Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan ylihuomenna Nutrilett-kuurin (tiedän, epäterveellistä mutta olen epätoivoinen)

Vierailija
18.06.2018 |

Olen pussikuurilla 5-7 päivää ja sen jälkeen jatkan osanutrausta vielä pari päivää.

Olen niin epätoivoinen ja pitkässä ylensyönti- ja mässäilykierteessä, että koen pussikuurin olevan paras vaihtoehto. En vaan saa itseäni niskasta kiinni maltillisella laihdutuksella, repsahdan saman tien. Tarvitsen tämän radikaalin muutoksen alkuun.

En ole uskaltanut käydä vaa'alla, mutta uskon painon olevan tällä hetkellä jotain 76-78 kiloa.... Järkyttävää!! Olen onneksi myös pitkä, mutta silti tuo on aivan liikaa. Osa on rehellisesti läskiä ja osa on onneksi vain hiilaripöhöä, olen ahminut pastaruokia ja sipsejä kaksin käsin...

Nutrauksella haluan vain alkuun ja takaisin normaaliin ruokarytmiin, ja jossain vaiheessa painon takaisin alle 70 kilon. Jotain 66-68kg välillä on mulle paras.

Tuun päivittämään tänne kuulumisia, saa liittyä joukkoon tai saa kommentoida mitä haluaa :) Aloitan tämän siis keskiviikkona ja fiiliksen mukaan jatkan 5, 6 tai 7 päivää. Sen jälkeen osanutrausta hetki. Yhteensä mulla on noita 15 pussin paketteja 4.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vinkkini pysyvään laihdutukseen:

-lopeta vaa'alla käynti ainakin hetkeksi kokonaan. Näin voit keskittyä paremmin omaan fiilikseen ja peilikuvassa tapahtuvaan muutokseen. Huomasin pussikuureja ja paastoja harrastaessani, että esimerkiksi itsellä saattaa paino vaihdella jopa kolme kiloa vuorokauden aikana. Turha siis iloita tai masentua turhaan vaa'an lukemasta jos kyseessä on vain kehon nesteet.

-Pidä kiinni siitä, että syöt joka ikinen päivä perusateriat samaan aikaan (esimerkiksi aamiainen klo 8, lounas 12, välipala 16, illallinen 19) ja kunnolla. Aterioita ei skippailla tai korvata, tämä on ehdottoman tärkeää! Syö vatsa joka aterialla täyteen terveellistä ja tuoretta ruokaa, eli lähinnä kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljaa, jotain proteiinia.

Kun vatsa on säännöllisesti täynnä ja keho hyvin ravittu, mitään mässäilynhimoja ei koskaan pääse syntymään, etkä edes jaksaisi syödä sipsipussillista tai suklaalevyä. Säännöllinen rytmi pitää energiatason vakaana, näin ollen jaksat toimia ja liikkua ja aktiivisuus kasvaa.

-Älä kiellä itseltäsi ehdottomasti mitään. Kieltolistat toimivat alitajunnassa triggereinä, joita alkaa himoita yhä enemmän ja enemmän, kunnes repsahdus, mässäily, morkkis, paha olo ja sama rumba alusta.

Jos siis tekee mieli jotain, nauti se perusaterioillasi tai herkkuna niiden jälkeen.

-Älä ole liian ankara itsellesi. On turhaa tehdä huipputarkkoja ja orjallisesti noudatettavia kuureja ja ahdistua kun kilot eivät karise odottamaasi tahtia, kun kilot ovat kertyneet pidemmän ajan saatossa. Anna keholle aikaa ja helli sitä ravitsevalla ruualla ja kävelylenkillä luonnossa.

Vierailija
42/101 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin palasin vegeilystä vhh-ruokavalioon niiden järkyttävien hiilihydraattimäärien takia. Niiden vuoksi verensokeri ja sen mukana energiataso ja mieliala heittelehtivät rajusti, ja oli koko ajan surkea olo. Nykyään syön vain kunnon vhh-aamisisen, -lounaan ja -illallisen, enkä mitään välipaloja. Mieli on rauhallinen ja olo kaikin puolin hyvä. Tällä tavoin aion jatkaa tulevaisuudessakin.

