Hain tt-tukea. Tuloina alennettu työmarkkinatuki+ asumistuki. Menoina mm- opintolainan lyhennykset 100/kk. Olen sinkku. Tukea saan heinäkuulle..
Kommentit (71)
Saat 5e enemmän toimeentulotukea kuin minä.
Minä en saa mitään, ihan on elettävä omalla palkallani.
Siis pitäisikö toimeentulotukena maksaa opintolainan lyhennykset vai mikä pointti tässä oli?
Tuostahan jää vielä säästöön kun niukalla elää.
-kokoomus
No tuen määrähän riippuu täysin menoistasi, eli ei tuosta nyt voi oikein mitään mieltä olla. Lainalyhennyksiin ei tietenkään tukea myönnetä.
normimeininki kirjoitti:
Miksi alennettu työttömyyskorvaus? Kelalta voi hakea korkoavustusta opintolainaan, toki muutenhan on lyhennettävä itse lainaa. Tosin jos tilapäinen huono tilanne voi kai opintolainan lyhentämistä lykätä, eli siitä kannattaa neuvotella pankin tms kanssa.
En löytänyt paikkaa(kurssia) millä täyttää aktiivisuusehto. En saa enää korkoavustusta. Lainaa ei saa lykättyä(selvitetty)
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö toimeentulotukena maksaa opintolainan lyhennykset vai mikä pointti tässä oli?
Pointti on se, että työmarkkinatuki hupenee vuokraan ja lainan lyhennyksiin. Elämiseen ei sitten jääkkään juuri mitään. Aktivoituminen on jo mahdotonta kun ei jää rahaa ruokaan saatikka polkupyörän hankkimiseen jolla liikuisi mahdolliselle kurssille/työkokeiluun yms.
Vierailija kirjoitti:
Hae harkinnanvaraista kunnalta.
Ehdinkö hakea vielä ennen kuun vaihtumista? Missä hakemus täytetään?
Vierailija kirjoitti:
normimeininki kirjoitti:
Miksi alennettu työttömyyskorvaus? Kelalta voi hakea korkoavustusta opintolainaan, toki muutenhan on lyhennettävä itse lainaa. Tosin jos tilapäinen huono tilanne voi kai opintolainan lyhentämistä lykätä, eli siitä kannattaa neuvotella pankin tms kanssa.
En löytänyt paikkaa(kurssia) millä täyttää aktiivisuusehto. En saa enää korkoavustusta. Lainaa ei saa lykättyä(selvitetty)
Olisit edes ottanut selvää siitä että toimeentulotuella korvataan aktiivimalli leikkurin viemät rahat. Mikäli tämä ei ole provo, on sinulla muita tuloja joista et kerro tai sitten sinulla on puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Ongelma ratkaistu.
sieltähän tuli nerokas ratkaisu ongelmiini
Maksa opintolainan korkoja jos et voi maksaa muita lyhennyksiä. Näin minäkin tein ja pankille sopi.
Vierailija kirjoitti:
Saat 5e enemmän toimeentulotukea kuin minä.
Minä en saa mitään, ihan on elettävä omalla palkallani.
Minulta puuttuu se palkka
Eli ennen työmarkkinatuen leikkausta et saanut yhtään toimeentulotukea? Nythän sä saat ilmaisen sähkön ja terveydenhuoltomaksut/lääkkeet korvataan sentään.
Tee kuten kansanedustajat ja syö ulkona tilaisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mene sinä v.......
Vierailija kirjoitti:
Hae harkinnanvaraista kunnalta.
Ei kuntakaan lainanlyhennyksiin myönnä. Jokainen on itse ottamastaan lainasta itse vastuussa.