Mitä erikoisuuksia kehossanne on?
Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kommentit (1574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on pientä, mutta olen 45-vuotias eikä vieläkään viisaudenhampaita. ne tulee normaalisti parikymppisenä.
Voit lopettaa odottelun, sillä kaikille ei tule viisaudenhampaita. Ne joille tulee, saa ne alle 25v. Sinulla ei siis vain ole niitä.
Tämä ei ole aivan totta. Sain ekat viisurini pari vuotta sitten 36-vuotiaana, ylähampaista puuttuu vielä.
Olet siis luonnon oikku! Ja oikeessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" merenneitovarpaat " nimetön ja pikkuvarvas kasvanu puolen sentin matkalta yhteen, tyttärellä samanlainen 😊
Geenit
Äidilläni, minulla ja tyttärelläni on sama, mutta keski- ja etuvarpaan välillä ja noin sentin pituinen 😀 Pojallani eikä veljilläni sitä ole. Tuleekohan vain naispuolisille? 😂
Tiedän yhden miehen, jolla on myös tälleen etuvarvas ja keskivarvas yhdessä. Piti sitä kauhean nolona, arasteli näyttää. Minä sanoin, että tuohan on oikeastaan aika cool. :)
Melkoisia jonglöörejä jos on etu-ja keskivarpaat yhdessä:) miten se kakkosvarvas siinä välissä?
Peukalo=isovarvas
Etusormi=etuvarvas
Keskisormi=keskivarvas
Selventääkö yhtään mistä varpaista puhutaan vai vieläkö pitää vääntää rautalankaa?
Sydämen muotoinen kohtu. Kuulostaa romanttiselta, mutta on vastuussa viidestä keskenmenosta ja kahdesta ennenaikaisesta synnytyksestä.
Mittarissa viisikymppiä, alaviisurit vasta puhkeamassa.
Mulla on sydämen muotoinen luomi keskellä kurkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on pientä, mutta olen 45-vuotias eikä vieläkään viisaudenhampaita. ne tulee normaalisti parikymppisenä.
Voit lopettaa odottelun, sillä kaikille ei tule viisaudenhampaita. Ne joille tulee, saa ne alle 25v. Sinulla ei siis vain ole niitä.
Tämä ei ole aivan totta. Sain ekat viisurini pari vuotta sitten 36-vuotiaana, ylähampaista puuttuu vielä.
Tästä muistuikin, että minulla puhkesi alas viimeiset hampaat noin vuosi ennen kuin ylös puhkesi viisauden hampaat joskus 17-18 ikäisenä. Luulin vuosia, että minulle siis kasvoi alas ja ylös viisaudenhampaat, kunnes yksi hammaslääkäri sanoi, että ylhäällä on hyväkuntoiset viisaudenhampaat ja alhaalla niitä ei ole ollenkaan... Mun alakerran takimmaiset poskihampaat ilmeisesti kasvoi alas siis melko myöhään?
Vierailija kirjoitti:
Rinnat aivan eriparia, toinen isompi kuin toinen, nännit myös eri näköiset ja kokoiset. Toinen sisemmistä häpyhuulista iso lerpake mutta toinen puoli olematon. Toinen jalka puoli kokoa suurempi kuin toinen
Vaihtelu virkistää, välillä voi hiplata pienempiä ja välillä isompia.
Mulla on pieni reikä ihan korvan lähellä ja korvanlehti oli tuplana, sellainen pyllyn muotoinen :D Kävin teininä leikkauttamassa korvan yksilehtiseksi, mutta operaatiosta jäi niin erottuva arpi, että nyt näyttää, että korvis olisi repinyt lehden kahtia kivuliaasti. Lisäksi kaikki sormenpääni peukkuja lukuun ottamatta ovat todella pahasti vinossa. On minussa muitakin juttuja, mutten halua että minua tunnistetaan. Äiti käytti päihteitä raskausaikana, se selittää osan piirteistäni.
Toisessa takareidessä punainen etusormen pään kokoinen syntymämerkki ja muutamia valkoisia vesirokosta aiheutuneita jälkiä pitkin kehoa. Yksi niistä on toisen kulmakarvan päässä ja näytän siltä kuin minulla olisi ollut jossain vaiheessa kulmakoru, joka kasvoi ulos. Lisäksi kulmakarvat ja ripset ovat lähes valkoiset, mikä onneksi sopii hiusten väriin, mikä on vielä näin aikuisenakin melko vaalea. Näytän ilman kulmakynää tosin hieman hassulta ja ilmeettömältä. Varpaani ovat lyhyet verrattuna muiden ihmisten (kaverit ja perheenjäsenet) varpaisiin, esim. pikkuvarvas on n. 2cm ja etuvarvas 3cm.
Tämä on mukava ketju, kaikkea erikoista sitä löytyykin ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kitalaessa (heti etuhampaiden takana) pieni reikä, joka ilmeisesti johtaa jonnekin poskionteloihin. Joskus reikä on "auki" niin, että pystyn ikään kuin viheltämään, kun imen sen kautta ilmaa suu kiinni. Lisäksi nuhaisena pystyn imemään räkää pois sen kautta :D
Suulakihalkio, joka olisi pitänyt korjata jo lapsuudessa, saat varmaan usein poskiontelotulehduksia?
Ylimääräinen hammas, ei siis viisaudenhammas vaan puhkesi kielen puolelle n.35 vuotiaana. Oli ns. väliposkihammas. Poistettiin kirurgisesti koska hankasi kieltä. Juurineen 2cm kokoinen eli lähes täysikokoinen hammas.
Sukuvika, serkullakin löytyi ylimääräinen hammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" merenneitovarpaat " nimetön ja pikkuvarvas kasvanu puolen sentin matkalta yhteen, tyttärellä samanlainen 😊
Geenit
Äidilläni, minulla ja tyttärelläni on sama, mutta keski- ja etuvarpaan välillä ja noin sentin pituinen 😀 Pojallani eikä veljilläni sitä ole. Tuleekohan vain naispuolisille? 😂
Tiedän yhden miehen, jolla on myös tälleen etuvarvas ja keskivarvas yhdessä. Piti sitä kauhean nolona, arasteli näyttää. Minä sanoin, että tuohan on oikeastaan aika cool. :)
Melkoisia jonglöörejä jos on etu-ja keskivarpaat yhdessä:) miten se kakkosvarvas siinä välissä?
Peukalo=isovarvas
Etusormi=etuvarvas
Keskisormi=keskivarvas
Selventääkö yhtään mistä varpaista puhutaan vai vieläkö pitää vääntää rautalankaa?
Isoin varvas = 1. Varvas= pottuvarvas maallikoilla
Seuraava varvas = 2. Varvas
Sitä seuraava varvas = 3. Varvas = keskivarvas maallikoilla
Siitä seuraava varvas = 4. Varvas
Uloin varvas = 5. Varvas
Lääketieteelliset oikeat nimitykset varpaille. Älä tuu äitiäs neuvoo. :)
Nilkkani nivelsiteet on jotenkin löystyneet, murran nilkkaani usein ja oudon helposti.
Pieni pili joka ei seiso
M 53
AI joo ei sen tän ikäisellä olekaan harvinaisuus. Ylipainoisilla jopa vetäytynyt vatsaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin toisessa jalassa ylimääräisiä luita. Ei haittaa elämää, ilmenikin vasta 25 vuotiaana kun jalka röntgenkuvattiin nilkan takia.
Täällä ilmoittautuu myös toinen jolla ylimääräinen luu jalkapöydässä, ei haittaa, selvisi kun otettiin röntgen kun auto ajoi jalkapöydän päältä. (mitään ei myöskään murtunutkaan! Lättäjaloista oli hyötyä)
Olen nainen, mutta voisin kasvattaa viikset tai parran, on niin kova karvankasvu naamassa. Mun pitää ajella naamaani joka päivä. Onneksi en sentään ole tummaverinen, se tästä vielä puuttuisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräinen nänni. Ihmisellä on ns. "nännilinja", eli jos ylimääräisiä nännejä on, ne ilmenee linjassa, kuten vaikkapa sioilla tai koirilla. Meni aika kauan hoksata että se iso luomi joka on keskeltä tummempi on nänni. Mutta onhan se, kuin pienen lapsen :)
Maitohammas, ei haittaa mitään kun ei ole "pysyvää" tulossa.
Yliliikkuvat lonkat. Polvet menee maahan ja ylikin risti-istunnassa, en tiedä miten lonkankoukistajia venytetään kun mikään venytys ei tunnu missään.
Geenivirhe.
Kieli menee sieraimiin.
Niin minullakin, mutta lonkankoukistajia ja etureisiä kannattaa venyttää myös muilla tavoin ja muihin suuntiin kuin sivulle. Tässä on esimerkiksi hyviä venytyksiä (ensimmäisen jätän yleensä pois, koska risti-istunta ei varsinaisesti venytä).
https://anna.fi/hyvinvointi/liikunta/selkakipujen-huonon-ryhdin-syyna-k…
Sanoin että mikään venytys ei tunnu missään. Olet sen itsekin tummentanut ja silti tarjoat ihan perusvenytyksiä? :D
Puhuit kommentissasi risti-istunnasta, mikä ei minullakaan tunnu missään. Sen sijaan itselläni on kyllä aihetta venyttää lonkankoukistajia vartalon etupuolelta, joihin nuo jälkimmäiset venytykset auttavat. Mutta pahoittelut, yritin vain olla avuksi. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mulla on syntymämerkki paikassa, johon minua vammautettiin edellisessä elämässäni (pistettiin kiväärin pistimellä) ja merkki on aivan saman näköinen kuin itse vamma. Kuolin siis silloin tuohon. Muistan entisen elämän todella hyvin, perheeni, asuinpaikkani jne, ja olen käynyt jopa katsomassa tuttuja paikkoja ja vanhaa kotiani ulkomailla. Ja en ole foliohattupöpi, vaan väitöskirjaa tekevä fiksu ihminen.
Tää on kiinnostavaa ajatuksena. Eikö sulla sitten ois ikävä sitä aiempaa elämää ja ihmisiä?