Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosesota

Nea
30.05.2010 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa!! :) Tuo ilme on niin tuttu! Meillä porkkana upposi hyvin, ja uppoaa edelleen (ja sen huomaa, tyttö on kohta väriltään oranssi!).

Vierailija
2/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ihan heti helpota, noi pienet on aika kranttuja;) Meillä ei ihan kohta 2-v:nä kelpaa vieläkään juustot, leikkeleet, jäätelö (hyvä!), sitrushedelmät, tomaatti, paprika, banaani.. Joitakin muitakin on (=suurin osa tarjolla olevasta ruuasta..) Sen sijaan suurta herkkua ovat tuore kurkku, omena ja herneet=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin aloitettiin jostain persikkasoseesta..... Muu oli kauhistus. Peruna-porkkana velliä kyllä juotiin pullotolkulla myös. Siis velliä,mutta soseena ne ei kelvanneet...

Vierailija
4/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Tässä taas laitan kädet ristiin ja kiitän kun pikkumies ei tunnu olevan kovinkaan ronkeli :) Toki hedelmäjutut on parhaita, mutta menee muutkin, nyt jo liha ja kalakin :)

Vierailija
5/23 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduttiin antamaan 3 kk ikäiselle luumusosetta vatsan toimimattomuuden takia. Petyin kun ei tullut yhtään irvistystä vaan tyttö näytti tykkäävän (mikä on siis hyvä). Vielä kun hän oppisi miten lusikalla syödään eikä yrittäisi imeä sitä kuin tuttipulloa.

Vierailija
6/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kauhean pienille pitää väkisin tunkea soseta? Miksi ei voi odottaa, että lapsi on siihen itse valmis?

Vierailija
7/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä alotettiin soseet kans 4kk iässä. ja heti maistuin peruna, porkkana, kukkakaali ym. nyt 7 kk ikäinen ja tykkää syödä lihaa soseen seassa. ite ollaan tehty kaikki soseet, koska vastikkeisiin meni jo rahaa! hyvin ollaan pärjätty kun itse ollaan tehty. ehkä teidän pikkunen ei ollut vain valmis vielä soseisiin. jotkut vauvat ei ole valmiita vielä 4kk iässä. marjasoseet tottakai menee kun ovat makeita ja hienon hienoja soseita. kokeilkaa ehkäpä myöhemmin uudelleen soseita!

Vierailija
8/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sormiruokaillaan, koska ne soseet ei vaan uppoa. Eli Neiti syö perunaa, kukkakaalia, parsakaalia, maissisuikeroita, porkkanaa, banaania jne. ihan itse ja ihan oikeina ruokina. Neuvolassa toki kattovat meitä kuin halpaa makkaraa, mutta Neidin kakka on kiinteämpää (soseilla oli liisteriä) ja muutenkin Neiti päässyt jyvälle tuosta näin parin viikon treenillä. Haittapuolena on sitten Sotku (no sitähän siitä tulee, aloittaa toinen sitten itse syömään heti tai vasta vuoden ikäisenä) ja toinen on sitten se, että tuohon pitää vanhempien tutstua perusteellisesti jotta se on turvallista... Sormiruokailun voi aloittaa vasta siinä puolenvuoden iässä.

Niin joo - se Sotku siis tulee siitä, että ruokaa on kiva liiskata, pudotella, heitellä...

Vierailija
9/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nälkäiselle syöjäsankarille välillä pakko pukea HALPAKAUPAN "sadetakki" ruokailuasuksi, kun eihän ruokalapusta mitään iloa ole, kun hihoja tungetaan suuhun ruuan kaveriksi. Odotahan kun V oppii päristelemään ja sylkemään soossit entisten temppujen lisäksi. Sitterin kankaat voi sentäs pestä pesukoneessa, mutta kuka jaksaa hinkata syöttötuolia 5 kertaa päivässä. Kaurapuuroa voi käyttää pikaliimana :)

Uppoisko bataatti mangodippauksella:) Meillä dipattiin alussa luumun kanssa kaikkea. Nopeasti oppii kyllä makuihin, kunnes äiti alkaa kiusaamaan 8 kk iässä palaruualla...

Vierailija
10/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisenlainen: meillä kanssa maissinaksu on ihan huippua. Pikkumies saa sellaisen silloin tällöin koska tykkää niin valtavasti touhuta sen kimpussa :)) Ehkä se auttaa hiukan sitten joskus kun siirrytään sormiruokailuun.

Vierailija
11/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma: meillä myös kukkakaali ja peruna ovat suurimmat lempparit, porkkana ja bataatti maistuvat vähiten. Sinänsä jännää kyllä koska nehän ovat makeimpia noista vihannessotkuista

Vierailija
12/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranda: Ihanaa että on ottanut heti sellaisen linjan että vaan terveelliset vihannekset kelpaa ;)

Vierailija
13/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eileen: just eilen katselin sellaista sadetakkisysteemiä ja mietin ettei se niin huono idea olisikaan :D

Vierailija
14/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Kannattaa pitää pikku tauko ja kokeilla sitten soseiden aloitusta uudestaan. Oon kuullu että kaikki lapset ei välttämättä oo vielä sillon 4-5kk ikäisenä valmiita tuohon soseruokailuun. Meillä nyt 5kk ikäinen poika ja ootellaan sitä 6kk rajapyykkiä ja vasta sitten aloitellaan kokeilemaan soseruokailua.

Vierailija
15/23 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeeHeeHee meillä ei oo sormiruokaa, meillä on nyrkkiruokaa :P ei tuo pinsettiote pienellä vielä aivan täydellisesti onnistu mutta kovasti haluaa itse syödä-sotku on kyllä jotain aivan käsittämätöntä.......menee kyllä lusikalla soseitakin. Siinä sivussa...

Vierailija
16/23 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt ihan pakko kommentoida kun tähän blogiin olen jäänyt ihan totaalisen koukkuun, aivan mahtava! Tykkään kirjoitustyylistäsi todella paljon.

Vierailija
17/23 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!!

Itse huomasin sellaisen, että maitoa pääasialliseksi ravinnokseen nauttivat pampulainen ei tajua, että se sose on ruokaa ja siitäkin tulee täyteen. Sosetta ei siis alkuun kannata tarjota pahimpaan nälkään, kun turhaumahan siinä iskee. "Mulla on NÄLKÄ ja tää ihminen tarjoaa vaan jotain kummaa MÖSSÖÄ!!!!" Ensin siis maitoa sen verran, että pahin tuska helpottaa, sitten pieni tauko ja sitten sitä sosetta.

Teille varmaan nyt jo turha kommentti tämä, kun olette saaneet homman jo kommentteihin vastailuistasi päätellen sujumaan, mutta jos joku muu vielä pähkäilee...

Vierailija
18/23 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/23 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin meni korvikkeen lisäksi ensin alkuun vain ja ainoastaan hedelmää. Muistan tuskailleeni, että eikö tämä tästä nyt sitten mihinkään muutu, mutta kyllähän se aika teki tehtävänsä. Pikkuhiljaa alkoi maistua muutkin maut, ja nyt neiti yli 1 v. syö ihan kaikkea mahdollista :)

Vierailija
20/23 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stella: Aikaa se näköjään vie. Viime päivinä olen huomannut että jostain syystä vegesoseetkin maistuvat loistavasti kunhan niitä ei lämmitä! Eivät ne ikinä ole olleet edes kuumia, mutta kaappikylmänä menee kuin häkä. Outo muksu meillä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän