Näköjään pienituloinen ei saisi lainkaan kuluttaa
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin väittää? Varojensa yli ei kenenkään kannata kuluttaa, se pitää paikkansa.
Tällä palstalla vaan on niin sanottu.
Saa toki, mutta sitten ei saa valittaa jos ne rahat ei riitä välttämättömimpään. Tai että osaa budjetoida.
Jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa kunhan pärjää sillä mitä saa.
Kyllä pienituloinen voi kuluttaa paljonkin jos on vaikka miljoonan verran perittyä varallisuutta.
Kun pienituloisten kulutus vähenee, maan talous ajaa seinään. Se on nähty konkursseina ja työttömyytenä tällä hallituskaudella.
Sinä et oikeasti ole pienituloinen, jos sinulla on varaa laittaa esim. parturiin 75€ tai jopa enemmän. Saati käyttää taksia, vähän väliä. Ja sitten vinkua, kuinka lääkäri maksaa 200€.
Ei pienituloisten kuluttamista missään ole kielletty.
Jos pienituloinen ansaitsee rahansa työllä, niin voi tietysti polttaa ne vaikka savuna ilmaan. Etuuksilla elelevälle ei ole muiden tarvetta kustantaa mitään muuta kuin välttämättömät perustarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et oikeasti ole pienituloinen, jos sinulla on varaa laittaa esim. parturiin 75€ tai jopa enemmän. Saati käyttää taksia, vähän väliä. Ja sitten vinkua, kuinka lääkäri maksaa 200€.
Enhän mä ole pitkään aikaan tehnyt muuta kuin käynyt kaupassa ja apteekissa. Kyllä olen tulojen mukaan pienituloinen. Pienituloinenkin voi säästää tai myydä esim vanhoja tavaroita/vaatteita kirppiksellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pienituloinen voi kuluttaa paljonkin jos on vaikka miljoonan verran perittyä varallisuutta.
Pienituloisella ei ole varaa maksaa edes tuosta perintöveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin väittää? Varojensa yli ei kenenkään kannata kuluttaa, se pitää paikkansa.
Tällä palstalla vaan on niin sanottu.
Ja tämä palsta on sinulle kuin raamattu? Täällä on mielisairaita, nistejä, alkoholisteja ym. ja heiltä sinä otat neuvoja?
Juokaa vettä enemmän, syökää kerran päivässä, älkää jääkö siihen minulla on nälkä sääliin,, lopettakaa sokeri, syökää kerran päivässä itse tekemä lämmin ateria.
Syökää enemmän hedelmiä ja vihanneksia, kuitupitoista ruokaa ja korkea vesipitoisuus ruuissa mitä syö,
Ammattivalittaja taas vauhdissa!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuluta yli varojensa
Oliko se just viime kesänä vai koska, kun Valis valitti kuinka hänellä ei taaskaan ole varaa kesävaatteisiin? Toisessa ketjussa väitti, kuinka hyvä hän on budjetoimaan. On sitten ilmeisesti oikeasti todella surkea matematiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuluta yli varojensa
Et ole kuullut velkaantumisesta, kuppaamisesta tai rikollisuudesta koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä ole pitkään aikaan tehnyt muuta kuin käynyt kaupassa ja apteekissa. Kyllä olen tulojen mukaan pienituloinen. Pienituloinenkin voi säästää tai myydä esim vanhoja tavaroita/vaatteita kirppiksellä.
Ööö...Siis just kerroit, kuinka kävit vappuna baarissa ja äskettäin myös parturissa, johon käytit 75€? Mihin nämä unohtuivat? Ja ainakin sieltä baarista kerroit tulleesi taksilla kotiin. Sekoat taas valheisiisi ja kuvittelet, ettei kukaan huomaa.
Pienituloinen: mikä on 5-vuotissuunnitelmasi päästä pois pienituloisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö...Siis just kerroit, kuinka kävit vappuna baarissa ja äskettäin myös parturissa, johon käytit 75€? Mihin nämä unohtuivat? Ja ainakin sieltä baarista kerroit tulleesi taksilla kotiin. Sekoat taas valheisiisi ja kuvittelet, ettei kukaan huomaa.
Näin tein. Mutta en ole pitkään aikaan ennen baarireissua ja kampaamoa tehnyt muuta kuin käynyt kaupassa ja apteekissa.