Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan tavallisia ruokia joita et kuitenkaan ole maistanut? Minä vuonna olet syntynyt?

Vierailija
17.06.2018 |

Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.

Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.

Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.

Kommentit (292)

Vierailija
221/292 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssoninkiusaus. Ainakin kuulostaa kuvottavalta anjoviksineen, vaikka en ole niitäkään koskaan maistanut.

Vierailija
222/292 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LKLK77 kirjoitti:

Olen syönyt kaikkea mitä tavallisissa kouluruokaloissa ja lounasravintoloissa on tarjottu.

Moni perinneruoka on maistamatta siksi kun ei ole vain koskaan tullut tilaisuutta maistaa.

Esim.

* Lipeäkala

* Talkkunapuuro

* Rössypottu

Nämä alla mainitut ovat "pitää joskus maistaa"-listallani:

* Kaviaari

* Osterit

* Tartarpihvi

Tavallista mätiä olen syönyt (myös merisiilin), mutta kiinnostaisi tietää että onko se kaviaari todella paljon herkullisempaa ja onko osterit niin suuri herkku, että niihin tulee himo niin kuin olen kuullut. Ostereiden kohdalla vähän hirvittää noro-riski, elävältä syöminen ja suutuntuma... Tartar-pihvissä arveluttaa raakaan lihaan liittyvät riskit. Googletus ei ole helpottanut asiaa. Mutta luotettavassa suomalaisessa ravintolassa voisi joskus kokeilla. Riimihärkää ja parmankinkkua olen maistanut.

*1977*

Mieluummin niitä ostereita kannattaa muualla kuin suomessa maistaa, niitä ei tule ihan lähivesistä. Tosin ihan turvallista niitä täällä on syödä.

Parhaat olen syönyt San Fransiscossa. Hollannissa myös hyviä paikkoja. Se on kivaa kun niistä kerrotaan, mistä ovat tulleet ja mitä makuja niistä pitäisi löytyä.

Voi ottaa vaikka muutaman gratinoidun, ja muutaman raa-an jos arveluttaa. Himo niihin kyllä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/292 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleitä en ole ikinä syönyt ja ikää 55v. Kaalilaatikosta tykkään, joten aika ois maistaa myös kaalikääryleitä. 

Vierailija
224/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä syönyt täyslihapihviä. Syy se, että olin nuorempana vuosia kasvissyöjä enkä edelleenkään syö juurikaan punaista lihaa. Pihvin leikkaaminen ja pureskelu ällöttää likkaa jo pelkkänä ajatuksena. Syy kasvissyönnillekin oli lihan ällöttävyys, ei mikään aatteellinen tausta.

T. nainen -81

Vierailija
225/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

Ohhoh, minä olenkin ollut käymättä ulkona syömässä pidempään kuin luulinkaan, kun sushikin on ihan tavallinen suomalainen ruoka.

Mistä lähtien Japani on sijainnut Suomessa?

Sushi on ihan tavallinen suomalainen ruoka kuin mikä tahansa muukin suomessa yleisesti syötävä ruoka. Sushia on myyty ympäri suomen jo vuosia.

Perinteistä itä-suomalaista kaurakiisseliä. 

(...maistuu kuulemma lähinnä tapettiliisteriltä ja näyttää myös siltä )

Eroaako kaura-"kiisseli" jotenkin kaurapuurosta? No itse syön kaurahiutaleet keittämättä,pahaa se puuro onkin.

Kaurakiisseli on eri asia kuin kaurapuuro. Se tehdään piimään ja on hapanta. En kyllä pidä tätä millään lailla tavallisena ruokana nykyaikana enkä usko että tätä missään enää laajalti syödään.

Karjalankannaksella syntynyt yli 90-vuotias äitini söi tätä lapsena ja joskus nostalgiapuuskassa keitti sitä myöhemminkin itselleen. Meille lapsille (nykyään yli kuusikymppisille) ei kiisseli enää kelvannut vaan vähän naureskelimme äidin "herkulle".

Vierailija
226/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi

-76, eli 42v

En laskisi ihan tavalliseksi ruuaksi. Eiköhän niitä löydy paljon jotka eivät ole sushia syöneet.

Varmasti, suurimmat kaupungit poislukien, ei niitä sushiravintoloita ihan joka nurkan takaa löydy

Jos kontulan ostarilla on sushipaikka niin kyllä se silloin on aika tavisruokaa nykyään.

Vierailija
227/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maistanut lipeäkalaa, tillilihaa ja nörköttiä.

Vierailija
228/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole maistanut lipeäkalaa, tillilihaa ja nörköttiä.

Ja olen syntynyt -82

Vierailija
229/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummuni on syntynyt -18 ja teki valkokastiketta. Ei siis ihme, että monelle outo juttu.

Samainen henkilö teki mm. tillilihaa, mutta eihän se nyt kovin yleistä 2010-luvulla, joten ei sekään ihme, jos ei sitä ole syönyt.

Mietinkin, että ihme, kun täällä ei olla juurikaan (jos lainkaan, ihan kaikkia en ole lukenut) maksakastiketta ja maksapihvejä, kun kaikki tillilihatkin ja läskisoosit on mainittu. 80-luvullahan alkoi hössötys, että maksakastiketta ei saa syödä,  kun voi saada liikaa A-vitamiinia. Siihen oikeastaan alkoi loppua maksakastikkeen syöminen. 

En oikeastaan keksi tuikitavallista ruokaa, jota en olisi syönyt. Olen silti mielestäni varsin urautunut syöjä enkä kulinaristi. Olen syntynyt -75.

Vierailija
230/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummuni on syntynyt -18 ja teki valkokastiketta. Ei siis ihme, että monelle outo juttu.

Samainen henkilö teki mm. tillilihaa, mutta eihän se nyt kovin yleistä 2010-luvulla, joten ei sekään ihme, jos ei sitä ole syönyt.

Mietinkin, että ihme, kun täällä ei olla juurikaan (jos lainkaan, ihan kaikkia en ole lukenut) maksakastiketta ja maksapihvejä, kun kaikki tillilihatkin ja läskisoosit on mainittu. 80-luvullahan alkoi hössötys, että maksakastiketta ei saa syödä,  kun voi saada liikaa A-vitamiinia. Siihen oikeastaan alkoi loppua maksakastikkeen syöminen. 

En oikeastaan keksi tuikitavallista ruokaa, jota en olisi syönyt. Olen silti mielestäni varsin urautunut syöjä enkä kulinaristi. Olen syntynyt -75.

Nyt keksin yhden suht tavallisen. En ole koskaan syönyt haukea. Enkä haluakaan syödä.

Vierailija
231/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Kaviaari

* Osterit

* Tartarpihvi

Tavallista mätiä olen syönyt (myös merisiilin), mutta kiinnostaisi tietää että onko se kaviaari todella paljon herkullisempaa ja onko osterit niin suuri herkku, että niihin tulee himo niin kuin olen kuullut. Ostereiden kohdalla vähän hirvittää noro-riski, elävältä syöminen ja suutuntuma... Tartar-pihvissä arveluttaa raakaan lihaan liittyvät riskit. Googletus ei ole helpottanut asiaa. Mutta luotettavassa suomalaisessa ravintolassa voisi joskus kokeilla. Riimihärkää ja parmankinkkua olen maistanut.

*1977*[/quote]

Kaviaari ei ole mielestäni mitenkään erikoista, en ymmärrä hehkutusta.

Osterit on kuvottavia räkäklimppejä, jos tarpeeksi maustaa tabascolla tai sitruunalla niin saa vähän makua tainnutettua.

Tartarpihvi on kyllä ihan syötävää mutta mieluummin otan lihan kypsänä.

Eli mielestäni et ole jäänyt yhtään mistään paitsi mutta toki makuja on monia.

Vierailija
232/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1958, en keksi tästäkään ketjusta mitään, mitä en olisi maistanut.

Vierailija
233/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt keksin yhden suht tavallisen. En ole koskaan syönyt haukea. Enkä haluakaan syödä.

Ihan mielenkiinnosta, mikset haluaisi haukea edes maistaa?

Vierailija
234/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat muistikuvat lapsuudesta ovat sellaisia, että sitä syötiin vikisemättä, mitä tarjottiin. Siksi olen syönyt kaikkea. En kyllä tiedä, missä kiven alla on asuttu, jos ei olla edes kuultu kananmunakastikkeesta.

N46

P.S. Pinaattikeittoa voi tehdä itse tai ostaa kaupasta valmiina.

Mä olen ekan kerran juuri täällä vauvapalstalla siitä kuullut tyyliin viime vuonna. En yhäkään tiedä mitä sisältää ja miltä näyttää.

Terkuin,

Helsinkiläinen -92

Vierailija
235/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kaikkea  lukea, mutta vastata jaksan: ihan kammottava ap-kysymys!

On hienoa herkkupee-menoa, jos ollaan tasolla "Maistan, mutten syö!"

Kaikkea maistetaan, ja sen jälkeen kaikki syödään!!!

Vierailija
236/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkala on ilmeisesti ihan suht tavallinen jouluruoka jossain päin Suomea. Sitä en ole maistanut, koska se ei ole kuulunut oman kaakkoissuomalaisen kotini jouluperinteisiin. Kiinnostaisi kyllä!

Vierailija
237/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* Kaviaari

* Osterit

* Tartarpihvi

*1977*

Kaviaari ei ole mielestäni mitenkään erikoista, en ymmärrä hehkutusta.

Osterit on kuvottavia räkäklimppejä, jos tarpeeksi maustaa tabascolla tai sitruunalla niin saa vähän makua tainnutettua.

Tartarpihvi on kyllä ihan syötävää mutta mieluummin otan lihan kypsänä.

Eli mielestäni et ole jäänyt yhtään mistään paitsi mutta toki makuja on monia.

Makuasiat on makuasioita, mutta silti uskallan sanoa, että kaviaari on hehkutuksen arvoista. Musta kaviaari on parasta, mitä olen ikinä maistanut. Tai siis ihan kunnolla syönyt.

Olen vanha käpy (s. 1955), joka 1970-80-luvulla ensin opiskeli Neuvostoliitossa ja sitten teki töitä idänkaupassa. Niinä aikoina pääsin blinien+mustan kaviaarin (tai paahtoleivän+mustan kaviaarin) makuun. On se vaan niin taivaallisen hyvää...  :)

Osterit ja tartarkin maistuvat. Muutenkaan en ole löytänyt ketjusta mitään, mitä en olisi joskus syönyt. Kun vanhaksi elää, ehtii maistella monenlaisia ruokia.  :)

Vierailija
238/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta kananmunakastike-gatesta tää, eli mikä on sellainen, ihan tavallinen suomalainen ruoka, jota et kuitenkaan ole koskaan syönyt. Jos haluat, ni kerro vielä mikset ole syönyt sitä.

Itsellä se on pinaattikeitto, olen syntynyt vuonna -74.

Nuorempana en tykännyt mistään keittoruoasta ja nyt näin vanhempana en ole vaan törmännyt missään lounasruokalassa.

Meni hetki aikaa tajuta, että minäkään en ole koskaan syönyt pinaattikeittoa. Pienenä/nuorena kai olin saanut päähäni etten pidä siitä ja en vaan suostunut syömään. Aikuisena en luonnollisestikaan ole tehnyt kyseistä ruokaa, sillä vasta havahduin sen olemassa oloon. Kun jäänyt niin vieraaksi.

Vierailija
239/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt kalakukkoa, halloum-juustoa, läskisoosia, sienisalaattia, rosollia, papusoppaa, nokkoskeittoa, maksapateeta, hummeria, silliä, qvinoaa(?), voileipäkakkua, kasvisgratiinia...

Vierailija
240/292 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mikset haluaisi haukea edes maistaa?

Ymmärtääkseni kyseessä on pahalta maistuva ruotoinen kala. Voisin minä nyt maistaa, jos tarjottaisiin. Kala noin muuten on herkkuani. :) Olisihan se tosin jonkinlainen ekoteko syödä haukea. Vielä isompi syödä särkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä