Onko mielestänne normaalia tuntea lievää inhoa tai vastenmielisyyttä kumppaniaan kohtaan?
Onko mielestänne normaalia tuntea lievää inhoa tai vastenmielisyyttä kumppaniaan kohtaan? Minulla ajoittain nousee pintaan ei niin hyviä tai toivottuja tunteita puolisoani kohtaan, tietyt toimintatavat, luonteenpiirteet, tekemiset, ilmeet/eleet, tavat olla jne. vain ovat mielestäni luotaan työntäviä tai herättävät negatiivisia tunteita itsessäni. Käykö kellekään teistä ikinä vastaavasti? vai onko tuollainen merkki jostain vakavammasta suhteen ongelmasta, joka oireilee tuolla tapaa?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pieni ärsyyntyminen tai muutama häiritsevä tekijä on ihan normaalia pitkässä parisuhteessa. Se osaltaan erottaa sinut ja kumppanisi toisistaan niin, että oletta kaksi erillistä ihmistä ettekä yksi ja sama olento. Eri asia on miten niihin reagoit ja suhtaudut.
Mutta jos nuo tunteet useinkin ja kovin vahvana putkahtelevat mieleesi, niin kannattaa miettiä että onko sinulla jotain tukahdutettuja tunteita häntä kohtaan. Onko jotain jäänyt hampaan koloon? Tai tunnetko olevasi tasavertainen? Tällöin ainakin alkaa helposti vikoja löytymään toisesta ja pienemmätkin asiat ärsyttämään. Mutta jos kaikki on suhteessa hyvin ja toisiaan arvostaa niin ei ne ikävemmät tunteet saa jalansijaa ja mainitsemisen arvoista osaa parisuhteessa.
Tässä ei edelleenkään puhuta siitä, että toisen tekemiset aiheuttaisivat sitä inhoa/vastenmielisyyttä. Vaan nimenomaan sitä, että nämä inhon/vastenmielisyyden tunteet tulee ilman mitään syytä. Niissä puolison tekemisissä ei tarvitse olla mitään ärsyttävää.
Entäpä jos on ihan oikeita vihan tunteita? Siis että tekisi mieli vain jättää koko tyyppi!...tietty nekin ajatukset menee ohi ja elämä jatkuu
Eikös tästä ole tehty tutkimusta että naisten hormoneilla olisi vaikutusta asiaan . Oviksen aikaan siis sopiva mies tuntuu entistä ihanammalle ja ns. väärä mies ärsyttää tuossa kierron vaiheessa entisestään.
Neljäkymmentä yhteistä vuotta takana. Nykyisin ovat puolison syömä-äänet alkaneet ärsyttää. Ihan hiukset nousee pystyyn kun kuuntelee sitä mässytystä ja tekisi mieli paeta pöydästä pois. Samoin haarukan pyörittely lautasella sattuu silmään. Täytyy varmaan kohta laatia eri ruokailu ajat, kun ei tässä pää enää kestä katsella..
Mulla ainakin tulee ihan selkeästi aina tiettyyn aikaan kuukaudesta tuollainen vaihe. Eli yhdistän ihan vaan hormoneihin. Sekin on vaan sellaisia pieniä hetkiä siellä täällä, ei mikään jatkuva tunne.
Mulla oli exää kohtaan sellanen ihan jatkuva inhon tunne ja sen takia onkin entinen. Tämä on taas ihan eri juttu. Eli ihan normaalia mun mielestä :)
Voi luoja, että olet kujalla. Ei tässä nyt tarkoiteta mitään liikoja kiloja, eikä mitään muutakaan, mikä johtuisi siitä kumppanista.
Mutta hyvät sulle, ettei sinulla ole suomalaista vaimoa, eikä kai mitään muutakaan. Eikä varmaan tule olemaankaan.
Haistan naisvihaaa....