Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain tt-tukea. Tuloina alennettu työmarkkinatuki+ asumistuki. Menoina mm- opintolainan lyhennykset 100/kk. Olen sinkku. Tukea saan heinäkuulle..

Vierailija
22.06.2018 |

5e/kk
Miltä kuulostaa?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Palkkatko henkilön joka ei saa nukuttua. Tulen mielelläni jos työaika on liukuva

Vierailija
22/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä asut liian kalliissa kämpässä...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ennen työmarkkinatuen leikkausta et saanut yhtään toimeentulotukea? Nythän sä saat ilmaisen sähkön ja terveydenhuoltomaksut/lääkkeet korvataan sentään.

No eipä sattunut se sähkömaksu hakemalleni kuukaudelle eli en saa

Vierailija
24/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Palkkatko henkilön joka ei saa nukuttua. Tulen mielelläni jos työaika on liukuva

Hae unilääkeresepti, ulkoile,syö terveellisesti ja mene töihin.

Vierailija
25/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä asut liian kalliissa kämpässä...?

TÄ?

Vierailija
26/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että plussaa jää laskelmien jälkeen kuitenkin sen verran, ettei tukea tule enempää.

En tajua, miksi ihmiset ei laske noita etukäteen itse, kun laskentamalli on ihan yksinkertainen. Opintolainan lyhennys ei ole ttt-meno. Työttömänä ei tarvitse lyhentää mitään, jos vain sopii asian pankin kanssa. Kela maksaa korot, kun ne hakee (korkoavustus).

Vierailija
27/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae harkinnanvaraista kunnalta.

Ehdinkö hakea vielä ennen kuun vaihtumista? Missä hakemus täytetään?[/q

Silloin, kun haet tt-tukea, voit kirjoittaa hakemukseesi, että laittakaa tämä hakemus myös kunnalle harkinnanvaraiseen tt-tukeen. Voit hakea nyt verkossa, kun olet saanut Kelalta jo päätöksen. Hakemus löytyy verkosta.😊

Vierailija
28/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin.

Hae unilääkeresepti, ulkoile,syö terveellisesti ja mene töihin.

Ulkoilen, syön sitä mihin on varaa eli en niin terveelisti, Nukahtaminen ei ole ongelma vaan se, että herään 1-2 tunnin päästä nukahtamisesta. Palkkaatko?

Vierailija
29/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae harkinnanvaraista kunnalta.

Ehdinkö hakea vielä ennen kuun vaihtumista? Missä hakemus täytetään?[/q

Silloin, kun haet tt-tukea, voit kirjoittaa hakemukseesi, että laittakaa tämä hakemus myös kunnalle harkinnanvaraiseen tt-tukeen. Voit hakea nyt verkossa, kun olet saanut Kelalta jo päätöksen. Hakemus löytyy verkosta.😊

Ehdinkö vielä? En tiennyt tuosta

Vierailija
30/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain hylkäävän päätöksen perusteltuna syy joka ei pitänyt edes paikkaansa.

Päätöstä jouduin odottamasn useamman viikon, eikä minua uskottu kun olin yhteydessä kelaan. Asia on kuitenkin helposti tarkastettavissa. Teinniin itsekin, koska luulin mokanneeni jotain. Hylkäävä päätös silti ja sama perustelu...

Vierailija
31/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutakun kesäksi kuutamokeikoille, niin pärjää. Niitä tarjolla mielin määrin, ravintola-alalla, torimyyjinä yms.

Itsellä ainakin se tilanne, ettei saa muuten kannattavaa työtä :D

Vierailija
32/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että plussaa jää laskelmien jälkeen kuitenkin sen verran, ettei tukea tule enempää.

En tajua, miksi ihmiset ei laske noita etukäteen itse, kun laskentamalli on ihan yksinkertainen. Opintolainan lyhennys ei ole ttt-meno. Työttömänä ei tarvitse lyhentää mitään, jos vain sopii asian pankin kanssa. Kela maksaa korot, kun ne hakee (korkoavustus).

Minun pankki on kyllä tuosta toista mieltä. Korkoavustukset olen jo käyttänyt

Vierailija
33/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitäpäs tänne että millä perusteella kela on myöntänyt vain 5 euroa toimeentulotukea. Yleensä yksinasuva työmarkkinatuen saaja saa sitä noin 100 euroa ja sähkölasku maksetaan. Myöskin aktiivimalli leikkaus korvataan. Eli joku ei täsmää tässä tarinassa

Vierailija
34/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitäpäs tänne että millä perusteella kela on myöntänyt vain 5 euroa toimeentulotukea. Yleensä yksinasuva työmarkkinatuen saaja saa sitä noin 100 euroa ja sähkölasku maksetaan. Myöskin aktiivimalli leikkaus korvataan. Eli joku ei täsmää tässä tarinassa

Päätös oli niin suppeasti kirjoitettu, että siitä ei saanut mitään tolkkua. Leikkauskin pitää itse kuulemma perustella hakemukseen muuten tuki lasketaan täysimääräisenä, vaikka maksajataho onkin sama taho eikä siitä ollut yhtään mitään mainintaa ohjeissa. 

Vierailija
35/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

normimeininki kirjoitti:

Miksi alennettu työttömyyskorvaus? Kelalta voi hakea korkoavustusta opintolainaan, toki muutenhan on lyhennettävä itse lainaa. Tosin jos tilapäinen huono tilanne voi kai opintolainan lyhentämistä lykätä, eli siitä kannattaa neuvotella pankin tms kanssa.

En löytänyt paikkaa(kurssia) millä täyttää aktiivisuusehto. En saa enää korkoavustusta. Lainaa ei saa lykättyä(selvitetty)

Olisit edes ottanut selvää siitä että toimeentulotuella korvataan aktiivimalli leikkurin viemät rahat. Mikäli tämä ei ole provo, on sinulla muita tuloja joista et kerro tai sitten sinulla on puoliso.

Ei ole provo tai miten se nyt määritellään.Ei ole puolisoa. Asun yksin

Vierailija
36/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen lasketaan noin 491 euroa yksin asuvalle ruokaan ja muihin välttämättömyyksiin. Meneekö sulla sitten vuokraan enemmän rahaa, kuin mitä toimeentulotuessa hyväksytään menoksi? 

Vierailija
37/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siihen lasketaan noin 491 euroa yksin asuvalle ruokaan ja muihin välttämättömyyksiin. Meneekö sulla sitten vuokraan enemmän rahaa, kuin mitä toimeentulotuessa hyväksytään menoksi? 

Ei. Lainanlyhennykset ja vuokra syövät suuren osan käytettävistä varoista

Vierailija
38/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita tänne tarkat luvut eriteltynä että miten sulle on laskettu tulot ja menot. Ei tätä asiaa muuten pysty sen enempää analysoimaan.

Vierailija
39/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko laskelma on tehty väärin ja teet oikaisupyynnön tai sitten jätät jotain kertomatta. Paljonko sulla on vuokra?

Vierailija
40/71 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita tänne tarkat luvut eriteltynä että miten sulle on laskettu tulot ja menot. Ei tätä asiaa muuten pysty sen enempää analysoimaan.

En löytänyt päätöksestä tarkempaa selvitystä. Ehkä tulee myöhemmin postissa