Mitkä naisten nimet on harvinaisia tän ajan vauvoilla?
Ja toivon nyt semmoisia nimiä, jotka kuitenkin sopii tähän päivään. Esim. Pirkon aika ei mielestäni ole ihan vielä ainakaan....
Itselläni tuli mieleen ainakin Petra. Muita?
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
Eeva ja Leena voisivat kokea uudet tulemiset, raikkaat ja kauniit nimet jotka on tarvittaessa helppo vääntää kansainvälisiksi ( hi, i`m Lena).
Täällä Helsingissä on paljon Eeva/Eva-nimisiä pikkulapsia. Leenasta en ole kuullut. Sen sijaan täällä usein mainittu Lea on selvästi nousussa.
-päiväkodeissa keikkaileva
Vierailija kirjoitti:
Silja
Silja-vauvoista en ole kuullut, mutta kyseinen nimi sopii täydellisesti tähän päivään. Tuskin on mikään yleinen nimi koskaan ollut, ei ole pahemmin tuon nimisiin törmännyt.
Itse olen Silja ja minun nimisiä ei ole kyllä paljon, saatikka että olisi vauvoja nimeltään Silja.
En jaksa lukea koko ketjua, joten voi tulla samoja.
Ritva, Pirkko, Jaana, Maila, Maarit, Johanna ym. 60 -luvulla yleiset nimet. Tai no toi Maila saattaa olla ollut harvinainen myös silloin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Riikka, Heidi nämä tämmöiset. Heidi voisi tullakin uudelleen "kansainvälisenä nimenä".
Petra on preppynimi, av:lla jo kauan sitten asiasta.
Mitä tarkoittaa "preppynimi"?
T: Petra.
Matleena lienee harvinainen nimi. Ylipäänsä pitkät nimet ensimmäisinä niminä ovat harvinaisempia.
Sellaiset, joita on nyt paljon yläaste-/lukioikäisillä. Noora, Anni, Venla, Roosa, Iida, Oona...
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä tulee mieleen Anna. Ennen oli tosi yleinen, mutta nyt ei ollenkaan.
Mun 11v tytöllä on 3 Annaa ystävänä.
Nämä eivät taida enää koskaan palata: Naimi, Laina, Kyllikki, Päivi, Pirjo...
Tarja, Raili, Aune, Taina, Virpi, Sanna, Päivi, Hely, Erja, Eija, Jaana, Mira, Sari, Raakel, Anne, Hannele.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset, joita on nyt paljon yläaste-/lukioikäisillä. Noora, Anni, Venla, Roosa, Iida, Oona...
Nooraa ja Roosaa harvemmin nykyvauvoilla tai pikkulapsilla on, mutta Anni, Venla, Iida ja Oona ovat tosi yleisiä.
t. paljon päiväkodin alle 3-vuotiaiden ryhmissä keikkaillut
Veronika, Josefiina, Serafiina, Viktoria, Katariina, Kristella, Melissa, Aleksandra, Odessa, Julianna, Ellinoora, Helmiina, Vanessa, Annabella, Isabella, Johanna jne pitkät nimet!
Pitkät ysärin nimet tytöillä: Karoliina, Katariina, Eveliina, Marianne, Johanna
Pojilla myös ysärin nimet, kuten Antti, Teemu, Mikko, Janne
Arja ei ole yleinen nyt, Ritvakaan, eikä Raija.
Anne, Tanja, Katja, Henna, Anu, Maaret, Riikka, Jaana, Leena, Heli, Sari, Sirpa, Liisa, Arja, Anneli, Kaarina, Inkeri, Taimi, Sirkka, Alli, Annika, Kirsti, Doris, Eila, Irma, Minttu, Noora, Paula, Tuula, Ulla
Irja, arja, tarja, airi, terttu helena yms.
Satu, Kaisa, Elina, Sini, Taru