Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään koneelle hyökätty?

Vierailija
18.06.2018 |

Mulla yht.äkkiä kone jumittui, naisääni toisti että älä yritä sammuttaa konetta vaan soita tähän numeroon niin vältyt suuremmilta vahingoilta, suomalainen numero. Soitin onneton mutta puhelu ei yhdistynyt (viihdepuheluesto.) Sitten tajusin katkaista nettiyhteyden. Mutta tuo jäi vaivaamaan Ja säikäytti kunnolla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan soita mihinkään numeroon. Numero on todennäköisesti maksullinen ulkomainen numero ja todella kallis. Jos numero on normaalihintainen niin siinä tapauksessa siihen puheluun vastaa ihminen, joka esittää auttavansa sinua mutta ujuttaa esim. etäyhteysohjelman kautta viruksen koneellesi tai varastaa esim. luottokorttitietosi. Tietenkin tämä ihminen voi valehdella olevansa jonkun suuren IT-yhtiön työntekijä.

Tuo kuulostaa ihan normaalilta haitalliselta mainokselta, joka yrittää kusettaa ihmisiä soittamaan haitalliseen numeroon. Control alt del yhtä aikaa ja prosesseista suljet selaimen seuraavan kerran kun ikkuna tulee vastaan. Muistaakseni myös nopeasti painamalla ALT ja F4 samanaikaisesti TAB sulkeutuu selaimessa, jolloin tuo huijausmainos menee pois. Jos sinulla on viruksentorjuntaohjelma ja palomuuri, niin on hyvin epätodennäköistä että kyseessä oli mikään varsinainen hyökkäys.

Vierailija
22/32 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tavallinen roskamainos, jolla yritetään huijata ihmisiä. Koneella on ihan turha pelätä mitään kunhan et soittele mihinkään palvelunumeroihin. Ks. viesti 21. Noita tulee netissä vastaan vähän väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä tietenkään myöskään anna luottokorttitietojasi jos selaimesi jumittuu ja mainos pyytää... Suljet sen vaan rauhassa ja sitten jatkat selaamista. 

Vierailija
24/32 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkeistä, on mulla noi ohjelmat ja muurit, siks toi tuntuukin niin epätodelliselta.

Mut onneks mun puhelimen esto esti sen soiton. 

Kamala opetus toi kuitenkin oli! T.ap.

Vierailija
25/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä tietää.

Minulle ei ole "vielä" osunut kohdalle. Ja aika harvalle, kun viestketjua seuraa niin saa sellaisen kuvan. Vai ovatko ihmiset yleensä niin välinpitämättömiä että unohtavat tuollaiset hetkessä.

Sellainen luonne ois helppo.

Vierailija
26/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla netissä kaikkea liikkuu. Lokien perusteella omalle koneelle, joka pyörittää ssh-palvelinohjelmisto, pyrkii jatkuvasti joku arvaamaan salasanaa ja käyttäjätunnusta. Salasana (tai oikeammin avain) on tosin yli 500 merkkiä pitkä. Ei siinä, saahan sitä yrittää.

Vierailija
27/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

gg kirjoitti:

Kyllähän tuolla netissä kaikkea liikkuu. Lokien perusteella omalle koneelle, joka pyörittää ssh-palvelinohjelmisto, pyrkii jatkuvasti joku arvaamaan salasanaa ja käyttäjätunnusta. Salasana (tai oikeammin avain) on tosin yli 500 merkkiä pitkä. Ei siinä, saahan sitä yrittää.

Tuo on ihan peruskauraa jos palvelin näkyy nettiin. Bottiverkot jauhaa noita läpi jatkuvalla syötöllä. Kannattaa laittaa fail2ban niin ei logit täyty niin nopsaan...

Vierailija
28/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli niistä soiton estoista, hyvä vinkki. Jos joskus ei varoituksia muista. Hävettää kysyä mutta mitä on lokit, että huomaat tuon. ( Muuta kun niitä valkosia lentäviä jotka kaappaa sun eväät?)

Vierailija
29/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkeistä, on mulla noi ohjelmat ja muurit, siks toi tuntuukin niin epätodelliselta.

Mut onneks mun puhelimen esto esti sen soiton. 

Kamala opetus toi kuitenkin oli! T.ap.

Luin aiheesta, sain selville että mitkään turvatoimet ei ole aukottomia, ainoastaan tietokoneen käytön lopettaminen. Mut vaikeetahan se on nykymaailmassa.

Vierailija
30/32 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja jos kone ei oo huijaamassa, jotkut ihmiset huijaa kumminkin. Kavala maailma.

Vierailija
31/32 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi aihe kiinnostamaan. Onko lisää kokemuksia? Millaisia?

Vierailija
32/32 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämmöinen häikkä on, kun minut heitetään toistuvasti av:n sivulle 10!

En koskaan selaa niin pitkälle taaksepäin, eli itse en ole hakeutunut sivulle 10.

:?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan