En pysty odottamaan raskauden keskeytystä!
Raskaus tuli täytenä yllätyksenä (joo, aina kun harrastaa seksiä voi tulla raskaaksi...) ja olen henkisesti ihan rikki.
Olen mahdollisesti jo melko ”pitkällä” kun 12 ensimmäistä viikkoa mietitään, ei ole ketään kenelle puhua tästä (miesystävä ei ole moksiskaan), en pysty esittämään töissä normaalia odottaen ensi viikon keskeytystä. Siihen on viikko!
Olen nyt jo hädissäni, turvonnut, hyvin paksuna niin sanotusti. Naama kukkii, pahoinvointi oli kaksi viikkoa aivan hirveää (minulla on paha refluksitauti, joten olen kyllä pahaan oloon tottunut, mutta silti!) ja joka paikkaa kutittaa.
Olen ihan aikuinen ihminen mutta ei siltä todella tunnu. Oma lapsuuteni oli äärimmäisen epävakaa ja traumaattinen, ja tuntuu että tämä nostaa nyt ihan kaikkea pintaan ja pahimmillaan mietin itsetuhoisia asioita, kun en vaan KYKENE olemaan.
Kirjoitin tämän koska olen epätoivoinen ja äärimmäisen ahdistunut. Mitään toivoa päästä naistenklinikalle ei nopeammin ole. Ja juu, pakenen kyllä vuorille ja pidän haarat visusti loppuelämäni kiinni, niin ei tarvitse siitä alkaa kuittailla.
Kommentit (69)
Ihmiset täytyisi jotenkin saada ymmärtämään että abortissa lopetetaan elämä. Se ei ole mitään elottoman kudoksen poistoa. Siinä pikkuruisessa ihmisen alussa on ihan samat geenit kuin muutaman kuukauden kuluttua syntyvässä vauvassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset täytyisi jotenkin saada ymmärtämään että abortissa lopetetaan elämä. Se ei ole mitään elottoman kudoksen poistoa. Siinä pikkuruisessa ihmisen alussa on ihan samat geenit kuin muutaman kuukauden kuluttua syntyvässä vauvassa.
Lyhyt on sinun raskautesi, jos se vain muutaman kk:n kestää.
Anna vauva adoptioon! Teet tosi hyvän teon.
Vierailija kirjoitti:
Anna vauva adoptioon! Teet tosi hyvän teon.
Joo, varmaan hirveen hyvä idea jos aloittaja on nyt jo hätääntynyt ja ahdistunut raskaudestaan ja turvonneisuudestaan. Helppo varmaan yhdeksäksi kuukaudeksi sulkea itsestään psyykkinen puoli?
Urpo.
Adoptiosta puheen ollen. Tiesittekö että joka vuosi aloitetaan 13 000 hedelmöityshoitoa? Näistä 1/6 johtaa ensimmäisellä yrityksellä vauvan syntymään. Jos jokainen abortin tekijä antaisi vauvansa abortin sijasta adoptioon niin hedelmöityshoitojen tarve vähenesi huomattavasti. Ja samalla säästyttäisiin traagisilta kohtaloilta jäädä lapsettomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Adoptiosta puheen ollen. Tiesittekö että joka vuosi aloitetaan 13 000 hedelmöityshoitoa? Näistä 1/6 johtaa ensimmäisellä yrityksellä vauvan syntymään. Jos jokainen abortin tekijä antaisi vauvansa abortin sijasta adoptioon niin hedelmöityshoitojen tarve vähenesi huomattavasti. Ja samalla säästyttäisiin traagisilta kohtaloilta jäädä lapsettomiksi.
Oletko joutunut tekemisiin näiden adoptiosta vastaavien kanssa? Minä meinaa olen, enkä halua enää koskaan sitä. Sua moralisoidaan ja painostetaan pitämään lapsi, vaikka oma terveys tai talous ei sitä kestäisi. Teitä vastaustajia tai vapaaehtoisia järjestöjä ei oikeasti kiinnosta lapsen etu vaan kruunun kiilotus.
Omaatko rautaiset hermot sekä terävän kielen, anna adoptioon muussa tapauksessa abortoi!
Ihan ensimmäisenä kerro tilanne miesystävällesi. Jos hän on yhtään aikuinen, hän ymmärtää tilanteesi ja tukee sinua tilanteessasi. Raskauden alullepanoon tarvitaan kuitenkin kaksi. Jos hän suhtautuu asiaan kylmäkiskoisesti tai ivallisesti, anna hänelle fudut.
Tilanteesi ei käy yhtään kateeksi, ja kaikki vaihtoehdot ovat huonoja. Abortti merkitsee aina syntymättömän lapsen surmaamista. Lapsen synnyttäminen ja pitäminen on usein kohtuuton taakka. Ja vauvan adoptioon antaminen voi olla hirveä sydänsuru. Minusta adoptio olisi se pienimmän riesan tie, mutta en ole sinun kengissäsi.
Tsemppiä sinulle, mihin ikinä sitten päädyskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä.
Pahoinvointia tulee yleensä niin myöhään ettei keskeytys tule kyseeseen.
Ja aiotko siis loppuelämäsi pitää miehen ilman seksiä.Minulla pahoinvointi paljasti raskauden n. rv 4. Rv 7 eteenpäin alkoikin kunnon oksentelu.
Ja kannattaisi harkita tuplaehkäisyä, mikäli ehkäisyn läpi tultu raskaaksi... Toisinaan käy mielessä, että voisiko tiukempi aborttilaki kasvattaa ehkäisyvastuuta.
Mita ihmeen ehkäisyvastuuta? Oletko moraalipoliisi?
No miten olisi vastuu siitä, ettei tuhlata yhteiskunnan varoja? Jokainen abortti maksaa kunnalle tai vastaavalla aika hitokseen enempi kuin polimaksu. Ärsyttää tuollainen moraalipoliisikuittailu.
En vastusta aborttia, toivottavasti tuleva viikko menee nopeasti ap. Ehkä tarvitset keskusteluapua, abortti voi olla vaikea käsitellä myös taustasi takia. Olet tekemässä oikean ratkaisun itseäsi kohtaan.
Ja mitä tulee tuohon adoptioon. Jokaisella adoptoidulla lapsella on vähintään yksi hylkäämiskokemus taustalla. Siinäpä hyvät eväät elämään ja lisää traumoja. 51.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä.
Ja aiotko siis loppuelämäsi pitää miehen ilman seksiä.Minulla pahoinvointi paljasti raskauden n. rv 4. Rv 7 eteenpäin alkoikin kunnon oksentelu.
Ja kannattaisi harkita tuplaehkäisyä, mikäli ehkäisyn läpi tultu raskaaksi... Toisinaan käy mielessä, että voisiko tiukempi aborttilaki kasvattaa ehkäisyvastuuta.
No miten olisi vastuu siitä, ettei tuhlata yhteiskunnan varoja? Jokainen abortti maksaa kunnalle tai vastaavalla aika hitokseen enempi kuin polimaksu. Ärsyttää tuollainen moraalipoliisikuittailu.
En vastusta aborttia, toivottavasti tuleva viikko menee nopeasti ap. Ehkä tarvitset keskusteluapua, abortti voi olla vaikea käsitellä myös taustasi takia. Olet tekemässä oikean ratkaisun itseäsi kohtaan.
Ja abortin kustannukset ovat silti murto- osa raskauden ja synnytyksen ajan hoidosta. Tuo kustannuskortti ei oikein siis toimi.
Muistaakseni synnytyksen jälkeen adoptiossa on 2 kk harkinta-aika äidillä. Eli hyvin pienenä hänet voi adoptiovanhemmat saada. Tuskinpa siinä mitään isompaa hylkäämistraumaa ehtii tulla.
Jos lapselta kysytään niin eiköhän hän mieluummin valitsisi adoptioon pääsyn kuin kohtuun kuolemisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä.
Se yksilön vastuu pitää huolta ehkäisystään. Jos tulee herkästi raskaaksi, niin tuplaehkäisykin olisi jo paikallaan.
Tästä asiasta ei tunnu saavan keskustella, ainakaan asialliseen sävyyn.
Miksi ihminen ei saisi vain tehdä aborttia, jos tulee ei-toivotusti raskaaksi? Millä oikeudella sinä puutut hänen käyttäytymiseensä?
Ne ihmiset on erittäin harvassa, jotka käyttää aborttia ainoana ehkäisykeinona, ja luojan kiitos että käyttävät edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapselta kysytään niin eiköhän hän mieluummin valitsisi adoptioon pääsyn kuin kohtuun kuolemisen
Itse asiassa huomattava määrä adoptiolapsista on sitä mieltä, että abortti on parempi ratkaisu kuin adoptio. Jos lukee esim. blogeja aiheesta.
Abortti ja adoptio eivät myöskään ole vaihtoehdot. Lapsen synnyttämällä ryhdyt aina äidiksi, adoptio vs. lapsen pitäminen on sitten se valinta siitä, että miten sen lapsen hoidat.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö sinä, että vain todella pieni osa hoidoissa käyneistä ja niissä epäonnostuneista päätyy adoptoimaan? Ja että adoptio alkaa aina valtavasta traumasta? Kenenkään ei tarvitse synnyttää muille lapsia.
hei, tarvitsisit kriisiapua trauman aktivoitumiseen, ota yhteys esim kriisikeskukseen tai päivystykseen
kellään ei ole oikeus inahtaakaan naisen päätöksestä, naisella on omaan kehoonsa aina täysi itsemääräämisoikeus
muista hengittää, te läsnäolo harjoituksia, syö hyvin, lepää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä.
Ja aiotko siis loppuelämäsi pitää miehen ilman seksiä.Kyllä se pahoinvointi useimmiten alkaa siinä rv 6-8 kohdilla, ja monilla on ohi jo rv 12 kohdalla.
Ap:lle hurjasti tsemppiä ja halauksia vikaan viikkoon, kohta se on ohi!
Joo hurjasti vaan tsemppiä lapsen tappoon!
Ei se ole lapsi kun ei ole edes syntynyt vielä.
Kyllä siitä voi tulla vaikka presidentti jos se jätetään rauhaan.
Saulikin on ollut pariviikkoinen sikiö mutta ihminen siitä tuli.Huomaatko itse mitä kirjoitat? S-i-k-i-ö.
Sama tyyppi silti.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni hedelmöityshoitoihin hakeutuva haluaa omaa jälkikasvua eikä vain lapsen jonka kasvattaa. Itse en voisi koskaan antaa omaa lastani pois, mieluummin keskeytän raskauden. Tiesitkö, että jokainen ovulaatio josta et raskaudu eliminoi ko. yksilön mahdollisuuden elämään? Miehillä taas niitä yksilöitä joiden mahdollisuus elämään eliminoitiin lentää pitkin poikin jatkuvasti ihan käsittämättömiä määriä. Miksi ette itke näiden perään? Ei alkuraskauden keskeytys satuta muita kuin sitä joka on raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä.
Iso osa aborteista tehdään lääkkeellisesti ja se on halpaa.
Miksi sun täytyisi itse kyetä aborttiin jotta se voitaisiin muille sallia?