Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parikuukautinen vauva ja töihinpaluu

Vierailija
01.03.2013 |

Onko muita kohtalotovereita, yrittäjänä tarkoitus tehdä lyhyempää päivää, mutta töihin on palattava. En imetä enää, joten ruokailut eivät ole ongelma. Vauvalla palkattu ammattitaitoinen hoitaja kotona. Miten teillä muilla mennyt?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgian ja Hollannin kollegat todenneet, että ollut rankkaa vastaavassa tilanteessa, mutta että kyllä siitä on selvinnyt.

Suomessa on aina se lisävastus, että naiskulttuuri on sellaista, että tällaista paheksutaan syvästi.

Itse en tiedä, sillä lapset olleet 7 kk ja 6 kk kun olen palannut töihin. Näissä tapauksissa se aika, kun hoitaja (mies) oli kotona oli ihan ok, mutta sitten kun alkaa tarhaan tuonnit ja viennit, on rasittavampaa (molemmat aloittivat hoidon reilun vuoden ikäisinä).

Vierailija
2/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen yrittäjänä työt sunnuntaisin ja muina päivinä sukulaiset auttaa, itse en raaskeis tuota pientä jättää jonkun vieraan hoiviin mut kai se ihan hyvin menee, ei se vauva niin tilannetta ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Raaskiminen tässä onkin vaikeinta..

t. ap

Vierailija
4/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsella ole isää, joka voisi häntä hoitaa?

Vierailija
5/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan voi auttaa? saat äitiysrahaa kun teet työt sunnuntaisin eli rahan takia ei varmaan tarvi mut millanen työ? jos tosiaan saisit apua. Tai palkkaat jos kukaan ei ilmaiseksi suostu ; )  On tääkin raskasta yhdistää äitiysloma ja yrittäminen mut tosiaan onneksi on apuvoimia, ilmaisia vieläpä.

Vierailija
6/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankkaa..itse en voisi jättää noin pikkusta toisten hoitoon, en jättäisi edes yksivuotiasta.

Vierailija
7/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä uskoisin kanssa, että ihan hyvin menee vaikka av-mammat vastustaakin. Noinhan sitä tehtiin 1970-luvulla ja edellä valtaosassa maailmaa.

Yrittäjällä kyse tuskin on rahasta vaan elinkeinosta. Jos ei tee töitä, niin ei ole enää yritystä eikä myös töitä yrityksen muilla työntekijöillä. 

Vierailija
8/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 14:58"]

No mä uskoisin kanssa, että ihan hyvin menee vaikka av-mammat vastustaakin. Noinhan sitä tehtiin 1970-luvulla ja edellä valtaosassa maailmaa.

Yrittäjällä kyse tuskin on rahasta vaan elinkeinosta. Jos ei tee töitä, niin ei ole enää yritystä eikä myös töitä yrityksen muilla työntekijöillä. 

Tästä nimenomaan on kyse. Rahalla saa hyvän lastenhoitajan kotiin, ei jää siitä kiinni, mutta ison yrityksen johtaja ei voi olla pitkään poissa työstään, vaikka olisi tuore äiti.

[/quote]

Vierailija
9/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin työt lapsen ollessa 2kk. Isä jäi kotiin hoitamaan, hyvin on mennyt. Suomessa siis.

Melkein voisin jopa suositella, tekee kyllä hyvää koko perheelle!

Vierailija
10/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin meni. Itse aloitin työt heti synnytyssairaalasta tultuani. Kotiin otettiin au-pair. Tosin työskentelen kotitoimistossa mutta ei siitä työnteosta olisi mitään tullut, jos vauvaa olisi pitänyt hoitaa ja imettää jatkuvasti.

Vierailija
11/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja palkkasin sijaisen äitiysloman ajaksi. Olin nostanut YELin jo etukäteen niin korkeaksi että sain äitiyspäivärahoilla palkat maksettua, ja perehdytin sijaista työhön muutaman kuukauden ennen laskettua aikaa. Jouduin palaamaan töihin kun vauva oli 4 kk ja se oli aivan hirveää. Vauva itki kotona isän hoidossa päivät ensimmäisen kuukauden ajan, rauhoittui vasta kun tulin kotiin. Isä hoiti hyvin joten siitä ei ole kyse. Itselläkin oli vauvaa kauhea ikävä koko ajan ja edelleen 2 vuoden jälkeen surettaa etten voinut olla pidempään kotona. En voi siis suositella!!

Aloittaja nyt ei imetä, mutta kun tätä lukee muutkin niin mainitsen vielä että meillä jatkui täysäidinmaitoruokinta 6 kk ikään asti vaikka olin töissä. Pumppasin maitoa päiviksi ja illat ja yöt imetin.

Vierailija
12/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemuksista ja vinkeistä.

T. Ap

Vierailija
13/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lapsia pitää tehdä,jos ei niitä kerkiä itse hoitamaan olkoon sitten vaikka yrittäjä? :)

Vierailija
14/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi jättämään 2kk ikäistä kenellekään vieraalle hoitoon. Äidin vaistoni sanoo, että tuon ikäinen tarvitsee vielä äidin tai isän hoitoa ja tuttua, turvallista syliä. Oma 3kk ikäinen tyttäreni jopa vierasti kaikki muita. 

Itse en voisi enkä oikeastaan voi sanoa mitään tutkittuun tietoon perustuvaa väitettä, että se olisi oikeasti haitanonta jättää noin pieni perheen ulkppuoliselle hoitoon. 

Vierailija
15/16 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin surettaa nämä pienet kun äideillä ei ole aikaa heitä hoitaa, mutta samoista itsekkäistä syistä pitänyt niitä kuitenkin hankkia. Eihä ne tossa vaiheessa tajua vielä olevansa edes äidistä erillinen henkilö eli ovat symbioosissa. Ja ihan sama miten on ennen vanhaan tehty, mistä sen tietää miten on vaikuttanut.. kovin tuntuu sekaisin sekin sukupolvi olevan. Kyllä luonto niin on tarkoittanut et nainen hoitaa ensi kuukaudet, ei me muuten lasta 9 kk kannettaisi eikä meillä olisi rintoja joilla imettää.

Vierailija
16/16 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 22:12"]

Minua jotenkin surettaa nämä pienet kun äideillä ei ole aikaa heitä hoitaa, mutta samoista itsekkäistä syistä pitänyt niitä kuitenkin hankkia. Eihä ne tossa vaiheessa tajua vielä olevansa edes äidistä erillinen henkilö eli ovat symbioosissa. Ja ihan sama miten on ennen vanhaan tehty, mistä sen tietää miten on vaikuttanut.. kovin tuntuu sekaisin sekin sukupolvi olevan. Kyllä luonto niin on tarkoittanut et nainen hoitaa ensi kuukaudet, ei me muuten lasta 9 kk kannettaisi eikä meillä olisi rintoja joilla imettää.

[/quote]

Sinunkaltaistesi lehmien takia tää periaatteessa hyvä maa on vielä kuitenkin aika takapajuinen.

Mene takaisin parteesi ammumaan.

Ja tsemppiä yrittäjä-äideille ja muille, jotka tätä maata pitävät pystyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi