MikÀ on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
Vierailija kirjoitti:
Winner, yhteen viestiisi annoin yhden alanuolen, kun vaikutat hermostuneen siinÀ mulle. Alanuolista pÀÀtellen tÀÀllÀ kÀy muitakin lukijoita.
Joo, en mÀ niistÀ vÀlitÀ, enkÀ hermostu. Silloin ollaan vaan eri mieltÀ. Mulla on paljon nÀitÀ alapeukku"faneja" tÀÀllÀ, jotka vaan odottelee missÀ tahansa ketjussa ja ilmoittelevat olemassaolostaan ;DDD Selkeimmin nÀkee vaikka tuolla kun luettelen aihepiiriin ja ketjuun liittyviÀ leffoja ja siihen tulee alapeukkuja ;DDDD
-winner-
Talk to me oli aika hyvÀ ja erilainen kauhuleffa.
Vierailija kirjoitti:
Talk to me oli aika hyvÀ ja erilainen kauhuleffa.
Ihan ok. Ei ollut mielestÀni niin pelottava miten paljon sitÀ hypetettiin. Tyyliin oli uutisointi: "vuoden pelottavin elokuva." Sen takia tunsin pientÀ pettymystÀ.
Jatkoahan sille pitÀisi tulla, mutta milloin sitten tuleekaan...
Taitaa jÀÀdÀ Terrifierit nÀkemÀttÀ erÀiden ongelmien takia. Onnistuisi ehkÀ kÀnnyn kautta katsoa, mutta surkea elÀmys on katsoa pienestÀ ruudusta.
Stopmotion leffan katsoin eilen ja oli aika keskinkertainen. Kauhunelementit oli ihan minimissÀÀn siinÀ ja ei antanut mitÀÀn otetta elokuvasta mitÀ lie yritti kertoa ja edustaa.
KirppikseltÀ löysin sentÀÀn tÀnÀÀn leffan: Iho jossa elÀn. En ole nÀhnyt ja otin, kun muistan joskus halunneeni nÀhdÀ tuon. Antonio Banderas on siinÀ leffassa.
Eilen katsoin Baskin nimisen elokuvan. Ainut asian mitÀ tiesin sen olevan, ettÀ se on rankka, mutta en osannut odottaa sen olevan raiskauselokuva. En tykÀnnyt, sillÀ kuvottava oli.
TÀssÀ kun oon flunssassa niin Alien 2 leffan katsoin ja nyt menee kolmas. Muistan teininÀ nÀhneeni nÀmÀ ja silloin pidin ihan pee leffoina. Nyt nÀmÀ tuntuvat viihdyttÀviltÀ toimintaelokuvilta. Hassusti muistan ihan erilaisiksi elokuviksi nÀmÀ teinimuistoihin verrattuna.
Sama juttu Coraline leffassa. Kauan sitten muistin siinÀ olevan final boss ottelu, mutta katsottuani sen siinÀ ei ollutkaan sellaista pÀÀtöstÀ.
Mainittuna tÀssÀ aikuisille ja lapsille kauhua. Koittakaa pÀÀtellÀ mikÀ leffa nÀistÀ on lapsille.
HiipivÀ Kuu. Ei pelottavin mutta pelottava.
Nyt oli telkussa ruotsalainen kauhuleffa Midsummer. KyllÀpÀ oli kauhea. Jotenkin kafkamainen.
Nyt oli telkussa ruotsalainen kauhuleffa Midsummer. KyllÀpÀ oli kauhea. Jotenkin kafkamainen.
Insidious
Oon katsonut tÀmÀn monta kertaa ja joka kerta tÀmÀ on jÀnnittÀvÀ.
Texasin moottorisahamurhaaja. Uusin.
Vierailija kirjoitti:
Texasin moottorisahamurhaaja. Uusin.
Ai se mikÀ on Netflixin?
Nyt mÀ oon saanut katsotuksi kaikki Alienit.
Parhaimmat ovat mielestÀni Aliens - Paluu ja Alien 3. Sitten yhtÀ hyvinÀ Alien - kahdeksas matkustaja ja Romulus. Surkein on Prometheus ja sitÀ aavistuksen parempi on Covenant.
Sitten olisi Predatorien vuoro ja niiden jÀlkeen Alien vs. Predator -elokuvat.
Ei mitÀÀn pelottavia eikÀ kovin jÀnnittÀviÀ leffoja ole, mutta viihdyttÀviÀ, vaikka Alienit kauhua edustavat. Siis nÀin itselleni.
Alien Resurrectionko ei ansainnut lainkaan mainintaa? :/
KyllÀ Prometheus on parempi kuin Covenant. Visuaalisesti ja ideoiltaan kunnianhimoisempi, kunhan unohtaa idiootit tiedemiehet. Noomi Rapacen Shaw'sta olisi pitÀnyt tulla pÀhenkilö seuraavaan trilogiaan ja robo-Davidin tuoda koston alienit Maahan ja ratkoa nÀiden suhde vasta kolmannessa leffassa. Mutta ajallisesti se olisi ollut mahdotonta, koska olivat prequeleja. EnkÀ usko, ettÀ Noah Hawleyn tv-sarja ensi vuonna Davidin ja mustan mönjÀn pariin eksyy...
EhkÀ seuraava leffa tuo Remuluksen henkiinjÀÀÀneet Davidin alukselle, jossa herÀttÀvÀt Covenantin eloonjÀÀneen ja nÀmÀ juonenkÀÀnteet kiedotaan yhteen. Avaruushan on tosi pieni paikka --- ja se alien-kuningatarkin jossain avaruudessa kelluu ja RipleystÀkin voi olla monta kloonia vielÀ 200 vuotta tulevaisuudessa...
-winner-
Mun pitÀis katsoa uudestaan sellanen elokuva kuin " The Fourth Kind". Muistan et tÀÀ elokuva joskus jÀtti muhun aika ison jÀlen, mut mÀ olin sillon kyl aika nuori
Kertoo siis jostain alaskalaisesta kylÀstÀ mikÀ katosi jonnekkin ja siinÀ oli jotain UFO aspektia siihen asiaan
Alien ylösnousemus jÀi vahingossa mainitsematta. SiinÀ hyvin vahvasti hÀiritsi se Ripleyn klooni juttu. Ei se surkeimmasta pÀÀstÀ ollut eikÀ parhaimpiakaan, joten kai se ihan keskelle menee paremmuusjÀrjestykseen.
Prometheuksessa oli ideaa kehittÀÀ tarinaa, mutta tunsin sen liian erilaiseksi muihin alieneihin verrattuna. JÀin kaipaamaan enemmÀn toimintaa.
Covenantissa oli inhottavia juonenkÀÀnteitÀ ja olisin halunnut sen Noomin olevan pÀÀosassa. Covenantissa pidin toiminnasta ja shokeeraavista hetkistÀ. Oli mieleenpanuvampia kohtauksia huomattavasti enemmÀn, kuin Prometheuksessa.
KÀvin just katsomassa Smile 2 leffan. Olihan se ihan viihdyttÀvÀ ja mulle tuli siitÀ mieleen The Substance. The Substance oli vaan parempi ja hyytÀvÀmpi kauhuelokuva.
MÀ olin oikeastaan niin hyvÀ arvaamaan mitÀ Smile 2 leffassa tulee loppujen lopuksi tapahtumaan.
Odottaisin kolmatta leffaa vielÀ ja ihan toisenlaisesta perfektiivistÀ sitÀ olisi kiva seurata. Siis mulla itsellÀni olisi villi kÀsikirjoitus mielessÀ kolmatta leffaa varten. Kunpa kÀsikirjoittajat vaan tajuisivat miten kolmatta elokuvaa kannattaisi tehdÀ.
Loppuviikosta ainakin lÀhi BiorexissÀni on leffaliput 10e. Kauhunteemaiset elokuvat ovat ainakin sen hintaiset halloweenin kunniaksi. Uusin Venom ja Terrifier 3 leffat voisin mennÀ katsoo. Harmittaa kun en pÀÀse nÀkemÀÀn niitÀ aikaisempia Terrifier leffoja.
Winner, yhteen viestiisi annoin yhden alanuolen, kun vaikutat hermostuneen siinÀ mulle. Alanuolista pÀÀtellen tÀÀllÀ kÀy muitakin lukijoita.