Miehen veljen käytös raivostuttaa!
Stressaava juhannus takana 10kk vauvan, miehen ja miehen veljen kanssa. Matkasimme siis appiukon mökille torstaina.
Menomatkalla piti pysähtyä mm. syöttämään vauva, ja kuten arvata saattaa, huoltoasema oli melko piukassa. Vauvalla kova nälkä. No,sovittiin miehen kanssa että menee ruokkimaan lapsen ja minä käyn vessassa. Mitä tekee miehen veli; ryntää vessan kautta kahvijonoon ja ostaa ITSELLEEN kahvin ja pullan ja istuu pöytäämme. Palasin vessasta (jonne siis jonotin n.vartin) ja totesin miehen veljelle että noh,minäpä lähden uudelle reissulle tuonne jonottamaan meille kahvia ja purtavaa. Emme sitten ehtineet miehen kanssa syömään, kun vauva kerkesi jo uuden jonotuksen aikana hermostumaan...
Minusta olisi ollut kohtuullista edes tarjoutua ostamaan meille jotain, kun meidän autolla ja bensoillakin matkaan lähdimme (400km suuntaansa).
Miehen veli makasi koko viikonlopun sohvalla niin että muut eivät mahtuneet sinne istumaan. Söi ja joi kaljaa, ei auttanut missään hommissa. Tänään teimme varhain aamulla lähtöä, minä kannoin KAIKKI tavarat autoon miehen veljen katsellessa ja haukotellessa vieressä.
Parasta tässä on se, että näiden veljesten äiti jaksaa minulle monesti saarnata/valittaa muista vanhemmista ja jaella lapsenhoitovinkkejään jatkuvasti. Siis oikeasti, oma lapsensa, 27-vuotias, käyttäytyy noin!?! Aivan eri maata kuin mieheni, missä on mennyt vikaan?
Välittää myös jatkuvasti että ei ole rahaa, silti hänellä on uusimmat puhelimet, kodinkoneet ym. Äitinsä tietysti käsi ojossa antaa sitten rahaa,tekee ruuat hälle kotiin valmiiksi, käy siivoamassa siellä jne.
Anteeksi avautuminen, olen lopen uupunut ja ärsyyntynyt :D
Kommentit (127)
Ap, myönnä vaan rehellisesti, että odotat innolla, että pääset näpäyttää anoppiasi. Muusta tässä ei taida olla kyse. Varo vaan, ettei osu omaan nilkkaan.
Muuten olisin tehnyt niin, että olisin sanonut, että voitko tuoda meille tiskiltä X asiat, kun siellä on niin kamala jono.
Todennut kanna sä noi, mä kannan nää.
Jotkut ei vaan ajattele, ei se niistä pahaa tee. Monesti vaan toteamalla, että tee sä nuo, niin mä teen nämä, pääsee helpolla.
Munkin mielestä ap on karsea nillittäjä.
Siis hetkinen, kun sinä ja miehesi olette saaneet lapsen niin muiden pitäisi ottaa teidät ja teidän kiire sekä paine koko ajan huomioon?
Tiedän ja muistan miten se joskus otti päähän kun lapset oli pieniä, että muut pystyivät vetämään lonkkaa rauhassakun itse koko ajan joutui kattelemaan kelloa, juoksemaan perässä jne. Ksteus siinä tulee kun katselee miten toiset saa vetää lonkkaa.
Kannattaa muistaa, että itse ne lapset on hommannut. Ei kukaan muu.
Ja tosiaan siitä että jos toivoo toisten auttavan, niin kannattaa ehdottomasti avata suu. Kukaan ei osaa lukea ajatuksia. Ja sinkkumiehen elämä on tosiaan ihan erilaista kuin perheellisen.
Kyllä sekin siitä valpastuu kun velvollisuudet kasvavat.
Mutta se ”kasvattaminen” ei kuitenkaan ole Sini tehtäväsi.
Mun miehellä on kolme veljeä. Nuorin niistä on kyl kaikkien lellikki.
Se mikä meissä eroaa Ap sun kanssa, että mulle se ei kuulu vaikka anoppi ja appiukko hälle rahaa antaakin. Tai anoppi kutsuu ehkä tätä nuorinta eniten syömään Ne ei ole mun rahoja, eikä millään tavalla mun asia.
Meillä autetaan perheen kesken, ikinä ei ole raha vaihtanut omistajaa esim. Bensoissa. Tää lellikki punkkas kuukauden meillä kun sen sillon tyttöystävä heitti sen pihalle. Ei siinä.
Se on mukava mies, hieman ajattelematon.
Ikinä meillä ei ns. Ole mennyt tasan kaikki jutut meidän kesken, mutta mä tiedän, että jos tulee se päivä, että me tarvitaan jotain, niin se auttaa. Voi olla, että sitä ei ikinä tuu. Meen sit hautaan sen tappioni kanssa, mutta se on elämää.
