Hay day vinkkejä
Onko jollain jotain hyviä vinkkejä naapurusto kisoihin hay dayssä, tai ylipäätänsä hay dayhyn?
Kommentit (421)
Minä haluaisin kuulla teidän kokemuksia naapurustoista ja naapuruston johtajista :)
Minkälaisissa naapurustoissa te olette? Ja mitkä on teistä hyviä naapuruston tai johtajan "ominaisuuksia"?
Olen myös miettinyt, että kannattaako mieluummin olla isossa vai pienessä naapurustossa, mitä mieltä olette?
Mä olen aktiivisessa naapurustossa, jossa osallistutaan aina derbyyn voitto tavoitteena. Mun mielestä hyvä johtaja on tasapuolinen ja oikeudenmukainen, uskaltaa puuttua kun joku sooloilee ja heittää vaikka ulos porukasta, jos ei tee kuten on sovittu.
Meillä tehdään aina 10 tehtävää derbyssä ja maksimipisteillä. Jos ei tee kaikkia, ei osallistu. Virheistä ei sakoteta, jos on vahinko. Niitä voi sattua kaikille.
Liian pienellä porukalla on vaikea saada tarpeeksi apuja kun on tarve, myös derbyyn osallistuminen on hankalaa jos on liian pieni porukka. Meillä on noin 20 hengen porukka, joista derbyyn osallistuu noin puolet, kuka mitenkin ehtii. Liian isolla porukalla derbyäminen on sekin hankalaa kun tehtäviä ei sitten tahdo riittää kaikille. Poistetaan aina alipisteiset tehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te yli 80 tason pelaajat: mitä neljää eri tarviketta ladossa ne on eniten, jos laajennustavaraa ei lasketa.
Mulla on kirveitä 400 ja sahoja 200. Ihan varmuuden vuoksi, jos niiden tulo loppuisi, niin harmittaisi.
Mitä teillä on?
Kirveet sahat puupaneelit pultit.
Puupaneelit ja pultteja oon hamstrannut, kun niitä tulee melko hitaasti. Vähiten tulee teippejä, ruuveja ja maakirjoja.
Hmm... Mulla taas tulee vähiten sahoja ja vasaroita (?) niitä nuijia mitä tarvii maalaajennoksiin.
Eli kaikkea olisi liikenteessä runsaastikin, jos jengi ei hilloais niitä varastoissaan.
Mä olen yrittänyt nyt ottaa niskavoittoa Laakson pelaamisesta, mutta aiheuttaa lisä-ärsytystä.
Sain eilen ihmeen kaupalla 200 pistettä kerättyä, että sain latingin bensaa pyöräytettyä. Seuraava porras siitä sitten olikin 550! :O Pelissä saa siten asua, että sen saisi täyteen ja maksaa jo timanteillakin viljelyksiä. Oikeesti?
Sitten vielä se, että kun on esim kerännyt tuota 200 täyttymistä vaikkapa 183 pointsia, niin kellon tullessa 04.00 se nollaantuu, kun alkaa uusi vuorokausi. Kylläpä otti hieman päähän pari yötä sitten. Juu, pelaan nukkumaan menessä, ettei varmasti sitten saa unta. ;)
Päivätehtävät ovat suht helppoja, mutta sitä laatikkotoimitus juttuja mä en ole vielä tajunnut. Jostain tulee tehtäväksi esim. vie 4 kakkua määränpäähän X. Siinä on kuva niistä kolmesta rahtilaatikosta.
Mistä sellaisen tehtävän saa? Musta tuntuu, että ihan randomia... Sitten joskus kun sellainen tulee sattumalta eteen, niin tehtävän toimitusmatka on aivan liian pitkä, ettei bensa (sillä hetkellä oli 21) riitä mitenkään.. Ja tehtävä pitää toimittaa kolmeen/neljään tuntiin.
Kyllä mä tän vielä jotenkin selvitän.
Vierailija kirjoitti:
Pelissä saa siten asua, että sen saisi täyteen ja maksaa jo timanteillakin viljelyksiä. Oikeesti?
Pelin tarkoitus onkin koukuttaa ja myydä etuja rahalla jotka on piilotettu timanttien taakse hämärryttääkseen rahan arvon. Ainoa tapa voittaa on olla pelaamatta. Jos ei välitä "voittamisesta" ja käyttää siihen luppoaikaa niin se on ok. Ei kannata vaan haaveilla "pärjäämisestä" ilman että syöttää rahaa jatkuvana virtana peliin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt nyt ottaa niskavoittoa Laakson pelaamisesta, mutta aiheuttaa lisä-ärsytystä.
Sain eilen ihmeen kaupalla 200 pistettä kerättyä, että sain latingin bensaa pyöräytettyä. Seuraava porras siitä sitten olikin 550! :O Pelissä saa siten asua, että sen saisi täyteen ja maksaa jo timanteillakin viljelyksiä. Oikeesti?
Sitten vielä se, että kun on esim kerännyt tuota 200 täyttymistä vaikkapa 183 pointsia, niin kellon tullessa 04.00 se nollaantuu, kun alkaa uusi vuorokausi. Kylläpä otti hieman päähän pari yötä sitten. Juu, pelaan nukkumaan menessä, ettei varmasti sitten saa unta. ;)
Päivätehtävät ovat suht helppoja, mutta sitä laatikkotoimitus juttuja mä en ole vielä tajunnut. Jostain tulee tehtäväksi esim. vie 4 kakkua määränpäähän X. Siinä on kuva niistä kolmesta rahtilaatikosta.
Mistä sellaisen tehtävän saa? Musta tuntuu, että ihan randomia... Sitten joskus kun sellainen tulee sattumalta eteen, niin tehtävän toimitusmatka on aivan liian pitkä, ettei bensa (sillä hetkellä oli 21) riitä mitenkään.. Ja tehtävä pitää toimittaa kolmeen/neljään tuntiin.
550 aurinkoa on jo mullekin aivan liikaa. Eli ei sitä laaksoa pysty ajelemaan juuri lainkaan.
Joissain taloissa pyydetään laatikkojen toimitusta. Mutta LUULEN,että sitä määränpäätä ei siinä vaiheessa näe, kun tehtävän ottaa. Eli ehkä joutuu turhan kauaksi viemään ja sitä ei tiedä. Tosin en oo varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te yli 80 tason pelaajat: mitä neljää eri tarviketta ladossa ne on eniten, jos laajennustavaraa ei lasketa.
Mulla on kirveitä 400 ja sahoja 200. Ihan varmuuden vuoksi, jos niiden tulo loppuisi, niin harmittaisi.
Mitä teillä on?
Mistä oot saanut noin paljon sahoja? Ootko ostanut?
Mä saan niitä todella harvoin. En ole maksanut mistään.
En ole se, jolta kysyt.
Mutta sahoja tulee mulle ihan vaan kylästä, pellolta, eläimiltä jne.
Mulle tulee kituvähän teippejä, ruuveja ja maakirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
550 aurinkoa on jo mullekin aivan liikaa. Eli ei sitä laaksoa pysty ajelemaan juuri lainkaan.
Joissain taloissa pyydetään laatikkojen toimitusta. Mutta LUULEN,että sitä määränpäätä ei siinä vaiheessa näe, kun tehtävän ottaa. Eli ehkä joutuu turhan kauaksi viemään ja sitä ei tiedä. Tosin en oo varma.
Ne toimitustehtävät on 2-3 yksikön päässä olleet yleensä ainakin mulle. Kovin montaa en ole tehnyt joten ottaa jollain varauksella. 21 kuulostaa vialta pelissä kun ei niin kauas edes pysty tähtäämään mutta ehkä se on lisähaaste korkeamman tason pelaajille sitten...?
Vierailija kirjoitti:
darkzero kirjoitti:
Eipä niillä sahoilla tai kirveillä mitään tee mutta jos ei oo ladossa välitöntä tarvetta myydä niitä. Yleensä sitten vaihdan niitä laajennuskamoihin sata tai parisataa kerrallaan.
317 kirvestä
192 sahaa
153 vuohenmaitoa
147 timanttisormusta
143 villaaJuuri laajensin ladon ja siilon, muuten voi olla niitäkin kun laajennus tarvitsee ~150 kutakin. Kankaita, sokereita ja meijerituotteita pidän varastossa 100, leipiä ja muutamaa muuta 40. Mehuja, kastikkeita ja hilloja niin paljon kun pystyn. Normituotteita 14. Hakkuja vähintään 50 jollei 100 kisoja varten.
Ja bingokisoja on ollut ainakin 8, jollei 9 historiassa. Ekoista kisoista ei vaan bugin takia saavutus kasvanut.
Sulla täytyy olla valtava lato. Maitotuotteitakin noin valtavasti.
Lato on 6600. Ihan ok mutta kyllä sekin välillä täyttyy. Joskus tosin saa tehdä töitä siihenkin et saa sen täyteen (jotta voi ylitäyttää liukuhihnat kisoja varten). Pidän myös esimerkiksi kylätarvikkeita naapureja varten vaikka oma kylä on jo päivitetty.
Laakso on kyllä hyvin keskeneräinen ja huonosti suunniteltu. Harvassa on porukat jotka kerää 250 kanaa. Meilläkin vasta puolet koossa. Paras taktiikka on unohtaa kanat ja löytää alue missä on 4-5 rakennusta lähekkäin ja ajaa sama lenkki 4 tunnin välein. Ja hoitaa päivittäiset tehtävät ohessa. 550 auringon jälkeen tulee 1000, sitten 1500.
250 kanaa on kyllä minunkin mielestä ihan hirmu iso määrä, etenkin kun ne kanat on niin harvassa. Itse en ainakaan ole kovin moneen kanaan törmännyt, vaikka olenkin ajellut ympäriinsä.
Itse tykkään kyllä Laaksosta ja siitä, että kehitetään uusia juttuja. Se tuo uutta innostusta pelaamiseen :)
Mihin se 250 kanaa siis tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Mihin se 250 kanaa siis tarvitaan?
Avaa laakson kaupassa osion jossa erikoisesineitä.
Miten usein porukka pelaa vrk aikana tätä peliä? Välillä vaan itsestä tuntuu että tuotteet valmistuu liian hitaasti.... Itse olen siis "vasta" tasolla 26.
darkzero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
darkzero kirjoitti:
Eipä niillä sahoilla tai kirveillä mitään tee mutta jos ei oo ladossa välitöntä tarvetta myydä niitä. Yleensä sitten vaihdan niitä laajennuskamoihin sata tai parisataa kerrallaan.
317 kirvestä
192 sahaa
153 vuohenmaitoa
147 timanttisormusta
143 villaaJuuri laajensin ladon ja siilon, muuten voi olla niitäkin kun laajennus tarvitsee ~150 kutakin. Kankaita, sokereita ja meijerituotteita pidän varastossa 100, leipiä ja muutamaa muuta 40. Mehuja, kastikkeita ja hilloja niin paljon kun pystyn. Normituotteita 14. Hakkuja vähintään 50 jollei 100 kisoja varten.
Ja bingokisoja on ollut ainakin 8, jollei 9 historiassa. Ekoista kisoista ei vaan bugin takia saavutus kasvanut.
Sulla täytyy olla valtava lato. Maitotuotteitakin noin valtavasti.
Lato on 6600. Ihan ok mutta kyllä sekin välillä täyttyy. Joskus tosin saa tehdä töitä siihenkin et saa sen täyteen (jotta voi ylitäyttää liukuhihnat kisoja varten). Pidän myös esimerkiksi kylätarvikkeita naapureja varten vaikka oma kylä on jo päivitetty.
Laakso on kyllä hyvin keskeneräinen ja huonosti suunniteltu. Harvassa on porukat jotka kerää 250 kanaa. Meilläkin vasta puolet koossa. Paras taktiikka on unohtaa kanat ja löytää alue missä on 4-5 rakennusta lähekkäin ja ajaa sama lenkki 4 tunnin välein. Ja hoitaa päivittäiset tehtävät ohessa. 550 auringon jälkeen tulee 1000, sitten 1500.
En oo koskaan saanut edes tuota 550 aurinkoa täyteen. Olen tasolla 96.
En saa kanoja kerättyä tarpeeksi timanttipalkintoa varten sieltä erikoisesineistä. Mulla on noin 45 kanaa nyt.
Laakso harmittaa, kun niin vähän saa siellä ajella.
Laaksossa on toimitustwhtävä. Älytön, kun ei tiedä, miten kauas, ennen kuin sen ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten usein porukka pelaa vrk aikana tätä peliä? Välillä vaan itsestä tuntuu että tuotteet valmistuu liian hitaasti.... Itse olen siis "vasta" tasolla 26.
Laitan yöksi valmistumaan hitaat jäätelöt ja monet muuthitaat, jotta olisin ketterä tuottamaan juuri sillä hetkellä tarvittavia. (ettei kone olisi varattu)
Mä käyn useamman kerran päivässä, olen tasolla 126. Olen ostanut timanteilla lisää tuotantopaikkoja koneille ja esim meijeri ja sokeri jauhaa koko ajan, samoin hillokone. Hitaimman laitan yön ajaksi ja päivällä nopeampia.
Kansojen riittävä keruu on mahdotonta. Mulla on nyt yli 60 kanaa, mutta tarvittaisiin 250 ja enää 9 päivää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kansojen riittävä keruu on mahdotonta. Mulla on nyt yli 60 kanaa, mutta tarvittaisiin 250 ja enää 9 päivää aikaa.
*kanojen
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee tosi paljon. Joskus tosi monesti päivässä ja joskus huomattavasti harvemmin. Itse pidän välillä viikonkin taukoa ja sitten taas jaksaa käydä useamminkin, toki jos on derbyssä, niin sitten käyn ahkerasti.
Osa tuotteista on tosiaan aika hitaita, mutta niin kun joku jo täällä sanoi, ne kannattaa laittaa yöksi valmistumaan.
Sahoja ja kirveitä tulee aika usein kylän palkintoina. Lankkuja tulee todella vähän!