MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
Halloween, Hereditary, Terrifier
Hesari. Joka aamu hirvityksellÀ avaa etusivun ja lukee mitÀ soopaa tÀÀkin ylimielinen ja narsistinen ja poliittisen ideologian levittÀmiseen omistautunut mediatalo vakavissaan syöttÀÀ kansalle, ja sama painajainen jatkuu pÀivÀstÀ toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt mÀ oon katsonut leffan Terrifier 3.
Olihan se aika brutaalinen. Oli myös hauska, taianomainen ja viihdyttÀvÀ kokonaisuus. SiinÀ oli visuaalisuutta ja 80 -luvun henkeÀkin. En usko, ettÀ sain kaikkea irti elokuvasta, kun en ole nÀhnyt niitÀ aikaisempia osia, sillÀ todennÀköisesti osa kohtauksista viittasi aikaisempiin osiin.
Aluksi luulin ettÀ on mÀlsÀ elokuva, mutta myöhemmin pÀÀsin elokuvan hengen mukaan. MÀ sain oikeasti hyvÀn mielen tÀstÀ elokuvasta ja varmasti sai moni muukin. Mulle kaikki teurastus oli ihan toissijaista kaiken muun hienouden keskellÀ, eikÀ niissÀ teurastuksissakaan mulla ole valittamista. Tarpeeksi ne lahtaukset antoi toisenlasta fiilistÀ mukavuuksien keskelle.
Ykkönen oli aika karu, ei ollut huumoria. Kakkonen kesympi, pitÀnee kÀydÀ katsomassa tuo kolmaskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talk to me oli aika hyvÀ ja erilainen kauhuleffa.
Ihan ok. Ei ollut mielestÀni niin pelottava miten paljon sitÀ hypetettiin. Tyyliin oli uutisointi: "vuoden pelottavin elokuva." Sen takia tunsin pientÀ pettymystÀ.
Jatkoahan sille pitÀisi tulla, mutta milloin sitten tuleekaan...
Luulin kaiken hypetyksen takia tuon olevan pelottava ja kiinnostava. No todellisuudessa nukahdin puolessa vÀlissÀ.
Vierailija kirjoitti:
Insidious
Oon katsonut tÀmÀn monta kertaa ja joka kerta tÀmÀ on jÀnnittÀvÀ.
Jos kÀrsii toistuvista unihalvauksista niin leffa on todellakin jÀnnittÀvÀ. Ei siis vÀlttÀmÀttÀ toimi ellei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
KÀvin just katsomassa Smile 2 leffan. Olihan se ihan viihdyttÀvÀ ja mulle tuli siitÀ mieleen The Substance. The Substance oli vaan parempi ja hyytÀvÀmpi kauhuelokuva.
MÀ olin oikeastaan niin hyvÀ arvaamaan mitÀ Smile 2 leffassa tulee loppujen lopuksi tapahtumaan.
Odottaisin kolmatta leffaa vielÀ ja ihan toisenlaisesta perfektiivistÀ sitÀ olisi kiva seurata. Siis mulla itsellÀni olisi villi kÀsikirjoitus mielessÀ kolmatta leffaa varten. Kunpa kÀsikirjoittajat vaan tajuisivat miten kolmatta elokuvaa kannattaisi tehdÀ.
Loppuviikosta ainakin lÀhi BiorexissÀni on leffaliput 10e. Kauhunteemaiset elokuvat ovat ainakin sen hintaiset halloweenin kunniaksi. Uusin Venom ja Terrifier 3 leffat voisin mennÀ katsoo. Harmittaa kun en pÀÀse nÀkemÀÀn niitÀ aikaisempia Terrifier leffoja.
Ne voi kyllÀ ostaa tai vuokrata esim. Blockbustersin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se aika brutaalinen. Oli myös hauska, taianomainen ja viihdyttÀvÀ kokonaisuus. SiinÀ oli visuaalisuutta ja 80 -luvun henkeÀkin. En usko, ettÀ sain kaikkea irti elokuvasta, kun en ole nÀhnyt niitÀ aikaisempia osia, sillÀ todennÀköisesti osa kohtauksista viittasi aikaisempiin osiin.
Aluksi luulin ettÀ on mÀlsÀ elokuva, mutta myöhemmin pÀÀsin elokuvan hengen mukaan. MÀ sain oikeasti hyvÀn mielen tÀstÀ elokuvasta ja varmasti sai moni muukin. Mulle kaikki teurastus oli ihan toissijaista kaiken muun hienouden keskellÀ, eikÀ niissÀ teurastuksissakaan mulla ole valittamista. Tarpeeksi ne lahtaukset antoi toisenlasta fiilistÀ mukavuuksien keskelle.
Ykkönen oli aika karu, ei ollut huumoria. Kakkonen kesympi, pitÀnee kÀydÀ katsomassa tuo kolmaskin.
Korjaan sanomaani. Tarkoitin sen olevan 80 luvun elokuvien kaltainen, kun vahvasti on sekoitettuna kauhua ja fantasiaa. Erikoinen fiilis tuli koko elokuvasta.
Sen haluan sanoa vielÀ, ettÀ pienissÀ kivuissa katsoin sen Terrifier 3 leffan. Tuntui kuin jalka olisi lekalla lyöty, viiltohaavaa sormessa ja selkÀkipuja. ElÀytyminen oli huipussaan, kun pystyi elÀytyy kivun tunteisiin.
Yhdet jÀtkÀt sanoi, ettÀ ihan paska leffa, mutta mulle se oli elÀmys.
Senkin haluan sanoa, ettÀ siinÀ oli viittauksia tunnetuista kauhuelokuvista. VÀkivaltaiset kohtauksetkin oli vakuuttavia ja erittÀin tuskallisen oloisia. Noin hÀijyÀ vÀkivaltaa en muista nÀhneeni pitkÀÀn aikaan elokuvissa.
Varoituskin unohtui sanoa, ettĂ€ ei heikkohermoisille đ€ą
Nunna. Perustuu tositapaukseen! Tulee parhaillaan telkasta.
Hei winner, vanha kamu! đ
Me puheltiin nÀillÀ kanavilla monta vuotta sitten, juhannuksena. 89-v Àitini oli silloin sairas ja teki kuolemaa: se oli hÀnen viimeinen juhannus. En nyt mene tautiin tai tunteisiin: ÀidillÀ oli jo syöpÀ kolkuttamassa kehoa, ja kipua hÀn pelkÀsi. No siitÀ me ei puhuttu. Ja rakas Àiti sai nukkua rauhassa pois - olin siis omaishoitaja.
Mutta me! Me puhuttiin vanhoista levyistÀ, iskelmistÀ, hiteistÀ ja mm. sensuurista.
Se olisi ollut surullinen juhannus, mutta no, teit siitĂ€ kauniin! đ
Paljon terveisiÀ sinulle tÀÀltÀ Mansesta!
Sugar Beth
Ja P. S. Minulle kauhein kauhuleffa oli aikoinaan Ring. Se Ohjaaja Verbinskin jenkkiversio!
NykyÀÀn pelkÀÀn eniten SinisteriÀ.
Rosemaryn painajainen. On kyllÀ niin sairasta psykodeliaa ja psyykkistÀ vÀkivaltaa. Karseutta lisÀÀ vielÀ jÀlkikÀteen elokuvan valmistumisen jÀlkeen tapahtunut ohjaajan (Polanski) raskaana olleen vaimon brutaali tappo Mansonin porukan toimesta.
Rosemaryn painajais - kommenttiin vielÀ lisÀys, ettÀ kauhu horror splatter ym on se genre, jota en suosi. Ainoastaan jotkut populaariinkuuluvat yleissivistykseen kuuluvat on pitÀny katsoa, kuten ed mainittu Rosemaryn painajainen, Manaaja ja Psyko. Alien leffat ja sci-fi ulottuvuuteen sijoittuvat "kauhuelokuvat" eri juttu. Efektit usein hienoja ja aiheet riittÀvÀn etÀÀllÀ normi arjesta. Ja Nosferatu & Frankenstein leffat samoin hyviÀ yleensÀ. Zombie-teemassa jokunen hyvÀ, mutta nekin jÀtÀn suosilla katsomatta, ettei valu uniin.
Vierailija kirjoitti:
Hei winner, vanha kamu! đ
Me puheltiin nÀillÀ kanavilla monta vuotta sitten, juhannuksena. 89-v Àitini oli silloin sairas ja teki kuolemaa: se oli hÀnen viimeinen juhannus. En nyt mene tautiin tai tunteisiin: ÀidillÀ oli jo syöpÀ kolkuttamassa kehoa, ja kipua hÀn pelkÀsi. No siitÀ me ei puhuttu. Ja rakas Àiti sai nukkua rauhassa pois - olin siis omaishoitaja.
Mutta me! Me puhuttiin vanhoista levyistÀ, iskelmistÀ, hiteistÀ ja mm. sensuurista.
Se olisi ollut surullinen juhannus, mutta no, teit siitĂ€ kauniin! đ
Paljon terveisiÀ sinulle tÀÀltÀ Mansesta!
Sugar Beth
Ja P. S. Minulle kauhein kauhuleffa oli aikoinaan Ring. Se Ohjaaja Verbinskin jenkkiversio!
NykyÀÀn pelkÀÀn eniten SinisteriÀ.
Moi vaan. Toisaalta ikÀvÀ viesti, mutta toisaalta hyvÀ, jos oon tietÀmÀttÀni ollut avuksi. Oltiinko mm. Blind Channel -keskusteluissa?
-winner-
MitÀs leffoja teidÀn halloweeniin kuului?
MÀ oon katsonut vain Lara Croft animesarjaa ja ParaNormanin. MitÀÀn kunnon kauhua en ole jaksanut katsoa, ettÀ tulipa sivuutettua halloween.
Pelottavimmasta elokuvasta ei tietoakaan.
Kannattaa katsoa Scary movie.
SiinÀ on tiivistelmÀnÀ Ring, Halloween, I know what you did last summer ja tusina muita leffoja.
Vierailija kirjoitti:
SiinÀ on tiivistelmÀnÀ Ring, Halloween, I know what you did last summer ja tusina muita leffoja.
Tiesitkös, ettÀ Scary Movie saa uuden startin? Tuntuu hassulta tuo, kun kyseessÀ on parodia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkös, ettÀ Scary Movie saa uuden startin? Tuntuu hassulta tuo, kun kyseessÀ on parodia.
Ja koskas kauhu ja nauru eivÀt samaan leffaan ole sopineet ja kauhuleffat ajan myötÀ muuttuneet parodioiksi itsestÀÀn? Ainakin Smile ja Terrifier varmasti saavat kyytiÀ, ehkÀ myös uudet Screamit ja Halloweenit ja Manaajat ja Evil Deadit. Ja kun Wayansit palaavat, niin Jordan Peelen leffat varmasti huomioidaan. The Walking Deadista saa myös aika kivaa parodiaa, varsinkin Neganista...
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koskas kauhu ja nauru eivÀt samaan leffaan ole sopineet ja kauhuleffat ajan myötÀ muuttuneet parodioiksi itsestÀÀn? Ainakin Smile ja Terrifier varmasti saavat kyytiÀ, ehkÀ myös uudet Screamit ja Halloweenit ja Manaajat ja Evil Deadit. Ja kun Wayansit palaavat, niin Jordan Peelen leffat varmasti huomioidaan. The Walking Deadista saa myös aika kivaa parodiaa, varsinkin Neganista...
-winner-
Eikös ne ole parodioineet mahdollisimmat tuoreista elokuvista? Voisin kuvitella Longlegs, Trap ja Hiljainen paikka: PÀivÀ yksi -leffat olevan parodioitavana.