Mitä erikoisuuksia kehossanne on?
Onko teillä mitään (synnynnäisiä) poikkeavuuksia tai jotain muuta erikoista kehossanne? Saa kertoa isoja ja pieniä juttuja. Olisi mielenkiintoista kuulla.
Kommentit (1574)
Toinen silmä pienempi ku toine
Vierailija kirjoitti:
Toisessa reidessä syntymämerkki, joka on ihan Batman-logon näköinen :'D
Pannu. Muistan.
minä ainakin herään toisinaan orgasmiin 😊
Osa vastaajista lienee kovin nuoria, joten heille tiedoksi:
-kaikkien silmät, korvat,raajat ym ovat lievästi eriparia (vain huomattavaa eroavaisuutta voisi pitää erikoisuutena)
-jalkojen alle 2cm pituuseroa ei voi silmämääräisesti todeta, vaan vaatisi röntgenkuvat mittauksineen ja tuskin kenenkään jalat ovat tismalleen saman pituiset muutenkaan (monille sanotaan näin selitykseksi selkäkipuihin, mutta ei ole totta, eikä erikoisuus)
-hiukset usein tummuvat lapsuudesta aikuisuuteen
-luomien paikat ovat satunnaisia ja usein voivat asettua riviin tai muistuttaa ihmisen keksimiä tähtikuvioita. Hyvin tavallista joka tapauksessa, ei erikoisuus.
-viisaudenhampaat eivät puhkea kaikilla ja on myös tavallista, että ne asettuvat suht koht hyvin riviin, eivätkä vaadi poistoa
-ns canine toothilla viitataan poikkeavan pitkiin torahampaisiin ihmisillä, kaikilla kolmannet hampaat ovat hieman torahammasmaiset
Muuten aivan ihanan inhimillinen ketju! Itseltä löytyy niin geenivirhettä kuin "vääriin" suuntiin taipuvia raajoja, väärinpäin olevat korvakäytävät, sydänkohtu, ei syntymämerkkiä ym. pientä ja isoa.
568 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnassamme puhuttiin kerran juutalaisten rabbien käsimerkistä, joilla rabbit siunaa seurakuntaa.
Näitä käsimerkkejä ei kuulemma saa tehtyä kun leeviläisten geenien omaavat henkilöt.
Minä ja mieheni saimme tehtyä merkit ihan heti, kukaan muu ei saanut.
Minulla on kaukaisia juutalaisia sukulaisia, miehelläni ei tietääkseen ole.
Merkki on tällainen, kokeilkaa saatteko tehtyä:
https://en.wikipedia.org/wiki/Vulcan_salute#/media/File:Synagoge,_Ensch…
Japanilaiset tutkin pystyvät tuohon.
En usko heillä olevan edes muinaisia sukulaisia Israelissa...
Typerä uskomus kyseessä, moni pystyy helposti tuohon vulcan tervehdykseen, itseni mukaan lukien ja tällä ei ole mitään tekemistä juutalaisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenänpäässä on kolo keskellä, samoin kuin joillain leuassa. Kolo ei kuitenkaan näy mielestäni, mutta tuntuu todella selvästi sormelle.
Mulla kanssa tuntuu kuin nenänpää olisi keskeltä halki, mutta ei näytä siltä, lisäksi pystyn koskemaan nenänpäähän kielellä.
Kokeilin nenääni ja tajusin että mulla on myös :D :O
Tämä ei ole erikoisuus, vaan kaikille yhteinen ominaisuus. Nenänpään läpi tuntuva kuoppa on rustolevyjen väli. Jos katsot nenäleikkausvideon, niin nämä kolmion muotoiset rustopalat poistetaan nenän kärjestä, jotta nenästä saadaan pienempi.
Central heterochromia, eli suomeksi iiriksen keskiosa on ruskea, ulkoreuna tumman siniharmaa. Ei mitenkään erityisen nätit silmät, mutta tuopahan vaihtelua kun valaistuksesta riippuen silmät näyttää aina eri värisiltä. Tuntuu, että ruskeaa tulee vuosien myötä lisää.
Kuoppa kallossa, synnynnäinen tai oikeastaan sen aiheuttanut mansikkaluomi oli. Hävisi itsestään muutaman vuoden iässä, mutta oli ollut sen verran paksu, että luu oli painunut kuopalle siitä kohdasta.
Sievä suora nenä, joka oli sisäpuolelta ihan rutussa. Leikattiin ja poistettiin melkoinen määrä rustoa ja jopa pala luuta. Nykyään saatan oksentaa välillä verta ihan yllättäin, koska nenäverenvuoto valuu suoraan nieluun ilman, että huomaan sitä. Ensimmäisellä kerralla aiheutti pienen paniikin.
Vain "puolikkaat" kulmakarvat. Muuten kasvavat normaalisti, mutta väriä on vain pätkässä alusta, suurinpiirtein noin silmän keskivaiheille asti. Loppuosa kulmakarvoista on täysin väritöntä karvaa.
Karvaisuus, mulla on naiseksi varsin tiheä "turkki", onneksi on myöskin väritöntä karvaa. Erikoista on ehkä se, että karvaisuudestani huolimatta kainalo- ja alapään karvat ovat normaalit tummat, mutta kasvavat varsin maltillisen siististi verrattuna moniin kanssasisariin.
Luomi jalkapohjassa.
Ei viisaudenhampaita, on kuvattu eikä niitä ole odotettavissa kun ei vieläkään näy aihioita. Erittäin hyvät hampaat muuten.
Alaselkä synnynnäisesti lähes liikkumaton. Ei sille mitään syytä ole löytynyt ja jumppaa, jumppaa vain. Olen notkea kuin rautakanki, siitä huolimatta paras asento istua töissä on risti-istunnassa.
Terkkuja vain jos joku tunnistaa!
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, minkä väriset silmät minulla on. Olen myös kysynyt useilta muilta minkä värisiksi sanoisivat silmiäni, mutta eivät ole osanneet nimetä. Eivät ole vain vihreät, siniset tai harmaat, vaan tavallaan sekoitus noita kaikkia.
Jos liikutan olkapäitä ja hartioita, ne rutisevat kovaäänisesti.
Peukaloni taipuvat paljon taaksepäin, kun näytän peukkua. Pelästyttää välillä ihmisiä.
Ylähuuleni on paljon alahuulta isompi ja hyvin ulostyöntyvä.
Mulla samanlaiset silmät! Itkemisen jälkeen on ihan kirkkaan siniset, mut muuten on kans tommonen sinivihreeharmaa sekoitus. kun kysyy ihmisiltä, että minkä väriset silmät mulla on, nii ne aina eka heittää vihreän/harmaan/sinisen ja sit ku ne kattoo tarkemmin ni rupee epäröimään: ”eiku onks ne sittenki siniset? Eiku harmaat? Eiku emmä tiiä...”
Minulla on hyvin kapeat ranteet ja nilkat ja jotenkin häpeän niitä.
- 4. varpaat kaartuvat eivätkä ole suorat
- Minullakin on tuo silmien central heterochromia, mutta se tuntuu olevan todella monilla, että ei siinä ole mitään erikoista
Eriparisilmät, toinen pupilli on aina vähän isompi kuin toinen, joskus ero on merkittävä ja herättää huolestuneita kyselyitä kanssaihmisiltä, joskus taas vähäisempi. Ihan tarkkaan en tiedä mikä kaikki vaikuttaa (eikä tälle ole siis syytä löytynyt silmälääkärien toimesta), mutta ainakin väsymys ja stressi pahentaa. Muutenkin laajat pupillit usein ja välillä tuntuvat reagoivan laiskasti valoon (myöskin väsyneenä tai stressattuna). Silmälääkärillä käydessä pistetään laajentavia tippoja ja varoitellaan, että aiheuttaa häikäisyä. Itse en kyllä huomaa mitään eroa (en ole koskaan huomannut) häikäisyn puolesta edes ulkona auringonpaisteessa ellei suoraan valoa kohti koita katsoa, näkö toki on sumea ja ulkomuoto hurja. Eli ilmeisesti hermot ovat tottuneet liikaan valoon?
Olemattoman kokoiset nysäpikkuvarpaat, kynnet niissä kyllä on, mutta kasvavat kippuralle. Löysät kärkinivelet varpaissa, voin taivuttaa varpaat "nurin". Pystyn myös heiluttelemaan yksittäisiä varpaita, tämä toki on enemmänkin harjoittelun tulosta.
Kauhean nälkiintyneen näköiset kädet ja jalat, kaikki luun päät on todella ulkonevat, nilkat ja varsinkin ranteet on todella ohuet. Tämä siis siitä huolimatta, vaikka ylipainoa on reipas 10kg.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnassamme puhuttiin kerran juutalaisten rabbien käsimerkistä, joilla rabbit siunaa seurakuntaa.
Näitä käsimerkkejä ei kuulemma saa tehtyä kun leeviläisten geenien omaavat henkilöt.
...
Täh - eikö kaikki osaa tehdä noin? Tai siis mitä osaamista siinä on, sen kuin siirtää nimetöntä vasemmalle tai oikealle? En ikinä ajatellut että tämä on erikoinen taito :D.
https://wonderopolis.org/_img?img=/wp-content/uploads/2015/03/1426_f.jp…
Peukaloni ovat tällaiset. Ihmiset aina kauhistelevat vaikka en ymmärrä mitä kamalaa tässä on?
Sanoppa jollekkin: ""Nenänpää halkeaa jos harrastaa liiaksi itsetyydytystä"". Ei kestä kauaa kun jo salaa kokeilee että onko nenäpää todellakin halki :D :D
Mulla on otsassa hiusrajassa sellainen syntymämerkki, että osa ihosta on "pigmentitön" eli aivan vaalea eikä esim rusketu ja sama jatkuu myös etuhiuksissa eli hiuksetkin on jostain syystä ihan vaaleat siitä kohtaa, vaikka muuten on suht tummat hiukset. Ennen inhosin tätä, mutta nykyään rakastan. Se on jotenkin niin käsittämättömän upea ja kaunis :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on otsassa hiusrajassa sellainen syntymämerkki, että osa ihosta on "pigmentitön" eli aivan vaalea eikä esim rusketu ja sama jatkuu myös etuhiuksissa eli hiuksetkin on jostain syystä ihan vaaleat siitä kohtaa, vaikka muuten on suht tummat hiukset. Ennen inhosin tätä, mutta nykyään rakastan. Se on jotenkin niin käsittämättömän upea ja kaunis :)
Tunnetaan nimellä piebaldism. Äidilläni on tämä sama, mutta tuli näkyviin kunnolla vasta lapsuusiän jälkeen koska hiuksensa olivat hyvin värittömän vaaleat pienenä ja iho suomalaisittain vaalea.
Itselläni on vain muuta väritystä vaaleammat etuhiukset, näyttää kuin blondaisin otsista, mutta eivät ole valkeat.
-Ihan vänkyrät ja rumat varpaat ja vieläpä eri jalkojen kesken erilaiset ja myös tosi pienet varpaan kynnet, koska jos en leikkaa niitä ihan lyhyeksi niin varpaiden epämääräisten muotojen takia kynnet alkaa heti hangata viereistä varvasta verille. Pikkuvarpaat on kanssa tosi pienet "koukut" ja niissä pienen pieni kynsi kasvaa suoraan ylöspäin... Katselen aina ihaillen muiden naisten kauniita, suoria varpaita, joiden kauniin malliset kynnet on lakattu nätisti :(
-Lisäksi alaleuka on tavallista kapeampi, jonka takia olen koko peruskouluaikani käynyt hammaslääkärissä about kerran viikossa oikomishoitojen takia ja alaetuhampaat onkin tosi kapeat, kun ei ne meinaa mahtua kunnolla suuhun ja lapsena jotkut hampaat oli rivissä sivuttain tilan puutteen vuoksi ennen niskavetohoitoja. Myös nuo terävät kulmahampaat löytyy ja muutenkin mun hampaat on vähän semmoiset röpelöiset edelleen, millaisena rautahampaat puhkeaa, vaikka yleensä kai aikuisilla ne on tasoittunut iän myötä.
-Ja sitten löytyy vielä löysät polvilumpiot, jonka takia luonnollisessa seisoma-asennossa mun jalat taipuu polvista taaksepäin ja varpaat osoittaa vähän ulospäin, sekä polvilumpiot sisään. Tuo aiheuttaa myös ongelmia esim. rappusissa en voi juosta, kun lumpio saattaa jäädä jälkeen liikkeestä ja aiheuttaa ihan jäätävän kivun, mutta ihme kyllä en ole ikinä saanut lumpioita sijoiltaan.
-Lonkat on myös vähän yliliikkuvat, mikä aiheuttaa ongelmia esim. yhdellä jalalla seistessä, kun vaikka pesen varpaita suihkussa niin sen ilmassa olevan jalan lonkassa alkaa tuntua sellaista "hitaasti etenevää paineen tunnetta" ihan kuin joku lihas valuisi puristuksiin sinne lonkkanivelten väliin. Tuntuu tosi ikävältä ja saattaa joskus jopa hetkeksi aikaa jäädä semmoinen puristava tunne lonkkaan, vaikka lasken jalan äkkiä alas ja yritän muljutella sitä takaisin.
- Ja mulla on kanssa tosi ahtaat korvakäytävät ja korvia tutkittaessa lääkäri joutuu aina laittamaan jonkun pikkulapsille tarkoitetun pään siihen tutkimusälineeseen. Korvatulehduksia mulla ei kyllä silti ole ollut kuin yksi elämäni aikana, mutta lapsena piti käydä joitakin kertoja imuroimassa vaikkua pois ja aikuisena korvat reagoi herkemmin flunssaan kuin tavallisesti menemällä ihan tukkoon ja voin kuulla oman hengityksen tosi kovana korvissa ym.
Luomi jalkapohjassa ja useita luomia päänahassa, ja muutenkin uusia luomia kasvaa tuon tuosta varsinkin selkään ja käsiin, kuten joku aikaisemminkin sanoi niin seuraappa tässä nyt sitten niiden muuttumista ja uusien tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Täh - eikö kaikki osaa tehdä noin? Tai siis mitä osaamista siinä on, sen kuin siirtää nimetöntä vasemmalle tai oikealle? En ikinä ajatellut että tämä on erikoinen taito :D.
Tuo on myös ihan opeteltavissa, kun oppii handlaamaan oikeat sormien lihakset kerran niin jatkossa tuon voi tehdä ihan vaivatta. Mä opettelin joskus lapsena niin, että pidin pyyhekumia keskarin ja nimettömän välissä ja kokeilin vaan aikani tehdä tuota niin nykyään onnistuu ihan helposti, kun on lihasmuistissa.
En osaa sanoa, minkä väriset silmät minulla on. Olen myös kysynyt useilta muilta minkä värisiksi sanoisivat silmiäni, mutta eivät ole osanneet nimetä. Eivät ole vain vihreät, siniset tai harmaat, vaan tavallaan sekoitus noita kaikkia.
Jos liikutan olkapäitä ja hartioita, ne rutisevat kovaäänisesti.
Peukaloni taipuvat paljon taaksepäin, kun näytän peukkua. Pelästyttää välillä ihmisiä.
Ylähuuleni on paljon alahuulta isompi ja hyvin ulostyöntyvä.