Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä erikoisuuksia kehossanne on?

Vierailija
19.06.2018 |

Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.

Kommentit (1574)

Vierailija
481/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaiketi ns molempikätinen, tai sekakätinen. Toki käytän moniin asioihin totutusti useimmiten oikeaa kättä (esim. kirjoittaminen), mutta voin helposti tarvittaessa vaihtaa kättä. Kirjoittaminen tuntuu oudolta vasemmalla kädellä, mutta piirtäminen ei ja esimerkiksi vasenkätisten saksia kokeillessani totesin, että leikkaaminen olisi luontevinta vasemmalla kädellä. Veitsi ja puukko varsinkin toimii yhtä hyvin molemmissa käsissä ja veistellessä saatan vaihtaa kättä sen mukaan kumpi puoli sopii paremmin kohteeseen. Veitsien kanssa vaan monesti leikkauspinta määrittelee kummalla kädellä se toimii.

Lisäksi pystyn vaivattomasti sekoittamaan oikean ja vasemman käden tehtävät. Otetaan vaikka esimerkkinä havukranssin tekeminen, yleensä sitä tehdään yhteen suuntaan ja oikea käsi tekee yhtä, vasen toista ja se tuntuu tekijästä luontevammalle niin. Pystyn tekemään kranssin molempiin suuntiin ja lisäksi totaalisen väärin eli kesken oikeakätisen kranssinteon siirrynkin tekemään vasemmalla kädellä oikean käden hommia ja vice versa. Puutarhurin opinnoissa tämä oli aikoinaan puheenaihe, koska se nyt pitäisi tehdä tietyllä tavalla eikä sejoittaa miten sattuu. Työn jäljessä ei toki ollut moittimista,mutta kontroversiaali lähestymistapa...

Olet siis mahdollisesti ADHD:

https://yle.fi/uutiset/3-5500580

"Molempikätisyys altistaa ADHD:lle ja keskittymisongelmille

Suomalaisilla lapsilla tehdyn tutkimuksen perusteella molempikätisyys altistaa ADHD:lle ja muille keskittymiseen vaikuttaville oireille. Kätisyys vaikuttaa myös koulumenestykseen..."

Vierailija
482/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaiketi ns molempikätinen, tai sekakätinen. Toki käytän moniin asioihin totutusti useimmiten oikeaa kättä (esim. kirjoittaminen), mutta voin helposti tarvittaessa vaihtaa kättä. Kirjoittaminen tuntuu oudolta vasemmalla kädellä, mutta piirtäminen ei ja esimerkiksi vasenkätisten saksia kokeillessani totesin, että leikkaaminen olisi luontevinta vasemmalla kädellä. Veitsi ja puukko varsinkin toimii yhtä hyvin molemmissa käsissä ja veistellessä saatan vaihtaa kättä sen mukaan kumpi puoli sopii paremmin kohteeseen. Veitsien kanssa vaan monesti leikkauspinta määrittelee kummalla kädellä se toimii.

Lisäksi pystyn vaivattomasti sekoittamaan oikean ja vasemman käden tehtävät. Otetaan vaikka esimerkkinä havukranssin tekeminen, yleensä sitä tehdään yhteen suuntaan ja oikea käsi tekee yhtä, vasen toista ja se tuntuu tekijästä luontevammalle niin. Pystyn tekemään kranssin molempiin suuntiin ja lisäksi totaalisen väärin eli kesken oikeakätisen kranssinteon siirrynkin tekemään vasemmalla kädellä oikean käden hommia ja vice versa. Puutarhurin opinnoissa tämä oli aikoinaan puheenaihe, koska se nyt pitäisi tehdä tietyllä tavalla eikä sejoittaa miten sattuu. Työn jäljessä ei toki ollut moittimista,mutta kontroversiaali lähestymistapa...

Olet siis mahdollisesti ADHD:

https://yle.fi/uutiset/3-5500580

"Molempikätisyys altistaa ADHD:lle ja keskittymisongelmille

Suomalaisilla lapsilla tehdyn tutkimuksen perusteella molempikätisyys altistaa ADHD:lle ja muille keskittymiseen vaikuttaville oireille. Kätisyys vaikuttaa myös koulumenestykseen..."