Mukava kuulla muidenkin palanneen vegeilystä sekäsyöjäksi/vhh:lle.

Mulla on ollut suuri sosiaalinen paine olla vege, lähes kaikki kaverit ovat vegaaneja tai vähintään "vain" kasvissyöjiä. Kasvisruoka on hyvää, mutta pakko myöntää, ettei ne hiilarimäärät yksinkertaisesti sovi mulle. Valitsen nyt vaihtoehdon, joka on mulle itselleni parhain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamatta nyt lukea kaikkia kommentteja, niin nukutko ap tarpeeksi? Itselläni jos on yhtään univelkaa, niin voisin syödä kaiken mikä vaan hetkenkin pysyy paikoillaan.

Toinen on vedenjuonti, eli liian vähäinen nesteensaanti saattaa virheellisesti tuntua jatkuvana syönnintarpeena.

Vierailija
44/101 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Täällä myös yksi painon kanssa tuskaileva. Minäkään en voi alkaa vegeksi. Hiilareista mulle tulee turvonnut olo, makeannälkä, eikä lähde nälkä vaan napsituttaa. Sen sijaan vhh-tyyppinen tuntuisi sopivan mulle, joten paras lounas olisi esim kanafilee tai lohi, ja salaatti.

Mulla univelka ja stressi myös syöpötyttää.

Hyvä jos saat tuollaisen järjestelmällisen ruokailun elämään, tsemppiä!

N50

Vierailija
45/101 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksamatta nyt lukea kaikkia kommentteja, niin nukutko ap tarpeeksi? Itselläni jos on yhtään univelkaa, niin voisin syödä kaiken mikä vaan hetkenkin pysyy paikoillaan.

Toinen on vedenjuonti, eli liian vähäinen nesteensaanti saattaa virheellisesti tuntua jatkuvana syönnintarpeena.

Nyt lomallaollessa oon nukkunut +8h yössä, mutta arkena nukun liian vähän :/ oon ollut kyllästynyt omaan elämään, työt stressaa yms, joten näiden takia roikun yömyöhään netissä "pakokeinona" arjesta. Ja aamulla herätys töihin. Jatkuvaa univelkaa on. Koitan puuttua tähän kun palaan taas töihin, mutta valvominen ja netti ovat olleet kroonisia vaivoja siitä lähtien kun rajaton laajakaista netti tuli kaikkien saataville :D

Vettä oon juonut aina runsaasti :)

Vierailija
46/101 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, aamupaino viiden nutrauspäivän jälkeen oli 73.4kg (lähtöpaino dieettiaamuna järkyttävän pöhöttynyt 78kg ja seuraavana aamuna enemmän "oma paino" 75.5kg)

Oon vähän pettynyt, oisin toivonut painon putoavan pikkuisen vielä enemmän. Mutta dieetti oli tosiaan vain 5 päivää, nyt multa on lähtenyt vain nesteet ja tavaraa suoliston sisältä :D

Jatkan nutrausta vielä muutaman päivän, eilen oli ensinmäistä kertaa nälkä, mutta mielitekoja on ollut koko ajan. Tekee mieli jo kokkailemaan uusia vvh-ruokia :)

Nutraus oli kyllä todella hyvä keino "ottaa etäisyyttää" omiin ruokailuihin ja tehdä pientä itsetutkiskelua. Palaan siis vegeilystä vhh-sekasyöjäksi :)

Kuulemisiin myöhemmin!

Vierailija
47/101 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudennen päivän illan fiiliksiä: yleisesti olo on ok, mutta tänäänkin on ollut fyysisesti nälkä. (Oon parina päivänä nyt juonut reilummin kahvia, en tiedä onko kahvimaito nostanut hiilarit tai kalorit jonkin maagisen rajan yli? Soija light maito oli kuitenkin kaupan paras kahvimaitovaihtoehto tähän)

Nälkä ja halu syödä olivat sen verran kovia, että teki jo kunnolla mieli mennä kauppaan ostamaan salaattitarpeita yms. Ei tehnyt mieli kuitenkaan herkkuja, mulla on itseasiassa ollut koko viikon pieni karkkipussi kaapissa, se jäi vahigossa syömättä kun mussutin vain sipsejä... terveellistä ruokaa tekisi mieli.

Kokeilin kaikista matalavyötäröisimpiä housujani, jenkkakahvat olivat pienentyneet huomattavasti!

Pari päivää varmaan tätä vielä jaksan :)

Vierailija
48/101 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tulla kertomaan syksyllä  kuulumiset ja kilot.

Vierailija
49/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jhs kirjoitti:

Muista tulla kertomaan syksyllä  kuulumiset ja kilot.

Todellakin tulen :)

Aamupaino tänään 73.5kg :)

Vierailija
50/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait viidessä päivässä viisi kiloa lähtemään ja olet pettynyt. Wtf. Odota keski-ikää. Siellä viisi kiloa on viiden kuukauden projekti.

Vierailija
51/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojoilua.

Mässäys- ja ylensyöntikierre jatkuu ja itse asiassa ruokit sitä juuri tuollaisilla kireillä "dieeteillä". Kun alat taas syödä ""normaalisti"" lihot takaisin.

Nää on niin nähty.

Itse ole pudottanut elämäntapamuutoksella 30 kg pysyvästi.

Vierailija
52/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait viidessä päivässä viisi kiloa lähtemään ja olet pettynyt. Wtf. Odota keski-ikää. Siellä viisi kiloa on viiden kuukauden projekti.

Koen pudotuksen olleen parin kilon luokkaa, koska näen tuon 75.5kg:n enemmän omana oikeana lähtöpainona, kuin 78kg:n, joka oli mässäilykierteen nesteturvotusta :)

Vierailija
53/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen pudotuksen olleen parin kilon luokkaa, koska näen tuon 75.5kg:n enemmän omana oikeana lähtöpainona, kuin 78kg:n, joka oli mässäilykierteen nesteturvotusta :)

Pari kiloa viidessä päivässä on jäätävä suoritus. Näin viisikymppisenä kaksi kiloa tarkoittaa noin kuuden viikon ponnistusta aamusta iltaan nälkää nähden.

Vierailija
54/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jojoilua.

Mässäys- ja ylensyöntikierre jatkuu ja itse asiassa ruokit sitä juuri tuollaisilla kireillä "dieeteillä". Kun alat taas syödä ""normaalisti"" lihot takaisin.

Nää on niin nähty.

Itse ole pudottanut elämäntapamuutoksella 30 kg pysyvästi.

Luitko edes ekan sivun viestejä? Nää on niin nähty.

Ekalla sivulla ja koko ketjussa vastaan juuri noihin kysymyksiin.

Lyhyesti: koen tämän kuurin olleen aivan mahtava alku! Oon ehtinyt reflektoida omia ruokatottumuksia yms reilusti. En itseasissa edes palaa vanhaan ruokavalioon, koska ymmärsin ettei se ole paras mulle. Palaan vielä vanhempaan ruokavaliooni (ennen vegebuumia) eli vhh-ruokavalioon.

Nutrauskuuri on mulle "pikahissi" sieltä mässäilykierteestä takaisin normaaliin ruokaan.

En usein joudu mässäilykierteeseen, mutta uusi työpaikka uuvutti ja uupuneena tein huonoja valintoja ja oravanpyörä oli valmis.

Mun tavoitepaino on jotain 67kg (mutta peilikuvalla mennään, olen myös 175cm pitkä) joten kyseessä on yhteensä ~10kg pudotus. Ei mielestäni kovin paljon ja mitenkään jojoiltavaa, jos tuolta painosta kerran nousin tänne normaalipainon ylärajalle, ja teen muutoksen ja palaan takaisin normaalipainon keskihujakoille.

Onnea 30kg pudotuksesta, mutta vähän ymmärrystä muille.

Tämä radikaali kickstart oli mulle juuri sopiva tapa aloittaa :)

Vierailija
55/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kiloa viidessä päivässä on jäätävä suoritus. Näin viisikymppisenä kaksi kiloa tarkoittaa noin kuuden viikon ponnistusta aamusta iltaan nälkää nähden.

Nojoo, onhan se hyvä saavutus, mutta koen lähteneen painon olleen nesteturvotusta ja tavaraa suoliston sisältä. Oon kyllä hoikistunut ja jenkkakahvat sulaneet, mutta uskon painon nousevan pari kiloa kun alan syömään, koska se ruokamassa painaa suolistossa, terveellinenkin ruoka ;) toivottavasti ei tarvitse tämän jälkeen enää koskaan laihduttaa.

Jos laihiksella näet nälkää, niin kannattaa miettiä jotain toista tapaa laihduttaa. Joillekin sopii vähäkalorinen, toisille ketodieetti, osalle pussikuuri. Pitää löytää se oma :)

Vierailija
56/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojoo, onhan se hyvä saavutus, mutta koen lähteneen painon olleen nesteturvotusta ja tavaraa suoliston sisältä. Oon kyllä hoikistunut ja jenkkakahvat sulaneet, mutta uskon painon nousevan pari kiloa kun alan syömään, koska se ruokamassa painaa suolistossa, terveellinenkin ruoka ;) toivottavasti ei tarvitse tämän jälkeen enää koskaan laihduttaa.

Jos laihiksella näet nälkää, niin kannattaa miettiä jotain toista tapaa laihduttaa. Joillekin sopii vähäkalorinen, toisille ketodieetti, osalle pussikuuri. Pitää löytää se oma :)

Eli käytännössä et ole laihtunut yhtään ja olet vain sekoittanut aineenvaihduntasi.

Vierailija
57/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli käytännössä et ole laihtunut yhtään ja olet vain sekoittanut aineenvaihduntasi.

Vatsa on litteämpi ja jenkkakahvat sulaneet. Vaikka paino tulee nousemaan pari kiloa kun alan taas syömään (terveellisesesti) en usko että jenkkakahvat palaavat :) luotan enemmän peilikuvaan kuin vakaan, mutta numeroita on silti kiva seurata.

Miten jo sana Nutrilett aiheuttaa ihmisissä niin paljon negaa?

Vierailija
58/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä negatiivisuutta taas...

Mä aloitin kans nutraamisen tänään.

Lähtöpaino 75 ja tavoitteena saada 12 kiloa pois.

Aiemmin olen nutraillut ja laihduttanut 83 kilosta tähän pisteeseen. Normaaliruoalla paino on pysynyt tässä jo vuoden päivät. Salaatteja syömällä ei ole tulosta tullut.

Vierailija
59/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatsa on litteämpi ja jenkkakahvat sulaneet. Vaikka paino tulee nousemaan pari kiloa kun alan taas syömään (terveellisesesti) en usko että jenkkakahvat palaavat :) luotan enemmän peilikuvaan kuin vakaan, mutta numeroita on silti kiva seurata.

Miten jo sana Nutrilett aiheuttaa ihmisissä niin paljon negaa?

Varmaan siksi että ovat kokeilleet. En ole tässä negannut mutta oma kokemus oli sellainen että erehdyin korvaamaan nutratessa yhden aterian patukalla pussin sijaan, en päässy ketoosiin, päivänä neljä makasin sohvalla itkemässä jaksamatta laittaa edes tiskejä koneeseen. Eikä se mitään, tilanne korjaantui syömällä, mutta sen jälkeen tuntui pitkään että elimistö oli ihan sekaisin ja seuraavina viikkoina lihoin nopeasti lisää.

Vierailija
60/101 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikossa muuten mainittu epätoivoinen ei pidä enää lainkaan paikkaa! Fiilikseni on nyt oikein mainio, en ole enää hiilareiden renki vaan oman ruokailuni herra :) tavoitepainoon on lyhyt matka, matka ei muutenkaan ollut pitkä, mutta aikaisemmin se oli henkisesti ylitsepääsemätön ja olin oikeasti epätoivonen painoni ja mässäilykierteeni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi