Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan ylihuomenna Nutrilett-kuurin (tiedän, epäterveellistä mutta olen epätoivoinen)

Vierailija
18.06.2018 |

Olen pussikuurilla 5-7 päivää ja sen jälkeen jatkan osanutrausta vielä pari päivää.

Olen niin epätoivoinen ja pitkässä ylensyönti- ja mässäilykierteessä, että koen pussikuurin olevan paras vaihtoehto. En vaan saa itseäni niskasta kiinni maltillisella laihdutuksella, repsahdan saman tien. Tarvitsen tämän radikaalin muutoksen alkuun.

En ole uskaltanut käydä vaa'alla, mutta uskon painon olevan tällä hetkellä jotain 76-78 kiloa.... Järkyttävää!! Olen onneksi myös pitkä, mutta silti tuo on aivan liikaa. Osa on rehellisesti läskiä ja osa on onneksi vain hiilaripöhöä, olen ahminut pastaruokia ja sipsejä kaksin käsin...

Nutrauksella haluan vain alkuun ja takaisin normaaliin ruokarytmiin, ja jossain vaiheessa painon takaisin alle 70 kilon. Jotain 66-68kg välillä on mulle paras.

Tuun päivittämään tänne kuulumisia, saa liittyä joukkoon tai saa kommentoida mitä haluaa :) Aloitan tämän siis keskiviikkona ja fiiliksen mukaan jatkan 5, 6 tai 7 päivää. Sen jälkeen osanutrausta hetki. Yhteensä mulla on noita 15 pussin paketteja 4.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrilett-kuurissa on hyvä puoli se, että tiedät tarkalleen ne määrät, mitä syöt. Kaikkein tärkeintä on se, että saat laihdutusprosessin käyntiin. Pahinta on jos ei halua taistella ylipainoa vastaan. Oleellista nyt ei ole se, onko Nutrilett-pusseissa glukoosisiirappia ...

Toivon sinulle, ap, hyvää starttia laihdutukseen!

Vierailija
22/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nutrannut, ja niinpä päätin katsoa, mitä nuo tuotteet sisältävät, ja herra paratkoon - nehän sisältävät fruktoosia, glukoosisiirappia, väriaineita ja kaikkea muuta keinotekoista! Mikä ihme estää sinua tekemästä paljon terveellisempiä pirtelöitä ja keittoja ihan itse käyttämällä tuoreita raaka-aineita? 

Olen itse kokeillut pariin otteeseen 7-10 päivän tuoremehupaastoa ja pitänyt paastoamisesta hyvin paljon, mutta perheellisenä sitä ei tuosta noin vain toteutakaan, kun siihen ei voi keskittyä kunnolla.

Toivotan joka tapauksessa sinulle onnea yritykseen, mutta kannustan samalla kokeilemaan jotain luonnollisempaa vaihtoehtoa. 

Keinotekoinen ruoka ei tarkoita epäterveellistä. Ruokaan laitettavat lisäaineet on turvallisiksi testattu moneen kertaan, ei niitä muuten saisi käyttää. Monet lisäaineet ovat sitäpaitsi luonnollisia kemikaaleja joita on joissain muissa ruuissa luonnostaan. Prosessoitu ruoka on saanut epäterveellisen maineen lähinnä siksi että siihen monesti lisätään rasvaa ja sokeria paremman maun aikaan saamiseksi jolloin ne lihottavat herkästi, mutta Nutrilettien kohdalla siitä ei tarvitse huolia.

Voi hyvää päivää!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tuntuu, että ei tuosta pysyvää auvoa saa. Kilot palaavat korkojen kera. Et nyt pysty terveellisyyteen ja kohtuullisuuteen – miksi kuvittelet pystyväsi jatkossakaan?

Nuo dieetit ovat typeriä juuri siitä syystä, että sillä saa kyllä painon alas, mutta koska sitä ei voi jatkaa loputtomiin, palaa ihminen ennen pitkää vanhoihin tottumuksiinsa. Jos aloitat "helpolla", lykkäät vain sitä vaikeaa osuutta. Ihan yhtä vaikeaa se on tuon nutrauksen jälkeenkin.

Kannattaisi ihan oikeasti hankkia oikeaa apua, tehdä kunnon elämänmuutos. Jos et pysty siihen, ei sinulla ole riittävästi halua. Vain sinä itse seisot sen edessä, ei kukaan muu. Sinun itsesi on se työ tehtävä.

Terveisin 45 kg laihtunut 8 vuotta sitten, sitä ennen jojoilua ja ihmedieettejä yli kymmenen vuotta.

Vierailija
24/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutriletit ovat kyllä pahinta tietämääni E-koodimoskaa, jotka maistuvatkin pahoille. Kyllähän sellaisten syöminen kasvattaa luonnetta...

Vierailija
25/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nutriletit ovat kyllä pahinta tietämääni E-koodimoskaa, jotka maistuvatkin pahoille. Kyllähän sellaisten syöminen kasvattaa luonnetta...

Mitä makuja olet itse maistanut? Minusta esim. suklaapirtelö maistuu kaakaolle. Hyvälle sellaiselle.

Vierailija
26/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon pahempia myrkkyjä hengität joka päivä kun liikut ulkona :)

Vierailija
27/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut aloittavani nutrilet kuurin niin, että korvaisin osan aterioista noilla pirtelöillä. Itsellä on sellainen tilanne, että on samalla lailla lähtenyt alkukesästä syöminen käsistä ja muuton yms muun takia on turhan usein tullut syötyä pikaruokia. Olen ihan normaalipainoinen mutta turvotus on kova, ja nutrileteillä on tarjoitus saada nopea aloitus josta sitten palaan vähitellen normaaliin terveelliseen ruokarytmiin. Tarkoitus on aloittaa juhannuksen jälkeen kun on muuttohommat saatu loppuun. Ainoa mikä vähän mietityttää on jaksaminen, koska harrastan paljon hyötyliikuntaa ja käyn useamman kerran viikossa salilla. Mutta lähinnän tarkoituksena on saada turvotus pois ja tuon kuurin avulla myös hieman tiukempaa motivaatiota tsempata ruokavalion suhteen :)

Vierailija
28/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pussikuurilla 5-7 päivää ja sen jälkeen jatkan osanutrausta vielä pari päivää.

Olen niin epätoivoinen ja pitkässä ylensyönti- ja mässäilykierteessä, että koen pussikuurin olevan paras vaihtoehto. En vaan saa itseäni niskasta kiinni maltillisella laihdutuksella, repsahdan saman tien. Tarvitsen tämän radikaalin muutoksen alkuun.

En ole uskaltanut käydä vaa'alla, mutta uskon painon olevan tällä hetkellä jotain 76-78 kiloa.... Järkyttävää!! Olen onneksi myös pitkä, mutta silti tuo on aivan liikaa. Osa on rehellisesti läskiä ja osa on onneksi vain hiilaripöhöä, olen ahminut pastaruokia ja sipsejä kaksin käsin...

Nutrauksella haluan vain alkuun ja takaisin normaaliin ruokarytmiin, ja jossain vaiheessa painon takaisin alle 70 kilon. Jotain 66-68kg välillä on mulle paras.

Tuun päivittämään tänne kuulumisia, saa liittyä joukkoon tai saa kommentoida mitä haluaa :) Aloitan tämän siis keskiviikkona ja fiiliksen mukaan jatkan 5, 6 tai 7 päivää. Sen jälkeen osanutrausta hetki. Yhteensä mulla on noita 15 pussin paketteja 4.

Tekee mieli liittyä seuraasi nutraamaan mutta tuo juhannus pitää ensin lusia pois alta.

Vierailija
29/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tuntuu, että ei tuosta pysyvää auvoa saa. Kilot palaavat korkojen kera. Et nyt pysty terveellisyyteen ja kohtuullisuuteen – miksi kuvittelet pystyväsi jatkossakaan?

Nuo dieetit ovat typeriä juuri siitä syystä, että sillä saa kyllä painon alas, mutta koska sitä ei voi jatkaa loputtomiin, palaa ihminen ennen pitkää vanhoihin tottumuksiinsa. Jos aloitat "helpolla", lykkäät vain sitä vaikeaa osuutta. Ihan yhtä vaikeaa se on tuon nutrauksen jälkeenkin.

Kannattaisi ihan oikeasti hankkia oikeaa apua, tehdä kunnon elämänmuutos. Jos et pysty siihen, ei sinulla ole riittävästi halua. Vain sinä itse seisot sen edessä, ei kukaan muu. Sinun itsesi on se työ tehtävä.

Terveisin 45 kg laihtunut 8 vuotta sitten, sitä ennen jojoilua ja ihmedieettejä yli kymmenen vuotta.

Tämän viestin kanssa samaa mieltä.

Mikä sinua estää aloittamasta tervellistä ruokavaliota jo nyt?

Mikä järki näissä ihmedieeteissä on? Näillä nopeilla dieeteillä menettää vain lihakset ja nesteet mutta ei sitä rasvaa.

Vierailija
30/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap!

Inspiroiva artikkeli: https://hymy.fi/terveys-hymy/paino-putosi-19-kiloa/

Myös lääkärit kehottavat nutraamaan, joten ei se vaarallista voi olla.

Aloitin eilen ja minulla on lähes yhtä paljon pudotettavaa kuin tällä naisella. Elokuussa aion olla hyvässä kunnossa ja siirtyä terveelliseen ruokavalioon.

En käy puntarilla, joten kilopäivityksiä en tee, vaan tiedän laihtuneeni kun vanhat farkut sujahtavat jalkaan.

Vierailija
31/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nutrannut, ja niinpä päätin katsoa, mitä nuo tuotteet sisältävät, ja herra paratkoon - nehän sisältävät fruktoosia, glukoosisiirappia, väriaineita ja kaikkea muuta keinotekoista! Mikä ihme estää sinua tekemästä paljon terveellisempiä pirtelöitä ja keittoja ihan itse käyttämällä tuoreita raaka-aineita? 

Olen itse kokeillut pariin otteeseen 7-10 päivän tuoremehupaastoa ja pitänyt paastoamisesta hyvin paljon, mutta perheellisenä sitä ei tuosta noin vain toteutakaan, kun siihen ei voi keskittyä kunnolla.

Toivotan joka tapauksessa sinulle onnea yritykseen, mutta kannustan samalla kokeilemaan jotain luonnollisempaa vaihtoehtoa. 

Keinotekoinen ruoka ei tarkoita epäterveellistä. Ruokaan laitettavat lisäaineet on turvallisiksi testattu moneen kertaan, ei niitä muuten saisi käyttää. Monet lisäaineet ovat sitäpaitsi luonnollisia kemikaaleja joita on joissain muissa ruuissa luonnostaan. Prosessoitu ruoka on saanut epäterveellisen maineen lähinnä siksi että siihen monesti lisätään rasvaa ja sokeria paremman maun aikaan saamiseksi jolloin ne lihottavat herkästi, mutta Nutrilettien kohdalla siitä ei tarvitse huolia.

Voi hyvää päivää!!

Tässäkö on vasta-argumenttisi?

Vierailija
32/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkimullehetinyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän viestin kanssa samaa mieltä.

Mikä sinua estää aloittamasta tervellistä ruokavaliota jo nyt?

Mikä järki näissä ihmedieeteissä on? Näillä nopeilla dieeteillä menettää vain lihakset ja nesteet mutta ei sitä rasvaa.

Terveellinen ruokavalio on paljon vaikeampi aloittaa kuin VLCD. Se estää.

Niissä on se järki, että joillekin toimivat muita vaihtoehtoja paremmin.

Vierailija
33/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas, alkuun kiitos positiivisille komnentoijille ja kiitos rakentavan kritiikin antajille myös.

Mun "normaali" ruokavalio, jolla olen syönyt jo useamman vuoden, on kasvis- ja kalapainoitteinen, perusterveellinen ruokavalio. Ongelma onkin päässyt syntymään tämän vuoden aikana, kun olen tehnyt liikaa töitä, ollut uupunut ja väsyneenä tehnyt huonoja ratkaisuja (syönyt valmisruokaa ja jäänyt höttökoukkuun...)

Nyt olen lomalla ja loman jälkeen jatkan vähän eri työkuvioissa, joten tähän alkuun on helppo ottaa dieetti, ja dieetin jälkeen aloittaa puhtaalta pyödältä, sen vanhan ja hyväksitodetun ruokavalion kanssa. Tarvitsen alkuun (radikaalin xD) kickstartin, koska nopeat tulokset motivoivat jatkamaan.

