Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu Päivä

Nea
21.01.2010 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä nuolaise, tässä on koko päivä aikaa touhuta ja teluta ja silti saattaa tulla lähtö laitokselle. Minä alotin synnyttämisen lasketun päivän iltana (puoli kuusi) joten mikään ei ole mahdotonta. Kaveri vielä tuumasi jälkikäteen ettei päivällä (siinä kahden pintaan) olisi uskonut että synnyttämään menen kun kaupungilla riekuin ja tuumasin että sisällä on ja pysyy..

Paljon tsemppiä!

Vierailija
2/25 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sieltä aikanaan tulee :). Itselläni meni keväällä käynnistykseen asti ja täytyy sanoa, että viimeiset kaksi viikkoa kuuntelin niitä hyväntahtoisia "kuinka saat synnytyksen käyntiin" -neuvoja jo aika kireällä hymyllä. Alkoi jopa tuntua että teen itse jotain väärin kun tytär ei vain alkanut syntymään millään... Tiedän että olo on kärsimätön, sitä en sen sijaan tiedä, miten saat synnytyksen käyntiin. Sauna, seksi, siivous, verhojen ripustus, yläkaappeihin kurkottelu ja rappusten käveleminen olivat ainakin mulla ihan turhaa hommaa. Ja jälkikäteen ajatellen: synnyttämättömyydestä stressaaminen se vasta turhaa olikin :D. Hyvin tuo tyttö tuntuu porskuttavan vaikka tulikin maailmaan vasta kahden hormonipillerin käynnistämänä rv40:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, et uteliaisuus voitti ja piti rustata Googleen toi limatulppa. Nyt lieneekin turvallista sanoa, että meidän lapsiluku taitaa typistyä tähän yhteen. Hyi hitto.

Tsemppiä loppuhetkiin, kyl se Mini sieltä kohta ulos tulee!

Vierailija
4/25 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin oon meinannu sanoa naapurille jo monta kertaa et "joo ollaan me jo käyty synnyttämässä, mut tää maha vaan jäi tämmöseks. niin ja se vauva on tuolla kotona yksistään kun käytiin kaupassa." ja anna armoo jos en vastaa puhelimeen jollekin sukulaiselle/kaverille! "me jo aateltiin et ootte lähteny". "juu, täällä ollaan salissa ponnaamassa, ei vaan äsken pystyny vastaan ku tuli supistus." ja kyllähän äitinikin innoissaan on, mikä on tietysti ihan suotavaakin, mutta luuleeko se OIKEESTI et ei ilmoteta sille kun on AIKA??? Jouluna kun nähtiin niin se varmisti vielä et kai sä sit ilmotat, kun lähette laitokselle. vastasin siihen että: " en. me tullaan sit äitienpäivänä seuraavan kerran käymään, niin näätte sit."

nimim. täälläkin kaikki valmiina -tulis jo!!!

Vierailija
5/25 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummitytön odotuksen ajan, oli kaverilla jatkuvasti lähes raskauden alusta asti supistuksia.

Neiti tulikin sitten viikoilla 39+4.

Sitä vaan, että kaveri ei havahtunut minkäänlaisiin kipeämpiin supistuksiin, tai lapsivedenmenoon, vaan hänelle tuli ns. outo olo.

Lähtivät vain tarkistuskäynnille ja sieltä sanoivat että rouva on sen 3 senttiä auennut, tervetuloa.

Tyttö syntyi viidessä tunnissa.

Että ei sitä aina tiedä varmasti miten synnytys käynnistyy!

Voimia viimeiseen odotuskärsimykseen

ja toivotan todella nopeaa synnytystä.

t. kätilön-alku

Vierailija
6/25 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mun oli ihan pakko pistää sulle kommenttia, kun olen melkein joka päivä käynyt tarkistamassa täältä "joko sä olet synnyttänyt...?" :D Löysin sivustosi vähän myöhännäisheränneenä, mutta voi kuinka siitä on ollut mulle lohtua ja hauskuutusta. Meidän parasta ennen-päiväys on TÄNÄÄN. Kyllä, ja aivan samat mietteet kuin sulla...

Alan olla todella kärsimätön varsinkin, kun tätä pikkuihmistä on odotettu syntyväks "any day now" siitä asti, kun neuvolalääkäri jouluviikolla tuumas, että"on tainnut supistella, saattaapi tulla etuajassa". (liekö ollut valelääkäri :D...) Eli kun ennen vuoden vaihtumista yritin ottaa rennosti, ettei tulisi loppuvuoden lasta niin nyt sit olen alkanut maanittelemaan tätä tulemaan ulos...Mut kaveri on ja pysyy - eilinen saunakin vain tuntui rentouttavan. Siivous rasitti käteni, joka tulehdutti ranteeni... Shoppailu - taidan säästää rahani kevätuutuuksiin (eikä tämä mammalomailu varsinaista rahanroisketta ole)... Seksi- njääh...:)

Tsemppiä! Jospa tämä olisi viimeinen viikonloppu "kahdestaan" ...

Niin ja meidänkin lastenhuone on puna-musta-valkoinen... "Style is everything" :) (hauska sattuma)

Vierailija
7/25 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kumpu lähteny täälläkään, viimeviikolla oli laskettupäivä. Menee varmaan käynistykseen, kuten viimeksi. Ja oikeestaan aivan sama mulle, toisille se tosiaan tuntuu olevan ongelma. Sauna meillä on kertaviikkoon, kun omaa ei ole, siivous ei ole kiinostanut ennenkään ja nytkin siivoon sen mikä on pakollista ja seksiä harrastan just niin paljon kun tekee mieli, kun ei sekään juuri vaikuttanut ekakerralla, enkä mä edes tykkää ajatuksesta pakkoseksistä! Mutta minä olenkin sen verran onnekas, että raskausvaivat tuli siinä pariviikkoa sitten ja sekin on vain lantionlöystyminen, vielä nousee ilman apua. Kaikille olen väittänyt, ettei edes supistele, mutta en tajunnu, että harjotussupparit voi olla kivuttomiakin. Niin ja se limatulppa: kätilö näytti sen mulle eka synnytyksessä, eikä edes sekään säikäyttänyt minua, tässä sitä vaan lisäännytään!

Vierailija
8/25 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se mucous plug oli mennä googlaamaan... :eek: ;) Olisi voinut jäädä väliinkin... :-P

Vierailija
9/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se, että onko vauva vielä ylhäällä vaiko laskeutunut alas, ei meillä ole ollut mikään kriteeri synnytyksen lähestymiseen ja käynnistymiseen, sillä kaikki lapseni ovat lasketuneet alemmas vasta synnytyssalissa, vaikka edellisenä päivänä on neuvolassa saatettu sanoa, että "vielä tää pää täällä ylhäällä liikkuu, joten ei ole odotettavissa ihan lähiaikona vielä synnytystä..."

Vierailija
10/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeus: Jep, ja jotenkin ihmiset unohtavat myös kyselyissään sen etten minä oikeasti kykene tekemään asialle mitään muuta kuin odottaa. Kuka sitä lasta omaksi itsekkääksi ilokseen sisällä pitää ;)

Vierailija
11/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiju: Minähän varoitin :D

Vierailija
12/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elina. : Meiltä ovat jotkut tutut tilanneet tilapäivityksiä myös synnytyksen koko keston ajalta. Olen kyllä yrittänyt mahdollisimman hienovaraisesti sanoa että sillon saattaa olla kummankaan meistä hieman hankalaa keskittyä tekstareiden kirjoittamiseen...

Vierailija
13/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miia: Kuulostaa aika unelmasynnytykseltä, kiitos tsemppauksesta!

Vierailija
14/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy: Minunkin on jotenkin hyvin hankalaa tehdä yhtään mitään muuta kuin hyvin pieniä juttuja päivittäin. Ei enää oikein viitsi mennä edes katselemaan kauppoihin kaikkia vaatteita joihin ei mahdu vielä hetkeen :D

Vierailija
15/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppis: Toivottavasti pääset kohta jo synnyttämään, käynnistettynä tai itsekseen :)

Vierailija
16/25 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla sanomaan, että kyllä miehen tuttu kävi synnytyksen aikana päivittämässä tilannettaan facebookissa.. Eli ei kai se niin ihmeellistä olisi. :P

Vierailija
17/25 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noonu: Siis tyyliin "Auauauau!" ja "Nyt sitä epiduraalia!" vai? :D

Vierailija
18/25 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin luotettavasta lähteestä yhden uuden konstin lapsiveden tulemiseen saunan, seksin, siivouksen, salmiakin yms lisäksi. Käy Stockalla. Se on kuulemma suosittu paikka aloittaa synnytys.

Nimim. Ei jaksaisi enää kuunnella neuvoja

Vierailija
19/25 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on aika samanlaisia tuntemuksia. Laskettu päivä oli ja meni 21.1 ja mitään ei vaan kuulu eikä näy/tunnu... 3 S:ää (saunan, seksin, siivous) ei ole auttanut millään lailla ja isovanhempien päivittäiset 'mitäs sinne teille kuuluu' puhelut alkavat jo hieman tympäistä... Pitää varmaan vielä kokeilla sitä salmiakkia, jota on kyllä ollut todella ikävä.

Tsemppiä kaikille samassa tilassa oleville. Kiva tietää, että meitä on muitakin...

P.s Mucous plug oli huono idea googlettaa, mutta siitähän jo varoitit... Uteliaisuus, tuo ikuinen riesa... :)

Vierailija
20/25 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppis kävi sit synnärillä viikolla 41+0, salissa "viihdyin" n. 40 minuuttia, kun tyttö tuli ulos. Supistuksia oli ihan koko päivän, ennenkuin suostuivat ottaa mut sisälle ja käytännössä kävin vain ponnistamassa lapsen ulos. Siinä vaiheessa ei saa mitään lievityksiä, että luomu-tyttö tuli! Kyllähän se kipeetä teki, mutta onneksi oli pian ohi. Taksissa vielä tosin pelkäsin, että tää on vain väärä hälyytys ja lähetetään takasin kotia.

Ja edelleen täällä on sekasta, kun ei ehtiny/viitsinyt siivoomaan, kyllä lapset tulee sitten kun ovat valmiita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi