Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän järjestää synttärimatkaa (täytän pyöreitä), miehen asenne pikkuisen ärsyttää...

Vierailija
19.06.2018 |

...ja sanoi, ettei kohdekaan käy (on eräs eurooppalainen kaupunki 2-3h lentomatkan päässä); "eikö voida mennä lähemmäksi jonnekin, kun en tiedä miten lapseni on minulla ja plaa plaa..." Kuitenkin matkaan on kuukausia aikaa, eli hyvin aikaa järjestellä kaikki. Vanhempansa todella mielellään ottavat lapsen hoitoon, unohtamatta sitäkään tosiasiaa, että tuona viikonloppuna lapsen pitäisi olla äidillään.
Olen itse tuota reissua yrittänyt suunnitella, ei oo miehen tarvinnu laittaa tikkua ristiin, eikä voi edes järkkäillä nyt sen verran asiaa, että pystyisi viikonloppureissulle lähtemään.
Eikö kukaan muu vedä tällaisesta hernettä nenään?
Ei kesälläkään vietetä AINOATAKAAN viikonloppua yhdessä, ei päästä yhteiselle reissulle tms...joten ajattelin, että olisin tosin iloinen, jos pääsisin tälle reissulle.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko miehellä on joku hänen mielestään "nolo" juttu, että esim. Pelkää lentämistä, tai sosiaalisia tilanteita ulkomaalaisten kanssa, tai kenties terrorismin uhkaa. Tai hänellä on, tai saattaa olla jotakin suunnitelmia kyseiselle ajan kohdalle ja ei halua kertoa sitä, tai haluaa pitää salassa. Tai ikävä kyllä voi olla jättämässä, tai harkitsemassa sinusta eroamista, jolloinka ei halua tehdä tulevaisuuden suunnitelmia. Toivoisin tätä viimeistä, eli olisi kenties järjestämässä sinulle jotain yllätystä ja nyt sinun matka suunnitelmat meinaa pilata kaiken. Tässä joitain ajatuksia mitä tuli mieleen.

Vierailija
42/63 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jota tuossa aloituksessa tökki eniten se, että:

"mutta lapsi on äärettömän tottunut isovanhempiinsa, asuvat lähellä ja on muutenkin hoidossa heillä hoidossa esim. koulupäivien jälkeenkin, tuttuja siis ovat, ja ovat sanoneet, että aina voivat ottaa lapsen hoitoon. Joten se ei ole ongelma"

Toivottavasti osaat arvostaa tuota! Ei isovanhempien ole mikään pakko/velvollisuus hoitaa lasta aina. Jotkut eivät saa sitä sanotuksi (mutta se on sitten heidän ongelmansa).

Oletan siis, että olet kysynyt heiltä etukäteen, ennenkuin rupesit järjestämään tuota vkl matkaa, että sopiiko heille hoitaa lasta tuona viikonloppuna? Koko viikonlopun?

Lapsiahan on suunnitelman mukaan äidiltään ja ap:n miehellä lapsivapaa viikonloppu. Jos kuitenkin kävisi niin, että lapset tarvitsisivat hoitopaikkaa niin silloin isovanhemmat olisivat varalla.

Milloin ap ja miehensä siis viettävät aikaa yhdessä, jos kesälläkään ei ole yhteisiä viikonloppuja ja ette aau yhdessä? Aika vähään parisuhteessasi tyydyt.

Entä jos lapsi on tavallisesti äidillä, viikolla koulun jälkeen mummolassa ja joka toinen viikonloppu isän kanssa. Sitten olisi ap,  joka olisi miehen kanssa joka päivä, mutta kadehtii miehen lapselta yhteistä viikonloppua ja päättää saada miehen kanssaan synttärimatkalle.

Siis mitä? Eikö mies voi vapaana viikonloppunaan tehdä mitään vaan pitääkö hänen päivystää kotona kaiken varalta, jos vaikka lapsi haluaa tulla isänsä luo? Vai saako mies tehdä koskaan viikonloppumatkaa minnekään? Jos saa, niin miksi sellainen viikonloppu ei käy, kun miehen naisystävällä on synttärit? Kävisikö sitten seuraava viikonloppu?

No en kyllä yhtään ihmettele, jos naiset eivät halua seurustella lapsia hankkineen miehen kanssa. Edes miehen vapaaviikonloppuna ei pääse yhdessä minnekään vaan pitää kökkiä miehen kotona päivystysvalmiudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko miehellä on joku hänen mielestään "nolo" juttu, että esim. Pelkää lentämistä, tai sosiaalisia tilanteita ulkomaalaisten kanssa, tai kenties terrorismin uhkaa. Tai hänellä on, tai saattaa olla jotakin suunnitelmia kyseiselle ajan kohdalle ja ei halua kertoa sitä, tai haluaa pitää salassa. Tai ikävä kyllä voi olla jättämässä, tai harkitsemassa sinusta eroamista, jolloinka ei halua tehdä tulevaisuuden suunnitelmia. Toivoisin tätä viimeistä, eli olisi kenties järjestämässä sinulle jotain yllätystä ja nyt sinun matka suunnitelmat meinaa pilata kaiken. Tässä joitain ajatuksia mitä tuli mieleen.

Niin tietenkin voi olla ettei vain yksinkertaisesti pidä matkustamisesta, mutta ei kai sitä voi niin paljon vihata, ettei rakkaan vuoksi voisi? Ja aina löytyy eri tapoja matkustaa, kuin lentäminen. Yksi juttu unohtui vielä, jos häpeää sitä, että olet varakkaampi, kuin hän ja toivoisi, että voisi itse kustantaa enemmän? Tai sitten on niin kusessa raha-asioiden kanssa, ettei pysty edes pienempiin matka kustannuksiin, eikä tietenkään kehtaa puhua asiasta?

Vierailija
44/63 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhyy. Mies ei hypi pillini mukaan ja nosta minua jalustalle! Eikä nöyristele tai matele edessäni! T.naislapsi"

Niin, onhan se ihan kauheaa, kun nainen yrittää saada aikaan jotain kivaa miehellekin. Mies ei vaan saa sanottua, että häntä ei kiinnosta naisen seura ollenkaan. Miksi miehet on niin saamattomia, että eivät saa katkaistua vastenmielistä suhdetta? Kerro, kun tunnut tietävän.

Vierailija
45/63 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko matkustellut miehen kanssa aiemmin ulkomailla? Pitääkö hän ylipäätään reissaamisesta?

Jos väkisin saat hänet matkalle, reissusta tuskin tulee onnistunut. Äijä vain mököttää jollain terassilla ja kitisee kaikesta, eikä suostu lähtemään hotellilla mihinkään kauemmaksi.

Matkasi onnistuu varmasti paremmin, jos lähdet jonkun hyvän ystävän kanssa.

Jo tuon lyhyen viestisi perustella, teitä lainkaan tuntematta, voi sanoa, ettei miehesi halua lähteä. Syytä ei tiedä kuin miehesi itse.

Vierailija
46/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis sen takia ei yhtään viikonloppua vietetä yhdessä, kun mies ei vaivautunut ottamaan selvää minulta miten minun lapseni ovat minulla, miten isällään kesällä. Näin ollen exänsä sai uuden miehensä kanssa "täydellisen diilin", sillä minun mieheni ei "uskaltanut" neuvotella yhtään eksän kanssa ja suostui kaikkeen mukisematta - sillä seurauksella, että meidän yhteinen lapsivapaa aikamme on tänä kesänä täysin kortilla.

Ja ydinperhetaivaassa asuvien on turha tulla sanomaan, että niinhän sitä ydinperheessäkin koko ajan ollaan saman katon alla. Fakta on, että problematiikka on hieman erilainen, kun perheessä on sun ja mun  biologisia lapsia. Voi kukin itse kokeilla uusperhe-elämää vähän aikaa, niin tulee tämän huomaamaan. Ja ei, emme me eronneet ole eroamistamme valinneet. Joskus ero on ainut vaihtoehto. Ja se voi valitettavasti tulla jokaisen kohdalle, vaikkei niin heti uskoisikaan.

Mielestäni on hieman erikoista, jollei synttärisankarilla yhtään ole sananvaltaa siihen liittyen, mitä synttäreillään haluaisi tehdä. Miehenkö mieliksi sitä pitäisi vaikka jääkiekkoturnaukseen lähtee omana synttärinään, vaikkei kiinnosta?! Että mies olisi tyytyväinen. Kai nyt itsekin miehen synttäreinä mietin mitä hän haluaisi tehdä, enkä pakottaisi jotain sellaista tekemään mistä minä tykkään. Parisuhteessa täytyy pystyä tulemaan vastaan, ja tutustumaan sellaisiinkin asioihin, jotka eivät nyt itselle ihan ykkösjuttu ole, mutta tärkeitä toiselle, ja joita toinen ehkä haluaisi kumppanilleen esitellä, koska ovat hänelle tärkeitä. Eivät molemmat tietenkään pidä välttämättä esim. juuri samanlaisista matkakohteista.  Ja mielestäni synttärit ovat sellainen juttu, jolloin varsinkin, jos toisesta välittää, täytyisi tulla vastaan. Niin teen itsekin! Enkä vaan synttäreinä. Se on toisesta välittämistä sekin.

Siksi mainitsin, että olen paremmin tienaava osapuoli, että tulisi selväksi, että tosiaan olen tämän kustannuksissa ottanut huomioon - että en ehdottele jotain tosi kalliita reissuja miehelle, joihin hänellä ei olisi varaa.

Ap

Vierailija
47/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi haluaisi oikeasti lähteä sun kanssa, niin ei olis noin vaikeeta. Kannattaa ehkä miettiä vähän pintaa syvemmälle asioita...

Vierailija
48/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kysyisit mieheltä ihan suoraan, että miksi ei halua lähteä?

Vierailija
49/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo, että koska on aloittanut vuorotyön muutama kk sitten, ei millään jaksa lähteä viikonloppuna millekään kaupunkilomalle.

Sitten mies ehdotti eilen, että käytetäänkö yksi hotelliyö, minkä minä joskus ostin erääseen (kuinka ollakaan) suomalaiseen kylpylään jostain tarjouksesta. Että tätä rataa. Näin paljon on tosiaan valmis satsaamaan ja miettimään, että mitä tehtäisiin. :(

Onko tämä jotenkin tyypillistä suomalaisissa miehissä? Ulkomaalaisten kavereideni miehet (brittiläiset ym.) järkkäävät vaikka mitä kivaa tyttöystävänsä/vaimonsa synttäriksi. Eikä sen kallistakaan tarvi olla, mutta mun mielestä tuokin on jotenkin tökeröä ehdottaa, että käytetään nyt se sun ostama hotelliyö...

Ap

Vierailija
50/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuiko miehen ensimmäinen suhde siihen, ettei panostanut kumppaniinsa? Jos näin, niin tuskin panostaa uuteenkaan. Jotkut ei vaan opi.

Vierailija
51/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin ystävän / ystävien kanssa. Mikään ei ole tylsempää kuin odotettu juhlamatka vastahakoisen kumppanin kanssa. 

Minäkin olen mieheni toinen vaimo, nykyisellään miehen lapset on jo aikuisia. Aina olen matkustanut myös yksin ja/tai ystävieni kanssa, koska miestäni ei vaan kiinnosta matkustelu niin paljon kuin minua. Kyllä me kimpassakin tehdään silti 1 Euroopan kaupunkiloma ja 1 Välimeren rantaloma vuodessa (kotimaan lomailun lisäksi, esim. Lapissa viihdytään molemmat erinomaisesti).  Silti minä käyn vielä ystävieni kanssa jossain Euroopan kaupunkilomalla kerran vuoteen ja yleensä myös matkustan siskoni luokse Atlantin taakse 1-2 vuoden välein (miehellä jää paremmin aikaa huomioida omia sukulaisia kuten aikuisia lapsiaan silloin).  Tähän päälle ns. tyttöjen ja poikien mökkiviikonloput, missä käydään erikseen.  Olemme erittäin onnellisia yhdessä.

Vierailija
52/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kysyisit mieheltä ihan suoraan, että miksi ei halua lähteä?

Oon kysynyt ihan suoraan ja vastaukseksi tulee just tämä, että kuinka on väsynyt jne. eikä jaksa ravata jossain suurkaupungissa viikonloppuna.

En vaan tajua tätä, kyllä ne muut ihmiset joskus aina jaksaa lähteä viikonloppulomalle johonkin eurooppalaiseen kaupunkiin. Kuitenkin johonkin suomalaiseen kaupunkiin lähtisi.

Ei pelkää lentämistä, on käynyt Euroopan kaupungeissa aikaisemminkin. Kyse ei ole siitä, etteikö sinänsä uskaltaisi tai haluaisi matkustaa.

Toki rahatilanne ei ole hänellä maailman paras, mutta tuo summa on sellainen, joka kyllä muutamassa kuussa menee niin helposti johonkin aivan turhaankin.

Ja lapsensa on hänellä ihan yhtä paljon kuin äidillään, näkee häntä paljon.

Ilmeisesti syynä on myös se, että koska aloitti juuri uuden työn, hänellä ei ole vielä kesälomaa, joten sitä pitäisi nyt erikseen kysellä jne. ja kai sitten suunnittelee lapsensa kanssa ainoat kesälomapäivänsä viettävän. Minun matkaani ei kuitenkaan tarvisi kuin yhden vapaapäivän kysyä, joten jotenkin en pitäisi sitä ihan kohtuuttomana pyyntönä.

Ap

Vierailija
53/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin moni on jo sanonut: lähde ystävän kanssa reissuun! Jos miehen kanssa on noin vaikeaa!

Vierailija
54/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

loppuiko miehen ensimmäinen suhde siihen, ettei panostanut kumppaniinsa? Jos näin, niin tuskin panostaa uuteenkaan. Jotkut ei vaan opi.

Mä en tiedä tähän vastausta, mutta itse asiassa saattaa olla tässä vinha perä.

Hänellä oli nuorempana suhde, jonka loppumista on jotenkin katunut jälkeen päin. Koskaan ei ole ollut kuulemma jotenkin tasaista suhdetta hänellä. Kysyinkin itse asiassa eilen, että naistenko syynä sitä aina pidät? Että sulla ei oo osaa ei arpaa...Nyt minusta alkaa tuntua siltä, että mies tuhoaa suhteeseen panostamattomuudellaan tms. kaikki suhteensa.

Kuulemma aina naiset alkavat vaatia häneltä jotakin, joka ikinen. No olisikohan syynä juurikin tuo, että naiset turhautuvat, kun mies ei suhteeseen panosta ja sitoudukaan, itse asiassa...

Tämä on oikeasti hyvä pointti. Saattaa olla ihan käyttäytymismalli jokaisessa suhteessa tällä miehellä.

Ap

Vierailija
55/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin moni on jo sanonut: lähde ystävän kanssa reissuun! Jos miehen kanssa on noin vaikeaa!

Joo, voin lähteäkin. Käyn vaan nyt jo kavereiden kanssa monilla reissuilla, ja olisin toivonut, että tällaiselle spesiaalimmalle reissulle saisin oman siippani mukaan.

Eilen sitten sanoi vastahakoisesti, että kyllä mä sinne lähden, jos tulee sitten joku sydänkohtaus siellä niin ei voi sitten mitään, tms.  dramaattista...Vaikka tosiasia on, että jos jostain syystä sille tulee sydänkohtaus paremminkin sen takia, kun ei eksälleen ja lapselleen laita mitään rajoja ja kaikkiin vaatimuksiinsa suostuu. Mutta se onkin sitten jo toinen juttu.

Jos tää on sellainen mies, joka vasta eron jlkn herää todellisuuteen. Kaikki suhteet menee mönkään hänen panostamattomuutensa takia, mutta ei tajua itse tuota kuviota.

Ap

Vierailija
56/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin että reissu on tuolloin, lähteekö vai ei. Ja jos ei niin ei tarvi, tosin suhde on kyllä surkea jos ette oikeasti ole yhdessä ja etsisin uuden miehen

Vierailija
57/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on parempi jättää kotiin, muuten tulee spesiaalin surkea reissu. Ei mies susta välitä tai sua arvosta.

Vierailija
58/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kiinnosta matkat ollenkaan vaan viihtyvät kotona/mökillä

Vierailija
59/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on siis vuorotyö? Ja jos tosiaan on kyseessä viikonloppureissu, en itsekään lähtisi. Joku pe-su reissaamiseen? Ehtii käydä kääntymässä jossain ja notkua lentokentillä. Ei kiitos. 

Vierailija
60/63 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa - sääntökin toimii siis vain silloin kun siitä on naiselle hyötyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi