Tärkeä kysymys kuukupista!
Voiko kuukupin huuhdella hanavedellä maassa, jossa vettä ei suositella juomaan eikä edes hampaita pesemään? Jos vedessä olevia bakteereja eksyy kuukupin mukana limakalvoille, voiko tulos olla sama kuin jos joisi tai vielä pahempi, TSS:n kaltainen tauti?
Kommentit (12)
Pitäisikö kuitenkin huuhdella koko ajan pullotetulla vedellä?
Miten muuten intiimihygienia onnistuu noissa maissa, jos täytyy pelätä että saastunut vesi jossa voi olla vaikka rotan ulosteen jäämiä (josta voi seurata se australialaisen luonnosta etanan syöneen kohtalo) ja että nämä päätyvät emättimeen tai peräsuoleen?
Kyllähän suihkussa myös nenään ja silmiin pakostakin menee vettä?
Ap
Itse en varmaan uskaltaisi kuppia huuhdella sellaisella vedellä, jolla ei saa hampaita pestä. Kannattaa pitää aina juomapulloa mukana ja sillä huuhdella kuppi tai sitten ostaa niitä kuukuppipyyhkeitä.
Kannattaa keittää kaikki vesi mihin olet aikeissa koskea millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en varmaan uskaltaisi kuppia huuhdella sellaisella vedellä, jolla ei saa hampaita pestä. Kannattaa pitää aina juomapulloa mukana ja sillä huuhdella kuppi tai sitten ostaa niitä kuukuppipyyhkeitä.
Oikeastiko paikallistenkin elämä on näin hankalaa?
Minä en mökkioloissa kuppia edes huuhtele tai jos joudun asioimaan vessassa, jossa ei ole kopissa vesipistettä. Pyyhin paperilla kuivaksi ja sillä hyvä. Huuhtelen vedellä sitten kun pääsen veden äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Minä en mökkioloissa kuppia edes huuhtele tai jos joudun asioimaan vessassa, jossa ei ole kopissa vesipistettä. Pyyhin paperilla kuivaksi ja sillä hyvä. Huuhtelen vedellä sitten kun pääsen veden äärelle.
Järvivesi?
Mutta jos kyseessä on loma ihmisten ilmoilla eikä mökkioloissa jolloin hajut ei haittaa niin mites sitten?
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten intiimihygienia onnistuu noissa maissa, jos täytyy pelätä että saastunut vesi jossa voi olla vaikka rotan ulosteen jäämiä (josta voi seurata se australialaisen luonnosta etanan syöneen kohtalo) ja että nämä päätyvät emättimeen tai peräsuoleen?
Ap
Kyllähän monessa maassa tuosta legionellasta varoitetaan. Sen voi saada suihkuvedestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllähän monessa maassa tuosta legionellasta varoitetaan. Sen voi saada suihkuvedestä.
Voiko sen saada Venäjältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Riippuu varmaan paikkakunnasta? Venäläiset ostavat itse isoissa monen litran päniköissä juomiseen, ruoanlaittoon ja hampaidenpesuun tarvimansa veden. Minulla oli siellä matkalla mukana oma vedenkeittimeni, jolla keitin sitten vettä esim. kasvojen ja käsien pesemistä varten. Suihkussa ei todellakaan kannata olla suu auki. Siellä voi saada esim. giardian helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Riippuu varmaan paikkakunnasta? Venäläiset ostavat itse isoissa monen litran päniköissä juomiseen, ruoanlaittoon ja hampaidenpesuun tarvimansa veden. Minulla oli siellä matkalla mukana oma vedenkeittimeni, jolla keitin sitten vettä esim. kasvojen ja käsien pesemistä varten. Suihkussa ei todellakaan kannata olla suu auki. Siellä voi saada esim. giardian helposti.
Luuletko, että Pietarissa ihmiset keittävät kaikki vetensä hampaiden, kasvojen ja genitaaliensa pesuun?
Noh, kyllähän noissakin maissa käydään suihkussakin sillä hanavedellä että en nyt oikein tiedä, miten kuukupin huuhtelu eroaa siitä.