Mitkä naisten nimet on harvinaisia tän ajan vauvoilla?
Ja toivon nyt semmoisia nimiä, jotka kuitenkin sopii tähän päivään. Esim. Pirkon aika ei mielestäni ole ihan vielä ainakaan....
Itselläni tuli mieleen ainakin Petra. Muita?
Kommentit (597)
Aune <<3 Mietittiin jo esikoiselle, mutta tästä tuli Vuokko ja olen päättänyt että jos täällä mahassa potkiskelee tyttö niin Aune neidistä tulee. Aune Maria.
Serafina on mun mielestä tosi kaunis nimi! En tunne enkä tiedä ketään Serafinaa.
Olen 30-vuotias ja ikäluokkani nimiä tuskin nykyvauvoilla esiintyy. Jos nyt mietin vaikka luokkakavereitani niin siellä oli mm. Tiina, Anna, Julia, Johanna, Karoliina, Jenni, Jenna, Anniina, Jonna, Maija, Minna, Suvi, Henna, Heidi, Sarianna, Terhi jne.
Sitten sellaiset 60-luvun Pirkot, Päivit ja Raijat eivät ole aikoihin olleet muotia mutta on kyllä mielenkiintoista odottaa josko ne alkaisivat kohta jo taas palata kuten joku tuolla ennustikin.
Mä tunnen yhden 2 vuotiaan Ritvan. Rituksi häntä kyllä kutsutaan. Ensin ajattelin, ettei taida ihan Ritvan aika olla vielä, mutta pikku-Ritun myötä olen eri mieltä. Tomera nimi!
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias ja ikäluokkani nimiä tuskin nykyvauvoilla esiintyy. Jos nyt mietin vaikka luokkakavereitani niin siellä oli mm. Tiina, Anna, Julia, Johanna, Karoliina, Jenni, Jenna, Anniina, Jonna, Maija, Minna, Suvi, Henna, Heidi, Sarianna, Terhi jne.
Sitten sellaiset 60-luvun Pirkot, Päivit ja Raijat eivät ole aikoihin olleet muotia mutta on kyllä mielenkiintoista odottaa josko ne alkaisivat kohta jo taas palata kuten joku tuolla ennustikin.
Maija on minusta tehnyt comebackin vauvojen nimeksi ajat sitten. Anna taas lienee ajaton nimi.
Katja! Nykyään arvinainen, mutta kaunis nimi.
Ei ole r-kirjaimia näkynyt tyttöjen etunimissä kastettujen listalla piiitkään aikaan, poikien nimissä näkyy kylläkin. Tällä viikolla oli yksi Mira ja oliko toinen Aurora. Hämmästyin suuresti. Kyllä ne kohta tulee takaisin..
Ilona on alkanut näkyä ainakin toisena nimenä viime aikoina. Oli pitkään poissa.
Maria ei ole yleinen ensimmäisenä etunimenä. En tiedä miksi, minusta kaunis ja ajaton nimi.
Vierailija kirjoitti:
Aune <<3 Mietittiin jo esikoiselle, mutta tästä tuli Vuokko ja olen päättänyt että jos täällä mahassa potkiskelee tyttö niin Aune neidistä tulee. Aune Maria.
Isoäitini oli Aune Maria, syntynyt 1900-luvun alussa. Kaunis nimi, kiitos kun mainitsit, siitä tuli hyviä muistoja mieleen ja kaipauksen kyynel silmäkulmaan.
Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi.
Eeva ja Paula ovat suosikkini. Myös Silja ja Sinikka ovat hyviä.
Isoisovanhempien nimet, helposti lausuttavat, Saimi, Sylvi, Miina, Ansa,yms.
Soile, Salme, Outi ja Mervi, näitä ei viime vuosina ole usein näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Anita, Helena, Paula/ Pauliina, Lea/ Leea. Vanhoja kauniita nimiä eikä kovin yleisiä. Ilona, Essi.
Vanhoja? Olivat suosiossa 50 vuotta sitten.
Sandra
Kansainvälinen nimi, ei ole koskaan ollut mitenkään suosittu. Kaunis nimi, mutta ehkä aavistuksen hankala lausua? D ja r peräkkäin ei ole kaikista mukavin yhdistelmä. Kaunis nimi silti!