Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pysäköit viereen, vaikka tilaa on muuallakin?

Vierailija
20.06.2018 |

Suurilla parkkipaikoilla pysäköidessä etsin paikan, jonka vieressä ei ole muita autoja. Syinä uusi auto ja toisaalta lapset, jotka aukovat ovia milloin mitenkin. Kun palaan autolle, sen viereen on taatusti pysäköity auto, vaikka tilaa olisi ollut ympäri parkkialuetta. Miksi ihmeessä? Autot eivät kaipaa juttuseuraa!

Kommentit (335)

Vierailija
281/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäläissuomalaisilla kun on sellainen käsitys, että pysäköity auto tarkoittaa laillista parkkipaikkaa. Jos kadun reunaan on pysäköinti kielletty alueelle pysäköity auto. niin takuuvarmasti se saa seuraa. Sama juttu päinvastoin; meillä vaihteli keskustassa yhdessä korttelissa pysäköintikielto ja P-alue aika usein. Kun pysäköinti oli ihan liikennemerkein sallittu pari vuotta, niin kansalaiset eivät uskaltaneet siihen pysäköidä lainkaan, vaan valittivat, ettei keskustassa ole pysäköintitilaa! Kun minä joskus liikennemerkkejä tuntevana pysäköin siihen, niin sitten saattoi joku muukin autonsa siihen jättää.

Vierailija
282/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksiovinen auto, joten ovi on normaalia pidempi.

Yritän pysäköidä aina auton vähän kauemmaksi, ettei kukaan ajaisi viereen.

Ja KYLLÄ, noin 80% kerroista, joku nero on autoni sieltä kaukaa kaupan ovesta löytänyt ja aivan viereen parkkiin!!!

MIKSI??? Ympärillä kymmeiniä, joskus jopa satoja tyhjiä paikkoja..

Tytärtäni se aina naurattaa, mutta itse kun olen huonoselkäinen, niin hymy lyhyempi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistäkää joku lappu  ensikerralla ikkunaan tai pyörään  jossa  kysytte  että miksi tuot kulkuvälineesi liian lähelle . että se on häiritsevää.

Vierailija
284/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä, että parkkipaikan tilanne elää? Kenties muita paikkoja ei silloin ole ollut. Minä en koskaan parkkeeraa ruosteisen Toyotan viereen ettei ruoste vain hyppää uuteen autooni.

Vierailija
285/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä parkkeeraan aivan toisen viereen niin, että on mentävä autoon vänkärin puolen kautta.

Vierailija
286/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana tulla toisinaan huonommalla autollani kaupoille ja silloin paukuttelen surutta uuden näköisiin autoihin ovella. Siirrän sitten kotteroni muualle ja seuraan mitä tapahtuu kun tyyppi tulee kaupasta.

Vierailija
287/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi ajaa toisen auton viereen. Ei tarvitse maasta katsoa parkkiruudun viivoja, kun vieressä on autoja.

Samoin. Ei tarvitse miettiä, onko auto vinossa ja molempien viivojen sisällä, kun näkee, että jos tuokin auto on, niin sitten olen minäkin.

Pitäisi opetella ajamaan niin ei tarvi noin tehdä.

Vierailija
288/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en autoa omista, mutta keskusteluissa olen kuullut, että kannattaa parkkeerata mahdollisimman kalliin auton viereen, jolloin on todennäköisintä, ettei omistaja kolhi omaa autoa. 

Vierailija
289/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en autoa omista, mutta keskusteluissa olen kuullut, että kannattaa parkkeerata mahdollisimman kalliin auton viereen, jolloin on todennäköisintä, ettei omistaja kolhi omaa autoa. 

Avaimella voi hyvin tehdä naarmuja toisen autoon jos sen auton kuski on perseillyt muita ihmisiä kohtaan. 

Vierailija
290/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne takapuskurissa roikkujat niitä samoja ihmisiä jotka parkkeeraa viereen auton vaikka muualla on tilaa? 

Vierailija
291/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei siedä muita ihmisiä autoineen parkkipaikalla, on hyvä ja itse pysäköi kauas.

Näinhän tässä on tehtykin. Kauimmaiseen nurkkaan, ympärillä lääniä ja tyhjiä ruutuja vaikka kuinka. Ja joku haluaa tulla ihan viereen...

Vierailija
292/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä parkkeeraan aivan toisen viereen niin, että on mentävä autoon vänkärin puolen kautta.

Sinäkö se olit?

Olin aikoinaan viimeisilläni raskaana ja jätin auton urheilukentän parkkipaikalle (ei pelejä tms. sinä päivänä). Vapaita paikkoja oli ainakin 30. Yhtään muuta autoa ei ollut parkissa.

Kun palasin puolen tunnin päästä, joku oli parkkeerannut autonsa niin lähelle autoani, ettei kuskin puolelta päässyt sisään, ei ison vatsan kanssa eikä olisi päässyt edes ilman. Jouduin vaivalla kömpimään toisen etupenkin kautta ja pelkäsin särkeväni jotain. Kumma tilanne.

Vierailija
293/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, ne kolhut jää siihen toiseen autoon ja kalliiseen autoon tuskin mitään, kun se oven reuna vain osuu.

Vierailija
294/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaimella voi hyvin tehdä naarmuja toisen autoon jos sen auton kuski on perseillyt muita ihmisiä kohtaan. 

Et voi tietää kuka on perseillyt, koska auto vieressä voi vaihtua

Vierailija
295/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne takapuskurissa roikkujat niitä samoja ihmisiä jotka parkkeeraa viereen auton vaikka muualla on tilaa? 

Ne tahtoo turvaan toisen kylkeen.

Vierailija
296/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on läheisriippuvaisia.

Vierailija
297/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut havaitsevinani että samanmerkkiset ja joskus -mallisetkin autot kerääntyy vierekkäin ja peräkkäin kauppakeskusten parkkipaikoilla. Ajelen Kialla ja tänäänkin ympärillä olisi ollut tyhjää tilaa vaikka kuinka paljon mutta toinen Kia kuski ajoi nimenomaan autoni perässä olevaan parkkiruutuun :D

Vierailija
298/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, kun ripustaa pyykkejä narulle kuivaushuoneessa tai ulkona. Tilaa olisi vaikka kuinka, mutta siihen heti lähimmälle narulle seuraavan pitää käydä laittamansa omat pyykkinsä, että hajut oikein tarttuisivat.

Vierailija
299/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi ajaa toisen auton viereen. Ei tarvitse maasta katsoa parkkiruudun viivoja, kun vieressä on autoja. Takuulla menee ruutuun.

(... ja jos ei mene, sen kuulee.)

Jos ajo on noin vaikeaa, jätä ajamatta. Älä aja ihan viereen, jos tilaa on viljalti.

Vierailija
300/335 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on vakiopaikat mihin aina jättää autonsa. Jos se paikka ollaan viety niin siihen viereen sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi