Eroon selluliitistä (pepussa, reisissä ja pohkeissa)
Tahtoisin päästä eroon selluliitista joka näkyy pepussa jo muhkuroina ja reisissä puristettaessa. Lisäksi minulla on sellua myös pohkeissa(?!) tästä en ole ennen kuullutkaan, että selluliittiä voisi tulla pohkeisiinkin varsinkin vaikkei ylimääräisiä kiloja olisikaan...mistäköhän sen kertyminen tuolle alueelle johtuu?
Eli koko mun alavartalo on selluliitin vallassa ja jotain tarttis asialle tehdä. Ongelma vaan tuntuisi olevan ettei mitään takeita sen pois saamiseksi taida olla olemassakaan, joten en tiedä millaisiin toimenpiteisiin kannattaisi nyt ryhtyä. Sikipä rakkaat kanssasisaret, kertokaa jos tiedätte mikä tepsii tai on teillä tepsinyt taistelussa selluliittia vastaan.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Olen 39-v. ja mulla alkaa olla sellaria joka puolella. Se haittaa jo payykettäni!
Kaikki alkoi reisistä ja pepusta n. 10 v. sitten. Nyt sitä on pohkeissa, vatsassa, käsivarsissa. Joka paikassa.
Olen ns. laiha läski, eli paino normaalin rajoissa, ylärajoilla keikkuu. Rasvaprosentti on 35.
Miten saan rasvaprosenttia tehokkaasti alas? Täytän puolen vuoden päästä 40, enkä enää jaksa olla tässä kropassa.
Tämä vähän hätkäytti. Olen pari vuotta vanhempi, samoin bmi. Välillä ylärajoilla paino (tiputan sen sillon takaisin kunnes bmi 23) mutta rasvaprosentti reilusti alle 30. Liikun monipuolisesti ja terveys edellä.
Liikunta tekee kaikkea muutakin hyvää kuin vaan vähentää selluliittia. Mitä vanhemmaksi tulee, sen vaikeampi on selvitä elämästä ilman lihaksia. Itsekään en oikein ole salia tai painoharjoittelua rakastanut, mutta silti teen terveyssyistä.
Jos ei jaksa salille niin kyllä kotonakin voi treenata. Osta säädettävät käsipainot nyt alkuun, alkaa askelkyykyt tuntumaan. Tavoitteeksi alkuun vaikka 2-3 päivänä (palautumisen mukaan) tehdä askelkyykkyjä 3* 15-20 toiston sarjoja. Jos ei houkuta isot painot, niin lihas kasvaa myös pidemmällä sarjalla, kunfhan hermo kestää sellaisen. Aloittaa vaikka kehonpainolla jos tarpeen. Kun askelkyykyt sujuu, lisää jonkin toisen liikkeen, vaikka peruskyykyn tai lantionnostot. Olennaista kotitreenissäkin on, että jos alkaa tuntua ihan helpolta, ottaa jotain vähän lisää: liikkeen treenipäivään, sarjan, toistoja sarjaan, lisäpainoa, mitä vaan. Niin kehittyy.
Selluliitti unohtuu jossain vaiheessa treenin myötä. Lähes kaikilla sitä on vähän, mutta liikkuva ihminen näyttää aina hyvältä.
Olisikohan lipedemaa.