Joulukinkku jääkaappiin sulamaan?
Ohjeet sanovat, että pakastettu kinkku voisi sulaa 2-3 päivää ensin jääkaapissa. Mutta, kun laitan jääkaappiin, poistanko ensin pakkausmuovin kinkusta vai laitetaanko se jääkaappiin muovissaan?
Kommentit (22)
Muovissa, teet yläosaan ilmareikiä ja valutat sulamisnesteen välillä pois. Ennen paistamista otat huoneenlämpöön ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Muovissa, teet yläosaan ilmareikiä ja valutat sulamisnesteen välillä pois. Ennen paistamista otat huoneenlämpöön ajoissa.
Ja varmistat että on läpeensä sula.
Riippuu kuinka iso kinkku on , 7kg kestää sulaa n. 4 päivää. voit katsoa yuotubesta ohjeita niitä on siellä pilvin pimein
Onko kukaan koskaan viettänyt joulua sikalassa eli siellä, mistä kinkku on alun perin kotoisin? Mikä olisi ihanampaa kuin mässäillä kinkkua sikalan tuoksuissa!
Kannattaa katsoa kinkun käärmeestä valmistajan omat ohjeet, mutta joo, muovikääreessä sulamisen ajan, jääkaapissa tai ulkona. Sitten muovi pois ja huoneenlämpöön. Digitaalinen mittari kinkkuun, ja kun lämpötila on 10-12 astetta, kinkku on paistokunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mitään reikiä siihen tehdä pösilö.
on siinä kääreessä useimmiten ohjeet
Leikkaan jäisen kinkun moottorisahalla suikaleiksi ja laitan sian kuumaan suihkuun.
Olen paistanut ainakin 10 kertaa suoraan pakastimesta. Ei siinä mitään taikoja tarvita. Maalaisjärjellä matalassa lämmössä (apaut 100) ettei pinta pala ennenkuin sisusta sulaa.
Kuuklaa jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan jäisen kinkun moottorisahalla suikaleiksi ja laitan sian kuumaan suihkuun.
Ainiin ja sitä ennen pesen sen vielä pyykinpesukoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan viettänyt joulua sikalassa eli siellä, mistä kinkku on alun perin kotoisin? Mikä olisi ihanampaa kuin mässäillä kinkkua sikalan tuoksuissa!
Olen pannut sikoja paljon.
jos se on pakko sulattaa, niin nopeimmin sulaa, kun laitat kinkun isoon vedellä täytettyyn ämpäriin. Vaihdat vettä välillä (ei kai tarvitse erikseen sanoa, että jos kääreessä on reikiä, niin kinkku sitten vielä vaikka muovikassiin ettei vesi pääse pilaamaan kinkkua)
Vierailija kirjoitti:
jos se on pakko sulattaa, niin nopeimmin sulaa, kun laitat kinkun isoon vedellä täytettyyn ämpäriin. Vaihdat vettä välillä (ei kai tarvitse erikseen sanoa, että jos kääreessä on reikiä, niin kinkku sitten vielä vaikka muovikassiin ettei vesi pääse pilaamaan kinkkua)
Ei mulla ole mikään kiire sen sulatuksen kanssa. Saa kestää muutaman päivänkin, siellähän se jääkaapissa säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut sikoja paljon.
Söitkö kinkkua aktin aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista pestä sen hampaat pepsodentilla. Se on kuitenkin joulupöydän kunkku. Voithan sä pestä sen shampoollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista pestä sen hampaat pepsodentilla. Se on kuitenkin joulupöydän kunkku. Voithan sä pestä sen shampoollakin.
Ai v*ttu en tullutkaan ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen paistanut ainakin 10 kertaa suoraan pakastimesta. Ei siinä mitään taikoja tarvita. Maalaisjärjellä matalassa lämmössä (apaut 100) ettei pinta pala ennenkuin sisusta sulaa.
Kuuklaa jos et usko.
Sama.
Ja tarpeeksi miedossa lämmössä ei kuivu vaikka paistaa melkein 90 asteeseen. On niin mureaa että voi syödä vaikka puulusikalla
Vierailija kirjoitti:
Kuuklaa jos et usko.
Tämä! esim.
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/joulu/kinkun-paisto-jaisena
Näillä keleillä voi parvekkeelle viedä suoraan. Turhaa sillä jääkaappia täyttää.