Eroon selluliitistä (pepussa, reisissä ja pohkeissa)
Tahtoisin päästä eroon selluliitista joka näkyy pepussa jo muhkuroina ja reisissä puristettaessa. Lisäksi minulla on sellua myös pohkeissa(?!) tästä en ole ennen kuullutkaan, että selluliittiä voisi tulla pohkeisiinkin varsinkin vaikkei ylimääräisiä kiloja olisikaan...mistäköhän sen kertyminen tuolle alueelle johtuu?
Eli koko mun alavartalo on selluliitin vallassa ja jotain tarttis asialle tehdä. Ongelma vaan tuntuisi olevan ettei mitään takeita sen pois saamiseksi taida olla olemassakaan, joten en tiedä millaisiin toimenpiteisiin kannattaisi nyt ryhtyä. Sikipä rakkaat kanssasisaret, kertokaa jos tiedätte mikä tepsii tai on teillä tepsinyt taistelussa selluliittia vastaan.
Kommentit (62)
Syö paljon kasviksia ja marjoja, kohtuullisesti hedelmiä ja kourallinen pähkinöitä. Vältä suolaa, eläinperäisiä ja prosessoituja ruokia, juo paljon vettä ja liiku säännöllisesti. Näillä neuvoilla pääsee jo aika pitkälle.
TIetääkö muuten joku voiko selluliitti lisääntyä laihdutuksen myötä? Itselleni nimittäin tuntuisi käyneen vähän siihen malliin.
Nimittäin laihdutin itseni pari vuotta sitten aika hoikaksi Raw till 4 -tyylisellä dietillä, eli aika paljon hedelmiä, riisiä yms ja ei juuri yhtään rasvaa. Selluliittikin hävisi oikeastaan lähes kokonaan! ...mutta sitten alkoi vähitellen kilot kertymään takaisin, kun riisiä ja pastaa tuli ahmittua liikaa, joten lopulta tulin järkiini ja lopetin dietin.
Nyt olen jälleen suunnilleen samoissa lukemissa painon kanssa, kuin tuolloin laihimmillanikin, mutta selluliitti ei ole kadonnut minnekään toisin kuin viimeksi saman painoisena kävi, en tosin ole enää tuolla raw till 4-dietilläkään. Ja tämä siis ei ole mikään ko. dietin mainostuspuhe, sillä kun ne pudotetut kilot tulivat lopulta tuplaantuneiden sellujen kera takaisin.
Ui, ui, ui! Uiminen on lymfaamista potenssiin tuhat, eli kuona-aineet ja nesteet lähtee kiertoon. Selluliitti on kuona-ainejämiä, varsinkin jos syöt paljon sokeria ja hiilareita, ne jämähtää läskinä kroppaan. Uiminen ja vesijumppa/juoksu tasoittaa sellua jo muutamassa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään muulla selluliittiä pohkeissa? Siis sellaista joka näkyy puristettaessa
-ap
No on, kyllä sitä voi olla kaikkialla missä sitä rasvaa on. Ihan tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostapa kotiin vaikka pari kahvakuulaa/käsipainoja ja sitten vaan youtubesta treenivideoita etsimään. Niinhän se on että aerobisella et selluliitista eroon pääse vaan lihaksien kasvattaminen ja sitä kautta kiinteytyminen on parempi vaihtoehto. Tosin ei sekään ole mikään 100% varma keino, itse olen treenannut vuosia ja edelleen on selluliittia pepussa ja reisissä. Mutta kannattaa ainakin kokeilla, uskon että ainakin vähenee jossain määrin ja saatpahan ainakin kiinteän ja terveemmän kropan!
(ps. Sitä selluliittia on suunnilleen kaikilla ja sen kanssa on vaan opittava elämään jos treenikään ei auta.)
Joo, peppua ainakin ois hyvä treenata ihan jo muutenkin vaikkei selluliitti sieltä häviäisikään, niin ainakin olisi muodoltaan nätimpi. Meinaa vaan usko helposti lopahtaa ennen kuin tuloksia alkaa näkyä, kun ei ole kukaan sanomassa onko joku tietty kotijumppa tarpeeksi tehokasta jne.
-ap
Kävele portaita, tulokset näkyy jo parissa päivässä. Mielestäni helpompaa kuin joku kyykkäily.
Että oikein parissa päivässä... Jep, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset elämäntavat sulla on nyt? Totuushan on se, että mitä pienempi rasvaprosentti niin sitä vähemmän selluliittiä, eli "laihaläskikin" voi selluliitistä kärsiä. Itsellä vähensi selluliittiä lihaksen kasvatus eli kropan kiinteyttäminen, joten jumppaa vaan. En kyllå myöskään nykyään juurikaan syö sokeria tai vehnää eli maustetut jogurtit, myslit ym karkkien, leivosten ja limsojen lisäksi pois ruokavaliosta ja kasviksia tilalle.
Taidan olla ruokavalion suhteen vähän sellainen "tuurijuoppo", että yritän syödä todella terveellisesti ja sitten jos sorrun/annan itselleni luvan johonkin ns. kiellettyyn, niin helposti lähtee vähän käsistä ja tulee sitten syötyä kaikkea muutakin sieltä kielletyltä listalta ketsupista riisiin tai suklaaseen. Painoon tämä ei yleensä juurikaan vaikuta, mutta vuosien saatossa saattanut hyvinkin olla yksi tekijä selluliitin syntymisen suhteen. Lihaa en syö ollenkaan tai maitotaloustuotteita.
Liikunnan suhteen olen myös todella hankala tapaus ja on jo pelkästään todella haastavaa keksiä mitään sellaista liikuntamuotoa josta oikeasti pitäisin ja jota tulisin harrastaneeksi säännöllisesti. Koirien kanssa kyllä kävelen päivittäin ne pakolliset lenkit, mutta nekin talvisin jäävät aika lyhyiksi, kun palellaan koko sakki :D.
Ehkä saisin motivoitua itseni jonkinlaiseen kotijumppailuun, mutta liian usein olen kuullut sanottavan ettei sillä saada riittäviä tuloksia aikaan, vaan pitäisi käydä salilla ja kynnys lähteä salille on todella suuri. Kuulostan kyllä kamalan hankalalta näiden mun vaatimusteni kanssa ja tavallaan ymmärrän kyllä ettei se selluliitti ole itsestään kertynyt eikä varmaan ilman mitään työtä sieltä maagisesti mihinkään katoa, mutten tiedä miten suuria vaadittavia uhrauksia olisin valmis tekemään asian eteen.
-ap
Kyllä se kotitreenikin aina parempi on kuin ei liikuntaa ollenkaan :) En minäkään käy salilla, vaan jumppaan kotona vastuskuminauhoilla, kahvakuulalla ja käsipainoilla, sekä muutaman kerran viikossa kehon painolla kunnon HIIT-treenin ja about puolessa vuodessa vatsa on litistynyt huomattavasti ja mm. reisilihakset, sekä käsilihakset erottuu aika kivasti ja ulkomuoto on jo suht sporttinen, vaikka monta vuotta olin teini-iän jälkeen tekemättä mitään, mutta ylipainoa ei silti päässyt kertymään. Youtubesta löytyy paljon hyviä treenivideoita kotona tehtäväksi ja varsinkin noita HIIT-treenejä ihan "reaaliaikaisena" eli videon tekijä näyttää siinä samalla ja jumppa on kellotettu videolla valmiiksi. Muutamia omia lemppareitani noiden liikuntavideoiden saralta youtubessa on mm. Emi Wong, Sarah's day ja Hanna Öberg.
Kiitos näistä vinkeistä! Ja kiva kuulla että tulosta voi saada aikaan ihan kotosallakin jos salitreeni ei nappaa :). Jos tänne vielä eksyt, niin olisi mukava kuulla kuinka usein ja kauan jumpat kotona kestää.
-ap
No mulla on tällä hetkellä suurinpiirtein tällainen rytmitys treeneissä:
-Päivä 1: rankempi jalkatreeni, isoja, koko kroppaa vaativia liikkeitä, kuten erilaisia kyykkyjä
-Päivä 2: lepo
-Päivä 3: HIIT-treeni koko kropalle
-Päivä 4: keskivartalo ja kädet
-Päivä 5: lepo
-Päivä 6: toinen jalkatreeni, jossa vähän eristävimpiä liikkeitä esim. donkey kicks, lantion nostot
-Päivä 7: lepo
-Päivä 8: HIIT-treeni koko kropalle
Nuo jalkatreenit mulla yleensä kestää kaikista pisimpään, koska jalat tarvii kotona niin paljon aktivointia, kun lisäpainojen käyttö on rajoitettua niin niissä menee yleensä tunti, mutta keskivartalo ja kädet tulee tehtyä noin 30-45 minuutissa ja nuo HIIT-treenit on sitten 10-20min riippuen siitä, mitä huvittaa tehdä. Eli en myöskään ota siitä mitään hirveää stressiä, jos jonain päivänä en jaksakaan jumpata vaan teen jumpan sitten ihan suosiolla seuraavana päivänä :) Mutta tosiaan ei nyt kannata heti aloittaa ehkä ihan tuollaisella rytmityksellä, jos et muuta liikuntaa ole harrastanut, kuin kävelyä, siinä menee sitten äkkiä se into, kun rykäset jonkun hirveän jalkatreenin ja et pysty käveleen viikkoon. Mun ohje onkin, että aloita rauhassa ja vaikka ihan vaan yhdellä sarjalla per liike ja vaikka parin viikon säännöllisen liikunnan jälkeen sitten lisäät sarjoja eli esim. ekat kaksi viikkoa tekisit vaikka jalkalihastreenissä 10 toistoa kyykkyjä, lantion nostoja ym ja sitten sen parin viikon jälkeen teetkin 2X10 :) Ja HIIT-treeneissä ihan oikeasti haasta itses, etkä ajattele ettet pysty, vaan purat kaikki päivän aggressiot siihen niin saat rasvan palamaan, kun sykkeet nousee kunnolla ja oot ihan kuollut sen setin jälkeen :D
Kokemuksesta voin kertoa, että selluliitista voi päästä lähes kokonaan eroon, mutta se myös tulee äkkiä takaisin, jos/kun uusia elämäntapoja ei jatka. Itse aloitin salilla käymisen ja kävelylenkit. Laitoin ruokavalion kuntoon ja tein lähes päivittäin, ainakin useita kertoja viikossa kuivaharjausta ja suihkun jälkeen ihoöljyä jalkoihin. Tuloksia tuli, kroppa kiinteytyi, paino tippui ja selluliitti väheni. Sitten elämä käänsi kaiken päälaelleen, sairastuin (kesti kuukausia), ruokavalio huononi kuin huomaamatta ja parannuttuani huomasin kuntoni romahtaneen. Yritän nyt pikkuhiljaa kohottaa kuntoani kävelylenkeillä ja kevyillä treeneillä ja palailla taas kaikin tavoin entiseen hyvään oloon. Ja myös päästä uudelleen selluliitistä eroon, nyt sitä on jo käsivarsissakin, sillä olen sairastaessani myös lihonut =(
Suosittelen siis ihan tavallista ruokaa, sokerin ja vehnän vähentää minimiin. Jokaisella aterialla runsaasti kasviksia tai marjoja, muutama hedelmäkin mahtuu päivittäin ruokavalioon. Proteiinia riittävästi, sekä hyviä rasvoja kuten öljyä, avokadoa, pähkinöitä, siemeniä. Kaurapuuroa, perunaa, täysjyväleipää, riisiä jne. liikunnan mukaan. Eli syön aina aamupalalla hiilaria, useimmiten puuroa, ja treenin ympärillä hiilareita. Se on toiminut itselläni. Jos en liiku koko päivänä, ei hiilareitakaan tarvitse niin paljon, mutta ei tarvitse nipottaa. Yksi leipä tai pari perunaa ei elämää kaada. Paljon vettä!
Jos salille meno ei innosta, kannattaa kotiin hankkia säädettävät käsipainot ja kahvakuula, 8kg on hyvä alkuun. Niillä pääsee jo pitkälle. Kannattaa tutustua Anna Saivosalmen kotitreeneihin, ne on tosi kivoja ja monipuolisia, oman kehon painolla, trx-remmeillä, kuulalla jne. Anna löytyy instasta nimellä ansaivo, ja hän on tehnyt myös treenikirjan. Toki löytyy monia, monia muitakin, mutta Annan liikunta- ja ruokafilosofia on jotenkin kivan mutkaton - ajatuksena että joka päivä ehtii tehdä vartin treenin vaikka ruoan kypsymistä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset elämäntavat sulla on nyt? Totuushan on se, että mitä pienempi rasvaprosentti niin sitä vähemmän selluliittiä, eli "laihaläskikin" voi selluliitistä kärsiä. Itsellä vähensi selluliittiä lihaksen kasvatus eli kropan kiinteyttäminen, joten jumppaa vaan. En kyllå myöskään nykyään juurikaan syö sokeria tai vehnää eli maustetut jogurtit, myslit ym karkkien, leivosten ja limsojen lisäksi pois ruokavaliosta ja kasviksia tilalle.
Taidan olla ruokavalion suhteen vähän sellainen "tuurijuoppo", että yritän syödä todella terveellisesti ja sitten jos sorrun/annan itselleni luvan johonkin ns. kiellettyyn, niin helposti lähtee vähän käsistä ja tulee sitten syötyä kaikkea muutakin sieltä kielletyltä listalta ketsupista riisiin tai suklaaseen. Painoon tämä ei yleensä juurikaan vaikuta, mutta vuosien saatossa saattanut hyvinkin olla yksi tekijä selluliitin syntymisen suhteen. Lihaa en syö ollenkaan tai maitotaloustuotteita.
Liikunnan suhteen olen myös todella hankala tapaus ja on jo pelkästään todella haastavaa keksiä mitään sellaista liikuntamuotoa josta oikeasti pitäisin ja jota tulisin harrastaneeksi säännöllisesti. Koirien kanssa kyllä kävelen päivittäin ne pakolliset lenkit, mutta nekin talvisin jäävät aika lyhyiksi, kun palellaan koko sakki :D.
Ehkä saisin motivoitua itseni jonkinlaiseen kotijumppailuun, mutta liian usein olen kuullut sanottavan ettei sillä saada riittäviä tuloksia aikaan, vaan pitäisi käydä salilla ja kynnys lähteä salille on todella suuri. Kuulostan kyllä kamalan hankalalta näiden mun vaatimusteni kanssa ja tavallaan ymmärrän kyllä ettei se selluliitti ole itsestään kertynyt eikä varmaan ilman mitään työtä sieltä maagisesti mihinkään katoa, mutten tiedä miten suuria vaadittavia uhrauksia olisin valmis tekemään asian eteen.
-ap
Kyllä se kotitreenikin aina parempi on kuin ei liikuntaa ollenkaan :) En minäkään käy salilla, vaan jumppaan kotona vastuskuminauhoilla, kahvakuulalla ja käsipainoilla, sekä muutaman kerran viikossa kehon painolla kunnon HIIT-treenin ja about puolessa vuodessa vatsa on litistynyt huomattavasti ja mm. reisilihakset, sekä käsilihakset erottuu aika kivasti ja ulkomuoto on jo suht sporttinen, vaikka monta vuotta olin teini-iän jälkeen tekemättä mitään, mutta ylipainoa ei silti päässyt kertymään. Youtubesta löytyy paljon hyviä treenivideoita kotona tehtäväksi ja varsinkin noita HIIT-treenejä ihan "reaaliaikaisena" eli videon tekijä näyttää siinä samalla ja jumppa on kellotettu videolla valmiiksi. Muutamia omia lemppareitani noiden liikuntavideoiden saralta youtubessa on mm. Emi Wong, Sarah's day ja Hanna Öberg.
Kiitos näistä vinkeistä! Ja kiva kuulla että tulosta voi saada aikaan ihan kotosallakin jos salitreeni ei nappaa :). Jos tänne vielä eksyt, niin olisi mukava kuulla kuinka usein ja kauan jumpat kotona kestää.
-ap
No mulla on tällä hetkellä suurinpiirtein tällainen rytmitys treeneissä:
-Päivä 1: rankempi jalkatreeni, isoja, koko kroppaa vaativia liikkeitä, kuten erilaisia kyykkyjä
-Päivä 2: lepo
-Päivä 3: HIIT-treeni koko kropalle
-Päivä 4: keskivartalo ja kädet
-Päivä 5: lepo
-Päivä 6: toinen jalkatreeni, jossa vähän eristävimpiä liikkeitä esim. donkey kicks, lantion nostot
-Päivä 7: lepo
-Päivä 8: HIIT-treeni koko kropalleNuo jalkatreenit mulla yleensä kestää kaikista pisimpään, koska jalat tarvii kotona niin paljon aktivointia, kun lisäpainojen käyttö on rajoitettua niin niissä menee yleensä tunti, mutta keskivartalo ja kädet tulee tehtyä noin 30-45 minuutissa ja nuo HIIT-treenit on sitten 10-20min riippuen siitä, mitä huvittaa tehdä. Eli en myöskään ota siitä mitään hirveää stressiä, jos jonain päivänä en jaksakaan jumpata vaan teen jumpan sitten ihan suosiolla seuraavana päivänä :) Mutta tosiaan ei nyt kannata heti aloittaa ehkä ihan tuollaisella rytmityksellä, jos et muuta liikuntaa ole harrastanut, kuin kävelyä, siinä menee sitten äkkiä se into, kun rykäset jonkun hirveän jalkatreenin ja et pysty käveleen viikkoon. Mun ohje onkin, että aloita rauhassa ja vaikka ihan vaan yhdellä sarjalla per liike ja vaikka parin viikon säännöllisen liikunnan jälkeen sitten lisäät sarjoja eli esim. ekat kaksi viikkoa tekisit vaikka jalkalihastreenissä 10 toistoa kyykkyjä, lantion nostoja ym ja sitten sen parin viikon jälkeen teetkin 2X10 :) Ja HIIT-treeneissä ihan oikeasti haasta itses, etkä ajattele ettet pysty, vaan purat kaikki päivän aggressiot siihen niin saat rasvan palamaan, kun sykkeet nousee kunnolla ja oot ihan kuollut sen setin jälkeen :D
Kiitos lisäselvennyksistä :) Hui kamalaa...kuulostaa kyllä kovin rankalta tunnin mittainen jalkatreeni :O mutten epäile etteikö tuloksia synny tuolla ohjelmalla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa, että selluliitista voi päästä lähes kokonaan eroon, mutta se myös tulee äkkiä takaisin, jos/kun uusia elämäntapoja ei jatka. Itse aloitin salilla käymisen ja kävelylenkit. Laitoin ruokavalion kuntoon ja tein lähes päivittäin, ainakin useita kertoja viikossa kuivaharjausta ja suihkun jälkeen ihoöljyä jalkoihin. Tuloksia tuli, kroppa kiinteytyi, paino tippui ja selluliitti väheni. Sitten elämä käänsi kaiken päälaelleen, sairastuin (kesti kuukausia), ruokavalio huononi kuin huomaamatta ja parannuttuani huomasin kuntoni romahtaneen. Yritän nyt pikkuhiljaa kohottaa kuntoani kävelylenkeillä ja kevyillä treeneillä ja palailla taas kaikin tavoin entiseen hyvään oloon. Ja myös päästä uudelleen selluliitistä eroon, nyt sitä on jo käsivarsissakin, sillä olen sairastaessani myös lihonut =(
Suosittelen siis ihan tavallista ruokaa, sokerin ja vehnän vähentää minimiin. Jokaisella aterialla runsaasti kasviksia tai marjoja, muutama hedelmäkin mahtuu päivittäin ruokavalioon. Proteiinia riittävästi, sekä hyviä rasvoja kuten öljyä, avokadoa, pähkinöitä, siemeniä. Kaurapuuroa, perunaa, täysjyväleipää, riisiä jne. liikunnan mukaan. Eli syön aina aamupalalla hiilaria, useimmiten puuroa, ja treenin ympärillä hiilareita. Se on toiminut itselläni. Jos en liiku koko päivänä, ei hiilareitakaan tarvitse niin paljon, mutta ei tarvitse nipottaa. Yksi leipä tai pari perunaa ei elämää kaada. Paljon vettä!
Jos salille meno ei innosta, kannattaa kotiin hankkia säädettävät käsipainot ja kahvakuula, 8kg on hyvä alkuun. Niillä pääsee jo pitkälle. Kannattaa tutustua Anna Saivosalmen kotitreeneihin, ne on tosi kivoja ja monipuolisia, oman kehon painolla, trx-remmeillä, kuulalla jne. Anna löytyy instasta nimellä ansaivo, ja hän on tehnyt myös treenikirjan. Toki löytyy monia, monia muitakin, mutta Annan liikunta- ja ruokafilosofia on jotenkin kivan mutkaton - ajatuksena että joka päivä ehtii tehdä vartin treenin vaikka ruoan kypsymistä odotellessa.
Kiva kuulla että selluliitista voi päästä eroonkin, mutta harmittavan helposti se tosiaan palaa takaisin. Siksi pitäisikin löytää jotain sellaisia keinoja pitää se kurissa, joita jaksaa ylläpitääkin.
Kuulostaa ihanalle filosofialle tuo pikatreeni ruuan kypsymistä odotellessa ja istuu hyvin mun ajatusmaailmaan...en usko että mitään kauheaa rääkkiä jaksaa kukaan loputtomiin jos ei siitä nauti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kuivaharjauksesta ei pitäisi ainakaan haittaa olla, mikset kokeilisi sitä? Lisäksi lihaskuntotreeniä ongelma-alueille niin lihas kasvaa ja tasoittaa selluliittia sekä verenkierto vilkastuu.
Itse aloitin kuivaharjauksen jokunen viikko sitten ja ainakin on iho pehmeämpi ja kuivat karheat kohdat lähes kadonneet. Olen myös huomannut että vahvemmassa pakarassa ei selluliittia näy ilman puristamista, heikommassa pakarassa näkyy ihan luonnontilassa. :D Liekö näillä jokin yhteys, toisaalta istun myös usein nojaten heikompaan pakaraan, voisikohan heikentää jotain nestekiertoja tms...
Kokeilin kuivaharjausta, eikä se selluliittiin tehonnut, vaikka muuten hyvältä tuntuikin. Sen sijaan huomasin että katkenneita hiussuonia ilmestyi enemmän reisiin. Jos on taipumusta noihin niin kannattaa kuivaharjata erittäin varovasti, jos ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivaharjauksesta ei pitäisi ainakaan haittaa olla, mikset kokeilisi sitä? Lisäksi lihaskuntotreeniä ongelma-alueille niin lihas kasvaa ja tasoittaa selluliittia sekä verenkierto vilkastuu.
Itse aloitin kuivaharjauksen jokunen viikko sitten ja ainakin on iho pehmeämpi ja kuivat karheat kohdat lähes kadonneet. Olen myös huomannut että vahvemmassa pakarassa ei selluliittia näy ilman puristamista, heikommassa pakarassa näkyy ihan luonnontilassa. :D Liekö näillä jokin yhteys, toisaalta istun myös usein nojaten heikompaan pakaraan, voisikohan heikentää jotain nestekiertoja tms...
Kokeilin kuivaharjausta, eikä se selluliittiin tehonnut, vaikka muuten hyvältä tuntuikin. Sen sijaan huomasin että katkenneita hiussuonia ilmestyi enemmän reisiin. Jos on taipumusta noihin niin kannattaa kuivaharjata erittäin varovasti, jos ollenkaan.
Kiitos myös tästä neuvosta! On kyllä aika herkkä ja ohut iho, eli ehkei kannattaisikaan harjailla...tai sitten jollain tosi pehmeällä vaan, mutta onko pehmeämmällä sitten enää mitään vaikutusta. Onpas hankalaa :)
-ap
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla sitä on! : https://www.is.fi/mystyle/art-2000005733799.html
Tuskin on
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla sitä on! : https://www.is.fi/mystyle/art-2000005733799.html
Uskohan sinä noita lehtien juttuja :D:D:D
Pakko sanoa, ettei välttämättä edes rasvaprosentti kerro mitään. Mulla oli pari vuotta sitten rasvaprosentti 22%. Toki lihasta ois voinu olla enemmän, mutta kehonkoostumusmittauksessa mun vartalotyyppi sijottu normaalin vartalotyypin alueelle, mutta lähelle lihaksikkaan ja alhaisen rasvaprosentin vartalotyyppiä. Ja silti oli selluliittia, joka näky mm. kävellessä ja puristaessa sekä epäimartelevassa valossa.
Treenasin n.5 kertaa viikossa + työmatkat pyöräillen (3-4km/suunta). Treenit osin kehonpainolla ja osin kahvakuulilla. Lisäks lenkkeilyä. Söin myös suht terveellisesti ja join paljon vettä.
Kannattaa siis vaan oman terveyden vuoks elää suht terveellisesti, mutta turhia stressaamatta ja suorittamatta. Selluliitti on normaalia, vaikkei kaunista olekaan.
Tällä hetkellä mulla on masennus ja uupumus. Selluliitti on pahentunut, koska liikunta vähentynyt. Kyllä siis liikunta ja kaikki vaikuttaa, mutta muistakaa ettei se välttämättä täysin poista selluliittia. Yks mitä ehkä suosittelisin, niin spinning vois tehdä hyvää ainakin alavartalon verenkierrolle. Meinasin ite alottaa, kunhan vointi paranee ja koronatilanne helpottuu.
Olen aina ollut hoikka ja liikunnallinen, mutta nuorempana oli jonkun verran selluliittia reisissä. Se hävisi kun vaihdoin yhdistelmäehkäisypillerit minipillereihin eli hormoneissa oli se salaisuus. Nyt on nelikymppisenä ihanan sileät reidet!
Huomasin että 20-vuotiaana selluliittia alkoi ilmestyä vähän joka paikkaan. Olin silloin tosi hoikka ja silti pakaroissa näkyi sopivassa valossa seistessä muhkuraa, jopa pohkeissa kun kunnolla puristi. Olin aivan kauhuissani ja mietin että olisin muhkurainen sellupallo parin vuoden sisällä sillä menolla. Ja kokeilin ihan kaikkea: joka ilta hurja jalkajumppa, kuivaharjausta, kuivakuppausta, vähemmän syömistä. Mutta mikään ei auttanut. Selluliitti vaan pysyi. Vaan ei sitä tullut lisääkään. Yritin monta vuotta päästä siitä eroon tuloksetta, lopulta luovutin.
Mielenkiintoisesti tilanne on pysynyt aika lailla samanlaisena 20 vuotta nyt riippumatta siitä teenkö mitään asian eteen vai en. Olen iloinen että lisää ei ole tullut, mutta myös joutunut hyväksymään että tämän kanssa on vaan elettävä.
Olette varmasti todella ihanan näköisiä sellu perseineen. Tissit roikkuu, etureppu rötköttää vitunn päällä, perse on kuin 7 leivän uuni ja vitttu löysä. Oikeita unelmanaisia. <3
Nopea selluliitin poistaja - https://hespac.com/celufi.htm Eron huomaa jo muutamassa viikossa. Cellinea pillereissä kahden suuntainen vaikutus, ne ennalta ehkäisevät haitallisen rasvan muodostumista ja näin ei appelsiini ihoa ei pääse syntymään sekä tuotteen sisältämät ravintoaineet ja yrtit tuhoavat jo olemassa olevaa selluliittia.
Googlaa kuivakuppaus. Tehdään tietynlaisilla imukupeilla. Ainoa asia, joka on itselläni vaikuttanut selluliittiin. Parantaa aineenvaihduntaa kudoksessa jota kupataan.