Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, kohta saa taas syödä kiellettyä ruokaa! <3

Vierailija
18.06.2018 |

Olen täällä synnärillä, näyttää siltä että pian pääsen tositoimiin ja sitten voinkin syödä ruokaa jota olen himoinnut 9kk. Saarioisen maksalaatikko. Kylmänä .

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ruokia ei ole kielletty syömästä raskausaikana.

Vierailija
2/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulta on maksalaatikon syönnin kieltänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä koitokseen. Tuskin tarvit edes lääkitystä, kun mietit sitä maksalaatikkoo:)

Vierailija
4/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarviketurvallisuusvirasto Evira ja Valtion ravitsemusneuvottelukunta ovat antaneet seuraavan suosituksen maksan ja maksaruokien käytöstä raskauden aikana 1

Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan

Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g.

Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä. Tämä vastaa käytännössä noin 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2 ruokalusikallista maksapasteijaa

Vierailija
5/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulta on maksalaatikon syönnin kieltänyt?

Evira. Kaikkien maksaruokien nauttiminen on raskauden aikana kielletty. Jotku noudattaa näitäkin säädöksiä.

Vierailija
6/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Itsellä vielä kolmisen kuukautta odotusta, sitten saa graavilohta <3

Vierailija
7/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudattanut mitään suosituksia ruuan suhteen raskausaikana. Olin iloinen, jos joku ruoka ei tullut oksennuksena samantien ylös. Silti sain ihan terveen lapsen. Maksalaatikkoa, lohta, juustoja - ihan mitä tahansa söin,mitä mieli teki.

Vierailija
8/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoitin miehelle, että tuo heti vauvan synnyttyä mulle sushia. <3

Vierailija
9/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarviketurvallisuusvirasto Evira ja Valtion ravitsemusneuvottelukunta ovat antaneet seuraavan suosituksen maksan ja maksaruokien käytöstä raskauden aikana 1

Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan

Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g.

Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä. Tämä vastaa käytännössä noin 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2 ruokalusikallista maksapasteijaa

Kyllä noissa valmiissa jutuissa on hävyttömän vähän sitä maksaa, että niiden syönti on se ja sama.

Vierailija
10/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku noudattaa ihan hysteerisesti näitä raskauden ajan ruokasuosituksia.. Itse olen syönyt lakua ja salmiakkia ja muutaman suolakala leivänkin raskauden aikana, eikä se haitaksi ole.

Vierailija
11/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sulla ole hajuakaan, miksi :)  Kunhan tekstin jostain kopsasit.

Vierailija
12/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla syntyi poika 2 kk sitten ja söin kyllä raskauden aikana graavilohta, salmiakkia, lakua ja muitakin "kiellettyjä" ruokia. Ihan normaali lapsi tuli.

Vierailija
13/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla syntyi poika 2 kk sitten ja söin kyllä raskauden aikana graavilohta, salmiakkia, lakua ja muitakin "kiellettyjä" ruokia. Ihan normaali lapsi tuli.

Hyvä lapsellesi. Se ei tarkoita että kaikilla kävisi yhtä hyvä tuuri. Niitä suosituksia ei ole ihan huvikseen tehty.

Vierailija
14/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monet meistä ovat olemassa, kun ei aikoinaan ollut näitä "kieltoja"? Onko Parolassa käyminen sallittua raskausaikana?

Vierailija
15/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, kun lapset on allergisia kaikille ruoka-aineille, kun ei uskalleta syödä mitään odotusaikana.

Vierailija
16/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monet meistä ovat olemassa, kun ei aikoinaan ollut näitä "kieltoja"? Onko Parolassa käyminen sallittua raskausaikana?

Aikoinaan ei muun muassa syöty juurikaan pitkään säilyviä, tyhjiöpakattuja ruokia vaan paljon valmistettiin itse.

Vierailija
17/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noudattanut mitään suosituksia ruuan suhteen raskausaikana. Olin iloinen, jos joku ruoka ei tullut oksennuksena samantien ylös. Silti sain ihan terveen lapsen. Maksalaatikkoa, lohta, juustoja - ihan mitä tahansa söin,mitä mieli teki.

Kuten myös. Kolmannen lapsen kohdalla en edes katsonut, mietä "kieltolista" pitää sisällään. 

Vierailija
18/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuristahan se kiinni on saako tuorejuustosta tai graavikalasta listerian ja keskenmenon, pikkuruinen nokarekin voi riittää. Mutta kuka oikeasti haluaa ottaa riskin? No ehkä joku jolle se lapsi ei ole niin toivottu.

Sen sijaan nuo maksa, lakrtisi ym. on niitä joissa määrä ratkaisee, eli ehdotonta kieltoa ei ole.

Vierailija
19/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sisältämän a-vitamiinin vuoksi, sen syömistä ei suositella.

http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tieto…

Terkuin jo 90-luvulla maksaa vältellyt äiti, joka sai synnärillä maksamakkaravoileipiä.

Vierailija
20/28 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, kun lapset on allergisia kaikille ruoka-aineille, kun ei uskalleta syödä mitään odotusaikana.

Kieltolista on niin lyhyt että sillä ei allergioita selitetä. Tähän vaikuttavat enemmänkin esim. erikoisruokavaliot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi