Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näköjään pienituloinen ei saisi lainkaan kuluttaa

Vierailija
02.05.2026 |

Pitäisi ostaa vaan ruokaja lääkkeet.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niin väittää? Varojensa yli ei kenenkään kannata kuluttaa, se pitää paikkansa.

Vierailija
2/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin väittää? Varojensa yli ei kenenkään kannata kuluttaa, se pitää paikkansa.

Tällä palstalla vaan on niin sanottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki, mutta sitten ei saa valittaa jos ne rahat ei riitä välttämättömimpään. Tai että osaa budjetoida.

Vierailija
4/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa käyttää rahansa miten haluaa kunhan pärjää sillä mitä saa.

Vierailija
5/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pienituloinen voi kuluttaa paljonkin jos on vaikka miljoonan verran perittyä varallisuutta.

Vierailija
6/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pienituloisten kulutus vähenee, maan talous ajaa seinään. Se on nähty konkursseina ja työttömyytenä tällä hallituskaudella. 

Vierailija
7/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et oikeasti ole pienituloinen, jos sinulla on varaa laittaa esim. parturiin 75€ tai jopa enemmän. Saati käyttää taksia, vähän väliä. Ja sitten vinkua, kuinka lääkäri maksaa 200€.

Vierailija
8/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienituloisten kuluttamista missään ole kielletty. 

Vierailija
9/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pienituloinen ansaitsee rahansa työllä, niin voi tietysti polttaa ne vaikka savuna ilmaan. Etuuksilla elelevälle ei ole muiden tarvetta kustantaa mitään muuta kuin välttämättömät perustarpeet. 

Vierailija
10/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et oikeasti ole pienituloinen, jos sinulla on varaa laittaa esim. parturiin 75€ tai jopa enemmän. Saati käyttää taksia, vähän väliä. Ja sitten vinkua, kuinka lääkäri maksaa 200€.

Enhän mä ole pitkään aikaan tehnyt muuta kuin käynyt kaupassa ja apteekissa. Kyllä olen tulojen mukaan pienituloinen. Pienituloinenkin voi säästää tai myydä esim vanhoja tavaroita/vaatteita kirppiksellä.

Vierailija
11/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pienituloinen voi kuluttaa paljonkin jos on vaikka miljoonan verran perittyä varallisuutta.

Pienituloisella ei ole varaa maksaa edes tuosta perintöveroa.

Vierailija
12/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla vaan on niin sanottu.

Ja tämä palsta on sinulle kuin raamattu? Täällä on mielisairaita, nistejä, alkoholisteja ym. ja heiltä sinä otat neuvoja?

Vierailija
13/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa vettä enemmän, syökää kerran päivässä, älkää jääkö siihen minulla on nälkä sääliin,, lopettakaa sokeri, syökää kerran päivässä itse tekemä lämmin ateria.

Syökää enemmän hedelmiä ja vihanneksia, kuitupitoista ruokaa ja korkea vesipitoisuus ruuissa mitä syö,

Vierailija
14/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja taas vauhdissa!

Vierailija
15/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuluta yli varojensa

Vierailija
16/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se just viime kesänä vai koska, kun Valis valitti kuinka hänellä ei taaskaan ole varaa kesävaatteisiin? Toisessa ketjussa väitti, kuinka hyvä hän on budjetoimaan. On sitten ilmeisesti oikeasti todella surkea matematiikassa. 

Vierailija
17/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuluta yli varojensa

Et ole kuullut velkaantumisesta, kuppaamisesta tai rikollisuudesta koskaan?

Vierailija
18/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä ole pitkään aikaan tehnyt muuta kuin käynyt kaupassa ja apteekissa. Kyllä olen tulojen mukaan pienituloinen. Pienituloinenkin voi säästää tai myydä esim vanhoja tavaroita/vaatteita kirppiksellä.

Ööö...Siis just kerroit, kuinka kävit vappuna baarissa ja äskettäin myös parturissa, johon käytit 75€? Mihin nämä unohtuivat? Ja ainakin sieltä baarista kerroit tulleesi taksilla kotiin. Sekoat taas valheisiisi ja kuvittelet, ettei kukaan huomaa.

Vierailija
19/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen: mikä on 5-vuotissuunnitelmasi päästä pois pienituloisuudesta?

Vierailija
20/118 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö...Siis just kerroit, kuinka kävit vappuna baarissa ja äskettäin myös parturissa, johon käytit 75€? Mihin nämä unohtuivat? Ja ainakin sieltä baarista kerroit tulleesi taksilla kotiin. Sekoat taas valheisiisi ja kuvittelet, ettei kukaan huomaa.

Näin tein. Mutta en ole pitkään aikaan ennen baarireissua ja kampaamoa tehnyt muuta kuin käynyt kaupassa ja apteekissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi