"Rumat ne vaatteilla koreilee". Pitääkö paikkansa?
Entä meikin suhteen? Rumat ne meikillä koreilee? Pitääkö paikkansa?
Kommentit (33)
Ai että kauneus automaattisesti tarkoittaa vaatimatonta tyyliä, kun taas rumuus kallistaa tyylitajua komeampaan suuntaan? Todella epäloogista.
Vierailija kirjoitti:
Ei, suurin osa hyvin pukeutuvista on minusta kauniita, kuten myös meikatuista. Jos meikkaamalla saa itsensä kauniiksi, ei meikittäkään ole voinut kovin ruma olla, tavis ehkä.
Toisekseen, vaikka tuo pitäisikin paikkaansa, niin musta se on aika ikävästi sanottu. Ihan kun rumuus ei olisi tarpeeksi kamala kohtalo muutenkin, niin on julmaa kettuilla siitä asiasta, jolla ruma yrittää saada itsensä näyttämään paremmalta.
No suurin osa esimerkiksi suomalaisista on juurikin rumia, jos ajatellaan yleisesti hyväksyttyjä kauneusstandardeja. Kuka on oikeasti ns. kaunis, käsi pystyyn? Ihan ok/nätti voi olla mutta huomiota herättävä kauneus/komeus on suhteellisen harvinaista. Itse en jaksa välittää muiden ihmisten mielipiteistä enää, pukeudun juuri niin kuin haluan mutta tietenkin omalle vartalolle sopivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, suurin osa hyvin pukeutuvista on minusta kauniita, kuten myös meikatuista. Jos meikkaamalla saa itsensä kauniiksi, ei meikittäkään ole voinut kovin ruma olla, tavis ehkä.
Toisekseen, vaikka tuo pitäisikin paikkaansa, niin musta se on aika ikävästi sanottu. Ihan kun rumuus ei olisi tarpeeksi kamala kohtalo muutenkin, niin on julmaa kettuilla siitä asiasta, jolla ruma yrittää saada itsensä näyttämään paremmalta.
No suurin osa esimerkiksi suomalaisista on juurikin rumia, jos ajatellaan yleisesti hyväksyttyjä kauneusstandardeja. Kuka on oikeasti ns. kaunis, käsi pystyyn? Ihan ok/nätti voi olla mutta huomiota herättävä kauneus/komeus on suhteellisen harvinaista. Itse en jaksa välittää muiden ihmisten mielipiteistä enää, pukeudun juuri niin kuin haluan mutta tietenkin omalle vartalolle sopivalla tavalla.
No mulla on varmaan rumana ihmisenä aivan erilainen kauneuskäsitys. Minusta taviksissa on yleensä kauneutta, eli tarkoitin juuti näitä "ok/nättejä", joita et laske kauniiksi.
Pitänee tästä lähtien käyttää eri sanaa. :D
Minusta tässä tämänpäiväisessä Jenni Vartiaisen haukkumisketjussa (osa 1000 000) sananlasku tulee hyvin esille.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3199989/jenni-vartiainen-juhlii-cannesi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on varmaan rumana ihmisenä aivan erilainen kauneuskäsitys. Minusta taviksissa on yleensä kauneutta, eli tarkoitin juuti näitä "ok/nättejä", joita et laske kauniiksi.
Pitänee tästä lähtien käyttää eri sanaa. :D
Minun mielestäni ok on tavis, ei ruma tai kaunis. Ei positiivinen tai negatiivinen ominaisuus. Miksi muuten kauniit vaatteet olisivat vain fyysisesti viehättävien ihmisten etuoikeus? Eiköhän anneta ihmisten olla sitä mitä he haluavat olla, ja laittautua tai olla laittautumatta. Sen ei pitäisi olla keneltäkään toiselta pois.
Juu. Pitää paikkansa. Oon ruma, vanha ja tosi kauniita vaatteita.
Ehkä tuo sanonta pitäisikin muuttaa muotoon, että tavikset ne vaatteilla koreilee?
Kauniit voivat pukeutua vaikka jätesäkkiin, ja näyttävät silti upeilta. Ruman taas on mietittävä tarkkaan mitä päälleen pukee, ettei näytä ihan spurgulta. Monesti olen ihaillut jonkun kauniin ihmisen rentoa asukokonaisuutta ja huoletonta nutturaa. Itse jos vetäisun päälle saman setin, näyttäisin jostain asuntolasta karanneelta, eikä hiuksiakaan voi huoletta sutaista mitenkään, kun ohueiden haiventen läpi kuultaa kalju päänahka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista sanontaa viljelevät vain köyhät ja rumat, koska ovat kateellisia kauniille ja hyvinpukeutuville.
Onko näin? Minua tuo sanonta rumana ja "köyhänä" nimenomaan ärsyttää.
Ei todellakaan ole noin. Tyylitajua ei rahalla saa, sitä joko on tai ei. Köyhäkin voi olla tyylikäs rikkaan riikinkukon rinnalla. Vähempi on aina parempi.
Ei vähempi ole aina parempi. Toisilla yksinkertaiset vaatteet ja koruttomuus näyttää tyylikkäältä ja toisilla tylsältä. Riippuu naamasta, vartalosta ja hiuksistakin.
Sepä. Tyylitajua on tai ei. Tyylitajuttomat lyö usein ihan överiksi pukeutumisensa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Kun olin kauneimmillani, olin myös turhamaisimmillani. Toisaalta silloin kun kroppa on hyvä, voi ottaa rennommin kun lähes kaikki vaatteet näyttää hyvältä kun taas rumana joutuu miettimään, mitä kohtia täytyy piilottaa ja korostaa.
Sitten taas, kun on mennyt niin rumaksi että millään ei saa itsestään puoleensavetävää seksuaalisesti, niin vaatteilla on väliä enää korkeintaan kannanottona tai sosiaalisen statuksen näyttäjänä.
Mä allekirjoitan tämän kanssa.
99% ihmisistä on enemmän tai vähemmän rumia, joten vaatteillakoreilu on ihan paikallaan.
Olen huomannut jos on huono itsetunto, niin usein käyttää meikkiä ns liikaa.
Ei vähempi ole aina parempi. Toisilla yksinkertaiset vaatteet ja koruttomuus näyttää tyylikkäältä ja toisilla tylsältä. Riippuu naamasta, vartalosta ja hiuksistakin.