Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroon selluliitistä (pepussa, reisissä ja pohkeissa)

selluliitti 1 /minä 0
23.06.2018 |

Tahtoisin päästä eroon selluliitista joka näkyy pepussa jo muhkuroina ja reisissä puristettaessa. Lisäksi minulla on sellua myös pohkeissa(?!) tästä en ole ennen kuullutkaan, että selluliittiä voisi tulla pohkeisiinkin varsinkin vaikkei ylimääräisiä kiloja olisikaan...mistäköhän sen kertyminen tuolle alueelle johtuu?
Eli koko mun alavartalo on selluliitin vallassa ja jotain tarttis asialle tehdä. Ongelma vaan tuntuisi olevan ettei mitään takeita sen pois saamiseksi taida olla olemassakaan, joten en tiedä millaisiin toimenpiteisiin kannattaisi nyt ryhtyä. Sikipä rakkaat kanssasisaret, kertokaa jos tiedätte mikä tepsii tai on teillä tepsinyt taistelussa selluliittia vastaan.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi tietää että onko oikealla ruokavaliolla vai liikunnalla suurempi merkitys tulosten kannalta?

Toisaalta tiedän että anorektikotkin voivat kärsiä selluliitista, joten onko sitten liikunta noista se tärkeämpi vai miten sanoisitte asian olevan?

Vierailija
2/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset elämäntavat sulla on nyt? Totuushan on se, että mitä pienempi rasvaprosentti niin sitä vähemmän selluliittiä, eli "laihaläskikin" voi selluliitistä kärsiä. Itsellä vähensi selluliittiä lihaksen kasvatus eli kropan kiinteyttäminen, joten jumppaa vaan. En kyllå myöskään nykyään juurikaan syö sokeria tai vehnää eli maustetut jogurtit, myslit ym karkkien, leivosten ja limsojen lisäksi pois ruokavaliosta ja kasviksia tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset elämäntavat sulla on nyt? Totuushan on se, että mitä pienempi rasvaprosentti niin sitä vähemmän selluliittiä, eli "laihaläskikin" voi selluliitistä kärsiä. Itsellä vähensi selluliittiä lihaksen kasvatus eli kropan kiinteyttäminen, joten jumppaa vaan. En kyllå myöskään nykyään juurikaan syö sokeria tai vehnää eli maustetut jogurtit, myslit ym karkkien, leivosten ja limsojen lisäksi pois ruokavaliosta ja kasviksia tilalle.

Taidan olla ruokavalion suhteen vähän sellainen "tuurijuoppo", että yritän syödä todella terveellisesti ja sitten jos sorrun/annan itselleni luvan johonkin ns. kiellettyyn, niin helposti lähtee vähän käsistä ja tulee sitten syötyä kaikkea muutakin sieltä kielletyltä listalta ketsupista riisiin tai suklaaseen.  Painoon tämä ei yleensä juurikaan vaikuta, mutta vuosien saatossa saattanut hyvinkin olla yksi tekijä selluliitin syntymisen suhteen. Lihaa en syö ollenkaan tai maitotaloustuotteita.

Liikunnan suhteen olen myös todella hankala tapaus ja on jo pelkästään todella haastavaa keksiä mitään sellaista liikuntamuotoa josta oikeasti pitäisin ja jota tulisin harrastaneeksi säännöllisesti. Koirien kanssa kyllä kävelen päivittäin ne pakolliset lenkit, mutta nekin talvisin jäävät aika lyhyiksi, kun palellaan koko sakki :D.

Ehkä saisin motivoitua itseni jonkinlaiseen kotijumppailuun, mutta liian usein olen kuullut sanottavan ettei sillä saada riittäviä tuloksia aikaan, vaan pitäisi käydä salilla ja kynnys lähteä salille on todella suuri.  Kuulostan kyllä kamalan hankalalta näiden mun vaatimusteni kanssa ja tavallaan ymmärrän kyllä ettei se selluliitti ole itsestään kertynyt eikä varmaan ilman mitään työtä sieltä maagisesti mihinkään katoa, mutten tiedä  miten suuria vaadittavia uhrauksia olisin valmis tekemään asian eteen.

-ap

Vierailija
4/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin! unohtui vielä mainita että luvattoman paljon tulee istuttua päivittäin, suurimman osan ajasta.

-ap

Vierailija
5/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliittihän johtuu siitä, että rasva velloo rasvaa vasten ja näyttää siksi muhkuraiselta ulospäin, jos sulla olisi rasvan alla paljon lihasta jolloin rasva makaisi tiivistä lihaskudosta vasten, näyttäisi iho sileämmältä. Eli salille, mars :)

Vierailija
6/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selluliittihän johtuu siitä, että rasva velloo rasvaa vasten ja näyttää siksi muhkuraiselta ulospäin, jos sulla olisi rasvan alla paljon lihasta jolloin rasva makaisi tiivistä lihaskudosta vasten, näyttäisi iho sileämmältä. Eli salille, mars :)

Juurihan tuo aloittaja mainitsi että kynnys salille menemiseen on korkealla. 

Oma vinkkini olisi pitkät kävelylenkit, joilla rasva saadaan palamaan ja alakroppaan jotain täsmäliikkeitä vaikka niitä kyykkyjä yms. mutta olen huono neuvoja, koska en itsekään ole päässyt selluliitin kiroista.

Vierailija
7/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan tuo aloittaja mainitsi että kynnys salille menemiseen on korkealla. 

Oma vinkkini olisi pitkät kävelylenkit, joilla rasva saadaan palamaan ja alakroppaan jotain täsmäliikkeitä vaikka niitä kyykkyjä yms. mutta olen huono neuvoja, koska en itsekään ole päässyt selluliitin kiroista.

Kyllä, mielummin tekisin jotain muuta kuin salitreenejä...tai siis juuri se salille marssiminen (siellä olo) on ongelma, ei niinkään ne liikkeet

-ap

Vierailija
8/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään muulla selluliittiä pohkeissa? Siis sellaista joka näkyy puristettaessa

-ap

Vierailija
9/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päästä selluliitistä eroon helposti?

Lähde viikoksi radalle ilmoittamatta kotona asiasta.

Kun palaat takaisin kotiin, selluliitti on pakannut tavaransa ja lähtenyt muihin maisemiin.

Vierailija
10/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla ruokavalion suhteen vähän sellainen "tuurijuoppo", että yritän syödä todella terveellisesti ja sitten jos sorrun/annan itselleni luvan johonkin ns. kiellettyyn, niin helposti lähtee vähän käsistä ja tulee sitten syötyä kaikkea muutakin sieltä kielletyltä listalta ketsupista riisiin tai suklaaseen.  Painoon tämä ei yleensä juurikaan vaikuta, mutta vuosien saatossa saattanut hyvinkin olla yksi tekijä selluliitin syntymisen suhteen. Lihaa en syö ollenkaan tai maitotaloustuotteita.

Liikunnan suhteen olen myös todella hankala tapaus ja on jo pelkästään todella haastavaa keksiä mitään sellaista liikuntamuotoa josta oikeasti pitäisin ja jota tulisin harrastaneeksi säännöllisesti. Koirien kanssa kyllä kävelen päivittäin ne pakolliset lenkit, mutta nekin talvisin jäävät aika lyhyiksi, kun palellaan koko sakki :D.

Ehkä saisin motivoitua itseni jonkinlaiseen kotijumppailuun, mutta liian usein olen kuullut sanottavan ettei sillä saada riittäviä tuloksia aikaan, vaan pitäisi käydä salilla ja kynnys lähteä salille on todella suuri.  Kuulostan kyllä kamalan hankalalta näiden mun vaatimusteni kanssa ja tavallaan ymmärrän kyllä ettei se selluliitti ole itsestään kertynyt eikä varmaan ilman mitään työtä sieltä maagisesti mihinkään katoa, mutten tiedä  miten suuria vaadittavia uhrauksia olisin valmis tekemään asian eteen.

-ap

VHH-ruokavalio. Tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, niin ei tule hiilarihimoja. Mutta se on joskus yllättävän iso määrä, mikä on tarpeeksi. Kun hiilari vähenee, se täytyy korvata enimmäkseen rasvalla, jolloin rasvaa saa (ja pitää) käyttää kunnolla, niin että jo tuntuu että tämähän on ihan liikaa. Mutta perehdy ensin ruokavalioon, esim. karppaus.info on hyvä.

Nimenomaan sokerin ja valkoisien hiilareitten välttely tehoaa selluliittiin. Sitten muutenkin ruokavalio VHH:ksi, niin jaksaa pysyä erossa höttöhiilareista. Ja muutenkin vaikuttaa terveyteen edullisesti monella tavalla. Sehän on siis luonnollinen ruokavalio, eikä mikään ihmekuuri. (Paljon vääriä käsityksiä siitä liikkuu. Sanotaan näin pähkinänkuoressa esimerkiksi että se ei ole mitään lihanmättöä, siinä ei syödä proteiinia enempää kuin virallisissa suosituksissakaan. Ja kasviksia karppaaja syö todennäköisesti enemmän kuin keskivertokansalainen.)

Vierailija
11/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päästä selluliitistä eroon helposti?

Lähde viikoksi radalle ilmoittamatta kotona asiasta.

Kun palaat takaisin kotiin, selluliitti on pakannut tavaransa ja lähtenyt muihin maisemiin.

Hekoheko...Törmännyt tuohon samaan vitsiin useammin kuin naapurin mummoon tai pentuna ovenkarmiin polkuautolla ajaessani. Mutta kunpa se selluliitista eroon pääseminen naisillekin olisi yhtä helppoa kuin teille miehille vinkin mukaan tuntuisi olevan.

-ap

Vierailija
12/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut vihreästä teestä olevan vähän apua.

Vierailija
13/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulkee selluliitti suvussa ja vaikka olen hoikka ja kohtuullisen liikunnallinen ovat reiteni aina olleet rasittavan höttöiset. Lihas kasvaa kyllä siellä alla jos treenaa mutta sellu vain kelluu siinä päällä. Mielestäni progesteronivoide ja merilevälisäaine auttoivat jonkun verran. Uskon että selluliitti johtuu hormoneista. Rasittavaa.

Vierailija
14/62 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kyllä se kotitreenikin aina parempi on kuin ei liikuntaa ollenkaan :) En minäkään käy salilla, vaan jumppaan kotona vastuskuminauhoilla, kahvakuulalla ja käsipainoilla, sekä muutaman kerran viikossa kehon painolla kunnon HIIT-treenin ja about puolessa vuodessa vatsa on litistynyt huomattavasti ja mm. reisilihakset, sekä käsilihakset erottuu aika kivasti ja ulkomuoto on jo suht sporttinen, vaikka monta vuotta olin teini-iän jälkeen tekemättä mitään, mutta ylipainoa ei silti päässyt kertymään. Youtubesta löytyy paljon hyviä treenivideoita kotona tehtäväksi ja varsinkin noita HIIT-treenejä ihan "reaaliaikaisena" eli videon tekijä näyttää siinä samalla ja jumppa on kellotettu videolla valmiiksi. Muutamia omia lemppareitani noiden liikuntavideoiden saralta youtubessa on mm. Emi Wong, Sarah's day ja Hanna Öberg.

Vierailija
15/62 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-v. ja mulla alkaa olla sellaria joka puolella. Se haittaa jo payykettäni!

Kaikki alkoi reisistä ja pepusta n. 10 v. sitten. Nyt sitä on pohkeissa, vatsassa, käsivarsissa. Joka paikassa.

Olen ns. laiha läski, eli paino normaalin rajoissa, ylärajoilla keikkuu. Rasvaprosentti on 35.

Miten saan rasvaprosenttia tehokkaasti alas? Täytän puolen vuoden päästä 40, enkä enää jaksa olla tässä kropassa.

Vierailija
16/62 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Älkää puristelko ja tuijotelko paikkojanne vaan opetelkaa nauttimaan elämästänne!

Jos olette terveitä niin miksi tuhlata aikaa tuollaisiin epäolennaisuuksiin?

Vierailija
17/62 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliota ja liikuntaa mitenkään väheksymättä, hankippa semmonen vanhanajan kylpyharja, ja harjaile iho aina suihkussa käydessä. On ihan paras. Saa näkyviä tuloksia aika nopeasti. Lisäksi yritä lopettaa se istuminen. Muualla koita seistä, kotona vaikka makaa ja tee jumppaliikkeitä. Niin että pyrkisit mahdollisimman vähän vaan istumaan.

Vierailija
18/62 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Haluat päästä selluliitista eroon, mutta et halua tehdä sen eteen mitään. Syöty ruoka muuten vaikuttaa selluliittiin eniten.

Vierailija
19/62 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä komentele!

Vierailija
20/62 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kulkee selluliitti suvussa ja vaikka olen hoikka ja kohtuullisen liikunnallinen ovat reiteni aina olleet rasittavan höttöiset. Lihas kasvaa kyllä siellä alla jos treenaa mutta sellu vain kelluu siinä päällä. Mielestäni progesteronivoide ja merilevälisäaine auttoivat jonkun verran. Uskon että selluliitti johtuu hormoneista. Rasittavaa.

Ja niihin hormoneihin vaikuttaa ruoka.