Ap joissain perheissä näin vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia kaikki nyt takertuvat tuohon huoltoasema keissiin?
Koko ap:n kirjoituksesta saa kyllä sellaisen kuvan että on todella laiska ja itsekäs ihminen kyseessä tämä lanko.
Mutta näiden kommenttien perusteella tuntuu monelle tämmöinen touhu olevan ok.Olen muuten myös usein miettinyt tuota kun valitetaan jatkuvasti ettei ole rahaa, mutta sitten on rahaa kuitenkin uusimpiin juttuihin, juopotteluun jne.? Ja minkä ihmeen takia tuollaisille silti äiti antaa vaan rahaa kouraan?
Juurikin esimerkiksi tällä asialla ei ole ihmisen luoteen kanssa mitään tekemistä, silkkaa typeryyttä se on.Tämä palsta on täynnä lokkeja.
Jos on ollut onni syntyä pikkuveljeksi , kuuluu saada ilmaiset matkat ja muut huolenpidot maailman tappiin eikä tarvitse koskaan kasvaa aikuiseksi ja tajuta ettei mikään ole ilmaista.Ap jatkaa kiukuttelua😄
Ja sinä jatkat lokkeilua ja havahdut lopulta siihen ettei kukaan halua pitää yhteyttä kanssasi.
Omat sukulaiset usein ovat kärsivällisempiä kuin muut , mutta eivät hekään jaksa loputtomiin odottaa että lamppu syttyisi päässäsi.
Kylläpä on naisvihamielinen ketju. Toivottavasti kaikille ap:n haukkujille tuli kirjoituksistaan hyvä mieli.
Jos ollaan menossa samaan paikkaan, on aivan selvä, että mennään samalla autolla. Silloin kyytiläinen tarjoutuu maksamaan osan bensoista (ja maksaa myös). Jos pysähdytään, sovitaan mitä kukin tauolla tekee, varsinkin jos on (muka) kiire. Ja jos ollaan jollakin mökillä, niin itsestäänselvästi autetaan erilaisissa töissä.
Ap, ymmärrän hirman harmisi, mutta...
Jos haluat kahviossa kahvia, älä oleta että toinen hakee ne, pyydä. Se että oli jonoa ja lapsesi ehti harmistua ei ole miehesi veljen syy.
Jos haluat bensarahaa, sitä pitää pyytää, voi hyvinkin olla tapana että veli korvaa kyydin muuten.
Jos tarvit tilaa sohvalla, pyydä sitä, ihan reippaasti vaan.
Mitä väliä siitä että kiskoo kaljaa, se on hänen valintansa kunhan ei kännissä remua pitkin ja poikin.
Jos pitää auttaa talon hommissa, sanot vaan esim. "Hei mä tässä ny pilkon salaatin ja mies pilkkoo puita illaks saunaan, meetkö kantoavuksi vai grillaatko lihat?" Simple as that! Jotkut ei vaan tajua, mutta eivät suutu vaikka pyytävätkin.
Ja mikä tää juttu on tavaroiden autoon laittamisesta? Kai sä nyt kannoit omat tavaranne ja jätit veljen kantamaan omansa, vai kannoitko senkin tavarat? Vai oletitko että hänen kuuluisi kantaa teidänkin tavaroita?
Anopin valituksille ja kasvatusohjeille nakkaat vaan toisesta korvasta ulos tai toteat että kiitos neuvosta, mutta minä teen näin syystä X.
Ja tuo veljen passaus ja rahoitus on asioita joille et voi mitään, eikä edes kuulu sinulle. Toimi itse oman lapsesi kanssa viisaammin.
Tämä. Ja harvoin huoltoasemilla mitään ruuhkaa voi edes olla, eihän siellä ole edes tiloja odottamiseen, vaan kaikki on hyöty käytössä.
Ja siitähän se mekkala olisi noussut, jos veli olisi ostanut kahvit ja pullat, kun kahvi olisi jäähtynyt ja pulla vääränlaista.
Huoltoasemilla joutuu enimmillään odotamaan minuutteja ja tiedän tämän kokemuksesta, kun käyn niissä ympäri Suomea työpäivinä kahvilla.
Ja jos ajomatka on 500km, niin luulisi ap. olleen pitempi tauko enemmän kuin tervetullut, kun jäsenet ovat jumissa, eikä veri kierrä, puhumattakaan 10kk vauvasta, joka on ollut tunteja samassa asennossa.
Ap. purkaus on vain tekosyy ja taustalla on miehensä ystävyys veljensä kanssa, joka häntä risoo, eikä voi sietää sitä.