Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverille ei voi huomauttaa virheestä

Vierailija
19.06.2018 |

...tai voi, mutta se ei johda mihinkään.

Kaikki annetut ohjeet ohittaa, jatkaa vanhaan malliin. Jos huomauttaa virheestä, nauraa vaan ja toteaa ettei häneen kannata luottaa, hän on puupää, hahah. Tekee kaikien niin kiirellä, että vähintään 30% kaikesta tekemisistä palautuu jonkun pöydälle, ja sitten jälkiä saa korjata. Mitään ei muista, jatkuvasti kysymässä ohjeita, joita ehkä noudattaa, ehkä ei, ehkä tekee sinne päin.

"Julkinen" nolaus ei auta (esim palaverissa ohjeistusten läpikäyminen), keskustelu lähiesimiehen kanssa ei auta, keskustelu työkavereiden kanssa ei auta, ei avun, opin tai esimerkin voima. Olen usein kysynyt, tarvitseeko apua tiettyjen, minun erikoisalaani liittyen tehtävien kanssa. "En, kyl mä osaan." Seuraavana päivänä virhe päätyy mun pöydälle. Voin antaa virheen tietty eteenpäin hänen korjattavakseen, mutta luultavasti ei osaa korjata tai korjaa vielä enemmän päin vittua. Kiroilee raskaasti, kun joutuu korjaamaan omia mokiaan, mutta ei ota sitä opetuksena tai mahdollisuutena kehittää tekemistään, vaan haukkuu työtavat ja prosessit. Koska loppukädessä kuluttaja kärsii, me muut korjaamme hänen virheensä, koska silloin ne menee kerralla oikein ja nopeasti.

Esimies ei saa asiaan mitään muutosta, liekö edes kiinnostaa tarpeeksi. Muutama työkaveri hermoromahduksen partaalla tämän toilailuiden johdosta.

Vinkkejä mitä vois tehdä? Koska seuraava mikä auttaa on irtisanoutuminen tai että me muutkin aletaan tehdä kaikki vituilleen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kellään oo ees samanlaisia kokemuksia? Vai eikö täällä ole muita työssäkäyviä? 

Vierailija
2/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kirjallisista ohjeista apua hänelle?

Yt-neuvottelujanne odotellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samanlainen kokemus. Kyseinen henkilö on vielä suunnattoman ylpeä monikymmenvuotisesta työurastaan ko. työpaikassa! Ja me myöhemmin tulleet, jopa kesätyöntekijät, hallitsemme työn paremmin kuin yksi "puupää".

Vierailija
4/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ehdi kytätä työkavereiden työn laatua. Omissa on ihan tarpeeksi.

Vierailija
5/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan ehdi kytätä työkavereiden työn laatua. Omissa on ihan tarpeeksi.

Väkisinkin huomaa jotkut virheet, saati että ne tulevat aina korjattavikseni.

Vierailija
6/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin rasittavaa kuin virheitä tekevät kollegat. Itselläkin työpaikalla yks tyyppi joka vaan mokailee ja ei osaa tehdä töitään laadukkaasti. Sekös niin vtuttaa niin ettei veri kierrä!

Vierailija
7/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On samanlainen kokemus. Kyseinen henkilö on vielä suunnattoman ylpeä monikymmenvuotisesta työurastaan ko. työpaikassa! Ja me myöhemmin tulleet, jopa kesätyöntekijät, hallitsemme työn paremmin kuin yksi "puupää".

Minäkin istuin tällaisen puupään huonekaverina monta vuotta. Hän ei leveillyt taidoillaan (joita ei kyllä ollutkaan), mutta sillä kokemuksella olisi pitänyt työn hoitua. Onneksi minut "armahdettiin" ja sain työnsä osaavan ja hoitavan työparin.

Vierailija
8/25 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo vielä mitään. Meillä töissä ei voi huomauttaa kenellekkään mistään. Kaikki otetaan henkilökohtaisesti, ikinä ei asia edellä. Pasma paikka, pääsisipä pian eroon.

Vierailija
9/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä ainakin työkaverit sanoo jos joku mokaa, mutta se on eri asia ottaako joku sen henkilökohtaisestai vai asia edellä, eihän töistä tulisi mitään jos kaikki istuisi tuppisuina ja muut korjaisi toisten virheitä

Vierailija
10/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viette esimiehelle nämä huonosti tehdyt työt. Ei työkaverit vastaa muiden osaamattomuudesta ja tekemättömistä töistä, vaan esimies. 

Vierailija
11/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viette esimiehelle nämä huonosti tehdyt työt. Ei työkaverit vastaa muiden osaamattomuudesta ja tekemättömistä töistä, vaan esimies. 

Juuri tämä. Ei minulle makseta kollegan kaitsemisesta, hoidan omat sovitut työtehtäväni ja toimitan ne eteenpäin asianmukaisesti. Autan kyllä, jos apua pyydetään ja osaan/ehdin auttaa, mutta en minä ole vastuussa työkaverin huonosti tekemästä työstä eikä se ole minun asiani puuttua tämän työhön, esimies hoitaa sen puolen. Omassa hommassa on toki se hyvä puoli, että kaikki tehdään "nimellä" eli niin hyvin kuin huonosti tehtyyn työhön jää sen tekijän nimi. 

Vierailija
12/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkopainetta esimiehen suuntaan. Eihän tuo ole reilua muita kohtaan, jos joudutte tekemään ja korjaamaan omien töiden lisäksi yhden jälkiä.

Vierailija
13/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo vielä mitään. Meillä töissä ei voi huomauttaa kenellekkään mistään. Kaikki otetaan henkilökohtaisesti, ikinä ei asia edellä. Pasma paikka, pääsisipä pian eroon.

Sama kokemus. 

Vierailija
14/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi virheet korjaa joku muu, eikä tekijä itse? 

Vierailija
15/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole niin rasittavaa kuin virheitä tekevät kollegat. Itselläkin työpaikalla yks tyyppi joka vaan mokailee ja ei osaa tehdä töitään laadukkaasti. Sekös niin vtuttaa niin ettei veri kierrä!

mikään ei ärsytä niin paljon kuin pilkunviilaajat, jotka kaivelevat muiden virheitä ja toki huomauttavat näistä joka käänteessä..ja sitten ollaan niin ihmeissään, kun musta ei pidetä täällä "olen vain periaatteessa vähän pikkutarkka" :D työelämässä tarvitaan sosiaalista pelisilmää. Kaikesta valittavat puusilmät käyvät kaikkien hermoille

Vierailija
16/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hänet on perhedyttänyt? 

Vierailija
17/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos esimiestä ei kiinnosta jos tälläiset sooloilijat kuuluvat esimiehen hoviin? 

Vierailija
18/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset on kaikista rasittavimpia hahmoja työpaikoilla. 30 vuotta tehty samaa duunia, eikä siltikään osaamista ole kuin auttavasti. Yleensä nämä samat haukkuu uusia työntekijöitä (myös kesätyöntekijät), vaikka nää uudet hallitsee työn paljon paremmin ja tällä pätijällä on samat vanhat käytännöt, jotka nykyisin ei enää toimi.

Vierailija
19/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimehen tehtävä valvoa työn laatua, ei kollegoiden. Näkyy myös esimiehen korkeammassa palkkauksessa.

Vierailija
20/25 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä ovat esimiestä leikkivät työkaverit. Ei ole sinun asia tehdä muuta kuin sanoa esimiehelle. Viet ne virheelliset työt esimiehen pöydälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan