En pysty odottamaan raskauden keskeytystä!
Raskaus tuli täytenä yllätyksenä (joo, aina kun harrastaa seksiä voi tulla raskaaksi...) ja olen henkisesti ihan rikki.
Olen mahdollisesti jo melko ”pitkällä” kun 12 ensimmäistä viikkoa mietitään, ei ole ketään kenelle puhua tästä (miesystävä ei ole moksiskaan), en pysty esittämään töissä normaalia odottaen ensi viikon keskeytystä. Siihen on viikko!
Olen nyt jo hädissäni, turvonnut, hyvin paksuna niin sanotusti. Naama kukkii, pahoinvointi oli kaksi viikkoa aivan hirveää (minulla on paha refluksitauti, joten olen kyllä pahaan oloon tottunut, mutta silti!) ja joka paikkaa kutittaa.
Olen ihan aikuinen ihminen mutta ei siltä todella tunnu. Oma lapsuuteni oli äärimmäisen epävakaa ja traumaattinen, ja tuntuu että tämä nostaa nyt ihan kaikkea pintaan ja pahimmillaan mietin itsetuhoisia asioita, kun en vaan KYKENE olemaan.
Kirjoitin tämän koska olen epätoivoinen ja äärimmäisen ahdistunut. Mitään toivoa päästä naistenklinikalle ei nopeammin ole. Ja juu, pakenen kyllä vuorille ja pidän haarat visusti loppuelämäni kiinni, niin ei tarvitse siitä alkaa kuittailla.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/raskausviikot/12_raskausviikko
Eli jos rv 12 niin pituus noin 6-8 cm ja paino noin 20 g ja ihan ihmisen näköinen
Alienilta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä kerro tilanne miesystävällesi. Jos hän on yhtään aikuinen, hän ymmärtää tilanteesi ja tukee sinua tilanteessasi. Raskauden alullepanoon tarvitaan kuitenkin kaksi. Jos hän suhtautuu asiaan kylmäkiskoisesti tai ivallisesti, anna hänelle fudut.
Tilanteesi ei käy yhtään kateeksi, ja kaikki vaihtoehdot ovat huonoja. Abortti merkitsee aina syntymättömän lapsen surmaamista. Lapsen synnyttäminen ja pitäminen on usein kohtuuton taakka. Ja vauvan adoptioon antaminen voi olla hirveä sydänsuru. Minusta adoptio olisi se pienimmän riesan tie, mutta en ole sinun kengissäsi.
Tsemppiä sinulle, mihin ikinä sitten päädyskin.
Abortti merkitsee solumöykyn poistamista. Ei mitään muuta.
Uli uli kun kaikki mulle ja nyt heti ei onnistu. Sukkapuikko käyttöön jos heti haluat vuotaa!
Vierailija kirjoitti:
Adoptiosta puheen ollen. Tiesittekö että joka vuosi aloitetaan 13 000 hedelmöityshoitoa? Näistä 1/6 johtaa ensimmäisellä yrityksellä vauvan syntymään. Jos jokainen abortin tekijä antaisi vauvansa abortin sijasta adoptioon niin hedelmöityshoitojen tarve vähenesi huomattavasti. Ja samalla säästyttäisiin traagisilta kohtaloilta jäädä lapsettomiksi.
Jep, sen sijaan saataisiin traagisia synnytys/raskauskokemuksia! Etkö ymmärrä, että ne eivät ole mitään pikkujuttuja?
Vierailija kirjoitti:
Uli uli kun kaikki mulle ja nyt heti ei onnistu. Sukkapuikko käyttöön jos heti haluat vuotaa!
Help your self.
Jatkossa muista että abortointi toimii ajan varauksella. Odottavan aika on pitkä. Jos vauvan haluat on odotusaika yhdeksän kuukautta.
Nyt ap jotain suhteellisuuden tajua!
Pakko kommentoida tähän keskusteluun, että mitä jos naisella on kaksi vaihtoehtoa: keskeytys tai itsemurha. Kumpi on parempi? Itselläni ei ollut muita vaihtoehtoja.
Ainoa 100% varma ehkäisykeino on kohdun ja/tai munasarjojen poisto. Itse olisin mielelläni luopunut kohdustani aikoinaan, mutta onneksi sterilisaatio on toiminut kuten piti (joillakin sekin pettää, kun munanjohtimet korjaavat itse itsensä tai jotain muuta yllättävää tapahtuu).
En käsitä, miksi naista pitäisi rangaista sukupuolestaan. Lapsen kohdussa kasvattaminen ja synnyttäminen ei kuitenkaan ole mitään leikkiä lukuisine vaivoineen. Jopa länsimaissa synnyttämisessä on edelleen olemassa kuolemanriski, ja aina siitä kipua tulee, vaikka sektiollakin hoidettaisiin.
Olisi parasta, kun koko lisääntyminen ulkoistettaisiin, niin ihmiset voisivat keskittyä kehittävämpiin asioihin ja väestönkasvukin pysyisi kurissa.