Mikä on pelottavin kauhuleffa?
Kommentit (3740)
Vierailija kirjoitti:
Hohto. The Others. Joskus vuosia sitten nukuin valot päällä pari vkoa kun katsoin ensimmäisen Kauna elokuvan. Kauhu on vaikea laji, helposti menee tylsyyden ja toiston puolelle.
Mulla sama! Kauna aikoinaan kosahti niin pahasti tunteisiin etten uskaltanut yöllä yksin kasvojakaan pestä kun ajattelin, että se näkyy peilistä kun ostan pääni.
Ja nukuin valot päällä.
Tommoset leffat on just hyviä mitkä menee tunteisiin. Rakastan kauhua!
En ole tietääkseni katsonut yhtään kauhuleffaa.
Enkä ymmärrä, miksi niitä pitäisi katsoa.
M56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohto. The Others. Joskus vuosia sitten nukuin valot päällä pari vkoa kun katsoin ensimmäisen Kauna elokuvan. Kauhu on vaikea laji, helposti menee tylsyyden ja toiston puolelle.
Mulla sama! Kauna aikoinaan kosahti niin pahasti tunteisiin etten uskaltanut yöllä yksin kasvojakaan pestä kun ajattelin, että se näkyy peilistä kun ostan pääni.
Ja nukuin valot päällä.Tommoset leffat on just hyviä mitkä menee tunteisiin. Rakastan kauhua!
Päättömänä sä et näe mitään, joten ei kannata ostaa päätä 😂
The 40 Year Old Virgin. Idea oli kaikessa epärealistisuudessaan todella kammottava.
Itse tykkään Orpokoti-leffasta ja Sinister-sarjan leffoista.
Olen enemmän paranormaalin ystävä kuin verikauhun.
Vierailija kirjoitti:
Katsohan peiliin niin siinä sulle kauhuaM56
Vierailija kirjoitti:
M56
Hei, se on ihan ok jos ymmärryksessä on puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako mennä katsomaan tämä Saw X?
Jos Saw leffat eivät ole entuudestaan tuttuja niin ei kannata mennä katsomaan.
Myös elokuva on K18, joten alaikäinen ei pääse sitä katsomaan edes aikuisenkaan seurassa. Elokuva sijoittuu ykkösen ja kakkosen väliin tai kakkosen ja kolmannen väliin. Eräs hamokin jää ihan sivuun, jos ei ole nähnyt noista seuraaviakaan leffoja.
Vierailija kirjoitti:
Näin 10-vuotiaana Alienin. Se oli pelottavin. Hyväkin toki, mutta paras kauhuleffa on Omen/Ennustus. Siinä on kaikki kohdallaan. Vielä vanhan koulukunnan Hollywood glamouria pääosassa.
Kristillinen kauhu kai sitten puree kristittyihin. Itse kun olen niitä katsonut, niin lähinnä naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin 10-vuotiaana Alienin. Se oli pelottavin. Hyväkin toki, mutta paras kauhuleffa on Omen/Ennustus. Siinä on kaikki kohdallaan. Vielä vanhan koulukunnan Hollywood glamouria pääosassa.
Kristillinen kauhu kai sitten puree kristittyihin. Itse kun olen niitä katsonut, niin lähinnä naurattaa.
The Passion of the Christ oli niin Jeesuksen verellä mässäilyä, että harvoin näkee edes pahimmissa Saw-leffoissa. Lihanpalat vaan lentelee ruoskiessa. Mel Gibson on säälimätön ohjaaja kun kuvaa väkivaltaa. Yhtä lailla brutaalia menoa on myös Braveheart tai Apocalypto.
Kerropa meille sitten vertailun vuoksi hyviä pakanakauhuleffoja, jotka itkettää sua ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M56
Hei, se on ihan ok jos ymmärryksessä on puutteita.
Ehkä hän katsoo vain herkkiä rakkauselokuvia xtubesta?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako mennä katsomaan tämä Saw X?
Enemmän saat siitä irti, jos olet katsonut sarjan ensimmäiset 4 leffaa. Jos eka leffa on sinusta puistattava ja vastenmielinen ihmiskidutustarina, niin tiedät jo, ettei homma tässä sarjassa muuksi muutu, joten jätä väliin. Ansojen tekijät saattavat vaihtua, mutta perusidea pysyy samana. Parempi tämä kuitenkin on kuin noin 5 edellistä leffaa ja Tobin Bell on suurin syy tähän.
Vierailija kirjoitti:
The 40 Year Old Virgin. Idea oli kaikessa epärealistisuudessaan todella kammottava.
Selvästikään et tunne nörttikulttuuria ;D
Näitä vastaavia tapauksia on kuule kasapäin Suomessakin.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
The Harlins.
Renny on tosiaan tehnyt aika monta kauhuleffaa. Prison, Elm Street 4, Deep Blue Sea, Mindhunters, Devil's Pass ainakin.. ja sitten se Manaaja-filmi, olikohan vielä muita... Ai niin Luokkakokous 3 ;D
Ja kolme The Strangers-leffaa tulossa. Ilmeisen kiinnostunut genrestä 👍
The Covenant puuttui vielä tuosta.
On kuin supersankarikauhuelokuva.
Mulla on tänään pyörinyt päässäni Sawin ja Godzillan tunnarit ja tulin ajatelleeksi, että eikös nuo ole melkein peilikuvia toisistansa?
Sawissa nuotit nousee ja Godzillassa nuotit laskee saman tyylisesti. Saatteko kiinni tästä ajatuksestani?
Lasketaanko Godzillaa edes kauhuelokuviksi?
Harmittomilta leffoilta näyttää, mutta kauheuksiahan niissä tapahtuu.
Googlen palvelut ovat mainostaneet itselleni Godzilla Minus One leffaa viime aikoina.
Olisi se kiva, jos se julkaistaisiin Suomessakin.
Nyt on tullut Thanksgiving leffasta traileria.
Katsokaa omalla vastuulla, sillä brutaalilta näyttää ja spoilaa elokuvaa.
Syystä tai toisesta enää pelottavat lähinnä vain poltergeist (ei kylläkään itse sen niminen elokuva, mikä on kesyä viihdettä) -henkiset jutut. Esim kirotut talojut, missä itsestään liikkuvat huonekalut ja itsestään sulkeutuvat ovet jne (Amityville, Conjuring yms)
Pidän kauhuelokuvista ja suuri osa genrestä alagenreineen kahlattu läpi. Nuorena pelotti ja jännitti varmaan useampikin juttu, mutta aikuisena vain nuo ym. jutut pääsee edelleen ihon alle, vaikka itse leffa ei olisi edes hyvä.
Verellä läträykset, kidutukset, demonit, slasherit , zombit yms. eivät sen sijaan pelota, vaikka voivat hyvää jännitysviihdettä muuten ollakin.
Paljon kauhuleffoja tullut nähtyä, eikä vieläkään mikään yllä alkuperäisen candymanin tasolle.
Tämän jälkeen on toki pelottaviakin tullut nähtyä esim. the ring,
paranormal activity,
goodnight mommy( tms..), babadook, witch, the ritual...