Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😨

Kommentit (3740)

Vierailija
701/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt pelottavin, mutta netflixissä oleva Eli elokuva sai itselläni wow elämyksen, kun hypättiin kauhu genrestä toiseen kauhu genreen.

Ristiriitaiset fiilikset siitä leffasta jäi, että pidänkö sitä hyvänä elokuvana, mutta osasi se säväyttää joissakin kohdissa.

Vierailija
702/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dead Silence, yleensä lähinnä haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tämä aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla käydessä, että seisooko se mummo jonkun puskan takana :D

Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympärille sinä yönä! Diana. Ei mulla muuta.

Sekä tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitä narinaa joka paikassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1984

Vierailija
704/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se järkyttävä, missä ne kaksostytöt ilmestyvät hotellin käytävälle puhumaan pahaenteisillä äänillään.

Olikohan se Hohto.

Vierailija
705/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evil Dead kuppaisella vuokramökillä, karmeassa krapulassa, yksin kun poikakaveri lähti viemään koipensa telonutta kaveriaan kaupunkiin sairaalaan.

Vierailija
706/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavat: Paranormal activity, Ring

Ahdistavat, en suostu katsomaan uudestaan: Martyrs, Green inferno

Vierailija
707/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aasialaiset kauhuleffat.

Vierailija
708/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alien

The thing (1982)

Hereditary

The VVitch: A New-England Folktale

The Babadook

Vierailija
709/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuin Deadbirds oli niin kammottava, että en enää haluaisi nähdä edes kuvia niistä otuksista joita siinä oli. Oli demonikauhua, siinä oli sellainen pankkiryöstäjäporukka (ei mitenkään samaistuttavat päähenkilöt vaan väkivaltaiset) joka Yhdysvaltojen sisällisssodan aikana meni yöpymään johonkin hylättyyn taloon. Siellä talossa oli sitten vähän muutakin. Talon isäntä oli aikoinaan uhrannut orjansa jossakin kammottavassa rituaalissa parantaakseen sairaat vaimonsa ja poikansa, mutta rituaali muuttikin nämä demoneiksi ja avasi portin pahuudelle muutenkin. Tämä oli aivan hirveä. Demonikauhua en halua enää muutenkaan katsoa.

Jos yliluonnollista käsittelevästä materiaalista puhutaan, niin enemmän kuin mikään kauhuelokuva minut on saanut pelkäämään eräs dokumentti unihalvauksista. Siinä siis lähdettiin siitä, että tiede ei pysty ihan täysin selittämään kaikkea tästä ilmiöstä ja että ehkä siinä saattaisi olla jotain muutakin. Siinä oli ihmisten todellisia kokemuksia. En muista minkä niminen se oli, Youtubesta löytyi, mutta samaa aihetta käsitteleviä on siellä tietysti useita. Tämä oli kuitenkin niin pelottava, että luulin etten enää ikinä pysty menemään nukkumaan pelkäämättä.

En ihmettele, jos dokumenti unihalvauksista pelotti sinua. Olen itse kokenut muutaman kerran unihalvauksen. Se on paljon kauheampi kokemus kuin mikään katsomani kauhuelokuva. Samaa mieltä on muutama mukin tuntemani ihminen.

Vierailija
710/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

One Missed Call - alkuperäinen Japanilainen versio ja Entity- Tuntematon voima.

Vierailija
711/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös.

Vierailija
712/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kuin Deadbirds oli niin kammottava, että en enää haluaisi nähdä edes kuvia niistä otuksista joita siinä oli. Oli demonikauhua, siinä oli sellainen pankkiryöstäjäporukka (ei mitenkään samaistuttavat päähenkilöt vaan väkivaltaiset) joka Yhdysvaltojen sisällisssodan aikana meni yöpymään johonkin hylättyyn taloon. Siellä talossa oli sitten vähän muutakin. Talon isäntä oli aikoinaan uhrannut orjansa jossakin kammottavassa rituaalissa parantaakseen sairaat vaimonsa ja poikansa, mutta rituaali muuttikin nämä demoneiksi ja avasi portin pahuudelle muutenkin. Tämä oli aivan hirveä. Demonikauhua en halua enää muutenkaan katsoa.