Erittäin paljon mahdollista. Olen tehnyt omatoimisesti testejä ja saan erittäin korkeita pisteitä, mielestäni pääkoppani toimintatapa vastaa hyvin vähintään ADD:tä. Olen tästä maininnut myös psykiatrilleni, mutta hänen mielestään en vaikuta ADHD:ltä. Yksityiselle en hakeudu tutkimuksiin, koska syy miksi en tällaiselta vaikuta on siinä, että olen yksinkertaisesti vain treenannut itseäni toimimaan "normaalisti" eli hullitsemään sätkyjäni ja sitähän hoito Suomessa on ensisijaisesti. Terapiaa, että oppii kompensoimaan ongelmansa tuomat haitat, lääkehoitoa vasta jos mikään muu ei auta. Ja mullahan siis auttaa, selkeästi :D

Toinen erikoisuus tuli äsken mieleen, olisin varmaan aika super keräilijä-metsästäjä yhteiskunnassa, kuulen, haistan ja maistan tavallista ihmistä "tarkemmin". Likinäköinen olen, mutta havaitsen helposti pienet erot ja liikkeen. Värinäkö on poikkeuksellisen hyvä. Tuntoaisti on myös herkistynyt tuntemaan muutoksia ja eroavaisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 29 ja itselläni on kaikki neljä viisaudenhammasta tallella. Mahtuvat hyvin ja ovat täysin rivissä suussa, joten syytä poistoon ei ole ollut, eivät ole myöskään reikiintyneet. Kaksi viisaudenhampaistani puhkesi jo 13 vuotiaana ja kaksi seuraavaa 16 vuotiaana. Hammaslääkäri kertoi, että oli tavannut vain yhden potilaan aikaisemmin, jolla viisaudenhampaat olivat puhjenneet näin  varhain.

Minulla oli 15-vuotiaana kaikki neljä viisaudenhammasta suussa... Tosin 35-vuotiaana yhdestä lohkesi pala joten se poistettiin, samoin kaverinsa alapuolelta eli nyt enää kaksi jäljellä. En olekaan tiennyt millainen harvinaisuus olen, ei ole hammaslääkäri koskaan maininnut mitään.

Vierailija
484/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" merenneitovarpaat " nimetön ja pikkuvarvas kasvanu puolen sentin matkalta yhteen, tyttärellä samanlainen 😊

Sama, paitsi yhdessä olevat vatpaat ovat ukkovarpaasta kaksi seuraavaa. Perheessäni muilla ei ole tätä, eikä myöskään omilla lapsillani.

Isälläni ja veljelläni on tämä myös, samoin isäni äidillä joka ilmeisesti on perinyt tämän omalta isältään jne...

Äidilläni, minulla ja tyttärelläni on samat varpaat kuin edellisellä kasvaneet puoleenväliin yhteen, pojallani taas ei.

Vierailija
485/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jalat kokoa 34-35. Kaupoissa aikuisten kenkien koot alkaa 36 ja se on yleensä liian suuri. Lasten kengissä puolestaan lesti on usein liian kapea. Mutta silti olen löytänyt kenkiä ihan hyvin, pohjallisilla ja nauhoilla voi passailla. 😀

Vierailija
486/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on synnynnäisen sydänvian leikkausarpi ja samasta leikkauksesta arvet reisivaltimoiden kohdalla ja kyynärtaipeissa. En ole koskaan tuntenut itseäni kotoisaksi uimapuvussa, en käytä avokaulaisia toppeja, t-paidassa joskus kommentoitu olenko entinen narkki kun kyynärtaipeissa on ne arvet.

Uskokaa pois ottaisin mieluummin näkyviä luomia, korvalehtiongelmia tms. minun näkökulmasta pikkuhuolia kuin tämän.

Vaihdetaanko arpia? T: tulipalossa ollut.

Vierailija
487/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nenänpäässä on kolo keskellä, samoin kuin joillain leuassa. Kolo ei kuitenkaan näy mielestäni, mutta tuntuu todella selvästi sormelle.

Kommentteja selatessa tajusin erikoisuudeksi myös terävät kulmahampaani. Sekä isot, soikeat nännipihat.

Joku on joskus ihmetellyt myös sitä, että minulla on oikeassa jalkapohjassa luomi. Myös oikeassa häpyhuulessa sisäpinnalla luomi.

Luomi jalkapohjassa on kyllä tosi harvinaista.

Just pari päivää sitten luin juttua luomista ja ihotautilääkäri siinä kertoi että on tavannut luomia kaikkialla muualla kehossa muttei käsi- ja jalkapohjissa.

Mulla on toisessa päkiässä luomi ja toisessa jalassa on sekä sisäsyrjällä että kantapäässä. Myös toisessa kämmenessä on luomi. Pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
488/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet pikkuvarpaat joissa ei kynsiä.

Vanhemmiten on alkanut kasvaa päälaelle kiharaa tukkaa. Olen siis nainen ja mulla on pitkä, paksu ja piikkisuora tukka, paitsi päälaelta.

Korvakäytävät ahtaat ja menevät jotenkin väärään suuntaan.

Ahtaat nenäontelot, niitä on kerran leikattu eikä toiste voi. Minulla on pysyvästi Nylon beat- nasaali :)

Oikeassa käsivarressa on syntymämerkkinä kämmenen kokoinen, kananlihalla oleva alue, väritön mutta vähän koholla,

Alapäässä, emättimen suulla, iso palleroluomi, ollut siinä aina.

Varpaat ovat siis pikkuvarvasta lukuunottamatta piiiitkät ja niissä kasvaa paljon karvaa.

Aikuisen esikoiseni kanssa juttelin eilen, ja hänellä on nuo Megan Fox-peukalot molemmissa käsissä. En tiedä mistä perinyt. Mulla ei ole eikä isälläänkään.

Vierailija
489/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ahtaat sieraimet, en saa kunnolla happeakaan niiden kautta. Ja tämän vuoksi pystyn vetämään sieraimet kiinni. Vedän siis nenän kautta ilmaa ja saan nenän kiinni.

Lisäksi korvakäytäväni ovat ahtaat myös, en ole vielä löytänyt nappikuulokkeita, jotka korviini mahtuisivat. 

Me ollaan varmaan sukua! Kirjoitin äsken ahtaasta nenästä ja korvista. Samalla tavalla menee sieraimet kiinni ja kuulokkeet eivät sovi, mulla pitää olla yli pää- kuulokkeet :)

Vierailija
490/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kohtua :)

Vierailija
491/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei haise hiki. Hikoan kyllä, jopa paljon mutta hikeni ei haise. Jokin bakteeri puuttuu iholta. Isäni oli samanlainen. Hyvä ominaisuus kyllä. Sen sijaan jalkahikeä erittyy myös paljon ja se haiskahtaa. Pesen melko usein esim. lenkkarit pesukoneessa.

Olet perinyt geeniversion isältäsi joka on yleinen aasiassa, samoin siihen liittyy kuiva korvavaikku. Googlaa vaikka.

Joo isänperintöähän tuo on. Korvavaikku on myös kuivaa. Isäni ei ollut kylläkään aasialaistaustainen. Hänellä oli korvassaan jotain häikkää joskus olleessaan abt 40, meni tasapaino mm. En tiedä mikä oli syynä. Itselläni todettiin keväällä uimarin korva, surfer's ear eli eksostoosi. Liiallisesta kylmässä vedessä uimisesta se ei ole tullut. Viimeksi uin luonnonvesissä ehkä 4 vuotta sitten. Korvan luusto on erilaista kuin tämä kropan normaali ja siellä sitä kasvua nyt minulla on. Kävin tomografiassa, mutta tulos ei ole vielä tullut.

Niin, tuo aasialaisperäisyys on siis vuosituhansia vanhaa perua kun ihmiset liikkuivat paikasta toiseen, liittyy haploryhmiin jne. eli jos tekee geenitestin niin isälinjaa voi miespuolinen henkilö nähdä mistä y kromosomi on peräisin. Äidin mitokondrio linjaa voi taas seurata molemmilta sukupuolilta. Eli jos sinulla on veli tai isä tai joku muu isän miespuolinen elossa voi heidän kauttaan myös naispuolinen selvittää isälinjansa.

Vierailija
492/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kohtua :)

Ei enää yhtään kohtua :)

Kohdunpoistoa jouduin ruinaamaan toden teolla lääkäreiltä. Kuulemma naiseus häviää ja seksi kuihtuu ja kaikkea kamalaa. Todellisuus aivan muuta. Kaikki kuukautisvaivat ja vatsakivut ja selkävaivat poissa. Samoin raskaudenpelko ( 3 lasta varttumassa hyvää kyytiä). Seksi nautinnollista ja mikään ei satu, paina tai hierrä.

N48

Vierailija
493/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolmas nänni, se leikattiin pois kun oli niin ikävässä kohdassa että rintaliivit alkoivat hankaamaan. Oli siis toisen rinnan alla, että kaarituki hankasi.

Minulla on poskessani pieni reikä. Molemmissa korvissani on samanlainen reikä kuin poskessa. Reiät ilmeisesti ollut syntymästä asti.

Tästä on ollut joskus iltalehdissä juttua.

[url=https://www.is.fi/terveys/art-2000004876476.html[/url]

Molemmat pikkuvarpaani elävät naapurivarpaan alla. Tämä on ikävä vaiva juostessa maratoneja kun _aina_ tulee niihin rakkulat. Kellään vinkkejä saamaan varpaat suoriksi/pois alta?

Vierailija
494/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eripituiset pikuvarpaat!  Ja punainen, isohko luomi (syntymästä saakka ollut eli ns syntymämerkki) käsivarressa. 

Vierailija
495/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento mankkajäbä kirjoitti:

Iso peräaukko. Älkää naurako mutta näin se on saan helposti työnnettyä,sisään puolenlitran cokispullon. En ole kuullut että muilla heteromiehillä olisi näin. Jo nuorena poikana huomasin että peräaukkoon sai työnnettyä helposti sisään asioita. Isoin asia mitä olen kokeillut oli litran limuoullo se teki vähän tiukkaa ja sattu. En ole hirveästi viitsinyt huudella tästä julkisesti. Kakka kuitenki pysyy ihan hyvin sisällä, mutta tulee liukkasti ulos kun rentoutan peräaukon.

Haha. Aikoinaan 19-vuotiaalle tyttöystävälläni oli valtava pimpsa. Sinne meni myös melkein mitä vaan. Näytti hassulle, koska pimpsa näytti muuten aivan tavalliselle, mutta se oli kaikin puolin suhteessa suurempi.

Vierailija
496/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikkusiskolla oli pieni häntä syntyessään, mutta se häiritsu vähän elämää ja leikattiin pois :)

Vierailija
497/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on suipot korvalehdet, vähän niinkuin haltioilla ja keijuilla.

Mulla sama.

Vierailija
498/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä epäsymmetrinen (hampaiden ja suulaen keskikohtaan verrattuna sivussa). Lisäks toinen silmä selkeästi toista pienempi, verkkokalvossa kehitysvirhe (heikko näkö) ja ruskea, kun taas normaali silmä on vihreä. Sisuskaluista en tiedä, mutta varmaan sielläkin jotain jänniä valuvikoja on :) 

Vierailija
499/1574 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos joku tuttu lukee niin ehkä paljastun. Mutta siis todella pitkä häntäluu joka kaartuu hieman oikealle. Esimerkiksi ratsastessa en voi istua tietynlaisissa satulassa koska häntääni ns. koskee. Ilman satulaa se täytyy asetella hevosen rangan toiselle puolelle, onneksi siis vähän vino. Olen koittanut saada sitä heilumaan mutta toistaiseksi ei onnistu.

Miten tää oli mun mielestä jotenkin tosi söpöä <3 

Minunkin mielestä ☺️

Vierailija
500/1574 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 29 ja itselläni on kaikki neljä viisaudenhammasta tallella. Mahtuvat hyvin ja ovat täysin rivissä suussa, joten syytä poistoon ei ole ollut, eivät ole myöskään reikiintyneet. Kaksi viisaudenhampaistani puhkesi jo 13 vuotiaana ja kaksi seuraavaa 16 vuotiaana. Hammaslääkäri kertoi, että oli tavannut vain yhden potilaan aikaisemmin, jolla viisaudenhampaat olivat puhjenneet näin  varhain.

-

Minulla oli 15-vuotiaana kaikki neljä viisaudenhammasta suussa... Tosin 35-vuotiaana yhdestä lohkesi pala joten se poistettiin, samoin kaverinsa alapuolelta eli nyt enää kaksi jäljellä. En olekaan tiennyt millainen harvinaisuus olen, ei ole hammaslääkäri koskaan maininnut mitään.

Mullakin oli kaikki suussa 14-vuotiaana, jolloin kaksi ensimmäistä poistettiin. Viimeinen poistettiin ollessani 16v. Hammaslääkäri kyllä ihmetteli aikaisuutta ja juurien pituutta poistaessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi