöskään kyytiin , hankkikaa oma auto tai kulkekaa julkisilla.
Mökille voi helposti loppumatkan kävelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sekä aloittajaa että lankoa. Ensimmäinen yhteinen juhannus, kun on lapsia mukana. Lanko todennäköisesti odottanut samanlaista rentoa ja laiskottelun merkeissä tapahtuvaa juhannusta kuin aiemminkin. Ap ei voi sellaista enää viettää, koska on pieni lapsi huolehdittavana. On ihan selvää, että ärsytys toisen laiskottelua kohtaan kasvaa, jos itsellä ei ole mahdollisuutta laiskotteluun.
Langolla tuskin on minkään valtakunnan hajua lapsiperheen arjesta aikatauluineen. Tuskin hän osasi odottaa, että vauva ruokaa saatuaan ehtii alkaa jo uudelleen känisemään ennenkuin on jonotettu muille syötävät. Lanko varmaan ajatteli, ettei ole mikään kiire ja on aivan sama, vaikka mökillä olisikin vasta puoli tuntia tai tunnin myöhemmin. En mä itsekään ennen omia lapsia tajunnut, miten "jäniksen selässä" pienten lasten kanssa pitää olla, jotta kaikki sujuu suunnitelmien mukaan. Ja miten paljon ärsyttää, jos aikataulut ja suunnitelmat pettävät, koska koko päivä voi muuttua normaalia takkuisemmaksi, jos lapsi ei nukukaan päiväuniaan ja saa ruokaa oikeaan aikaan.
Mitä tulee bensarahaan, niin onko miehesi aiemmin pyytänyt veljeltään bensarahaa? Jos ei ole, niin bensarahan antamisesta pitäisi kyllä sopia jo ennen koko reissua. Ei mulla ainakaan ole mitään kristallipalloa, josta voisi katsoa, että ahaa, nyt tästä lähtien pitääkin antaa bensarahaa.
Omien lasteni kanssa olen ollut vain kerran mökillä. Vuokrasimme viikoksi mökin, jossa mun hermot kestivät tasan kolme päivää. En saanut mitään kicksejä siitä, että tein kaikki samat hommat mitä kotonakin, mutta vain alkeellisemmissa olosuhteissa. Enkä ole mennyt lasteni aikuistuttuakaan kenenkään mökille, koska mulle mökkielämä on mukavaa vain silloin, jos saan olla ja röhnöttää ihan kuten lankosikin. Ja muiden mökeillä se ei oikein onnistu. Ei varsinkaan, jos mukana on pikkuväkeä, jonka aikataulujen mukaan pitää mennä. Kotonakin on sauna, sohva, telkkari ja Pizzaonline toimittaa alueelle.
Ensi vuonna, jos aiotte viettää juhannusta yhdessä, sopikaa jo ennen reissua, mitä keneltäkin odotetaan. Lapsesikin on silloin iässä, jolloin aikuisella on oltava silmät selässäkin. Voihan olla, ettei miehesi velipoika edes halua lähteä enää mukaan, kun teette selväksi, mitkä kaikki asiat on hänen vastuullaan. Älkääkä unohtako kertoa kustannusten jakamisesta!
Kyllä aikuisuuteen ( 27v!!) kuuluu automaattisesti sen tajuaminen että kustannukset jaetaan
Tai tarjotaan nyt sitten vaikka ne kahvit edes.
Eli summa summarum: kyseessä on tyypillinen itsekäs, tilannetajuton ja muita huomioimaan kykenemätön taukki, jonka kasvatuksessa on tämä aspekti jäänyt huomioimatta.
Näitä näkee niin kouluissa, julkisilla paikoilla kuin työpaikoillakin. He ovat niitä, joilla ei käy mielessä kuin oma mukavuus sekä sen maksimointi. Syynä kenties jo kotona lapsuudessa alkanut passaus (jota pitää itsestään selvänä) taikka pelkkä lyhytnäköisyys, jossa katse on luotuna vain omaan napaan.
Tällaisille pitää vain sanoa suoraan, mitä pitää tehdä. Ei he muuten tajua eivätkä koskaan opikaan.
Anna sille pillua. Sehän teidän naisten tehtävä on, antaa miehille pillua.
Vittu mikä menkkaraivoinen kitisevä_ämmä haisevan_matonsa kanssa ap on. Näitä olen kyllä tavannut. Mies jättää takuulla parin vuoden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että miehen veli on kasvatettu huonosti.
Ihmettelen kyllä mikä on mennyt vikaan,kun on täysin eri maata kuin mieheni. Ja sitten tuo, että miten äitinsä paapoo aikuista miestä, ja minulle kuitenkin kyseenalaistaa esim vanhempia, jotka antavat lastensa katsoa telkkaria? :D
Ap
Olisitte sanoneet sille veljelle että tuo teillekin kahvia ja pullaa. Ei mulla ainakaan tulisi mieleen ellei erikseen pyydetä. Ja mi tulee tuohon että sun mies on ahkera ja veljensä laiska, niillä on varmasti vain sellaiset roolit että sun ukko tekee ja veli ei tee.
Ennen kaikkea sanokaa jos pitää tehdä jotain. Itse en ikinä tee vierailla mitään ellei pyydetä koska siitä saa valitusta lähes aina että tekee väärin tai ei tarvitse 😊
Vierailija kirjoitti:
Miehen veli makasi koko viikonlopun sohvalla niin että muut eivät mahtuneet sinne istumaan. Söi ja joi kaljaa, ei auttanut missään hommissa. Tänään teimme varhain aamulla lähtöä, minä kannoin KAIKKI tavarat autoon miehen veljen katsellessa ja haukotellessa vieressä.
Parasta tässä on se, että näiden veljesten äiti jaksaa minulle monesti saarnata/valittaa muista vanhemmista ja jaella lapsenhoitovinkkejään jatkuvasti. Siis oikeasti, oma lapsensa, 27-vuotias, käyttäytyy noin!?! Aivan eri maata kuin mieheni, missä on mennyt vikaan?
En noin käyttäytyvältä ihmiseltä/perheeltä olisi mitään parempaa odottanutkaan. Jos tyyppi on noin tohveli, pitäisi sitä itse pyytää ostamaan jotain muillekin kuin itselleen, selvästikään oma-aloitteisuutta ei ole luvassa.
Tulee kyllä olo, että ap on melko tyypillinen nihkeä ja kaikesta mielensä pahoittava nainen, joka ei ymmärrä, ettei hänen läsnäolonsa tarkoita, että kaikki keskittyvät ajattelemaan vain hänen tunteitaan. On minunkin miehelläni veli, enkä todellakaan oletat että alkaa venaarahoja meille yhtäkkiä tarjota, kun eivät ole ennenkään veljensä kanssa tällaisia laskeneet. Miksi miehen veljen pitäisi yhtäkkiä alkaa miettimään, että koska miehelle on ilmestynyt puoliso, pitääkin alkaa kulkea varpaillaan ja varomaan kaikkea mahdollista, mistä tämä nainen voikaan mielestä pahoittaa - kuten pullan hakemisesta.
Marttyyriasenne ei johda mihinkään. Kyllä se oma suu pitää saada auki, kun haluaa sohvalle istumaan eikä olettaa, että se sinun mielipahasi määrää nykyään myös veljen toimintaa. Jos kerran perheen kansaa on totuttu että voi sohvalla makoilla rauhassa - ja perheen tulee lisäksi uusi henkilö - niin kyllä se on sen uuden henkilön vastuulla mukautua eikä olettaa, että kaikki hyppivät hänen pillinsä mukaan automaattisesti vain koska on nainen.
Mieheni pikkuveli on hänelle tärkeä ihminen, jota hän auttaa ja suojelee. En missään nimessä tullut mieheni elämään ja vaatinut häntä muuttamaan suhdettaan veljeensä, koska minä minä minä. Kutsuukin usein veljen syömään, kun teen ruokaa esimerkiksi. Pidän tärkeänä, että suhteeni miehen veljeen on lämmin, koska mieheni on minulle äärimmäisen tärkeä. Se on rakastavan puolison "tehtävä". Minulla ei ole ikinä ollut hankalaa avata suutani ja pyytää jotain, en oleta että muut lukevat mieltäni ja osaavat tulkita odotukseni ja voi kuinka minä sitten mieleni niistä pahoitankaan, jos miehen veli ei ymmärrä sanottamattakin mukautua minun läsnäolooni. Joku raja, ei todellakaan tarvitse ryhtyä jo tuossa vaiheessa suhdetta tuollaiseksi niuhottajaksi. Se ei todella tee millekään suhteelle hyvää eikä sitä mieskään ikuiseksi jaksa. Kannattaisi miettiä sen oman käytöksen taustoja ja sitä, miksi ei saa suutaan auki vaan mökötetään sitten naama mutrulla juhannus sen sijaan.
Paljostako vetoa, että tämä leidi with a baby raivoaa nyt miehelleen kotona, uhkaa ehkä saksilla tai keittiöveitsellä.
naisen sana