Yritän järjestää synttärimatkaa (täytän pyöreitä), miehen asenne pikkuisen ärsyttää...
...ja sanoi, ettei kohdekaan käy (on eräs eurooppalainen kaupunki 2-3h lentomatkan päässä); "eikö voida mennä lähemmäksi jonnekin, kun en tiedä miten lapseni on minulla ja plaa plaa..." Kuitenkin matkaan on kuukausia aikaa, eli hyvin aikaa järjestellä kaikki. Vanhempansa todella mielellään ottavat lapsen hoitoon, unohtamatta sitäkään tosiasiaa, että tuona viikonloppuna lapsen pitäisi olla äidillään.
Olen itse tuota reissua yrittänyt suunnitella, ei oo miehen tarvinnu laittaa tikkua ristiin, eikä voi edes järkkäillä nyt sen verran asiaa, että pystyisi viikonloppureissulle lähtemään.
Eikö kukaan muu vedä tällaisesta hernettä nenään?
Ei kesälläkään vietetä AINOATAKAAN viikonloppua yhdessä, ei päästä yhteiselle reissulle tms...joten ajattelin, että olisin tosin iloinen, jos pääsisin tälle reissulle.
Kommentit (63)
Mikä niissä pyöreissä on niin ihmeellistä? En ole jaksanut juhlia synttäreitäni moneen vuoteen.
Vaikuttaa siltä, että mies haluaisi olla enemmän lapsensa kanssa, sinä puolestaan haluat, että lasta ei olisi. Menkööt mummolaan.
Jos mies ei halua matkalle, niin miksi väkisin haluat hänet mukaan? LÄhde kaveriporukalla, niin me muutkin neljäkymppiset teemme.
Vierailija kirjoitti:
En aio maksaa miehen matkaa. Naurettava ehdotus.
Jollei mies voi yhteiseen ja mun synttärimatkaan satsata pariasataa euroa niin huhhuh.
Mihin naiset tyydytte? Mulla on ehkä eurooppalaisempi käsitys siitä, miten miehen tulisi naista kohdella. Tulen niin paljon häntä vastaan rahallisesti jo parempituloisena, että josko jossain se rajakin vastaan tulee.
Kyllä suomalainen nainen on outo, ottaa vastaan minkälaista tahansa käytöstä mieheltä.
Ap
Kuulostaa siltä, että on kaikille on parempi kun eroatte ja mies jatkaa elämäänsä toisenlaisen mieleisensä ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En aio maksaa miehen matkaa. Naurettava ehdotus.
Jollei mies voi yhteiseen ja mun synttärimatkaan satsata pariasataa euroa niin huhhuh.
Mihin naiset tyydytte? Mulla on ehkä eurooppalaisempi käsitys siitä, miten miehen tulisi naista kohdella. Tulen niin paljon häntä vastaan rahallisesti jo parempituloisena, että josko jossain se rajakin vastaan tulee.
Kyllä suomalainen nainen on outo, ottaa vastaan minkälaista tahansa käytöstä mieheltä.
Ap
En minä ainakaan tyydy kovinkaan vähään, enkä oleta miehenikään tyytyvän vähään. Tietenkään et voi ketään pakottaa yhtään mihinkään, mutta minä jättäisin tuollaisen vätyksen aika vauhdilla, joka ei osaa suoraan sanoa, ettei pal napostele. Matka tai sinä, mene ja tiedä, liekö ees väliä. Sen tiedän, ettei ketään miestä tai naista voi kouluttaa mieleisekseen, siksipä en jaksa edes yrittää vääntää, vaan vaihdan, jos tuntuu ylitsepääsemättömän hankalalta. Sen oikean kanssa ei tarvi moisista murehtia.
No kuvittele että miehesi haluaisi vaikka rallikisoihin synttäreillään ja sua ei yhtään kiinnosta, ja sun pitäisi myös maksaa oma matkasi sinne. Yrittäisit varmaan kohteliaasti vääntää sen suunnitelmaa eri suuntaan.
Minun mielestä tyydyt kyllä aika vähään kun sanoit, ettette edes vietä kesällä yhtään viikonloppua yhdessä.
Siinä ei enää yksi matka meinaa mitään, jos muutenkaan mies ei vietä aikaa kanssasi.
Joku "eurooppalainen elämäntyyli" ei auta jos kotimaassakaan mies ei viihdy kanssasi.
Ensiksi selvittäisin miehen kanssa miksi hän ei vietä viikonloppuja yhdessä ja miksi empii matkalle lähtöä lapseen vedoten, jos kuitenkin lapsi on silloin äidillään?
Tuntuu, että lapsi tai "liian kauas" matkalle on tekosyy. Sanookoon mies sitten suoraan minne haluaa, vai pelkääkö, että se on juuri tyyliin Ikaalisten Kylpylä ja ei aloittajalle kelpaa.
Joko mies ei halua matkalla lainkaan tai miettii oletteko enää yhdessä kun matka on ajankohtainen.
Näin minä asiasta ajattelen. Ja kyllä kysyisin mieheltä suoraan onko näin, vai mitä mies haluaa.
Mies ei halua matkalle kanssasi eikä ilmeisesti halua muutenkaan käyttää viikonloppuja yhdessäoloon.
Nyt sinun kannattaisi sen sijaan että mietit mihin muut naiset tyytyvät, miettiä mihin sinä itse voit tyytyä.
Matkaa kannattaa alkaa suunnitella kavereiden kanssa tai yksin. Vaikka puolipakolla saisitkin miehen mukaan, miten teistä kumpikaan voisi nauttia sellaisesta reissusta?
Olenko ainoa, jota tuossa aloituksessa tökki eniten se, että:
"mutta lapsi on äärettömän tottunut isovanhempiinsa, asuvat lähellä ja on muutenkin hoidossa heillä hoidossa esim. koulupäivien jälkeenkin, tuttuja siis ovat, ja ovat sanoneet, että aina voivat ottaa lapsen hoitoon. Joten se ei ole ongelma"
Toivottavasti osaat arvostaa tuota! Ei isovanhempien ole mikään pakko/velvollisuus hoitaa lasta aina. Jotkut eivät saa sitä sanotuksi (mutta se on sitten heidän ongelmansa).
Oletan siis, että olet kysynyt heiltä etukäteen, ennenkuin rupesit järjestämään tuota vkl matkaa, että sopiiko heille hoitaa lasta tuona viikonloppuna? Koko viikonlopun?
Vierailija kirjoitti:
"mutta lapsi on äärettömän tottunut isovanhempiinsa, asuvat lähellä ja on muutenkin hoidossa heillä hoidossa esim. koulupäivien jälkeenkin, tuttuja siis ovat, ja ovat sanoneet, että aina voivat ottaa lapsen hoitoon. Joten se ei ole ongelma"Toivottavasti osaat arvostaa tuota! Ei isovanhempien ole mikään pakko/velvollisuus hoitaa lasta aina. Jotkut eivät saa sitä sanotuksi (mutta se on sitten heidän ongelmansa).
Oletan siis, että olet kysynyt heiltä etukäteen, ennenkuin rupesit järjestämään tuota vkl matkaa, että sopiiko heille hoitaa lasta tuona viikonloppuna? Koko viikonlopun?
Lapsiahan on suunnitelman mukaan äidiltään ja ap:n miehellä lapsivapaa viikonloppu. Jos kuitenkin kävisi niin, että lapset tarvitsisivat hoitopaikkaa niin silloin isovanhemmat olisivat varalla.
Milloin ap ja miehensä siis viettävät aikaa yhdessä, jos kesälläkään ei ole yhteisiä viikonloppuja ja ette aau yhdessä? Aika vähään parisuhteessasi tyydyt.
Ehkä mies pelkää lentämistä mutta ei kehtaa sitä sanoa. Onko matkustellut aiemmin lentokoneella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mutta lapsi on äärettömän tottunut isovanhempiinsa, asuvat lähellä ja on muutenkin hoidossa heillä hoidossa esim. koulupäivien jälkeenkin, tuttuja siis ovat, ja ovat sanoneet, että aina voivat ottaa lapsen hoitoon. Joten se ei ole ongelma"Toivottavasti osaat arvostaa tuota! Ei isovanhempien ole mikään pakko/velvollisuus hoitaa lasta aina. Jotkut eivät saa sitä sanotuksi (mutta se on sitten heidän ongelmansa).
Lapsiahan on suunnitelman mukaan äidiltään ja ap:n miehellä lapsivapaa viikonloppu. Jos kuitenkin kävisi niin, että lapset tarvitsisivat hoitopaikkaa niin silloin isovanhemmat olisivat varalla.
Milloin ap ja miehensä siis viettävät aikaa yhdessä, jos kesälläkään ei ole yhteisiä viikonloppuja ja ette aau yhdessä? Aika vähään parisuhteessasi tyydyt.
Entä jos lapsi on tavallisesti äidillä, viikolla koulun jälkeen mummolassa ja joka toinen viikonloppu isän kanssa. Sitten olisi ap, joka olisi miehen kanssa joka päivä, mutta kadehtii miehen lapselta yhteistä viikonloppua ja päättää saada miehen kanssaan synttärimatkalle.
Kuule misu, olet varapano, sillä aikaa kun mies odotteleen kohdalleen osuvaa Sopivaa VaimoMatskua. Unohda. Päädyt pyöreitäsi viettämään yksin tai kaveriesi kanssa (jos sulla on kavereita).
Sinuna alkaisin suunnitella elämän pituista matkaa ilman nykyistä miestäsi.
Vaikuttaa siltä, että ap odottaa suhteelta enemmän kuin mies. Mitä mies tekee niinä viikonloppuina, kun lapsi ole hänen luonaan? Mies ei halua lupautua matkalle, koska ei usko seurustelevansa naisen kanssa matkan ajankohtana.
Hävettääkö miestä, ettei hän ole matkustellut? Tai ettei hän osaa englantia? Onko hänellä tuollainen oma syy, vai eikö hän oikeasti välitä, veikkaan kumpaakin.
Vähän ohi, mutta matka-ajat on suhteellisia. Esim Turusta lento Gdanskiin kestää tunnin isolla lentokoneella. Helsingistä lento kestää kaksi tuntia, kun väliä liikennöi pienempi potkurikone.
Miksi tarvitsisi lähteä? Miksi tästä pitää tehdä kynnyskysymys? Menet ja jätät miehesi kotiin. En minuakaan kiinostaisi lähteä mihinkään kaupunkilomalle. Ihmisiä on erilaisia ja ei ketään tulis mihinkään pakottaa. Pidät myös tuoda esille että olet parempituloinen, siitä saa vaikutelman että arvostat ihmisiä tulojen perusteella. Itse en tosiaan tyytyisi mihin tahansa, vähiten sellaiseen joka lähtisi mukaan vaikka ei vähempää voisi kiinnostaa.
Kysyt suoraan varaatko matkan teille kahdelle, jos mies ei osaa sanoa lähteekö hän reissuun, varaa matka itsellesi tai kysyt jotain ystävääsi mukaan.
Hävettääkö miestä, ettei hän ole matkustellut? Tai ettei hän osaa englantia? Onko hänellä tuollainen oma syy, vai eikö hän oikeasti välitä, veikkaan kumpaakin.
Vähän ohi, mutta matka-ajat on suhteellisia. Esim Turusta lento Gdanskiin kestää tunnin isolla lentokoneella. Helsingistä lento kestää kaksi tuntia, kun väliä liikennöi pienempi potkurikone.
Järjestä ja maksa reisu, kutsu hänet. Vastauspyyntö x.x. mennessä. Jossei lähde, ota mukaan joku muu tai lähde yksin. Suhde förbi. Jos lähtee mukaan ja sinä maksat matkan, voi vieras laittaa raha kunnon lahjaan.