Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on pelottavin kauhuleffa?

Vierailija
18.06.2018 |

Kysymys olikin jo otsikossa 😹

Kommentit (3439)

Vierailija
2601/3439 |
31.10.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt mÀ oon katsonut leffan Terrifier 3.

Olihan se aika brutaalinen. Oli myös hauska, taianomainen ja viihdyttÀvÀ kokonaisuus. SiinÀ oli visuaalisuutta ja 80 -luvun henkeÀkin. En usko, ettÀ sain kaikkea irti elokuvasta, kun en ole nÀhnyt niitÀ aikaisempia osia, sillÀ todennÀköisesti osa kohtauksista viittasi aikaisempiin osiin.

Aluksi luulin ettÀ on mÀlsÀ elokuva, mutta myöhemmin pÀÀsin elokuvan hengen mukaan. MÀ sain oikeasti hyvÀn mielen tÀstÀ elokuvasta ja varmasti sai moni muukin. Mulle kaikki teurastus oli ihan toissijaista kaiken muun hienouden keskellÀ, eikÀ niissÀ teurastuksissakaan mulla ole valittamista. Tarpeeksi ne lahtaukset antoi toisenlasta fiilistÀ mukavuuksien keskelle.

Vierailija
2602/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Halloween, Hereditary, Terrifier

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hesari. Joka aamu hirvityksellĂ€ avaa etusivun ja lukee mitĂ€ soopaa tÀÀkin ylimielinen ja narsistinen ja poliittisen ideologian levittĂ€miseen omistautunut mediatalo vakavissaan syöttÀÀ kansalle, ja sama painajainen jatkuu pĂ€ivĂ€stĂ€ toiseen. 

Vierailija
2604/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se aika brutaalinen. Oli myös hauska, taianomainen ja viihdyttÀvÀ kokonaisuus. SiinÀ oli visuaalisuutta ja 80 -luvun henkeÀkin. En usko, ettÀ sain kaikkea irti elokuvasta, kun en ole nÀhnyt niitÀ aikaisempia osia, sillÀ todennÀköisesti osa kohtauksista viittasi aikaisempiin osiin.

Aluksi luulin ettÀ on mÀlsÀ elokuva, mutta myöhemmin pÀÀsin elokuvan hengen mukaan. MÀ sain oikeasti hyvÀn mielen tÀstÀ elokuvasta ja varmasti sai moni muukin. Mulle kaikki teurastus oli ihan toissijaista kaiken muun hienouden keskellÀ, eikÀ niissÀ teurastuksissakaan mulla ole valittamista. Tarpeeksi ne lahtaukset antoi toisenlasta fiilistÀ mukavuuksien keskelle.

Ykkönen oli aika karu, ei ollut huumoria. Kakkonen kesympi, pitÀnee kÀydÀ katsomassa tuo kolmaskin.

Vierailija
2605/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talk to me oli aika hyvÀ ja erilainen kauhuleffa.

Ihan ok. Ei ollut mielestĂ€ni niin pelottava miten paljon sitĂ€ hypetettiin. Tyyliin oli uutisointi: "vuoden pelottavin elokuva." Sen takia tunsin pientĂ€ pettymystĂ€. 

Jatkoahan sille pitÀisi tulla, mutta milloin sitten tuleekaan...

Luulin kaiken hypetyksen takia tuon olevan pelottava ja kiinnostava. No todellisuudessa nukahdin puolessa vÀlissÀ.

Vierailija
2606/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insidious

Oon katsonut tÀmÀn monta kertaa ja joka kerta tÀmÀ on jÀnnittÀvÀ.

Jos kÀrsii toistuvista unihalvauksista niin leffa on todellakin jÀnnittÀvÀ. Ei siis vÀlttÀmÀttÀ toimi ellei ole kokemusta.

Vierailija
2607/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KĂ€vin just katsomassa Smile 2 leffan. Olihan se ihan viihdyttĂ€vĂ€ ja mulle tuli siitĂ€ mieleen The Substance. The Substance oli vaan parempi ja hyytĂ€vĂ€mpi kauhuelokuva. 

MĂ€ olin oikeastaan niin hyvĂ€ arvaamaan mitĂ€ Smile 2 leffassa tulee loppujen lopuksi tapahtumaan. 

Odottaisin kolmatta leffaa vielÀ ja ihan toisenlaisesta perfektiivistÀ sitÀ olisi kiva seurata. Siis mulla itsellÀni olisi villi kÀsikirjoitus mielessÀ kolmatta leffaa varten. Kunpa kÀsikirjoittajat vaan tajuisivat miten kolmatta elokuvaa kannattaisi tehdÀ.

Loppuviikosta ainakin lĂ€hi BiorexissĂ€ni on leffaliput 10e. Kauhunteemaiset elokuvat ovat ainakin sen hintaiset halloweenin kunniaksi. Uusin Venom ja Terrifier 3 leffat voisin mennĂ€ katsoo. Harmittaa kun en pÀÀse nĂ€kemÀÀn niitĂ€ aikaisempia Terrifier leffoja. 

Ne voi kyllÀ ostaa tai vuokrata esim. Blockbustersin kautta.

Vierailija
2608/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen oli aika karu, ei ollut huumoria. Kakkonen kesympi, pitÀnee kÀydÀ katsomassa tuo kolmaskin.

Korjaan sanomaani. Tarkoitin sen olevan 80 luvun elokuvien kaltainen, kun vahvasti on sekoitettuna kauhua ja fantasiaa. Erikoinen fiilis tuli koko elokuvasta.

Vierailija
2609/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sen haluan sanoa vielÀ, ettÀ pienissÀ kivuissa katsoin sen Terrifier 3 leffan. Tuntui kuin jalka olisi lekalla lyöty, viiltohaavaa sormessa ja selkÀkipuja. ElÀytyminen oli huipussaan, kun pystyi elÀytyy kivun tunteisiin.

Yhdet jÀtkÀt sanoi, ettÀ ihan paska leffa, mutta mulle se oli elÀmys.

Senkin haluan sanoa, ettĂ€ siinĂ€ oli viittauksia tunnetuista kauhuelokuvista. VĂ€kivaltaiset kohtauksetkin oli vakuuttavia ja erittĂ€in tuskallisen oloisia. Noin hĂ€ijyĂ€ vĂ€kivaltaa en muista nĂ€hneeni pitkÀÀn aikaan elokuvissa. 

Varoituskin unohtui sanoa, ettĂ€ ei heikkohermoisille đŸ€ą

Vierailija
2610/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Amityville

Vierailija
2611/3439 |
01.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nunna. Perustuu tositapaukseen! Tulee parhaillaan telkasta.

Vierailija
2612/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hei winner, vanha kamu! 🙂

Me puheltiin nĂ€illĂ€ kanavilla monta vuotta sitten, juhannuksena. 89-v Ă€itini oli silloin sairas ja teki kuolemaa: se oli hĂ€nen viimeinen juhannus. En nyt mene tautiin tai tunteisiin: Ă€idillĂ€ oli jo syöpĂ€ kolkuttamassa kehoa, ja kipua hĂ€n pelkĂ€si. No siitĂ€ me ei puhuttu. Ja rakas Ă€iti sai nukkua rauhassa pois - olin siis omaishoitaja. 

Mutta me! Me puhuttiin vanhoista levyistÀ, iskelmistÀ, hiteistÀ ja mm. sensuurista.

Se olisi ollut surullinen juhannus, mutta no, teit siitĂ€ kauniin! 🙂

Paljon terveisiÀ sinulle tÀÀltÀ Mansesta!

Sugar Beth

Ja P. S.  Minulle kauhein kauhuleffa oli aikoinaan Ring. Se Ohjaaja Verbinskin jenkkiversio! 

NykyÀÀn pelkÀÀn eniten SinisteriĂ€. 

Vierailija
2613/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rosemaryn painajainen. On kyllĂ€ niin sairasta psykodeliaa ja psyykkistĂ€ vĂ€kivaltaa. Karseutta lisÀÀ vielĂ€ jĂ€lkikĂ€teen elokuvan valmistumisen jĂ€lkeen tapahtunut ohjaajan (Polanski) raskaana olleen vaimon brutaali tappo Mansonin porukan toimesta. 

Vierailija
2614/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rosemaryn painajais - kommenttiin vielĂ€ lisĂ€ys, ettĂ€ kauhu horror splatter ym on se genre, jota en  suosi. Ainoastaan jotkut  populaariinkuuluvat yleissivistykseen kuuluvat on pitĂ€ny katsoa, kuten  ed mainittu Rosemaryn painajainen, Manaaja ja Psyko. Alien leffat ja sci-fi ulottuvuuteen sijoittuvat "kauhuelokuvat" eri juttu. Efektit usein hienoja ja aiheet riittĂ€vĂ€n etÀÀllĂ€ normi arjesta. Ja Nosferatu & Frankenstein leffat samoin hyviĂ€ yleensĂ€. Zombie-teemassa jokunen hyvĂ€, mutta nekin jĂ€tĂ€n suosilla katsomatta, ettei valu uniin. 

Vierailija
2615/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei winner, vanha kamu! 🙂

Me puheltiin nĂ€illĂ€ kanavilla monta vuotta sitten, juhannuksena. 89-v Ă€itini oli silloin sairas ja teki kuolemaa: se oli hĂ€nen viimeinen juhannus. En nyt mene tautiin tai tunteisiin: Ă€idillĂ€ oli jo syöpĂ€ kolkuttamassa kehoa, ja kipua hĂ€n pelkĂ€si. No siitĂ€ me ei puhuttu. Ja rakas Ă€iti sai nukkua rauhassa pois - olin siis omaishoitaja. 

Mutta me! Me puhuttiin vanhoista levyistÀ, iskelmistÀ, hiteistÀ ja mm. sensuurista.

Se olisi ollut surullinen juhannus, mutta no, teit siitĂ€ kauniin! 🙂

Paljon terveisiÀ sinulle tÀÀltÀ Mansesta!

Sugar Beth

Ja P. S.  Minulle kauhein kauhuleffa oli aikoinaan Ring. Se Ohjaaja Verbinskin jenkkiversio! 

NykyÀÀn pelkÀÀn eniten SinisteriĂ€. 

Moi vaan. Toisaalta ikÀvÀ viesti, mutta toisaalta hyvÀ, jos oon tietÀmÀttÀni ollut avuksi. Oltiinko mm. Blind Channel -keskusteluissa?

-winner-

Vierailija
2616/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitÀs leffoja teidÀn halloweeniin kuului?

MÀ oon katsonut vain Lara Croft animesarjaa ja ParaNormanin. MitÀÀn kunnon kauhua en ole jaksanut katsoa, ettÀ tulipa sivuutettua halloween.

Pelottavimmasta elokuvasta ei tietoakaan.

Vierailija
2617/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa Scary movie.

SiinÀ on tiivistelmÀnÀ Ring, Halloween, I know what you did last summer ja tusina muita leffoja.

Vierailija
2618/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SiinÀ on tiivistelmÀnÀ Ring, Halloween, I know what you did last summer ja tusina muita leffoja.

Tiesitkös, ettÀ Scary Movie saa uuden startin? Tuntuu hassulta tuo, kun kyseessÀ on parodia.

Vierailija
2619/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkös, ettÀ Scary Movie saa uuden startin? Tuntuu hassulta tuo, kun kyseessÀ on parodia.

Ja koskas kauhu ja nauru eivÀt samaan leffaan ole sopineet ja kauhuleffat ajan myötÀ muuttuneet parodioiksi itsestÀÀn? Ainakin Smile ja Terrifier varmasti saavat kyytiÀ, ehkÀ myös uudet Screamit ja Halloweenit ja Manaajat ja Evil Deadit. Ja kun Wayansit palaavat, niin Jordan Peelen leffat varmasti huomioidaan. The Walking Deadista saa myös aika kivaa parodiaa, varsinkin Neganista...

-winner-

Vierailija
2620/3439 |
02.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koskas kauhu ja nauru eivÀt samaan leffaan ole sopineet ja kauhuleffat ajan myötÀ muuttuneet parodioiksi itsestÀÀn? Ainakin Smile ja Terrifier varmasti saavat kyytiÀ, ehkÀ myös uudet Screamit ja Halloweenit ja Manaajat ja Evil Deadit. Ja kun Wayansit palaavat, niin Jordan Peelen leffat varmasti huomioidaan. The Walking Deadista saa myös aika kivaa parodiaa, varsinkin Neganista...

-winner-

Eikös ne ole parodioineet mahdollisimmat tuoreista elokuvista? Voisin kuvitella Longlegs, Trap ja Hiljainen paikka: PÀivÀ yksi -leffat olevan parodioitavana.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi kuusi yhdeksÀn