Jos yliluonnollista käsittelevästä materiaalista puhutaan, niin enemmän kuin mikään kauhuelokuva minut on saanut pelkäämään eräs dokumentti unihalvauksista. Siinä siis lähdettiin siitä, että tiede ei pysty ihan täysin selittämään kaikkea tästä ilmiöstä ja että ehkä siinä saattaisi olla jotain muutakin. Siinä oli ihmisten todellisia kokemuksia. En muista minkä niminen se oli, Youtubesta löytyi, mutta samaa aihetta käsitteleviä on siellä tietysti useita. Tämä oli kuitenkin niin pelottava, että luulin etten enää ikinä pysty menemään nukkumaan pelkäämättä.

En ihmettele, jos dokumenti unihalvauksista pelotti sinua. Olen itse kokenut muutaman kerran unihalvauksen. Se on paljon kauheampi kokemus kuin mikään katsomani kauhuelokuva. Samaa mieltä on muutama mukin tuntemani ihminen.

Unihalvaus on kamala kokemus. Se tulee herkemmin, jos nukkuu selällään, joten jos niitä alkaa tulla toistuvasti, kannattaa nukkua kyljellään tai vatsallaan. Nuppi jotenkin myös oppii tunnistamaan, mistä on kysymys. Jos unihalvauksia on ollut paljon, niitä oppii hallitsemaan pakottamalla itsensä kokonaan hereille tai punnertamalla huudon ulos, jolloin petikaveri voi herättää (jos herää). Paras konsti on kuitenkin nukkua muussa asennossa kuin selällään. Ilmeisesti liittyy jotenkin hapen saantiin. Jos nukkuu selällään, kieli valahtaa taaksepäin ja se tuottaa näille aika yleisen yhteisen tuntemuksen, että jokin istuu rinnan päällä.

Vierailija
713/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin The Haunting of Hillhouse-sarjasta. Löytyy Netflixistä. Sarjan toinen kausi (The haunting of Bly Manor) ei valitettavasti yltänyt läheskään samaan.

Parhaat näkemäni kauhuelokuvat ovat olleet yleensä ei-englannin kielisiä. Joskus reilu 10 vuotta sitten vuokrasin argentiinalaisen elokuvan, joka on tehty yhdellä kameraotolla. Yritin googlettaa, mutta en löytänyt. Tunnistaako kukaan?

Vierailija
714/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
715/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Human Centipede

A Serbian film

Hostel

Toiset dislikettää sinulle, kun ovat niin kauheita elokuvia. Mä oon ylistänyt tällä palstalla sellaista elokuvaa, joka kanssa sopisi tuohon listaasi ja se on Inside (2007). On hiukan pahempaa katsottavaa kuin Hostel. Kai munkin päässä asuu jonkinlainen sadisti, kun tykkään välillä katsoa kauhean brutaaleja elokuvia. En kummiskaan kykenisi pahoinpitelemään ketään.

Vierailija
716/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dead Silence, yleensä lähinnä haukottelen kauhuleffojen aikana mutta tämä aiheutti suorastaan vainoharhat tupakkatauolla käydessä, että seisooko se mummo jonkun puskan takana :D

Lights Out. En muuten paljon kurkkinut makuuhuoneessa ympärille sinä yönä! Diana. Ei mulla muuta.

Sekä tietenkin Kauna, luulin kuulevani sitä narinaa joka paikassa!

Mä osaan sitä kaunassa olevaa kurkkuääntä tehdä 😁 Mä tuun sun ikkunan alle ääntelee ensi yönä 😂

Vierailija
717/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paras ja kauhein on Se😬

Vierailija
718/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manaaja

Candyman

Pentuna eka kauhufilmi oli The Thing ja pelottavaa siihen aikaan.

Mä oon nähnyt tuon The Thing leffan teini-iässä ja mä oon saanut yö-uniini kohtauksen jossa olento sulautuu mieheen. Se on mielestäni elokuvan pahin kohtaus.

Vierailija
719/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa minkä katsoo yksin pimeässä keskellä yötä 38-asteen kuumeessa, kun sitten näkee kuumeunina vaan kamalampia versioita koko loppuyön.

Vierailija
720/3740 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:

Rec

Mulla on tuon leffan jatko-osat, mutta tuo puuttuu kokoelmista. Olen nähnyt tuonkin tv:stä ja amiksessa. Eräät laittoi sen pyörimään tietokoneelta ja toiset yrittivät säikäyttää minut loppukohtauksessa. Tosi muistettava leffa on ja osaa olla zombie elokuvaksi hyvin vakuuttava.

On zombie elokuvien parhaimmistoa, mutta pelottava se ei ollut itselleni. Osasi se vähän jännittää. Tuon leffan kun saisin niin sitten voisin katsoa tuon saagan maratoonina. On hyvä, mutta ei pelottava (itselleni).