Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akneni helpottaa, kun syön lihaa? (vegaaniruokavalio)

Vierailija
20.06.2018 |

Lähes kaikilla paranee iho vaihtaessa kasvisruokavalioon, mutta huomasin noin 1kk mökillä ollessani, että ihoni parani kun söin lihaa parin päivän ajan... Saan kyllä kasvisruuasta sekä purkista sinkkiä, eli mistä tämä voi johtua? Harmittaa, kun en nimenomaan haluaisi syödä lihaa ollenkaan. :( Ja kenelläkään ei kuulemani mukaan ole näin päin käynyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sulla kasvisruokaillessa syötyä hiilihydraattipitoisemmin? Itse olen huomannut selvän eron hiilarien määrän ja hormonaalisen akneni välillä. Ei siis tarvitse erityisesti karpata että akne pysyy kurissa, mutta parin päivän pullaleipien ja sokerien syömiset näkyy aikas nopsaan naamassa. :( 

Vierailija
2/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko B12-vitamiinista? Toisaalta sillä on todettu olevan neg. vaikutus akneen....

Ps. Ragevegaanit - söin lihaa sillä muuta ei ollut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sulla kasvisruokaillessa syötyä hiilihydraattipitoisemmin? Itse olen huomannut selvän eron hiilarien määrän ja hormonaalisen akneni välillä. Ei siis tarvitse erityisesti karpata että akne pysyy kurissa, mutta parin päivän pullaleipien ja sokerien syömiset näkyy aikas nopsaan naamassa. :( 

En syö kauheasti sokerista ruokaa. Leipää tulee kyllä syötyä...

Ap

Vierailija
4/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyse oli järvivedestä. Mökillä siis peseydyin järvivedessä ja se teki iholle hyvää.

Vierailija
5/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12 tai jotain muuta, mitä et saa kasviravinnosta?

TAI sitten ihan vaan se, että mökkilomalla oot stressanni vähemmän, ottanu rennosti ja voit ylipäätäänkin paremmin? Stressi näkyy mulla ekana just iho-ongelmien muodossa.

Utiko mökillä merivedessä? Tiuhaan toistuva suola iholla voi helpottaa aknea myös.

Vierailija
6/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ja eläinrasvat pitävät aknen poissa. Sitä tosiasiaa ei vegaanit pysty poistamaan.

Vierailija
7/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B12 tai jotain muuta, mitä et saa kasviravinnosta?

TAI sitten ihan vaan se, että mökkilomalla oot stressanni vähemmän, ottanu rennosti ja voit ylipäätäänkin paremmin? Stressi näkyy mulla ekana just iho-ongelmien muodossa.

Utiko mökillä merivedessä? Tiuhaan toistuva suola iholla voi helpottaa aknea myös.

Joo, uin järvessa eli toki voi olla vaikutusta.

Ap

Vierailija
8/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi rasvaa?

Eläinkunnan tuotteissa on yleensä rasvaa mukana ja jos vaihdat tilalle jotain kasvisvaihtoehtoa niin ruokavalion rasvapitoisuus voi laskea ihan liian vähäiseksi. Sitä öljyä pitää yllättävän paljon läträtä ruokaan jos syö vegaanisesti.

Vierailija
11/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että ainakin omat kasvissyöjä-/vegaanikaverini käyttävät paljon erilaisia öljyjä (esim. kookosöljyä) mitä ns. "normi" ruokavaliossa harvemmin esiintyy.

Etenkin rasva korvataan aina jollain öljyllä, joka itselle aiheuttaa aknea.

Vierailija
12/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö tarpeeksi rasvaa?

Eläinkunnan tuotteissa on yleensä rasvaa mukana ja jos vaihdat tilalle jotain kasvisvaihtoehtoa niin ruokavalion rasvapitoisuus voi laskea ihan liian vähäiseksi. Sitä öljyä pitää yllättävän paljon läträtä ruokaan jos syö vegaanisesti.

Totta. :) Rasva välillä unohtuu.

Ap

Vierailija
13/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö tarpeeksi rasvaa?

Vierailija
15/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha ja eläinrasvat pitävät aknen poissa. Sitä tosiasiaa ei vegaanit pysty poistamaan.

Laitatko jotain lähdettä tälle?

Vierailija
17/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan estrogeenipitoisuus auttaa? En tiedä syötkö e-pillereitä ja minkälainen vegaaninen ruokavaliosi on, mutta tuo tuli ensin mieleen.

Vierailija
18/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan estrogeenipitoisuus auttaa? En tiedä syötkö e-pillereitä ja minkälainen vegaaninen ruokavaliosi on, mutta tuo tuli ensin mieleen.

Vierailija
19/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö. Ruokavalioni on aika monipuolinen, enkä usein syö eineksiä.

Ap

Vierailija
20/21 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on paha akne, vaikka syön paljonkin lihaa. Ehkä järvivesi ja meikittömyys on tehnyt hyvää ihollesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme