Suomessa syntyy liian vähän lapsia, oletko sinä syypää siihen asenteillasi?
Suomessa syntyy liian vähän lapsia. Suomalaiset saavat hankkia lapsia vain täydellisissä olosuhteissa (muut toki saavat hankkia lapsia ihan miten vain).
Hyvin harvalla on nykyään elämäntilanne täydellinen joten ei ihme, että syntyvyys on laskussa.
Naisilla pätkätyöt ja miestenkin työttömyys lisääntynyt.
Minusta tämänkin palstan asenneilmapiiri vaikuttaa nuoriin.
Ennen ei tällaista ollut vaikka töitä oli enemmän.
Yhä vähemmän on ihmisiä jotka kelpaavat vanhemmiksi.
Asiaa ei auta näiden harvojen pilkkaaminen epätäydellisyydestä. On hienoa, että nykyään joku vielä viihtyy äitinä, eikö?
Siis jos näitä ihmisiä vielä löytyy niin eikö voisi ennemmin kannustaa.
Itse en suurperhettä jaksaisi.
Kommentit (2)
Itselläni on kaksi lasta, joita ilman elämäni olisi ns. täydellistä. Nyt sen sijaan kuuntelen päivät pitkät älytöntä valitusta ja riitelyä ja joudun käyttämään ihan kaikki rahani, omat ja lainatut, lasten kuluihin. Vanhempi menee lukioon ja itse lasken joudunko vararikkoon jo ennen yo-kirjoituksia.
Lapsille olen painottanut, että älkää missään nimessä lisääntykö ikinä. Toisekseen vaikka itse vedänkin nykyisin melkein vegaanina, lasten hiilijalanjäljet on aika valtavat.
Tällä palstalla on vuosikaudet jauhettu jotain skeidaa ja valitettavasti nuoremmat ovat sen uskoneet.
Totuus on, että jos vain täydellisessä elämäntilanteessa olevat saavat lisääntyä tulee syntyvyys laskemaan vielä tästä.