Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty odottamaan raskauden keskeytystä!

Vierailija
21.06.2018 |

Raskaus tuli täytenä yllätyksenä (joo, aina kun harrastaa seksiä voi tulla raskaaksi...) ja olen henkisesti ihan rikki.

Olen mahdollisesti jo melko ”pitkällä” kun 12 ensimmäistä viikkoa mietitään, ei ole ketään kenelle puhua tästä (miesystävä ei ole moksiskaan), en pysty esittämään töissä normaalia odottaen ensi viikon keskeytystä. Siihen on viikko!

Olen nyt jo hädissäni, turvonnut, hyvin paksuna niin sanotusti. Naama kukkii, pahoinvointi oli kaksi viikkoa aivan hirveää (minulla on paha refluksitauti, joten olen kyllä pahaan oloon tottunut, mutta silti!) ja joka paikkaa kutittaa.

Olen ihan aikuinen ihminen mutta ei siltä todella tunnu. Oma lapsuuteni oli äärimmäisen epävakaa ja traumaattinen, ja tuntuu että tämä nostaa nyt ihan kaikkea pintaan ja pahimmillaan mietin itsetuhoisia asioita, kun en vaan KYKENE olemaan.

Kirjoitin tämän koska olen epätoivoinen ja äärimmäisen ahdistunut. Mitään toivoa päästä naistenklinikalle ei nopeammin ole. Ja juu, pakenen kyllä vuorille ja pidän haarat visusti loppuelämäni kiinni, niin ei tarvitse siitä alkaa kuittailla.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tein ei-toivotun raskaustestin 19.12. Arvaa miten kivaa oli seikkailla asian kanssa joulunpyhät, kun itse halusi sen jutun vatsasta heti pois! Tätä en oikein tajua, miksei aborttia voi halutessaan saada ihan heti. Muistaakseni sain ajan sitten 2.1.:ksi. eli ei siinä ihan hirveän kauan mennyt, kun itse siis tajusin onneksi asian ihan alkumetreillä.

Varmaankin siksi ei saa heti, koska yllättävän raskauden kohdalla on hyvä pitää pieni harkintahetki ennen kuin mitään lopullista tehdään. Alkujärkytyksestä toivuttua jotkut ovatkon halunneet pitää lapsen.

Vierailija
22/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä.

Pahoinvointia tulee yleensä niin myöhään ettei keskeytys tule kyseeseen.

Ja aiotko siis loppuelämäsi pitää miehen ilman seksiä.

Minulla pahoinvointi paljasti raskauden n. rv 4. Rv 7 eteenpäin alkoikin kunnon oksentelu.

Ja kannattaisi harkita tuplaehkäisyä, mikäli ehkäisyn läpi tultu raskaaksi... Toisinaan käy mielessä, että voisiko tiukempi aborttilaki kasvattaa ehkäisyvastuuta.

Minullakin pahoinvointi alkoi rv7-8 ja oli pahimmillaan joskus ensimmäisen kolmanneksen lopulla.

Minä en osaa aborttia niin paheksua. Ajattelen että onneksi oikeus on, ainakin alkuvaiheessa. Ja myöhemminiin, jos näitä oikeasti vakavia tilanteita. Ensimmäisen raskauden aikana käytiin alkuraskauden ultrassa rv8, ja se oli sellainen pieni pallo joka sisällä sykki sydän. Ei se minusta vielä ole ihminen...vaikka siitä sellainen tuleekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tsemppiä tältäkin. Muistan elävästi tuon ajan. Minulle abortti tehtiin 11. viikolla. Kyllä siitä huoli pidetään että lain mukaisessa aikarajassa toimitaan, sitä ei tarvitse pelätä.

Onhan se niin että järjen ääni ei siinä tilanteessa paljon kuulu. Paniikki on kauhea. Muistan harkinneeni jo itsemurhaa!

Kaikki meni hyvin ja vähäeleisesti. Pitkään toimenpiteen jälkeen pelkäsin hysteerisesti olevani raskaana vaikka keskeytys oli tehty! Tein testejä ja etsin merkkejä itsestäni. Edes se, että kuukautiset palasivat ja se paksu turvonnut olo hävisi, ei auttanut rauhoittumaan.

Vähitellen pääsin siitä yli, mutta painajaismaista se oli! Voimia sinulle sylin täydeltä. Älä kuuntele noita kitisijöitä, niitä aina riittää. Asiassa kuin asiassa. Hyvin se menee!

Vierailija
24/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä.

Minulla pahoinvointi paljasti raskauden n. rv 4. Rv 7 eteenpäin alkoikin kunnon oksentelu.

Ja kannattaisi harkita tuplaehkäisyä, mikäli ehkäisyn läpi tultu raskaaksi... Toisinaan käy mielessä, että voisiko tiukempi aborttilaki kasvattaa ehkäisyvastuuta.

Mita ihmeen ehkäisyvastuuta? Oletko moraalipoliisi?

Vierailija
25/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä.

Minullakin pahoinvointi alkoi rv7-8 ja oli pahimmillaan joskus ensimmäisen kolmanneksen lopulla.

Minä en osaa aborttia niin paheksua. Ajattelen että onneksi oikeus on, ainakin alkuvaiheessa. Ja myöhemminiin, jos näitä oikeasti vakavia tilanteita. Ensimmäisen raskauden aikana käytiin alkuraskauden ultrassa rv8, ja se oli sellainen pieni pallo joka sisällä sykki sydän. Ei se minusta vielä ole ihminen...vaikka siitä sellainen tuleekin.

Itse taas olin aborttimyönteisempi ennen raskautta, mutta oma raskaus konkretisoi sen, mitä raskaus todella on (vaikka sen totta kai tiesi etukäteen).

Sen jälkeen ei ihan niin kevyesti asiaa ajattele, enkä itse kykenisi aborttiin, ellei olisi kyse sikiön vakavasta vammasta.

Vierailija
26/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä.

Mita ihmeen ehkäisyvastuuta? Oletko moraalipoliisi?

Se yksilön vastuu pitää huolta ehkäisystään. Jos tulee herkästi raskaaksi, niin tuplaehkäisykin olisi jo paikallaan.

Tästä asiasta ei tunnu saavan keskustella, ainakaan asialliseen sävyyn.

Vierailija
27/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies varmaankin haluaa pitää lapsen.

Älkää tappako sitä!

Lue avaus. Ap kirjoittaa, että "mies ei ole moksiskaan". Miten voit tulkita tuon siten, että "mies varmaankin haluaa pitää lapsen"? 

Vierailija
28/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä.

Niin... Abortinhan voi tehdä viikolle 20 asti. Pahoinvointi loppuu monesti viikolla 12.

Vierailija
29/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/raskausviikot/12_raskausviikko

Eli jos rv 12 niin pituus noin 6-8 cm ja paino noin 20 g ja ihan ihmisen näköinen

Vierailija
30/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 10 sikiöllö on kaikki sisäelimet

Vierailija
32/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muelestä ap tarvitsee nyt keskusteluapua. Työssä käyvänä ihmisenä hänellä olisi taloudelliset mahdollisuudet pitää lapsi. Olisi täysin moraalitonta terveydenhuollon henkilökunnan nyt antaa aborttipillerit kun ap on tuossa mielentilassa. Ap ota yhteys heti maanantaina neuvolaan ja pyydä päästä juttelemaan. Tai googleta esim itu.

Vierailija
34/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vielä tuosta ituprojektista

ituprojekti.net/fi

Vierailija
35/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan, olipa kiva kun tämä on virinnyt keskustelua.

Haluan kiittää jokaista tsempannutta, merkitsee oikeasti ihan todella paljon, niin yksin näiden ajatusten kanssa on saanut olla.

Aina on ihmisiä, jotka eivät keskeytystä ymmärrä, teille: uskoisin että keskeytyspäätös ei ole mitenkään kevyt kuin varmaan hyvin pienelle osalle siihen päätyvistä, vaan taustalla on usein aika isoja ja suuria asioita jotka kyllä, tulisivat vaikuttamaan myös sen syntymättömän sikiön elämään.

Minulla oli pahoinvointi ensimmäisiä oireita: ajattelin sen olleen jälleen pahentunut refluksi, ja edes lääkäri ei vatsaa painellessa vielä mitään huomannut. Vasta seuraavalla viikolla siitä aloin miettiä että nyt ei kaikki ole kunnossa, ja asia selvisi. Epäsäännöllinen kierto ei auta asiaa, ehkäisy on ihan asiallisesti käytössä.

Kiitos vielä lohdullisista sanoista, ja hyvää juhannusta teille.

Vierailija
36/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumataustalla varustettu vastentahtoinen mutsi saattaa toki kasvattaa lapsestaan presidenttitason materiaalia, mutta keskiarvoa epätodennäköisempää se on.

Ja huumorintajua tämä tilanne ei sentään vielä ole kokonaan syönyt, naurahdin tämän osuvuudelle kaikessa tarkkanäköisyydessään. Tilanne on juuri näin.

Ap

Vierailija
37/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ituprojektin valtakunnallinen puhelinpäivystys klo 9-21. 0504015567 ap soita sinne. Tarvitset keskusteluapua.

Vierailija
38/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä.

Pahoinvointi on yleisempää ihan alussa, ensimmäisen parin-kolmen kuukauden aikana. Itselläni alkoi n. 3 viikkoa hedelmöityksen jälkeen.

Vierailija
39/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tein ei-toivotun raskaustestin 19.12. Arvaa miten kivaa oli seikkailla asian kanssa joulunpyhät, kun itse halusi sen jutun vatsasta heti pois! Tätä en oikein tajua, miksei aborttia voi halutessaan saada ihan heti. Muistaakseni sain ajan sitten 2.1.:ksi. eli ei siinä ihan hirveän kauan mennyt, kun itse siis tajusin onneksi asian ihan alkumetreillä.

Hcg-taso voi viitata raskauteen vaikka et olisikaan raskaana joten raskauden tarvitsee olla riittävän pitkällä jotta se voidaan luotettavasti todeta ennen kuin sitä voidaan lähteä keskeyttämään. Ei ole hyvä idea suorittaa raskauden keskeytystä ihmiselle jolla on kohdun ulkopuolinen raskaus tai joka ei ole raskaana ja jolla on mahdollisesti joku muu ongelma.

Vierailija
40/69 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan käy mielessä, että voisiko tiukempi aborttilaki kasvattaa ehkäisyvastuuta.

Ei. Ei ihmiset huvikseen abortteja tee, ihmiset eivät vain ole aina super huolellisia. Aiheutuneen sotkun siivoamisen vaikeuttaminen ei tee ihmisistä huolellisempia vaan lisää epätoivottuja lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan