Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teiän 1400kcal kitudieteillä ei laihdu

Vierailija
20.06.2018 |

pysyvästi. Kyllä laihtuu ja nopeasti, mutta kun alat syömään taas normaalisti niin kaikki tulee katalasti takas! Myöskään alipainoseksi ei kenenkään kuulu laihtua. Eli älkää vegaanifitnessprinsessat noita kitudieetti-neuvoja antako ylipainosille.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki dietit ei ja ei. Elämäntapa pitää laittaa uusiksi. Olet juuri sitä mitä syöt.

Vierailija
42/46 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuu sillä. Mutta saa kilot nälkävelan takia takaisin. Ei voi sanoa ei en syö kun kroppa huutaa nälkää.

Minä voin. Kolme päivää olen ollut syömättä vaikka vatsa huutaisi nälkää. Senkin jälkeen syönyt vain 2 lämmintä ateriaa, enkä yhtään välipaloja. Itsekurin puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että edelleen usko kaloreiden laskemiseen on niin kova.

Olen syönyt vuosikaudet, pian voin jo sanoa, että vuosikymmenet "liikaa" kaloreita lihomatta. Niiden kaloreiden tulee olla rasvaa. Ei sokeria, tärkkelystä ja viljoja. Muulla ei ole merkitystä. Ei kaloreiden määrällä. Ainoastaan laadulla.

Nyt tulette selittämään fysiikan laeista seuraavaksi. Vastaanpa valmiiksi jo

1. Aineenvaihdunta vaikuttaa siihen, kuinka paljon energiaa kroppa hyödyntää tai varastoi. Aineenvaihduntaan taas vaikuttaa syödyn ravinnon laatu.

2. Energiaa poistuu eritteiden ja ulosteen mukana suuria määriä.

Vierailija
44/46 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tajunnut tätä "syö enemmän niin laihdut"- juttua. Pullukan unelma, ja sitten ihmetellään kun paino ei putoakaan.

Nää onkin joillekin liian monimutkaisia asioita. Sulle sopii helpommat asiat.

Söin pitkään laskurin suositellut 1400 kcal ja paino jumitti 70 kilossa vaikka olisin seissyt päälläni. Sitten sain krooniseen selkäkipuun lääkkeen, joka vei ruokahalun ja syömiseni putosivat alle 1000 kcal/päivä. Nyt olen laihtunut puolessatoista kuukaudessa 6 kg. Mitäs siihen sanot? 

Ja ei, en palaa takaisin "normaaliruokailuun" ja liho takaisin korkojen kanssa, koska tuossa 1400 kalorissakin on minulle liikaa ruokaa. 

Sanon että joudut koko ajan syömään vähemmän ja vähemmän pitääksesi nykyisen painosi, ja kehität ajan myötä itsellesi hivenainepuutoksia sekä hitaan aineenvaihdunnan. Löysistyt kropaltasi ja ihosi muuttuu sameaksi. Good for you!

No niinhän iän myötä aineenvaihdunnan hidastuessa muutenkin tapahtuu. Olen jo yli 50. Ja kevyempi kroppa tarvitsee vähemmän energiaa, se nyt on vain perusfysiologiaa. Kunhan pitää energiansaannin kulutuksen tasolla, joka on aina tapauskohtainen, pysyy painossaan. En kyllä usko että tulevaisuudessa pärjään kokonaan syömättä, joten teoriasi ontuu. 

Ei vaan kun syö liian vähän, keho pitää kiinni niistä vähistäkin kaloreista, ja hidastuttaa entisestään aineenvaihduntaa, jotta säästää energiaa. Eli paino nousee, kun aineenvaihdunta hidastuu - > vähennät kaloreita - > aineenvaihdunta hidastuu lisää, paino nousee jälleen = kierre on valmis.

juu näin se on. Kun katsoo kuvia keskitysleirivangeista niin oli ne tosi lihavaa sakkia

Totta, mutta kuinka moni heistä lihoi, vaikka kalorit olisivat olleet 1000, jos selvisivät sieltä hengissä? Onko tietoa tuliko heille painoongelmia tai metabolisia häiriöitä leirin jälkeen? Käytettiinkö saksalaisten puolelta jojolaihduttamista vankeihin?

Tämä sinun esimerkisi koskee nyt lähinnä jojoilun ekaa vaihetta, jossa kaikki laihtuvat kun ruokaa ei anneta kuin todella vähän. Jos ja kun tuota jatkettiin niin monethan kuolivat myös nälkään ja se taas ei ole onnistuneen laihdutuksen tarkoitus vaikka välietapissa tavoitteeseen pääsisikin.

Vierailija
45/46 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 20 kg 4 vuodessa syömällä 1500 -1800 kalori 64 v ikä 160 cm pituus ikääntyneenä naisena liikuntaa hyvin vähän lähinnä hyöty liikuntaa kotitöitä paljon tuki ja liikunta elin sairauksia ..saavutus on kun on pysynyt poissa nyt 4, vuotta syön kaikki ruuat klo.7-18 välillä 👌 hidas pudotus ollu 150 g per viikko pudonnut 

Vierailija
46/46 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo on ihan normaali kalorimäärä arkisin, en viitsi syödä makeaa vain saadakseni 1800kcal täyteen. Viikonloppuisin tullee tuo 1800 ainakin 1 päivänä täyteen. Olen pieniruokainen ja teen hyvää kotiruokaa, leivon ja syön paljon marjoja, hedelmiä ja kasviksia. Höttöhiilarita ei syö enkä napostele muuta kuin pähkinöitä jos niitä on.

Olen aina ollut hoikka/normaalipainoinen, treenaan oikein hyvin tällä ruokavaliolla. Paino pysynyt samana jo 20v. Mulle tämä ei ole dieetti vaan mun kroppa on tosi tyytyväinen tällä ruokavaliolla

Kyse oli laihduttamisesta. Mutta kiva kun aina joku haluaa tulla pätemään.