Tähän mennessä on sujunut hyvin, banaanipirtelö oli myös positiivinen yllätys, hyvänmakuinen.

Nukuin iltapäivällä päikkärit, se joko johtui niukista kaloreista, tai kahvittomuudesta (normaalisti juon aivan liikaa kahvia) ja lomalla kuuluukin levätä! Muuten olo on hyvä ja olen motivoitunut viemään tämän loppuun. Tässä viehättää myös helppous, kun on nälkä niin syön pirtelön, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Ei tule repsahdettua mielitekoihin.

Vierailija
34/101 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan päivän kuulumisia: fiilis on hyvä ja olo motivoitunut jatkamaan! Join äsken päivän viiden ja samalla viimeisen pirtelön. Suklaa on mauista lemppari, sen jälkeen banaani ja viimeisenä mansikka. Kaikki maut yllättivät kuitenkin positiivisesti, nyt on olo, että tätä pystyy jatkamaan hyvin :)

Kävin myös tekemässä keskiraskaan treenin ja se sujui hyvin.

Ehkä pientä päänsärkyä on havaittavissa, ehkä johtuu dieetistä, ehkä vähentyneestä kahvin määrästä. Oon juonut reilusti hanavettä ja muutaman lasillisen maustettua kivennäisvettä (0kcl).

Nälkää ei ole varsinaisesti ollut, mutta mun on tehnyt mieli sipsejä ja hiilarihöttöä (pastaa, lihapiirakoita yms) mutta ei tuu repsahdettua, kun ainoat vaihtoehdot ovat nuo pirtelöt. Kunhan pysyn pois kaupoista niin hyvin sujuu! Mulla on muutama pullo 0kcl vissyä ja kahvimaitoa, niin ei tarvitse edes käydä kaupassa.

Seuraavaan kerran kun käyn kauapssa, toivottavasti dieetin tuloksia on jo näkyvillä, ja tulokset motivoivat jatkamaan. Mulla hyvät elämäntavat ylläpitävät hyviä elintapoja. Kun olin vähän hoikempi, söin terveellisesti ja tein hyviä valintoja, ja kun erinäisten asioiden takia pääsin pikkuhiljaa repsahtamaan, niin oma ajatusmaailma muuttui synkemmäksi "ihan hyvin voin syödä taas sipsejä, koska oon plösö jo valmiiksi". Tunnistaako kukaan tätä samaa?

Vierailija
35/101 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta! Aamu alkoi 75.5 kiloisena, reilusti nestettä on lähtenyt liikkeelle. Tämä 75.5kg "tuntuu" enemmän omalta oikealta lähtöpainolta, kyseessä on puhtaasti oma paino läskeineen kaikkikeen, eilisaamun 78kg sisälsi järkyttävästi nestettä ja turvotusta. Oon siis 175cm pitkä, joten tähän varteen kertyy paljon nestettä ja turvotusta.

Luultavasti tuun käymään vaa'alla joka aamu, mutta maanantain aamupainoa odotan eniten, silloin olen ollut 5 päivää dieetillä :)

Vierailija
36/101 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, ap!

Inspiroiva artikkeli: https://hymy.fi/terveys-hymy/paino-putosi-19-kiloa/

Myös lääkärit kehottavat nutraamaan, joten ei se vaarallista voi olla.

Aloitin eilen ja minulla on lähes yhtä paljon pudotettavaa kuin tällä naisella. Elokuussa aion olla hyvässä kunnossa ja siirtyä terveelliseen ruokavalioon.

En käy puntarilla, joten kilopäivityksiä en tee, vaan tiedän laihtuneeni kun vanhat farkut sujahtavat jalkaan.

Kiitos samoin, tsemppiä myös sulle! Mä tykkään seurata painoa, mutta annan kuitenkin peilille enemmän painoarvoa kuin numeroille :)

Vierailija
37/101 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se ”juhannuslusija”. Eilinen meni ohjeiden mukaan ja tänään vaa’alla paino oli noussut lukemiin 82,4 kiloa! En voi käsittää mistä se johtuu. Olen jatkanut kuuria sinnikkäästi koska eipä tässä juhannuksessa mitään kehuttavaa ole. Meidän perhe ei ainakaan grillaa jne tuulessa ja sateessa. Eli nutraaminen on helppoa tänä juhannuksena.

Vierailija
38/101 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Nutriletin laadusta ei ole tietoa, mutta yleensä marketeissä myytävät lisäravinteet ovat hintaansa nähden huonolaatuisia ja jos vetää kovan dieetin korvaten osan ravinnosta huonolaatuisilla lisäravinteilla se ei ole terveellistä, varsinkaan missään pitkässä dieetissä.

Muutama hyvä kirjoitus laatuasioista:

Kun proteiinijauhe ei ole enää pelkkää proteiinijauhetta

https://www.bodylab.fi/shop/kun-proteiinijauhe-ei-601c1.html

Onko BCAA:si tehty sian karvoista ja ankan sulista?

https://www.bodylab.fi/shop/onko-bcaa-si-1349c1.html

Lisäravinteiden laatuerot - kuluttaja markkinoinnin vietävänä

https://www.voimapuoti.com/blog/post/2-lisaravinteiden-laatuerot-.html

Lisäravinteiden imeytyvyyksistä

https://www.voimapuoti.com/blog/post/5-lisaravinteiden-imeytyvyyksista-…

Vierailija
39/101 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taas kaikille. 4 kokonaista päivää takana ja olo on hyvä ja energinen. Nälkää ei ole, mutta mielitekoja on senkin edestä (ei varmaan helpota, että katson ruokaohjelmia....) syön viisi pirtelöä päivässä ja täytyy ihan aikatauluttaa niiden syömiset, jotta tulee kaikki syötyä ajallaan, ettei tarvi ravata yöllä vessassa. Yöt oon nukkunut todella hyvin ja sikeästi ja herään virkeänä. Aamu alkaa edelleen kahvilla ja kevytsoijamaidolla.

Dieetin aikana oon ehtinyt miettiä omia ruokailuja, ennen ja jälkeen dietiin, ja päätän nyt palata sekasyöjäksi. Oon ollut kasvispainoitteisella ruokavaliolla pari vuotta, kalaa olen syönyt pari kertaa viikossa, muuten olen ollut "vege". Kasvisruoka on hyvää, mutta TODELLA hiilihydraattipitoista. Joka ruuasta tulee tajuttomasti hiilareita (esim jos jauhelihan korvaa soijalla, taidan tehdä tästä vielä erikseen uuden keskustelun :D). Mulla hiilarit keräävät järkyttävästi nestettä ja aiheuttavat himoa muihin hiilareihin. Heitän soijarouheen mäkeen ja palaan jauhelihaan. Eli kuurin jälkeen jatkan vhh-ruokavaliolla, edelleen kasvispainoitteisesti, en todellakaan lappaa naamaan munaa ja pekonia. Uunikasviksia, täytettyjä paprikoita, ruokaisaa salaattia, "tacoja" Cosmopolitan-salaattiin käärittynä yms. Herkullista ruokaa ja vähähiilihydraattista. Oikeaa lihaa eikä hiilahydraattipitoista lihankorviketta. (Huom. vielä, en siis ala karppaamaan, vaan syön ennemminkin hh-tietoisesti. Kaikkia vihanneksia, kasviksia, marjoja saa syödä mielinmäärin, mutta hedelmiä harkiten.)

Palataan noihin ruokiin kuitenkin myöhemmin, jatkan vielä muutaman päivän nutrausta. Palaan treenaamaan huomenna, katsoo miten energiat riittävät. Treenimotivaatio saliharrastukseen on myös kova!

Tsemppiä juhannuslusijalle, kannattaa jatkaa takapakeista huolimatta :) kiitos kun olet päivittänyt kuulumisia tänne, ehkä voidaan perustaa myöhemmin uusi ketju, jos näin juhannuksen jälkeen saisi lisää porukkaa rinkiin :)

Vierailija
40/101 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin palasin vegeilystä vhh-ruokavalioon niiden järkyttävien hiilihydraattimäärien takia. Niiden vuoksi verensokeri ja sen mukana energiataso ja mieliala heittelehtivät rajusti, ja oli koko ajan surkea olo. Nykyään syön vain kunnon vhh-aamisisen, -lounaan ja -illallisen, enkä mitään välipaloja. Mieli on rauhallinen ja olo kaikin puolin hyvä. Tällä tavoin aion jatkaa tulevaisuudessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi