Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3740)

Vierailija
721/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

It follows

Kyseinen leffa muistuttaa juoneltaan erästä lapsuuteni painajaisunta, mikä ahdisti silloin todella paljon.  Leffan katsomisen jälkeen tuo painajainen teki paluun muutamana yönä. :) On kyllä muuten vähän semmoinen leffa että se joko iskee tai sitten ei iske ollenkaan.

Vierailija
722/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukkelimies81 kirjoitti:

It follows

Kyseinen leffa muistuttaa juoneltaan erästä lapsuuteni painajaisunta, mikä ahdisti silloin todella paljon.  Leffan katsomisen jälkeen tuo painajainen teki paluun muutamana yönä. :) On kyllä muuten vähän semmoinen leffa että se joko iskee tai sitten ei iske ollenkaan.

Tuohon leffaan tarvii virittäytyä, jotta se osaa antaa kylmiä väreitä. Katsoin tuon yksin pimeässä toisen kotona alakerrassa keskiyön jälkeen (Olin talon vahdissa). Piti äkkiä laittaa valot päälle, kun tarpeeksi vakuutti minut. Päivällä se elokuva olisi varmana tuntunut lässyltä. Itselleni jäi hyvä maku siitä leffasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dead Silence, yleensä lähinnä haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tämä aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla käydessä, että seisooko se mummo jonkun puskan takana :D

Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympärille sinä yönä! Diana. Ei mulla muuta.

Sekä tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitä narinaa joka paikassa!

Mä osaan sitä kaunassa olevaa kurkkuääntä tehdä 😁 Mä tuun sun ikkunan alle ääntelee ensi yönä 😂

Jos osaat  lisäksi lentää niin tervetuloa vain :D

Vierailija
724/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematon voima tms jossa henki rais kasi naista, olin 17  ja asuin talossa jossa tapahtui outoja juttuja, esineet liikkui ym. En ollut pelännyt kotini tapahtumia ennen tuota elokuvaa!

Vierailija
725/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette väärässä. Ennustus (the Omen) Trilogia sekä Alien elokuvat.

Vierailija
726/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo minkälaisia elokuvia tänne ollaan laiteltu niin te voisitte tykätä näistä leffoista:

The Witch in the Window (2018)

Come Play (2020)

Molemmat ovat niin ihastuttavia kummitus elokuvia. Ovat vähän samankaltaisia elokuvia, kuin Mama (2013). Mä ainaskin rakastuin noihin elokuviin.

Vierailija
727/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon voima tms jossa henki rais kasi naista, olin 17  ja asuin talossa jossa tapahtui outoja juttuja, esineet liikkui ym. En ollut pelännyt kotini tapahtumia ennen tuota elokuvaa!

Oliko The Entity - sellainen muka-dokumentaarinen leffa? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Entity

Vierailija
728/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo minkälaisia elokuvia tänne ollaan laiteltu niin te voisitte tykätä näistä leffoista:

Come Play (2020)

Molemmat ovat niin ihastuttavia kummitus elokuvia. Ovat vähän samankaltaisia elokuvia, kuin Mama (2013). Mä ainaskin rakastuin noihin elokuviin.

Mama on aikuisiällä ollut karmein näkemäni leffa. Ainakin ensimmäiset 2/3 siitä. Sitten kun loppurähinät alkaa ja mörköä näytetään enemmän, se ei ole enää niin pelottava. Ne eläimellisiksi taantuneet lapset on ihan tosissaan karmeita.

Vierailija
729/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dead Silence, yleensä lähinnä haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tämä aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla käydessä, että seisooko se mummo jonkun puskan takana :D

Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympärille sinä yönä! Diana. Ei mulla muuta.

Sekä tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitä narinaa joka paikassa!

Mä osaan sitä kaunassa olevaa kurkkuääntä tehdä 😁 Mä tuun sun ikkunan alle ääntelee ensi yönä 😂

Jos osaat  lisäksi lentää niin tervetuloa vain :D

Kyllä Spiderman helposti kiipeää ikkunasi alle 😂

Tuossa Dead silence leffassa on huikean hyvä tunnus musiikki. James Wanin elokuva. Osasi sekin olla hyvä, mutta loppu oli mielestäni paska.

Vierailija
730/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappajahai ykkönen. Oli silloin sen jälkeen kivan jännää mennä uimaan.

Vierailija
731/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan saksaa ,YLE Areena TV sarjat onko ne käännetty ihan oikein . Ei edes enkun käännökset ole oikein . Psyko elokuva ja TV sarja oli hyvin tehty kaistapäistä ehkä ne näyttelee itseään. Nuorena katsottiin sitä kauhuleffaa joki . Syvä joki se oli ällöttävä. Aina ne lavastaa kristityt syylliseksi kaikkeen.

Vierailija
732/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Come Play (2020)

Mama on aikuisiällä ollut karmein näkemäni leffa. Ainakin ensimmäiset 2/3 siitä. Sitten kun loppurähinät alkaa ja mörköä näytetään enemmän, se ei ole enää niin pelottava. Ne eläimellisiksi taantuneet lapset on ihan tosissaan karmeita.

Tarina siinä on mielestäni hieno. Ei nyt niin karmiva elokuva itselleni ollut toi Mama ja noi mainitsemani elokuvat niin niissäkin on mun mielestä tajuttoman kauniit tarinat. Suosittelen niitä katsottaviksi.

Vierailija
733/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kauhuelokuva kun olet yksin omakotitalossa, ulkona syysmyrsky paukuttaa nurkkia ja sinulla on kuumetta. Mies lähti tien puolesta työn päälle ja jäin yksin taloon jossa asuimme vuokralla. Minulla oli kurja, kuumeinen olo. Katsoinpa sitten Silent Hillin!  Jossain vaiheessa olin varma että se creepy hoitsu on saunassamme. Kuume teki jotenkin huu metrippimäisen olon. Ja siihen päälle vanhan talon natinat, katossa liikkuvat oksien varjot..

Vierailija
734/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on tuotu Afrikasta Egyptin Niililtä Woodoonoidat lähiöihin joten ei kannata TV elokuvia katsella kun lähiöissä on jo ....noitia. Myös Thaimaassa on muuten poppamiehet manalan vartija munkkien lisäksi sekä erilaiset taikakalut . Intiassa on monia taikauskontoja guruja jotka leijuu fakiireita oikeasti eikä vaan näyteltyä leffaa. Wicca on noitauskonto myös.

Vierailija
735/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen minkä nimi oli kellariväkeä. Mutta oikeita noitia on elävässä elämässä myös paljon .

Vierailija
736/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani Kevin

Vierailija
737/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennimariah kirjoitti:

Mikä tahansa kauhuelokuva kun olet yksin omakotitalossa, ulkona syysmyrsky paukuttaa nurkkia ja sinulla on kuumetta. Mies lähti tien puolesta työn päälle ja jäin yksin taloon jossa asuimme vuokralla. Minulla oli kurja, kuumeinen olo. Katsoinpa sitten Silent Hillin!  Jossain vaiheessa olin varma että se creepy hoitsu on saunassamme. Kuume teki jotenkin huu metrippimäisen olon. Ja siihen päälle vanhan talon natinat, katossa liikkuvat oksien varjot..

Silent hill on varmasti hirviö elokuvien ystäville upea elokuva. Ainaskin minulle oli! Mä tulin ajatelleeksi, että netflixissä oleva Army of the Dead -leffa on varmaan saanut inspiraatiota tuosta elokuvasta (Hirviöitten pujottelu kohtaus).

Itse en pystyisi katsoa kauhu elokuvia päivällä. Pakko on katsoa kotona pimeään aikaan illalla tai yöllä. Itse asun kerrostalon ylimmäisessä kerroksessa, joten murtautumis pelkoa sinne ei välity. Harmi :(

Vierailija
738/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli Blair Witch Project ja Paranormal Activity (ensimmäinen), jotka pelottivat. Nykypäivänä ei oikein vastaavanlaisia löydy. Itselläni tosiaan pelottavampia tuollaiset, missä ei niin nää hyökkääjää.

Lights Out leffan konseptista tykkäsin, mielestäni kuitenkin olisi voitu sepittää jotain muuta taustaa sille pimeässä olevalle tytölle kuin äidin bestis...

The Descent - Loukussa oli myös tosi jännittävä, pakokauhua pukkaa seurata taistelua ahtaassa luolastossa. As above so below oli samanhenkinen, siitäkin tykkäsin. Siinä oli enemmän juonta myös.

Vierailija
739/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

As above so below

Blair Witch (ei project)

Creep (2004)

Ekaa kertaa kun nämä näin niin hengitin vähän raskaammin. Seikkailu kauhu elokuvia.

Itse tykkäsin näistä kovasti. Viihde arvoa näissä ainaskin on, jos ei pelottavalta tunnu. Toi Creep ei ole se netflixissä oleva.

Vierailija
740/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Child’s Play (2019)

Kohta pitäisi olla netflixissä tämä.

Elokuva on modernisoitu versio vanhemmasta versiosta. Itse pidin tästä, vaikka täysin erilainen onkin alkuperäiseen.