Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3439)
Mielenkiinnolla odotan Nosferatun uutta versiota. Alkuperäinen leffa on sen verran vanha ja ikoninen, että jännä nähdä miten Kreivi Orlok vm. 2024 toimii.
Alkuperäinen evil dead kun rummo luuraa kellariluukusta!
Vierailija kirjoitti:
Prince of Darkness on varmaan pahin, mitä olen nähnyt. Sääli, että sitä ei enää saa mistään. Voisi testata, vieläkö menee ihon alle.
Semmoista se on kun luopuu materiasta ja jättäytyy striimausten varaan... Multa löytyy hyllystä suomi-vhs ja UK-dvd, voin testamentata ne sulle vuoteen 2056, jos silloin enää saa soittimia mistään :D
-winner-
VVitch. En uskalla katsoa uudestaan.
Visit, ällöttävät isovanhemmat riehumassa.
Kevin Bacon heitti ilmoille tämmöisen top-20 kauhuleffalistan:
Audition, Dont Look Now, One Cut of the Dead, Dawn of the Dead (1978), Shaun of the Dead, 28 Days Later, Get Out, A Girl Walks Home Alone At Night, Let The Right One In, X, Pearl, MaXXXine, The Witch, The Love Witch, The Blair Witch Project, The Descent, Slither, Midsommar, Martyrs, Hereditary, Smile, Stir of Echoes
Ilmeinen Ti Westin X-trilogian fani. Jotka kaikki jokainen varmaankin osaisi korvata 3 muulla paremmalla leffalla. Vaikkapa The Thing (1982), Jaws, Alien...?
-winner-
Texasin moottorisahamurhat (1974) on kärkipäässä. Leatherface alkaa siinä moottorisahahommiin oikein urakalla. Poulan 306a moottorisahan myynti nousi taivaisiin eikä maailma ollut entisellään.
"Uusintaversiota en ole vielä nähnyt. Epäilemättä samalla tavalla amerikkalaistettu versio kuin oli Martyrs, Inside, The Vanishing tai Oldboy. Miksi näiden leffojen jenkkiversiot ovat kerta toisensa jälkeen huonompia kuin alkuperäiset onnellisine loppuineen, kun merkittävin särmä näissä elokuvissa (ja se pointti, miksi ne ylipäänsä on huomattu) on nimenomaan se, ettei niissä ole onnellista loppua tai säälitä katsojia?
Vastaan kuten SNE:ssä: "Because you let us."
-winner-"
--------------------------------------------------------
Itse katsoin tuon uusintaversion. Alkuperäistä en ole vielä nähnyt.
Speak no evil oli aika keskinkertainen. James McAvoy veti roolinsa todella hyvin ja siinä se. Ei jäänyt mitään muuta muistettavaa elokuvasta, kuin Jamesin roolisuoritus vain. Loppuratkaisu elokuvassa oli todella surkea.
Ei tuo sentään niin surkea ollut, kuin uusi versio The Crow leffasta.
Oon samaa mieltä, että amerikkalaiset versiot ovat liian nössöjä ja surkeasti toteutettuja. Eniten ärsyttää, kun ottavat liian paljon vapauksia alkuperäisestä elokuvasta olkoon elokuva mikä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Texasin moottorisahamurhat (1974) on kärkipäässä. Leatherface alkaa siinä moottorisahahommiin oikein urakalla. Poulan 306a moottorisahan myynti nousi taivaisiin eikä maailma ollut entisellään.
Tuo vissiinkin pyörii nyt elokuvateattereissa 4k restauroituna juhlajulkaisuna. Meen katsoo, kun sitä en ole vielä nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa äskettäin The Substance -leffan. Mielestäni se on vuoden rankin kauhuelokuva. Niin monenlaista tuntemusta tunsin leffan aikana. Tosi epämukava olo tulee elokuvaa katsoessa ja kunnon trippielokuva. Täysin painajaismainen ja kunnon koettelemusta koko leffa. Se oli huikea elämys kammottavalla tavalla.
Vieläpä oon kauhun suurkuluttaja. Nautin ja ällötyin leffaa katsoessani. Siinä on erilaisia genrejä kauhusta. En suosittele leffaa heikkohermoisille, sillä tässä on meininkiä.
Täytyypä tsekata. Tämä oli siis se Demi Mooren paluuleffa?
-winner-
Sepä se on. Ylituotettu ja todella tyylitelty elokuva voi olla vähän miinusta, mutta todella viihdyttävää kauhuviihdettä on.
Ei täydellinen.
10 vuotiaana katsoin evil deadin. Se oli silloin pelottavin ikinä. Nykyään kauhukomedia.
Lights out on nykykauhusta jänskä
Kaikki Scream ja Scary Movie elokuvat.
Yksi kauhistuttava filmi on the Hitcher vuodelta 1986, pääosassa Rutger Hauer.
Operaatio Mars. Todella mielenkiintoinen elokuva.
Uus kingin salems lot oli huippu 👻
Aniara ja Ad Astra. Mars leffat. Näitä muitakin mutta nyt en löytänyt kahden leffan nimiä
Kaiken kamalempi, mitä oon nähny, oli Disneyn Lumikki ja 7 hyypiötä. Mää näin sen 40-luvun lopulla ja olin ite sillon noin 2-vuotias. Siinoli niin kamaleellinen noita, et mä pelkäsin useemman vuoden. Kynis.mi
Mun mielestä Salems Lot oli hyvä, siis se alkuperäinen tv-versio.
Twin peaks : fire walk with me