Onko kenenkään koneelle hyökätty?
Mulla yht.äkkiä kone jumittui, naisääni toisti että älä yritä sammuttaa konetta vaan soita tähän numeroon niin vältyt suuremmilta vahingoilta, suomalainen numero. Soitin onneton mutta puhelu ei yhdistynyt (viihdepuheluesto.) Sitten tajusin katkaista nettiyhteyden. Mutta tuo jäi vaivaamaan Ja säikäytti kunnolla.
Kommentit (32)
En oo tajunnutkaan tollasta. Varmasti säikäyttää, onneksi katkaisit netin.
Niin, ei konetta muuten saanutkaan sammumaan. ap.
Vierailija kirjoitti:
Joku kryptokaappaus?
Mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kryptokaappaus?
Mikä se on?
Salaa tietokoneellasi olevat tiedostot ja estää pääsysi niihin. Useimmissa tapauksissa lupaa purkaa salauksen jos lähetät jonkun summan bitcoineja tai vastaavaa annettuun lompakkoon.
Ei mun koneelle oo tapahtunu mitään. Koitan aatella et ton tarkotuskin oli vaan säikytellä ihmisiä.ap.
Siis yhtäkkiä koneen kaiuttimista alkoi kuulua tuo nauha? Oletko varma, ettet saanut avattua jotakin banneri sivustoa taustalle? Ne höpöttävät milloin mitäkin. Jos kyseessä ei ollut tämä, koneesi yritettiin kaapata. Älkää ikinä soitelko noihin numeroihin, vaikka olisivatkin suomalaisia, ihan suomalaisetkin näitä jo tekevät.
Mulla kerran alkoi välkkymään valoja, kesti vaan hetken.
Sellainenkin jäi vaivaamaan.
Tuo ei ainakaan minulla onnistu, koska koneella ei ole mitään sellaista yhteyttä, jossa vain minulle saisi äänitiedoston, jos en sitä itse avaa.
Tosin tänään on menossa joku iso palvelunestohyökkäys, noin 500 000 konetta epävakaina.
Vierailija kirjoitti:
Siis yhtäkkiä koneen kaiuttimista alkoi kuulua tuo nauha? Oletko varma, ettet saanut avattua jotakin banneri sivustoa taustalle? Ne höpöttävät milloin mitäkin. Jos kyseessä ei ollut tämä, koneesi yritettiin kaapata. Älkää ikinä soitelko noihin numeroihin, vaikka olisivatkin suomalaisia, ihan suomalaisetkin näitä jo tekevät.
Joo, yhtäkkiä naisääni hoki sitä nauhaa, älä yritä sammuttaa konetta....
Nyt en ymmärrä mikä on banneri sivusto? Sitä hädissään yritti soittaa... onneks ei puhelu yhdistynyt.ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ainakaan minulla onnistu, koska koneella ei ole mitään sellaista yhteyttä, jossa vain minulle saisi äänitiedoston, jos en sitä itse avaa.
Tosin tänään on menossa joku iso palvelunestohyökkäys, noin 500 000 konetta epävakaina.
Miten sinä tiedät tuollaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä tiedät tuollaisesta?
Työkone on kohteena, tämä kotikone ei.
Epäilen jotain esim. kaappausta. Usein käynnistäessä läppäriä tulee teksti palvelin on varattu. Uudestaan tai vaihda ruutua saa klikata välillä monta kertaa ennenkuin suostuu yhdistämään verkkoon.
Miksi kukaan hyökkäisikään kenenkään kotikoneelle?
Vierailija kirjoitti:
Epäilen jotain esim. kaappausta. Usein käynnistäessä läppäriä tulee teksti palvelin on varattu. Uudestaan tai vaihda ruutua saa klikata välillä monta kertaa ennenkuin suostuu yhdistämään verkkoon.
Onko sulla omakohtaista kokemusta.ap.
Miten sen huomaa jos kone on kaapattu?
Kerran on,saman tien irrotin kaikki sähköpiuhat enkä avannut konetta varmaan kahteen kuukauteen.
Sen jälkeen toimi normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, yhtäkkiä naisääni hoki sitä nauhaa, älä yritä sammuttaa konetta....
Nyt en ymmärrä mikä on banneri sivusto? Sitä hädissään yritti soittaa... onneks ei puhelu yhdistynyt.ap.
Sellainen joka avautuu joltakin sivulta uuteen selaimeen ja on milloin mikäkin mainos/kysely/video/olet voittanut puhelimen jne.
Vierailija kirjoitti:
Kerran on,saman tien irrotin kaikki sähköpiuhat enkä avannut konetta varmaan kahteen kuukauteen.
Sen jälkeen toimi normaalisti.
No säihkähdit säkin näemmä kunnolla. Mulla tää sattu viikko sitten, pariin päivään en koneeseen koskenu, mut sit aattelin et pakkohan on koittaa et toimiiko?
Hyvin toimii, mut takaraivoon jäi vaivaamaan toi juttu. ap.
Onko tuo todella harvinaista?